מבחן ריינג' רובר איווק PHEV

יצאנו למבחן עם ריינג' רובר איווק היברידי נטען בהספק 309 כ"ס כדי לבדוק את ביצועיו, את צריכת הדלק וטווח הנסיעה, ולעמוד על קנקנם של הלקוחות הפוטנציאלים

תגיות: , , , ,

למרות היותו הרכב הקטן ביותר של היצרן לנד רובר, ריינג' רובר איווק הוא ג'יפון משפחתי אשר בהשקתו בשנת 2011 סימן שינוי כיוון של היצרן מייצור של רכבים מעולים לשטח לנהגים גבריים ומסוקסים, לייצור של רכבים מעוצבים הקורצים גם לצעירים ולנשים, המתאימים גם לכרך וגם לשטח. מהלך המיתוג התברר כהצלחה, פנה לקהל יעד רחב יותר והכניס יותר כסף לחברה. גם דוגמנית העל הישראלית בר רפאלי החזיקה בעבר ריינג' רובר איווק.

ריינג' רובר איווק PHEV
יתרונות עיצוב, נוחות, שימושיות, יכולות שטח, מותג נחשק
חסרונות מחיר, צריכת דלק משולבת, טווח נסיעה

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

לדור השני של ריינג' רובר איווק שהוצג בסוף שנת 2018 והושק בישראל בתחילת שנת 2019 התווספו לא מזמן מספר גרסאות הנעה כולל גרסאות היברידיות נטענות בהספק משולב של 309 כ"ס. לקחנו למבחן סוף שבוע את ריינג' רובר איווק ההיברידי הנטען מגרסת P300e עם הספק משולב של 309 כ"ס ורמת גימור SE שעלותו 479,900 ₪.

עיצוב ונוחות ריינג' רובר איווק PHEV

עיצובו של ריינג' רובר איווק קלאסי ומרשים, אך גם שרירי וספורטיבי. למרות המבנה הרבוע והפונקציונלי, נראה המרכב אתלטי וחסון בזכות קו מותניים גבוה ומודגש העולה בהדרגה, חלונות צרים וצמיגים גדולים. אורכו של ריינג' רובר איווק 4,371 מ"מ, רוחבו 1,996 מ"מ, גובהו 1,649 מ"מ, אורך בסיס הגלגלים 2,681 מ"מ, ומשקלו 2,157 ק"ג.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

החזית הגבוהה מלוטשת ומשתלבים בה בהרמוניות פנסים צרים וארוכים עם גריל כסוף ומעוצב אשר מעליו כיתוב RANGE ROVER על מכסה המנוע. ברכב המבחן השחור קו המותניים בולט פחות מאשר עיטור דמוי כונס אוויר המתחיל בכנף הצד הקדמית ומסתיים בדלת הצד הקדמית. בשל שיפוע מובחן של קו המותניים מתקבל זנב גבוה עם פגוש גדול וחלון אחורי צר. חלקו האחורי הנאה של הרכב מעוטר בפנסים ארוכים וצרים, דמוי דיפיוזר גדול בשני גוונים מוכספים, ספויילר גדול המיושר עם הגג, ואנטנת סנפיר גדולה.

הכניסה אל תא הנוסעים מבהירה לנו שמדובר ברכב פרימיום איכותי ומוקפד. הדיפון העליון מגומי נעים למגע בצבע אפור כהה, מתחתיו חיפוי עור בצבע אפור בהיר מאוד, ואף מתחתיו, מגובה הברכיים ומטה חיפוי דמוי עור נעים למגע. המושבים אף הם מחופים עור בצבע אפור בהיר. שילוב צבע בהיר, נגיעות כרום רבות וגג פנורמי גדול מוסיפים המון אור וחיוך לתא הנוסעים. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות בזכות המושבים הגבוהים. ברכב במחיר כזה היינו מצפים לספי דלתות מזמינים עם כרום ותאורה, ולא לספי דלתות רגילים מפלסטיק כמו בכל רכב פשוט.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

בולטים בדשבורד שני מסכים בגודל 10 אינץ' כ"א. המסך העליון רחב ונע אוטומטית מעט החוצה מהדשבורד בהתנעת הרכב כדי לספק ראות טובה יותר. בצג זה מסכים שונים לשליטה וצפיה במערכת המולטימדיה, רדיו, אודיו, מפת ניווט, נתונים אודות נתוני הרכב, צריכת הדלק, צריכת החשמל, מצב הסוללה, ומסכים לקביעת העדפות הנהג.

