אאודי A5 החדשה נועדה להחליף שני דגמים של המותג הגרמני, ובשוק המקומי המשתנה נוספת לו תחרות גם מול דגמים חשמליים
אאודי A5 2025 אשר הושקה אשתקד, נועדה להחליף את אאודי A4 שתהפוך לחשמלית בדורה הבא, ואת אאודי A5 הפורשת שהיוותה גרסת קופה או ספורטבק לאחות הסדאנית. אאודי A5 מוגדרת כמכונית סדאן אולם הינה למעשה מכונית ליפטבק עם דלת חמישית הכוללת את השמשה האחורית ומכסה תא המטען במקשה אחת. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת PPC הנועדה לדגמי בעירה פנימית ומתחרה באופן ישיר מול ב.מ.וו סדרה 3, ב.מ.וו סדרה 4 ומרצדס C קלאס, אך גם מול תחרות בלתי נמנעת מצד דגמי מנהלים פרימיום חשמליים. אאודי A5 מוצעת בישראל עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים מסדרת EA888 עם טכנולוגיית מיילד-הייבריד בהספק 204 כ"ס והנעה קדמית במחיר 363,100 ₪.
| אאודי A5 2.0 ליטרים TFSI | |
|---|---|
| יתרונות | איכות חומרים, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בטיחות |
| חסרונות | מחיר, יחס כ"ס לשקל |
אאודי A5
עיצוב ונוחות אאודי A5
אאודי A5 מציגה עיצוב חיצוני המזוהה בקלות עם אאודי, ונהנית מסגנון שרירי וספורטיבי יותר ביחס לאאודי A4 היוצאת. אאודי A5 מגיעה עם תאורת לד מטריקס כסטנדרט וחותמת תאורה הניתנת להתאמה אישית כך שהנהג יוכל לבחור את הסגנון האהוב עליו במסך המרכזי. יחידות התאורה מאחור מאפשרות תצוגה של סימני אזהרה אם קיים מפגע בהמשך הדרך. הפרופורציות אתלטיות ביחס לאאודי A4 הפורשת. אורכה של אאודי A5 עומד על 4,829 מ"מ, גובהה 1,444 מ"מ, רוחבה 1,860 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,892 מ"מ.
אאודי A5
תא הנוסעים טכנולוגי, מאובזר היטב ויוקרתי למראה ולתחושה. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 11.9 אינץ' ומסך המגע המרכזי בגודל 14.5 אינץ' מסוג OLED, מחוברים יחדיו ליצירת תצוגה פנורמית. בגרסת S5 הביצועיסטית, נוסף צג לנוסע בגודל 10.9 אינץ' המציג נתוני ביצועים ומאפשר הקרנת תכני וידאו מבלי שהנהג יוכל לראותם על מנת שדעתו לא תוסח בעת הנהיגה. בהעדרו, מותקן פלסטיק שחור מבריק מול הנוסע. הנדסת האנוש טובה ואינה מבוססת רק על תפעול באמצעות צג המגע. בנוסף קיימים לא מעט פקדים פיזיים, שעיקרם בדלת הנהג לשליטה על האורות, כיוונון מראות ופונקציות נוספות, וכן בקונסולה המרכזית הכוללת את בורר ההילוכים ומצבי הנהיגה, קיצור דרך למערכות הבטיחות, וחוגה לשליטה על כיוונון עוצמת השמע. ממשק מערכת המולטימדיה מהיר, אינטואיטיבי ואינו מתחכם בגרפיקה יתרה, אך באופן מפתיע אינו מאפשר צימוד אלחוטי לסמארטפון. תפעול יתר המערכות רושם הנדסת אנוש מעולה, עם סרגל תחתון קבוע לשליטה במערכת בקרת האקלים.
אאודי A5
איכות החומרים טובה בהחלט וכך גם רמת ההרכבה. ריפודים בצבע קאמל ברכב המבחן תורמים לא מעט לתחושת העושר בתא הנוסעים. אאודי A5 יחד עם אחיותיה החשמליות החדשות (אאודי Q6 ואאודי A6) ראשונות להציע בשיווק ישראלי סדיר גג פנורמי אלקטרוכרומי הכולל שכבות דקיקות של חומרים אלקטרוכרומיים המאפשרים את שינוי רמת שקיפותם באמצעות זרם חשמלי, ובכך לשלוט על כמות האור החודר דרכו אל תא הנוסעים. השליטה בשקיפות הגג נוחה ומאפשרת משחק בין כמה תצורות הצללה. הוויתור על הווילון אסטטי ותורם למראה החדשני, אך הציון המושלם נגרע בשל הצללה שאינה מלאה, וגם במצב האטום ביותר הינה בערך כמו וילון מחורר סגור הנפוץ בדגמי הקונצרן, ואינה מספקת תחת שמש קודחת בקיץ הישראלי.
