וידאו: שברולט טראקס במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: אילן אשל
  • 23 מרץ 2017
  • 0 תגובות

שברולט הייתה בין הראשונות לזהות את הפוטנציאל בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים והציגה ב- 2012 את הטראקס. למרות העיצוב הקשוח, בישראל התקשה הטראקס להתחרות במייסד הקטגוריה ניסאן ג'וק האופנתי, גם בעקבות תמחור גבוה בתחילת דרכו.

סרטון מבחן דרכים שברולט טראקס

שברולט טראקס LT
יתרונות   עיצוב, תנוחת ישיבה 
חסרונות   בידוד רעשים, נוחות נסיעה, מחיר גבוה

שברולט טראקס עבר מתיחת פנים של אמצע החיים, הזדמנות לרענן את העיצוב החיצוני ואת תא הנוסעים ולערוך מקצה שיפורים לנקודות התורפה בכדי להתמודד עם שלל הדגמים החדשים המציפים את קטגוריית הג'יפונים הקטנים. יצאנו עם הטראקס החדש ברמת אבזור LT לבדוק מה השתנה.

שברולט טראקס 2017

עיצוב ונוחות

במסגרת מתיחת הפנים זכה שברולט טראקס לחזית חדשה לחלוטין. לא עוד קווים רבועים וגסים, אלא אלמנטים מעוצבים המשתלבים בהרמוניה. הפנסים הקדמיים מלוכסנים וגדולים, וכללו גם נורות לד נאות ברכב המבחן המאובזר. בין הפנסים משתלב גריל צר, ובמרכז הפגוש גריל נוסף גדול ממדים. מהצד לא נצפו שינויים, ומאחור זכו הפנסים והפגוש לעיצוב חדש. בזכות הגגון והצמיגים הגדולים, ולמרות החזית החדשה והרכה, נותר הטראקס חסון ותכליתי יחסית למתחריו הנוטים חלקם לעיצוב מצועצע.

מידותיו החיצוניות של הטראקס מציבות אותו עמוק בתוך קטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים. אורכו 4,257 מ"מ, רוחבו 1,776מ"מ, אורך בסיס גלגליו 2,555 מ"מ, והוא מתנשא לגובה 1,674 מ"מ, מהגבוהים בקטגוריה.

שברולט טראקס 2017

בתא הנוסעים חלו שינויים משמעותיים, לוח השעונים המצועצע בסגנון אופנוע, פינה את מקומו לאחד סטנדרטי ונוח יותר לשימוש. הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש, וגם פתחי המיזוג החדשים תורמים למראה המעודכן של תא הנוסעים. שימוש בציפוי עור, רצועות כרום, ופלסטיק שחור מבריק מצליח להפיג במעט את האווירה הקודרת בתא הנוסעים הכהה.

גובהו של הטראקס תורם רבות לתנוחת הישיבה הגבוהה, בניגוד למתחריו אשר מרגישים גבוהים רק במעט ממכוניות משפחתיות קומפקטיות. הדלתות הקדמיות רחבות וקל מאוד להיכנס ולהתמקם במושבים הקדמיים. המושבים טובים אך חסרה מעט תמיכה לירכיים. המרווח במושב האחורי טוב, הרצפה כמעט שטוחה, אך בסיס המושב מעט קצר ולא תומך ברגליים. המושב האחורי יאכלס בנוחות שני נוסעים, ולשלושה יהיה צפוף. השילוב בין החלונות הקטנים מאחור ותא הנוסעים הכהה גורם לתחושה מעט אפרורית מאחור. בכדי להמתיק את השהות מאחור דאגו בשברולט לשקע חשמל לטובת הטענת סמארטפונים והפעלת מכשירי חשמל קטנים.

שברולט טראקס 2017

תפעול תא הנוסעים בשברולט טראקס פשוט ולא מתחכם. מערכת הכניסה וההנעה ללא מפתח עובדת נפלא, מערכת המולטימדיה קלה לתפעול ומסך המגע מגיב היטב. המזגן מכאני ומקרר מצוין אך ניתוקי המדחס מורגשים בזמן עמידה. למחשב הדרך מסך גדול בלוח השעונים אך התפעול דרך ידית האיתות לא מצטיין. מלפנים שפע תאים פתוחים המיועדים לכוסות שתיה אך חסרים תאים סגורים לאחסון חפצים. פתחי המיזוג של הנהג מכוונים ישירות לידיים ועלולים להקפיא אותן.

לשברולט טראקס תא מטען בנפח 354 ליטר והוא שימושי ומרווח. המושב האחורי המפוצל מתקפל בשני שלבים ויוצר רצפה כמעט שטוחה המאפשרת להוביל בטראקס כמעט כל מה שתחפצו. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני לטובת חיסכון במקום.

שברולט טראקס 2017

המתלים של שברולט טראקס קצרים ונוקשים, הם ידאגו להעביר את כל תלאות הכביש אל תא הנוסעים. כבישים גליים יחייבו האטה בכדי להפחית את הנדנודים בתוך תא הנוסעים. גם בתוך העיר מתקשה הטראקס להבריק ולשכך את השיבושים, מורגשות חבטות וקפיצות במעבר מעל בורות ושברי אספלט. בידוד הרעשים עבר שיפור אך עדיין לא ניתן להגדיר את הנסיעה בטראקס כשקטה. שאון הצמיגים ורעשי רוח בולטים כבר ממהירות 80 קמ"ש, ובתאוצות בולטים רעשים וחספוס מהמנוע ותיבת ההילוכים. השמשה הקדמית וחלונות הצד גדולים, והשילוב עם תנוחת הנהיגה הגבוהה ומראות הצד הגדולות מקל מאוד על השתחלות לחניות צפופות ותמרון ברחובות צרים.

ביצועים

במסגרת מתיחת הפנים של הטראקס הוצא לגמלאות מנוע ה- 1.8 ליטר האטמוספרי של הדור הקודם וכעת מוצע הטראקס עם מנוע 1.4 ליטר בהספק 140 כ"ס הזמינים החל מ- 4,900 סל"ד, ומומנט של 20.4 קג"מ החל מ- 1,850 סל"ד. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים. נתוני הביצועים מעידים על רכב זריז למדי עם 10.0 שניות מעמידה ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 191 קמ"ש. על הכביש מאשש הטראקס את הנתונים והוא מרגיש קליל וזריז, אולם נסייג ונוסיף כי דוושת התאוצה רגישה מאוד ולעתים מקשה להאיץ במתינות ולמנוע פרצי כוח. תיבת ההילוכים חלקה, אך ההילוכים ארוכים וקיימת נטייה למשיכת ההילוך החמישי המעלה את מפלס הרעש בתא הנוסעים. תפעול ידני מתאפשר בעזרת מתג בצדו של בורר ההילוכים אך התפעול לא נוח, ולא אינטואיטיבי.

חשבנו שהמתלים הנוקשים אשר פגמו בנוחות הנסיעה יחזירו דיווידנד בתחום ההתנהגות אך טעינו. בכבישים מפותלים מרגיש הטראקס מחוץ לאזור הנוחות. רכינת הגוף מורגשת היטב וזוויות הגלגול גדולות. הבלמים טובים והנשיכה מורגשת אך בלימה בתוך הפניה תערער את הביטחון ותגרום לזנב להרגיש משוחרר.

שברולט טראקס 2017

צריכת דלק

בהתחשב בביצועים הזריזים, צריכת הדלק של שברולט טראקס טובה, והציגה במהלך המבחן נתון משולב של 12.4 ק"מ לליטר. בתוך העיר נמדדה צריכת דלק של 9.9 ק"מ לליטר, ובנסיעה בין עירונית במהירויות כביש 6 נרשמה צריכה נאה של 14.9 ק"מ לליטר.

עלויות אחזקה

שברולט טראקס מגיע עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים, ולשנה שלישית או עד 100,000 קילומטרים המוקדם מבין השניים. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 557 ₪, עלות הטיפול השני 802 ₪, ועלות הטיפול השלישי 557 ₪. מחיר פנס קדמי עומד על 5,557 ₪. מחיר מראת צד עומד על 1,755 ₪. עלות פנס אחורי עומדת על 2,761 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

שברולט טראקס 2017

בטיחות

שברולט טראקס עבר את מבחן הריסוק של EuroNcap בשנת 2013 וזכה ל- 5 כוכבים עם ציון מרשים של 94% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, ו- 64% בהגנה על הולכי רגל. אבזור הבטיחות הסטנדרטי של הטראקס כולל 6 כריות אוויר, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית למניעת תאונות דרכים, והתרעה מפני סכנות.

שברולט טראקס 2017

תמורה למחיר

שברולט טראקס מוצע בשתי רמות אבזור. רמת אבזור LS מוצעת במחיר של 122,900 ₪ וכוללת בין היתר חישוקי גלגלים מפלדה המכוסים בצלחות נוי, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות', מערכת שמע מקורית עם 6 רמקולים וחיבורי AUX ו- USB. רמת אבזור LT מוצעת במחיר של 132,900 ₪ ומוסיפה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 7 אינץ', מצלמת נסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, הגה מחופה עור, עמעום אוטומטי במראה האחורית למניעת סנוור, שקע חשמל לנוסעים מאחור, ריפוד בד משולב עור, תאורת לד ליום בפנסים הקדמיים, פנסי ערפל קדמיים, פנסי לד אחוריים, חישוקים קלים, ועיטורים כסופים לפגושים מלפנים ומאחור. לטעמנו רמת האבזור LS בסיסית וסגפנית למדי ומחירה לא מספיק אטרקטיבי. ברמת אבזור LT המצב משתפר אך המחיר גבוה משמעותית.

שברולט טראקס הותיר אותנו ברגשות מעורבים. הוא נותר מעט מחוספס, נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים לוקים בחסר ובמדד התמורה לכסף הוא לא מספיק אטרקטיבי נוכח רמת האבזור הנמוכה בדגם LS, והמחיר הגבוה של גרסת ה- LT מקרב אותו לכלים גדולים ומאובזרים ממנו. התחרות בקטגוריה הצפופה קשה מאוד ושברולט טראקס מתקשה לתת פייט למתחרים. עם זאת הטראקס נראה טוב, מציע תנוחת נהיגה גבוהה ותדמית נחשקת של רכב פנאי מסוקס.

תודה לאלון סולימן על העזרה בהכנת הכתבה.

שברולט טראקס LT
מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי משולב 140/4,900 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/1,850 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,257 מ"מ
רוחב כללי 1,776 מ"מ
גובה כללי 1,674 מ"מ
בסיס גלגלים 2,555 מ"מ
מיכל דלק 53 ליטרים
נפח תא מטען

354 ליטרים

משקל עצמי 1,409 ק"ג
מהירות מרבית 191 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.1 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 11
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2013)
מחיר

132,900 ₪

שברולט טראקס (מתיחת פנים)