במסך התחתון אפשרות לבחירת מצבי הנהיגה השונים עליהם נסביר בהמשך, והוא כולל שילוב ייחודי של תצוגת המסך הצבעוני בתוך גלגלות הכיוונון של עוצמת וטמפרטורת המיזוג. לוח המחוונים משלב בצורה אלגנטית וייחודית מחוונים אנלוגיים עם מסך צבעוני. ארבע יציאות המיזוג מלפנים ארוכות וצרות, ניתנות לכיוונון ידני ולסגירה, ומבצעות תפקידן נאמנה. ההגה כולל חיפוי עור, מרגיש קצת גדול ונעים לאחיזה.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

המושבים הקדמיים נוחים, תומכים ומתכווננים חשמלית. מושב הנוסע הקדמי עם 10 כיוונונים חשמליים ומושב הנהג כולל 12 כיוונונים חשמליים עם זיכרונות, כולל זווית בסיס המושב ותמיכת גב תחתון בשני הצירים. המושבים מאחור ללא אפשרויות כיוונון אך נוחים לשני נוסעים. נוסע שלישי במרכז יסבול ממסעד קשיח ומדרגת תעלת הינע לא קטנה. סף החלונות מאחור גבוה אך בזכות המושבים הבהירים וחלון הגג הפנורמי הגדול, התחושה מאחור נעימה ואוורירית. נוסעי המושב האחורי ייהנו מפתחי מיזוג מתכווננים אך חסרים מאחור שקעי טעינה USB. חלונות צד אחוריים כהים יש רק ברמת גימור HSE יקרה יותר. מרווח הרגליים מלפנים ומאחור טוב.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

הנדסת האנוש טובה אך לא מצטיינת. לא נוח שכפתור הגלילה הימני של מערכת המיזוג משמש גם לקביעת טמפרטורת המיזוג של הנוסע לצד הנהג וגם לקביעת עוצמת המיזוג בכל הרכב. מערכת המולטימדיה כוללת חיבור אלחוטי לקישוריות Apple Carplay, חיבור חוטי לקישוריות Android Auto, ומערכת שמע Meridian עם 10 רמקולים בהספק 140W. איכות השמע טובה.

שדה הראיה לפנים ולצדדים טוב. מראות הצד גדולות, והמראה בצד הנהג כוללת עמעום אוטומטי המונע סינוור. המראה הפנימית נאה ללא מסגרת, והראות לאחור טובה למרות הזנב הגבוה. ברכב אין מערך מצלמות 360 מעלות, אך יחד עם חיישני קרבה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית ומרכב לא גדול, קל מאוד להתנייע עם ריינג' רובר איווק גם בכרך הצפוף.

תאי האחסון כוללים תא כפפות מדופן ומואר ללא מיזוג, תא אחסון רבוע ומדופן בגודל בינוני מתחת למשענות היד הקדמיות הכולל גם שקע טעינה USB ושקע טעינה USB-C, תא אחסון בגודל בינוני מתחת לקונסולה המרכזית, תא אחסון למשקפיים בגג הרכב, תאי אחסון בגודל בינוני בדלתות הרכב עם מקום לאחסון בקבוקים קטנים, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, שני מתקני כוסות מלפנים ושניים מאחור במשענת היד. חסרים תאי אחסון פתוחים בקונסולה המרכזית ומשטח להנחת ו\או לטעינת הטלפון הנייד.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת תא מטען רבוע ושימושי בנפח 591 ליטרים. גב כל אחד משלושת המושבים האחוריים מתקפל בנפרד ומאפשר נפח טעינה של 1,383 ליטרים. כיסוי תא המטען קשיח ונשלף. סף דלת תא המטען מיושר עם רצפת ההטענה ולמרות שרצפת ההטענה לא שטוחה היא קשיחה ואיכותית, ונוחות ההטענה טובה. בתא המטען 2 יחידות תאורה, ווים לשקיות ו- 4 טבעות עגינה. מתחת לרצפת תא המטען הקשיחה גלגל חלופי זמני עם ערכה להחלפת גלגל. לא מצאנו ברכב המבחן כבל הטענה ולא מקום ייעודי להניח אחד כזה.

