לקסוס LBX היברידי במבחן דרכים

לקסוס LBX הינו קרוסאובר היברידי עירוני יוקרתי המהווה את דגם הכניסה של המותג. יצאנו לבדוק האם יש הצדקה לרכב מסוגו

תגיות: , , , ,

לקסוס LBX אשר הושק בעולם ביוני 2023, מהווה את כרטיס הכניסה לשערי המותג וניצב מתחת ללקסוס UX אשר למעשה החליף בזמנו את המשפחתית ההיברידית לקסוס CT. בדומה לשאר דגמי הכניסה של מותג הפרימיום מבית טויוטה, גם לקסוס LBX מבוסס על דגם של בעלת הבית, טויוטה יאריס קרוס במקרה זה, אך ההבדלים מהותיים ביותר ובאים לידי ביטוי במרכיבים עיקריים כולל בסיס גלגלים והספק משופרים, כך שנוצר דגם שונה בתכלית. לקסוס LBX מתברג לסגמנט SUV-B אשר כולל לעת עתה מתחרים בודדים ביניהם DS3 וג'יפ אוונג'ר.

לקסוס LBX היברידי קול
יתרונות איכות הרכבה ונסיעה, צריכת דלק, מוניטין אמינות
חסרונות תנאים לנוסעים מאחור, ביצועים ביחס למחיר

לקסוס LBXלקסוס LBX

לקסוס LBX מוצע עם יחידת הנעה היברידית בעלת הספק מרבי משולב של 136 כ"ס, בחמש רמות אבזור במנעד מחירים המתחיל ב- 199,990 ₪ ומסתיים ב- 225,990 ₪ לגרסת המבחן ברמת אבזור קול הבכירה.

עיצוב ונוחות לקסוס LBX

העיצוב החיצוני מתכתב עם שפת העיצוב העדכנית של לקסוס, בפרשנות צעירה בשילוב איפור שטח אופנתי. החזית מוגבהת וכוללת את גריל שעון החול המוכר, ומעליו גופי תאורה מלוכסנים. מהצד בולטים רצועת פלסטיק מושחר בספי הדלתות ובתי גלגלים רחבים עם חיפויי פלסטיק מושחרים המאכלסים חישוקי 18 אינץ'. מאחור בולטים ספוילר אחורי וגופי תאורה המחוברים בפס תאורה, ושם המותג המוטבע תחתיו. מכסה המנוע האנכי ופרופורציות נכונות, מקנות מראה הומוגני ומרשים. המידות ממוצעות ביחס לסגמנט. אורכו הכולל של לקסוס LBX עומד על 4,190 מ"מ, רוחבו 1,825 מ"מ, גובהו 1,545 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,580 מ"מ.

לקסוס LBXלקסוס LBX

תא הנוסעים משדר פרימיום באמצעות חומרי דיפון איכותיים, כאשר גרסת המבחן הבכירה קול מגדילה להעשיר בדיפוני אלקנטרה יוקרתיים. יתר חומרי הדיפון מרשימים ביחס למקובל בסגמנט המתאפיין בשימוש נרחב בפלסטיק קשיח גם בחלקים העליונים. הנדסת האנוש היא לקסוס, כמצופה, עם פקדים פיזיים לבקרת האקלים, פתחי מיזוג גבוהים, ופקדים נוספים לפונקציות שכיחות, אך בעניין זה שוב נלין על מערכת המולטימדיה הזקוקה נואשות לטיפול שורש וממשק גרפי עשיר הרבה יותר. לפחות הפעם הצימוד החוטי לסמארטפון יציב. לוח המחוונים זוכה לציון גבוה יותר, עם תצוגה נעימה ותפעול אינטואיטיבי מפקדי ההגה. איכויות ההרכבה והגימור מוקפדות למשעי, עם פעולה חרישית בעת כיוונון המראות, זיגוג כפול לשמשות, ותחושת מוצקות וחוסן.

לקסוס LBXלקסוס LBX

הכניסה אל המושבים הקדמיים נגישה הודות לקו הגג הגבוה, אך מפתח דלתות מוגבל מאחור מקשה במעט על הכניסה למושב האחורי. המושבים הקדמיים בגרסת קול רחבים ותומכים, וזה של הנהג כולל כיוונון חשמלי. תנוחת הנהיגה גבוהה במעט ביחס לרכב משפחתי וקו החלונות מאפשר שדה ראייה רחב וכושר תמרון עירוני מצוין. הנהג והנוסע שלצידו ייהנו ממרווח טוב בכל הממדים, סוככי שמש עם תאורת איפור, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון בקונסולה המרכזית בגרסת קול, וצמד מחזיקי כוסות. מעבר לכך, תא הכפפות ותא האחסון מתחת למשענת היד קטנים. הנוסעים מאחור ייהנו ממרווח ראש טוב הודות למרכב המוגבה, אך יתפשרו על מרווח ברכיים מספק בלבד בשל בסיס גלגלים באורך 2,580 מ"מ בלבד. עוד מאחור חלונות כהים ומחזיקי כוסות בדלתות, אך בדומה למקובל בסגמנט, פתחי מיזוג נעדרים מאחור. הרצפה כמעט שטוחה לחלוטין ללא מדרגת הינע בולטת, אך מושב צר אינו מתאים להסעת 3 נוסעים בנוחות אלא רק לנסיעה עירונית קצרה.

לקסוס LBXלקסוס LBX

תא המטען בנפח סביר של 332 ליטרים וכולל שקע טעינה 12V ורצפה כפולה, אשר מתחתיה ערכת תיקון תקרים. קיפול המושב האחורי מגדיל את נפח ההטענה לכדי 994 ליטרים. העמסת התא נוחה עם מפתח רחב וסף הטענה לא גבוה מדי.

נוחות הנסיעה העירונית אינה מבריקה. מערך המתלים ששודרג מהותית ביחס ליאריס קרוס עם מפסק סרנים רחב יותר ב- 40 מ"מ ומתלים שונים בכיול אירופאי, נועדו לתגמל בהתנהגות כביש על חשבון נוחות הנסיעה, כך שמעבר איטי על פני מהמורות יצור יותר טלטלות מהצפוי. גם חישוקי ה- 18 אינץ' אינם מסייעים בבידוד שברים קטנים וכך מתקבל ציון בינוני לנוחות הנסיעה בעיר. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת הודות לריסון מצוין, החובר אל בידוד רעשים טוב ומיעוט רעידות. לקסוס LBX מצטיין באיכות נסיעה מעודנת מעבר למצופה בקטגוריה זו.

ביצועים לקסוס LBX

יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים הפועל במחזור אטקינסון, בשילוב מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון מקוררת אוויר. למערכת ההנעה הספק מרבי משולב של 136 כ"ס (20 כ"ס יותר מטיוטה יאריס קרוס) המאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 9.2 שניות ומהירות מרבית העומדת על 170 קמ"ש. ביחס ליחידת ההנעה באחיו העממי, זו בלקסוס זוכה לגל איזון לטובת פעולה חלקה יותר של מנוע שלושת הצילינדרים, ומערך היברידי מדור 4.5 הכולל מנוע חשמלי מחוזק עם הספק של 94 כ"ס ומומנט של 18.9 קג"מ, שהם 14 כ"ס ו- 4.5 קג"מ יותר ביחס למנוע החשמלי בטויוטה יאריס קרוס.

לקסוס LBXלקסוס LBX

השיפור בביצועים ביחס לאחיו מורגש ומהותי, אך מעבר לכך, עידון יחידת ההנעה, בידוד רעשים וכלל מדדי ה- NVH משופרים לעין שיעור ביחס לדגם מבית טויוטה, ומציגים פעולה נעימה וחלקה. כברירת מחדל, כל התנעה מתחילה את הנסיעה במצב ECO המאפשר ביצועים נאותים בדומה לכל משפחתית היברידית טיפוסית. יציאה ממצב ECO מחדדת מעט את התגובות ללחיצה על המצערת, אך ניכר כי המערכת ההיברידית מעודדת ומתגמלת בפעולה נעימה יותר במצב הראשון בו העדפתי להישאר.

לקסוס LBXלקסוס LBX

התנהגות הכביש יוצאת נשכרת מהכיול הקשיח של המתלים, מאפשרת זוויות גלגול מרוסנות בפיתולים, ומתעלה על המוכר בקטגוריה. לא מדובר בהתנהגות כביש ספורטיבית וממילא יחידת ההנעה אינה מאפשרת נהיגה שכזו, אך היכולת קיימת ומאפשרת צליחת פניות במהירות ובביטחון רב, לרבות היגוי ריספונסיבי ומדויק. הבלמים מעט מעורפלים בשל מערכת הבלימה הרגרנטיבית, אך מספקים עוצמה טובה ואינם מתעייפים תחת רצף ירידות. בלימה רגנרטיבית אדפטיבית מבוססת רדאר מסייעת בהפחתת השימוש בבלמים, בעיקר בכביש בין עירוני. עם מרווח גחון של 170 מ"מ והנעה קדמית, יכולת השטח לא ממש קיימת ומסתכמת בצליחת שבילי כורכר.

צריכת דלק לקסוס LBX

יחידת ההנעה ההיברידית הוכיחה את יעילותה עם צריכת דלק טובה אשר עמדה בימי המבחן על 17.5 ק"מ לליטר בנהיגה טיפוסית למדי במצב אקו אשר מהווה את ברירת המחדל בכל התנעה. נתון היצרנית מדבר על 21.7 ק"מ לליטר, אליהם ניתן להגיע בנהיגה מתונה ומחושבת מאד. מיכל דלק קטן בנפח 36 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של 630 ק"מ. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.

עלויות אחזקה לקסוס LBX

דגמי לקסוס מתברגים כדרך קבע בראש טבלאות סקרי שביעות רצון הלקוחות, ונהנים מתדמית מצוינת בתחום האמינות וחווית הבעלות. גם בישראל נהנה המותג מתדמית אמינות מצוינת. היבואנית המקומית מציעה תכנית הרחבת אחריות ייחודית המעניקה לבעלים ראש שקט לשנים ארוכות. בסקר האמינות האחרון שערך ארגון J.D Power בארצות הברית בשנת 2024 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, ניצבת לקסוס במקום הראשון מתוך 29 יצרניות שנבדקו. בסקר אמינות שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2023 בארצות הברית הגיעה לקסוס למקום הראשון מתוך 30 יצרניות.

לקסוס LBXלקסוס LBX

לקסוס LBX משווק בישראל עם אחריות יצרן למשך 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. למערכת ההיברידית אחריות מורחבת למשך 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. כאמור, מציעה היבואנית תוכנית הרחבת אחריות לרכבים משומשים עד 10 שנים על הכביש או עד 160,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 30 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 7,000 ₪, ועלות ביטוח החובה 1,800 ₪. כל גרסאות הדגם ניצבות בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,574 ₪.

בטיחות לקסוס LBX

לקסוס LBX טרם נבחן ע"י ארגון הבטיחות Euro NCAP. מערכות הבטיחות כוללות בין היתר 8 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי גם בעת ביצוע פנייה בצומת, בקרת שיוט אדפטיבית ממצב עמידה כולל הפחתת מהירות הנסיעה בעקומה, סיוע בתמרון חירום, מניעת תאוצה פתאומית בלתי רצויה, זיהוי תמרורים והגבלת מהירות הנסיעה בהתאם, מרכוז הרכב בנתיב הנסיעה, מערכת סיוע לשינוי נתיב, ניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור, מצלמת נסיעה לאחור, ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור למניעת פגיעה ברכב או בהולך רגל בעת תמרוני חניה במהירות נמוכה.

לקסוס LBXלקסוס LBX

בקרת ערנות הנהג מבוססת מצלמה המזהה אם הנהג איבד ריכוז כתוצאה מעייפות או חולי ומפעילה התראות חזותיות וקוליות. המערכת מקושרת למערכות הבטיחות האקטיביות של הרכב, ובהעדר תגובת הנהג יעבור הרכב לעצירה מבוקרת עם הפעלת אורות חירום. בפועל, בדומה ללא מעט דגמים שהושקו בשנה האחרונה, מערכות ההתראה על ערנות הנהג וחציית המהירות המותרת מטרידות ללא הרף, וניטרולן מתאפס בכל התנעה. דירוג רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר לקסוס LBX

לקסוס LBX מוצע בחמש רמות אבזור. רמת אלגנט מוצעת במחיר 199,900 ₪ וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 9.8 אינץ', חיבור אלחוטי לאפל קארפליי וחיבור חוטי לאנדרואיד אוטו, לוח מחוונים בגודל 7 אינץ', סייען קולי, בקרת אקלים עם טיהור אוויר באמצעות חלקיקי מים מיקרוסקופיים, ריפוד דמוי עור, מושבים קדמיים עם חימום, תאורת לד מלאה, חיישני תאורה וגשם, חיישני חניה מלפנים ומאחור, וחישוקי 18 אינץ'.

גרסת אלגנט פלוס מוצעת במחיר 209,990 ₪ ומוסיפה לרשימה שקעי טעינה מאחור, לוח מחוונים משודרג בגודל 12.3 אינץ', משטח טעינה אלחוטית, כניסה והתנעה ללא מפתח, ודלת תא מטען חשמלית. גרסת אימושיין מוצעת במחיר 214,990 ₪ וכוללת בנוסף ריפודים בסגנון ספורטיבי, שמשות אחוריות כהות, צביעה דו-גונית וחישוקים מושחרים.

גרסת רילקס מוצעת במחיר 220,990 ₪ וכוללת בנוסף לגרסת אלגנט פלוס תאורה אווירה צבעונית, ריפודי עור, מושב נהג עם כיוונון חשמלי וזיכרונות, הגה וידית הילוכים בחיפוי עור, ומנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה. גרסת קול הנבחנת מוצעת במחיר 225,990 ₪ וכוללת גם ריפודי עור בשילוב זמש, שמשות אחוריות כהות, צביעה דו-גונית וחישוקים מושחרים.

לקסוס LBX מציע כרטיס כניסה לשערי המותג. הדגם מבוסס אמנם על טויוטה יאריס קרוס אך נבדל מאחיו העממי בביצוע הראוי לקיטלוג נפרד כרכב פרימיום. לקסוס LBX מרשים באיכותו, וברמת האבזור הנבחנת מציע תא נוסעים מרשים לצד איכות נסיעה מצוינת. על פניו משתבץ לקסוס LBX בסגמנט נטול מתחרים ישירים אך כחלופות מעניינות ניתן למנות את DS3 והשלישייה מבית ג'ילי: זיקר X, וולוו EX30 וסמארט #1, אך אלו יתאימו רק לרוכשים שאינם מוגבלים במגבלות הטבעיות שמכתיב רכב חשמלי. בשורה התחתונה, לקסוס LBX הדורש פרמיה גבוהה ב- 25% מדגמים עממיים מקבילים, יתאים לחובבי איכות התרים אחר רכב שני במשפחה, או לזוגות צעירים שאינם מעוניינים ברכב חשמלי ומעריכים מיתוג ואיכות עדיפים.

לקסוס LBX היברידי קול
מנוע היברידי, 3 צילינדרים 1,490 סמ"ק
הספק מרבי משולב 136 (כ"ס)
מומנט מרבי לא נתון
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה E-CVT
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,190 מ"מ
רוחב כללי 1,825 מ"מ
גובה כללי 1,560 מ"מ
בסיס גלגלים 2,580 מ"מ
מיכל דלק 36 ליטרים
נפח תא מטען 332/994 ליטרים
משקל עצמי 1,280 ק"ג
מהירות מרבית 170 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.2 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 21.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 3 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחן
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתוך 8)
מחיר 225,990 ₪

לקסוס LBX 2024 מבחן דרכים גלריית תמונות

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

1 תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

  • 1

    מחיר הזוי

    • דני20/06/24

    בעשור האחרון לקסוס מפגרים אחר הגרמניות בכל הקשור למנוע,גיר,ביצועים והנאה בנהיגה. הרכבים מיושנים וניראים גם מיושנים בעיצובם הפנימי. מחיר מופרז. לחובבי אמינות בלבד

כתבות נוספות בנושא מבחני רכב 

שברולט קולורדו ZR2 במבחן דרכים

שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...

אלעד לרך12 נובמבר 2025

פיג'ו 5008 1.2 2025 במבחן דרכים...

הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...

אלדר מנורי9 נובמבר 2025

איון V במבחן דרכים

המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...

אלעד לרך29 אוקטובר 2025

דאצי'ה ביגסטר במבחן דרכים

דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...

אלעד לרך27 אוקטובר 2025

וויה קוראג' חשמלי במבחן דרכים

בתוך מבול רכבים סיניים המשווקים בישראל, ואחרים העושים את דרכם אלינו, השיקה דלק מוטורס את רכב הפנאי ה...

אלעד לרך23 אוקטובר 2025

יונדאי אלנטרה N במבחן דרכים

יונדאי אלנטרה N הינה גרסת הספורט הקרבית של המשפחתית הפופולרית אשר מתחרה בעיקר בסקודה אוקטביה RS. היו...

אלדר מנורי19 אוקטובר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu