וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, לא נחה על זרי הדפנה למרות שלהיטי המכירות קיה פיקנטו וקיה ספורטאג' אורבן 1.6 ליטר מובילים את טבלת המכירות ונכון לכתיבת שורות אלה, מתחרותיה המגוונות מתקשות לעמוד בקצב. קיה פיקנטו הקטנה שעשתה עלייה מאוחרת לישראל בשנת 2011, כבשה את קדמת הבמה ונמכרה בכמויות גדולות בעיקר בשל העובדה כי היא מציעה חבילה מעוצבת, מאובזרת, מרווחת וגם די נעימה לנסיעה.
לאחרונה התחדשה קיה פיקנטו בגרסה חדשה המצויידת במנוע 1.0 ליטר המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית ועונדת תג מחיר של 68,900 ₪. טווח המחירים שמתחת לרף ה- 70,000 ₪ היה שמור עד כה למכוניות מיני ידניות בלבד או במקרה הטוב למכוניות בעלות תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית שלא צברו קהל מעריצים גדול בישראל. מחירה האטרקטיבי של הגרסה החדשה מביא בשורה לעכברי העיר שביננו, מחסום הקלאץ' נפרץ במחיר עממי.
התרשמות חיצונית - נאה ומפוסלת
הדור השני של קיה פיקנטו אותו הכרנו כבר בשנת 2011 הציג עיצוב אופנתי עם פנסי חזית בולטים מאוד, שבכת קירור מחולקת, ופנסי ערפל גדולים ובולטים. קו החלונות גבוה יחסית והדלתות גדולות, עובדה המאפשרת כניסה ויציאה בקלות גם למושב האחורי. הגרסה אותה בחנו מגיעה עם כיסויי פלסטיק מעוצבים לגלגלים אך בתוספת תשלום ניתן לשדרג לחישוקי סגסוגת קלה. מאחור הותקנו יחידות תאורה נאות התוחמות דלת תא מטען גדולה ונוחה לפתיחה.
השנה זכתה קיה פיקנטו למתיחת פנים קלה שבמסגרתה קיבלה פגושים חדשים עם פתח יניקה גדול יותר, גריל מעודכן, פנסי ערפל חדשים, ושינוי תצורת התאורה האחורית התחתונה. השינויים אמנם קטנים אך קיה פיקנטו נותרה נאה ומפוסלת ויש שימצאו בה חן אמיתי, כזה שאולי חסר אצל מתחרותיה לסגמנט.
תא הנוסעים - מהטובים בסגמנט
תא הנוסעים של קיה פיקנטו מפתיע לטובה. מדובר ברכב עירוני קטנטן המשתייך לסגמנט בו ישנם המון ויתורים על אביזרי נוחות. בקיה פיקנטו, לעומת זאת, מעניקים האבזור והעיצוב הרגשה של משפחתית קומפקטית מושקעת עם מקומות אחסון יעילים. תמצאו כאן מחזיקי כוסות, תא לסמראטפון או לארנק וסוככי שמש עם מראה, לא דבר של מה בכך בסגמנט המיני.
הישיבה במושב הנהג גבוהה, ההגה נאה עם עיצוב רטרו בעל שני חישורים וצביעה דו-גונית. לוח המחוונים נאה וברור, כל הפקדים זמינים בהישג יד, ונראה כי הסביבה הקרובה לנהג משרה אווירה טובה. המושבים מעוטרים בד מעוצב, הם נוחים למדי גם לאורך זמן אך חסרי תמיכה צידית ונוטים לצד הנוקשה של הסקאלה. מושב הנהג מתכוונן לגובה. מאחור הצלחנו להושיב 3 מבוגרים בצפיפות, מדובר בנקודה מאוד חיובית כי מרבית מתחרותיה לסגמנט קטנות ממנה ובהן המושב האחורי מתאים לזוג נוסעים בלבד. למרות בסיס גלגלים קצר העומד על 2,385 מ"מ, מרווח הרגליים מספיק לישיבה נוחה.
קורות A מפריעות מעט לשדה הראייה אך לא בצורה מטרידה והחלון האחורי הגדול מקל על תמרונים בחניה. המידות הצנועות של קיה פיקנטו העומדות על 3,595 מ"מ לאורך ו- 1,595 מ"מ לרוחב, לא מורגשות כשיושבים בתוכה אלא להיפך, ההרגשה היא שנוהגים ברכב קצת יותר גדול. אם ניקח בחשבון את פעולת המתלים היעילה קיבלנו מתכון מוצלח למכונית עירונית נוחה לתמרון ונעימה לנסיעה.
מערכת השמע מגיעה עם חיבורי AUX ו- USB אך ללא קישוריות בלוטות' או שליטה מההגה. לחובתה נציין כי היא בעלת מסך דיגיטלי מיושן בגוון אדום שמושפע לרעה מאור שמש ישיר. למערכת הסטנדרטית משודכים 4 רמקולים בסיסיים שמספקים איכות שמע סבירה. נציין כי ברכב המבחן הותקנה מערכת בלוטות' בהתקנה מקומית, וגם חיישני חנייה אחוריים המוצעים ע"י טלקאר היבואנית ללא תוספת תשלום. את הפיקנטו לקחנו לסיבוב ביום חם מהרגיל אך המזגן עשה עבודתו נאמנה והשאיר את תא הנוסעים נעים לשהייה ממושכת. מערכת המיזוג מכנית ופשוטה לתפעול ועם תא נוסעים קומפקטי שכזה באמת שאין צורך במערכת מיזוג מתוחכמת ויקרה.
תג מחיר אטרקטיבי בדרך כלל מגיע עם רשימת אבזור צנועה והרגשה כללית זולה, אך לא במקרה של קיה פיקנטו החדשה. למרות הפלסטיק הזול והפשוט בחלל תא הנוסעים, נציין לטובה את פס ההפרדה הכסוף שנותן תחושה של קצת יותר צבע וקצת יותר מחלל פלסטיקי זול ומשעמם. רמת האבזור LX הבסיסית בדגם המבחן כוללת בין היתר 4 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות עם הפשרת אדים, ומחשב דרך עם כפתורי שליטה מההגה.
גם רשימת אבזור הבטיחות נדיבה וכוללת בין היתר 6 כריות אוויר עם אפשרות ביטול כרית נוסע קדמי, עיגוני isofix, מערכת תאורת חירום בעת בלימת חירום מסוג ESS , חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת בקרת יציבות מסוג ESP הפועלת ביעילות ברגעי איבוד אחיזה לטובת כוחות הטבע והחזרת הרכב למסלולו. במבחן הריסוק שנערך בשנת 2011 ע"י ארגון ENCAP קיבלה קיה פיקנטו הקטנה 4 כוכבי בטיחות.
קיה פיקנטו מציגה תא מטען בנפח 200 ליטרים מואר ביעילות באמצעות מערכת תאורה חזקה וטובה. המושב האחורי מציע אפשרות קיפול ביחס 60:40 וקיפולו מתבצע בקלות. לחובת תא המטען הצנום נאמר כי הינו עמוק ביחס לשפת ההטענה והגישה אליו לא מספיק נוחה. בתחתית רצפת תא המטען מסתתר גלגל חלופי זמני שייקח אתכם עד לפנצ'רייה הקרובה.
חטיבת כוח - השינוי מתחיל כאן
המנוע הקטן עושה את תפקידו נאמנה בגרסה הידנית של קיה פיקנטו כבר למעלה משנתיים אך התכנסנו כאן בגלל תיבת ההילוכים האוטומטית ששודכה לראשונה למנוע זה. מדובר במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 66 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ו- 9.7 קג"מ המתקבלים ב- 3,500 סל"ד רועשים. אכן לא מדובר במנוע חזק, הנתונים על הנייר ובעיקר תוצאות מבחני התאוצה מאששים זאת. את מבחן המיאוץ מעמידה ל- 100 קמ"ש צלחה הפיקנטו הקטנה תוך קרוב ל- 17 שניות ארוכות, ואת מבחן המיאוץ בין 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש המדמה עקיפה, צלחה תוך 15 שניות איטיות. ההרגשה האופפת את הנהג בקיה הקטנה היא שיחידת הכח מכוונת לחסכון בדלק ובמבחן צריכת הדלק מדדנו 14 ק"מ לליטר תחת תנאי מבחן מאומצים שכללו עליות ותאוצות חדות. מדובר בצריכת דלק ממוצעת לקטגוריה ובנסיעה מנהלתית ורגועה התוצאה תשתפר משמעותית.
מנוע 3 צילינדרים אינו סימטרי מטבעו והשגת אופן פעולה שקט במנוע מסוג זה הוא מחזה נדיר. המנוע התלת צילינדרי של קיה אינו חף ממגרעות ולכן נציין שהוא רועד הרבה, בעיקר בעמידה כשמדחס המזגן מכביד על רצועת המכלולים. האם הרעידות הטרידו אותנו? כן, אבל לא להרבה זמן, כי רעידות המנוע פוחתות בנסיעה. תיבת ההילוכים האוטומטית-פלנטרית בת ארבעת ההילוכים מתפקדת היטב וכמצופה כי יש לה את התבלין המנצח - פשטות. היא לא חכמה במיוחד או מתקדמת באופן יוצא דופן, אך הינה אמינה וזולה לתחזוקה, כמו שעם ישראל אוהב.
חווית נהיגה - יעילה, מדויקת, חבילה ראויה
למרות הסטיגמה שנדבקה לסגמנט העירוניות שהן יועדו לנסיעה עירונית בלבד, קיה פיקנטו הוכיחה עצמה כקרוזרית רגועה גם מחוץ לעיר. היא עלתה בגבורה עליות לא קלות ונראה שרק עומס נוסעים מרבי או עליות קשות יכניעו את הקיה הקטנה. כשלקחנו אותה לטיול בסביבה הררית, הטיפוס היה איטי ורועש ולכן ללקוחות המתגוררים באזורים הררים ובתנאי כביש מאתגרים, גרסת ה- 1.25 ליטר תהווה אלטרנטיבה טובה יותר עם ביצועי מנוע מתאימים יותר.
המתלים מכויילים על הצד הרך וסיפקו נוחות טובה ברוב שעות מבחן הדרכים שלנו. המהמורות הקטנות בתוך העיר אינן מורגשות באופן חריג אך על כבישים גליים או פסי האטה גדולים עדיף לנסוע יותר לאט. בכביש המהיר מצאנו את עצמנו מופתעים לטובה עם השתלבות קלה בתנועה הסואנת. על עקיפות ארוכות העדפנו לוותר אך שיוט במהירות של 100 קמ"ש התבצע בקלות. לחיצה עמוקה על דוושת הדלק רק הורידה הילוך וגרמה לרעש גדול אך לא באמת האיצה את העירונית הקטנה. גם בכביש המהיר הצליחו המתלים לשכך את רוב צלקות הדרך אך שיבושים גדולים גרמו לקופצניות המרכב, ולכן הרפנו קצת מדוושת הדלק.
ההגה אמנם אינו מעביר את תחושות הנהיגה אך לא לשם כיוונה קיה שתכננה רכב יעיל ופשוט לנהיגה. תמרוני חנייה נעשו בקלות הודות לתגבור ההגה החשמלי שמתרכך במהירויות נמוכות ומתקשה כשמחוג המהירות עולה. בידוד הרעשים לוקה בחסר, רעשי מנוע, צמיגים ורוח הצטרפו אלינו לרוב שעות המבחן. בנסיעה עירונית הרעשים מטרידים פחות אך ברגע שהדרך הופכת פנויה והנוף מתחיל להיעלם בקצב מהיר, רעשי חוץ פורצים בקלות לתא הנוסעים.
קיה פיקנטו אינה מכונית ספורטיבית אך לחיצה עמוקה על דוושת הדלק וסחיטת מאמץ הרואי מ- 66 הסוסים הזמינים לנו מגלים יכולות דינמיות לא רעות בכלל עם העברות משקל מהירות. תלונות צמיגים נשמעו לעיתים רחוקות והבלמים קצת חסרי נשיכה. אם מדברים על בלימה יעילה, חבל שקיה לא מציעה מערכת בלימה אוטונומית כמו שמציעות חלק ממתחרותיה מבית קונצרן פולקסווגן. לטובתה נאמר שכל הבלמים הם מסוג דיסק ולא בלמי תוף מיושנים וזולים שניתן למצוא היום ברוב המכוניות הקטנות.
סיכום - מוצלחת עם פוטנציאל שיווקי
קיה פיקנטו 1.0 ליטר LX אוטומטית היא מכונית טובה, היא עושה את כל מה שמצופה ממנה וגם קצת יותר. הפיקנטו בגרסה זו מציעה חבילה מאוזנת עם מספר יתרונות בולטים והם מחיר אטרקטיבי, 7 שנות אחריות, מרחב פנימי נדיב, ויחידת הנעה פשוטה מהסוג שהנהג הישראלי אוהב. אמנם המנוע כאן קצת חלש ונסיעה תובענית תהיה גדולה עליו, אבל בינינו, נסיעה תובענית אינה ארוע שכיח. עם זאת קיימות בשוק מכוניות מיני המציעות באותו מחיר מערכת מולטימדיה מקורית ואיכותית, מנוע זריז וחסכוני יותר או רמת בטיחות גבוהה יותר.
אז למי מתאימה קיה פיקנטו 1.0 ליטר אוטומטית? לכל מי שמחפש מכונית חדשה אוטומטית וזולה, לזוג צעיר או כרכב שני למשפחה. אנחנו אהבנו את קיה פיקנטו החדשה, באנו ללא ציפיות גבוהות ויצאנו מרוצים, אפילו מופתעים. קיה פיקנטו רכשה בכבוד את תואר מכונית המיני הנמכרת בישראל והוכיחה שוב שהיא מלכת העיר הבלתי מעורערת.
|
קיה פיקנטו 1.0 LX אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 3 צילינדרים 1.0 ליטר |
| הספק מרבי | 66/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 9.7/3,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 4 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,595 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,595 מ"מ |
| גובה כללי | 1,480 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,835 מ"מ |
| מיכל דלק | 35 ליטרים |
| נפח תא מטען | 200 ליטרים |
| משקל עצמי | 950 ק"ג |
| מהירות מרבית | 175 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 17 שניות |
| קבוצת זיהום | 4 |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבי בטיחות |
| מחיר | 68,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025