ביצועים ריינג' רובר איווק PHEV

ריינג' רובר איווק PHEV מצויד במנוע בנזין 3 צילנדרים בנפח 1,497 סמ"ק בהספק 160 כ"ס ובמערכת היברידית נטענת הכוללת מנוע חשמלי וסוללה בקיבולת 15 קוט"ש. ההספק המרבי המשולב של שני המנועים עומד על 309 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 54.0 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלאנטרית עם 8 הילוכים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.4 שניות לפני נתוני היצרן והמהירות המרבית עומדת על 213 קמ"ש. נתוני ההספק, המומנט, התאוצה והמהירות המרבית נכונים רק כאשר הסוללה טעונה והמנוע החשמלי עובד אף הוא, אך כאשר הסוללה מתרוקנת הנתונים שונים לחלוטין.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

למערכת ההיברידית 3 מצבי נסיעה. מצב היברידי הוא מצב הנהיגה המוגדר כברירת המחדל ובוחר באופן אוטומטי בין מנוע הבנזין לבין המנוע החשמלי כדי להעניק את ההספק והמומנט הנדרשים לנסיעה. מצב נסיעה חשמלי (EV)ניתן לבחירה באופן ידני באמצעות לחצן בקונסולה, וממקסם את משך השימוש בהנעה החשמלית. במצב זה המערכת תפעיל באופן אוטומטי את מנוע הבנזין אם נדרש כוח רב מהזמין באמצעות המנוע החשמלי בלבד. מצב חסכון (SAVE) ניתן לבחירה באופן ידני באמצעות מסך המגע של הרכב, ומונע את ירידת רמת הטעינה של הסוללה אל מתחת לרמה המוגדרת על ידי הנהג. מצב זה מאפשר את הטענת הסוללה תוך כדי תנועה ושומר את הנסיעה השקטה ללא פליטות מזהמים לשלב מאוחר יותר של הנסיעה.

ריינג' רובר איווק PHEV מצויד במערכת בקרת תנועה בשטח LAND ROVER TERRAIN RESPONSE 2 הכוללת 7 מצבי נהיגה: Dynamic, Eco, Comfort, Grass/Gravel/Snow, Mud & Ruts, Sand, Rock Crawl, ובעברית: דינמי, אקולוגי, נוחות, דשא/חצץ/שלג, בוץ וחריצים, חול, וזחילת סלעים. מרווח הגחון עומד על 212 מ"מ וגובה צליחת המים עומד על 530 מ"מ. זווית הגישה 22.2 מעלות, זווית הנטישה 30.6 מעלות וזווית הגחון 20.7 מעלות. הרכב מצויד בבקרת תנועה איטית בשטח ובקרת נסיעה במדרון אך לא מצויד במערכת נעילת דיפרנציאל. ריינג' רובר איווק בהחלט מיועד גם לנסיעת שטח ברמת קושי בינונית אך אנו הסתפקנו בנסיעת שבילים קצרה נוחה ומהירה.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

מערכת המתלים משובחת כפי שהורגלנו מריינג' רובר והבולמים ארוכים וסופגים. המתלים מכווננים באופן מאוזן הרך מספיק לנסיעה נוחה ונעימה אך לא רך מדי לאחיזת כביש טובה ולזוויות גלגול מדודות גם בנסיעה מהירה מאוד בכביש מפותל. הגלגלים נועלים צמיגי פירלי SCORPION ZERO מעולים במידות 235/50 R20 עם אחיזה מעולה בכביש רטוב, ומאפשרים יחד עם המתלים המאוזנים תקיפות פניות מהירות ומהנות.