קרבה לרכב ופתיחתו מלווה במופע אורות מרשים הניתן להתאמה אישית. הידיות נראות סטנדרטיות אך הן מקובעות ומופעלות באמצעות מגע המשחרר את פתיחת המנעול. הכניסה והיציאה מהרכב מתבצעת בנוחות בזכות מפתח דלתות רחב. המושבים הקדמיים טובים וכוללים כיוונון חשמלי לרבות קשיחות הגב וזיכרונות, אך מרגישים מעט פשוטים ביחס למחיר.
אאודי A5
המרווח הפנימי מצוין לארבעה, אך נוסע במרכז הספסל האחורי יסבול ממושב מוגבה ונוקשה, וממדרגת הינע בולטת. הנוסעים מאחור ייהנו מאזור אקלים נפרד, משענת יד מרכזית, תאורה אישית, שקעי טעינה, וגג פנורמי כאמור. קו חלונות בגובה סביר ומראות צד תלויות מאפשרים שדה ראיה נקי המגובה במצלמות 360 מעלות וחיישני חניה היקפיים.
פתרונות האחסון מונים תא מתחת למשענת היד המרכזית הכוללת כיוונון גובה, משטח טעינה אלחוטית בתחתית הקונסולה, תא קטן מול ברך שמאל של הנהג, וצמד מחזיקי כוסות בקונסולה המרכזית ובמשענת היד האחורית. תא הכפפות המדופן מציע נפח שימושי וכך גם תאי האחסון בדלתות. תא המטען בנפח 445 ליטרים ומציע פתיחה חשמלית המתאפשרת גם באמצעות מחוות רגל. תצורת הליפטבק מקנה מפתח ענק וגישה נוחה לתא המטען הכולל גם טבעות עיגון, ווי תליה ורשתות קיבוע. מתחת לרצפתו נמצאת ערכת תיקון תקר. קיפול פשוט של המושב האחורי ביחס 40:60 יסדר נפח הטענה של 1,299 ליטרים עם רצפה כמעט מפולסת.
אאודי A5
נוחות הנסיעה טובה בעיר, ומעולה מחוצה לה. חרף כיול "גרמני" הדוק, מערך מתלים רב חיבורי עם יכולת שיכוך מוכשרת, מצליח לשכך ולרסן את רוב מפגעי האספלט, עם הלימה בין הגברת המהירות לשיפור הנוחות. מחוץ לעיר מתקבלת נוחות נסיעה מצוינת המלווה ביציבות כיוונית מעולה ובידוד רעשי רוח טוב מאוד. בידוד רעשי הדרך אינו זוכה לציון דומה בשל רעשים שחודרים בעצימות יתרה בעת נסיעה על אספלט שאינו במרקם חלק.
ביצועים אאודי A5
אאודי A5 מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1,984 סמ"ק עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, והנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 248 קמ"ש. אל מנוע ה- EA888 המוכר משלל דגמי הקונצרן בשלל גרסאות הספק, נוספת מערכת מיקרו-הייבריד 48V לטובת סיוע בביצועים לצד חיסכון בצריכת דלק ועידון הפעולה. הביצועים טובים כפי שמשקפים הנתונים היבשים, עם כוח זמין לרוב, ואפשרות לעקיפות מהירות ובטוחות. לצד זאת, בסגמנט הנשלט בעיקרו ע"י דגמים חשמליים, מדובר בביצועים פושרים. בנוסף לכך, פעולת המערכת STOP AND START מורגשת ומייצרת כיבויים והתנעות מורגשות ומרעידות, בכמות ויברציות שכבר שכחנו בעידן הרכב החשמלי, כך שהעדפנו לכבותה בכל תחילת נסיעה. תיבת ההילוכים כפולת המצמדים שכבר הגיעה אל שיא בשלותה, מזכירה גם היא את היתרונות שבדגמים חשמליים לאור תגובותיה שאינן מהירות ומיידיות כמו ברכב חשמלי, ופעולתה אינה חלקה בתנאים מסוימים.
אאודי A5
למרות הנעה קדמית והיעדר יומרות דינמיות מיוחדות בגרסה זו, התנהגות הכביש מרגישה מהוקצעת ודינמית. מערך המתלים המוכשר מאפשר זוויות גלגול שטוחות לצד אחיזה גבוהה של צמיגי ה- GOOD YEAR באספלט. באספקט זה, מתעלה אאודי A5 על שלל דגמים חשמליים מוכשרים ככל שיהיו, שאינם מציעים את אותה התנהגות בשלה, אם בשל היעדר ניסיון ואם בשל המשקל הרב. ההיגוי מדויק, ובשל משקל טוב הוא גם מתגמל ומהנה בפער ביחס לדגמים חשמליים מקבילים. הבלמים, אף שאינם מתהדרים במיתוג אקזוטי, מקנים נשיכה חזקה ונהנים מפעולה לינארית וטבעית ביחס לדגמים חשמליים או מחושמלים.
צריכת דלק אאודי A5
ליחידת ההנעה הוותיקה נוספה מערכת מיקרו-הייבריד 48V, עימה עמדה צריכת הדלק לאורך נסיעת המבחן על 10 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה. מדובר בנתון סביר בהינתן המשקל והביצועים. נתון היצרן עומד על 14.5 ק"מ לליטר אליהם ניתן להתקרב בנהיגה חסכונית במיוחד. עם מיכל דלק בנפח 56 ליטרים יתקבל טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה אאודי A5
רכבי אאודי אינם זוכים לציון גבוה בתחום האמינות. בסקר של ארגון J.D. Power הנערך בארה"ב בשנת 2024 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה אאודי למקום ה- 28 מתוך 29 יצרניות עם 275 תקלות לכל 100 כלי רכב. אאודי A5 משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 11,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות אאודי A5
אאודי A5 נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2024 וזכתה לציון מירבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 87% בהגנה על בוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אאודי A5
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 10 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בחירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, ניטור שטחים מתים במראות הצד, מערכת זיהוי תמרורים, חיישני חניה היקפיים, מערכת מצלמות היקפיות, והתרעה על עייפות הנהג. מערכת התראת המהירות ניתנת לניתוק לצמיתות ללא דריכה מחודשת בכל התנעה. פקד ייעודי בקונסולה המרכזית מאפשר ניתוק מהיר של מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה והתרעות מהירות ועייפות נהג, אשר נדרכות בכל התנעה מחדש ומתריעות ללא הרף. רמת האבזור הבטיחותי לפי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 8 מתוך 8.
תמורה למחיר אאודי A5
אאודי A5 סדאן 40 TSFI עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים משווקת במחיר 363,100 ₪ וכוללת בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 14.5 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11.9 אינץ', 10 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, הגה ספורט קטום עם מנופי העברת הילוכים, חלון גג פנורמי קבוע עם אטימות נשלטת חשמלית, בקרת אקלים דיגיטלית עם 3 אזורי שליטה, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם תמיכה לגב תחתון וזיכרונות לנהג, ריפוד עור משולב בד, תאורת אווירה, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 18 אינץ'.
אאודי A5 החדשה 2025 מתגלה כמכונית מנהלים פרימיום איכותית ומרשימה, בעלת יכולת דינמית טובה, איכות נסיעה גבוהה, ללא כל פשרות בשימושיות משפחתית יומיומית. במחירה הנוכחי ובעת הנוכחית, הכוללת לא מעט דגמים חשמליים מרשימים במחיר ועלויות אחזקה זולים מהותית, אאודי A5 תתאים לנהגים שדגם חשמלי מלא אינו רלוונטי לשימושם, ומוכנים לשלם פרמיה גבוהה בעבור מיתוג יוקרתי המביא עימו איכות עדיפה במעט.
| אאודי A5 2.0 טורבו 40 TFSI אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,984 סמ"ק |
| הספק מרבי | 204/4,300-6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 34.6/2,000-4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 7 הילוכים DSG |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,829 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,860 מ"מ |
| גובה כללי | 1,444מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,892 מ"מ |
| מיכל דלק | 56 ליטרים |
| נפח תא מטען | 445 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,695 ק"ג |
| מהירות מרבית | 248 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 363,100 ₪ |

תפריט נגישות








מחיר הזוי
לרכב מנוע חלש שייחודי לשווקים נחותים. כניסת שמש לרכב מטרידה כי הקיץ נימשך כמעט כל השנה. לא רציני