מערכת ההנעה מתפקדת מצוין והעברות ההילוכים מהירות ולא מורגשות. לא מצאנו שום צורך להשתמש במערכת העברת ההילוכים הידנית המתאפשרת דרך ידית ההילוכים בלבד בגרסה זו. למרות השהיית טורבו מורגשת במצב של סוללה מרוקנת, ריינג' רובר איווק מזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך כ- 9 שניות ומרגיש זריז וקליל גם ללא עזרת המנוע החשמלי. כאשר הסוללה טעונה, ההספק המרבי המשולב העומד על 309 כ"ס כאמור הוא כמעט וכפול, ומורגש מאוד. למרות שלא הצלחנו לרדת מתחת ל- 7 שניות בתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש כאשר שני המנועים בשימוש, הביצועים מהירים ומהנים מאוד ביחס לרכב גבוה במשקל של מעל 2 טונות.

צריכת דלק וטווח נסיעה ריינג' רובר איווק PHEV

ריינג' רובר איווק PHEV מצויד כאמור בסוללה בקיבולת 15 קוט"ש, וטווח הנסיעה החשמלי עומד על 60 ק"מ לפי המפרט הישראלי. זמן טעינת הסוללה במלואה אורך שעתיים בטעינת AC, וחצי שעה בטעינת DC. נפח מיכל הדלק בגרסת PHEV קטן יותר מזה של יתר הגרסאות ועומד על 57 ליטרים. לדרך יצאנו עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה ב- 100%. מחשב הדרך הציג טווח נסיעה משולב של 456 ק"מ הכולל טווח נסיעה חשמלי של 51 ק"מ בלבד.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

לא איתגרנו את הרכב בנסיעה חשמלית בלבד, אך בכל מקרה בנסיעה היברידית הסוללה התרוקנה מהר מאוד, והיות ולא הטענו את הסוללה ממקור מתח חיצוני, נותרנו במהלך רוב המבחן עם מנוע טורבו בנזין בהספק 160 כ"ס כנגד משקל עצמי של מעל 2 טונות. צריכת הדלק בתום נסיעת המבחן באורך של כ- 200 ק"מ עמדה על 10.5 ק"מ לליטר. מחשב הדרך היה די מדויק ואת נתוני טווחי הנסיעה שהציג הצלבנו עם הנתונים בפועל.

אמינות ועלויות אחזקה ריינג' רובר איווק PHEV

רכבי לנד רובר לא זוכים למוניטין אמינות גבוהה בסקרי האמינות בשנים האחרונות, בין היתר מהסיבה שדגמי החברה משופעים בטכנולוגיה המאפשרת להם יכולת כביש ושטח גבוהות, ואשר משפיעה ככל הנראה על רמת האמינות לאורך זמן. עם זאת, כדי להדגיש כי לנד רובר עומדת מאחורי מוצריה, נהנים הלקוחות מראש שקט ומאחריות יצרן ארוכה מהמקובל בסגמנט למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 30,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית חברת המזרח.

ריינג' רובר איווק ריינג' רובר איווק

מחירו של ריינג' רובר איווק PHEV מציב אותו בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,787 ₪. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל לגיל 25 ללא היסטוריית תאונות ושלילות במשך 4 שנים הינה כ- 18,000 ₪. עלות ביטוח חובה כ- 2,000 ₪.

בטיחות ריינג' רובר איווק PHEV

הדור השני של ריינג' רובר איווק נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2019 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציון בטיחות מבוגרים של 94%, בטיחות ילדים 87%, בטיחות הולכי רגל 72%, וציון מערכות בטיחות של 73%.

אבזור הבטיחות כולל בין היתר תאורת לד מלאה, חיישני קרבה קדמיים ואחוריים, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, מראת צד נהג מתכהה אוטומטית, מצלמה אחורית, 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בחירום, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, ניטור תנועה צולבת מאחור, בקרת התנגשות מאחור, מניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה מפני עייפות נהג, ואורות גבוהים אוטומטיים. מערכות הבטיחות המתקדמות פעלו בצורה טובה ובוגרת במהלך המבחן, ללא התראות שווא. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר ריינג' רובר איווק PHEV

ריינג' רובר איווק משווק בישראל בגרסאות P160 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם 160 כ"ס והנעה קדמית, ובגרסה היברידית נטענת P300e כמו רכב המבחן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, מנוע חשמלי עם הספק משולב של 309 כ"ס ומערכת הנעה כפולה.

הגרסה הנבחנת ברמת אבזור SE משווקת כאמור במחיר של 479,900 ₪ וכוללת בין היתר כניסה והתנעה ללא מפתח, גג פנורמי קבוע, מראות צד מחוממות עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, תאורת לד מלאה עם כיוונון גובה תאורה אוטומטי, פתיחת דלת תא מטען חשמלית, צמיגי 235/50 R20 עם חישוקי סגסוגת קלה, מושבים בריפוד עור, מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, חלוקת מושבים אחורית 40/20/40, מערכת שמע Meridian בהספק 140W עם 10 רמקולים, בקרת אקלים אוטומטית עם שני אזורים, שני מסכי מגע בגודל 10 אינץ' בקונסולה המרכזית, קישוריות Android Auto ו- Apple Carplay, מערכת בקרת תנועה בשטח LAND ROVER TERRAIN RESPONSE 2, ובקרת תנועה איטית בשטח.

טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ לאחר תדלוק והטענת הסוללה, וצריכת דלק של כ- 10.5 ק"מ לליטר כפי שהשגנו במהלך המבחן, אינם מרשימים כלל, בטח לא לרכב פרימיום במחיר שכזה, ובוודאי שקיימות לא מעט אופציות אחרות ללא מערכת הינע היברידית נטענת מסובכת, עם נתונים טובים יותר במחיר טוב יותר. הדבר נכון שבעתיים אם נפזול גם לרכבים חשמליים טהורים.

אין ספק שהרכב מתבלט ביכולות שטח טובות מאוד אך אנו בספק אם רוכשי הרכב ירכשו אותו בשל יכולות אלו. ריינג' רובר איווק PHEV הוא רכב נוח, שימושי ובעל מקדם הגעה לא קטן, אשר יכול להתאים לדעתנו למי שיכול להטעין את הרכב בביתו ונוסע פחות מ- 50 ק"מ ביום.

ריינג' רובר איווק PHEV 309hp
מנוע טורבו בנזין 3 צילינרים בנפח 1.5 ליטרים + מנוע חשמלי
הספק מרבי משולב 309 כ"ס
מומנט מרבי משולב 54.0 קג"מ
קיבולת סוללה 15 קוט"ש
יחידת הנעה כל הגלגלים
אורך כללי 4,371 מ"מ
רוחב כללי 1,996 מ"מ
גובה כללי 1,649 מ"מ
בסיס גלגלים 2,681 מ"מ
נפח תא מטען 591/1,383 ליטרים
משקל עצמי 2,157 ק"ג
מהירות מרבית 213 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.4 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 66.7 ק"מ לליטר (עם סוללה טעונה במלואה)
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2019)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 479,900 ₪

ריינג' רובר איווק PHEV 2023 גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

2 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 2

    עגלה בלי סוס במחיר של מטוס

    • משה11/03/24

    חוץ מיופי אין ברכב הזה כלום.

  • 1

    ריינג רובר איווק

    • נחום מור18/01/24

    בקיצור רכב לא משהו

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

וולוו XC60 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...

וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...

אלדר מנורי16 נובמבר 2025

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu