פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 07 נובמבר 2019
  • 1 תגובות

רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר של 195,000 ₪. פולקסווגן נהנית מתדמית של מותג חצי פרימיום בישראל וכעת גם מרמת אבזור טובה. יצאנו לבחון את האטרקטביות של הגרסה החדשה.

פולקסווגן טיגואן 1.5 ליטרים אוטומטי
יתרונות תא נוסעים איכותי, אבזור, תדמית
חסרונות תמורה למחיר

פולקסווגן טיגואן

עיצוב ונוחות

פולקסווגן טיגואן מבוסס למעשה על הפלטפורמה של פולקסווגן גולף, בתוספת ההגבהות ושינויי העיצוב הנחוצים להקניית מראה השטח המבוקש. הפרופורציות מוצלחות והתוצאה הסופית מכובדת, סולידית, ותקלע לטעמם של חובבי המותג. תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, חישוקי 18 אינץ' חדשים, ומסילות גג מקנים נופך של פרימיום להופעה, המתבססת ברובה על סמל המותג והתדמית הנלווית אליו.

פולקסווגן טיגואן

גם הכניסה לתא הנוסעים מספקת את תחושת הפרימיום ומיישרת קו עם העיצוב המוכר והנקי המאפיין את המותג. במרכז הקונסולה מסך מגע מזכוכית בגודל 8 אינץ' המעניק תחושה יוקרתית, אליו נלווה לוח מחוונים דיגיטלי מעשיר. מעבר לכך מדובר בתא הנוסעים המוכר והטוב של פולקווסגן, אשר גם בערוב ימיו מציע חומרים איכותיים, מהטובים בקטגוריה, והנדסת אנוש טובה ואינטואיטיבית. כל הפקדים והמנופים איכותיים ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש המותירה רושם איכותי. אם נרד לפרטים נגלה כי הדלתות האחוריות כוללות דיפון בחומרים קשיחים וזולים יותר, אך מדובר בתופעה מוכרת ומקובלת בסגמנט זה.

פולקסווגן טיגואן

המושבים הקדמיים, על אף היותם עטויי עור איכותי, אינם מעניקים נוחות או תמיכה עדיפה על אלו הנמצאים בקרוסאובר עממי. מושב הנהג כולל כיוונון חשמלי גם למסעד הגב התחתון, ויחד עם כוונון ידני להגה, לגובה ולעומק, ניתן למצוא תנוחת נהיגה שולטת ונוחה. תנוחת הישיבה הגבוהה יחד עם קו חלונות נמוך וקורות A לא עבות מספקים שדה ראיה טוב לכל הכיוונים המאפשר כושר תמרון עירוני קליל ונינוח. בתמרונים צפופים במיוחד ניתן להסתייע במצלמות ה- 360 המעלות.

המרווח לנוסעים מלפנים טוב מאוד וגם מאחור המרווח טוב לשני נוסעים, עם אפשרות להזחת המושבים ביחס 60:40 על גבי מסילה. מדרגת גל ההינע בולטת בגודלה ומנטרלת כמעט לחלוטין את השימוש במושב האמצעי. זווית משענת הגב מאחור טובה והנוסעים יהנו גם מפתחי מיזוג נפרדים עם בקרת אקלים נפרדת, שקע USB, שקע 12V, חלונות כהים, ומגשים מתקפלים בגב המושבים הקדמיים. מערכת השמע כוללת 8 רמקולים ומפיקה צליל נקי ובס טוב, אף שאינה מתפארת במותג אודיו מוכר.

פולקסווגן טיגואן

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות בזכות מפתח דלתות רחב וגובה מושב אידיאלי. בתא הנוסעים תאי אחסון רבים והשימושי ביותר נמצא מתחת למשענת היד. סוככי השמש מקנים תחושה איכותית וכוללים מראות עם תריסים ותאורה נעימה. דלת תא המטען נפתחת חשמלית ונפח תא המטען 520 עד 615 ליטרים, תלוי במיקום המושבים האחוריים. סף ההטענה נוח והמפתח גבוה ורחב דיו כך שהגישה למטען נוחה מאוד. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי קומפקטי מפלדה.

התנועה בעיר נעימה בזכות תנוחת ישיבה גבוהה ותא נוסעים שקט ומבודד מרעשי החוץ, אך נוחות הנסיעה נפגמת בשל כיול קשיח של הבולמים המתקשים לרסן באופן יעיל שברים וחריצים אכזריים הפזורים ברחבי הכרך. מעבר על פסי האטה ושיבושים רוחביים הדורשים עבודה עמוקה יותר מהבולמים, מגלים כושר שיכוך טוב. מחוץ לעיר איכות הנסיעה משתפרת מאוד, עם ריסון טוב על כביש מהיר וגלי, אך לאורך נסיעת המבחן נתגלתה רגישות מטרידה מאוד לרוחות צד. בכביש המהיר רעשי הצמיגים והרוח מתחילים לחדור לתא הנוסעים ברמה סבירה בהחלט, עם תלות ברורה ברמת הסלילה והאספלט.

פולקסווגן טיגואן

ירידה לשבילים עם פולקסווגן טיגואן חושפת נסיעה קופצנית מלאת ויברציות ולא נעימה. ברור לנו כי פולקסווגן טיגואן לא נועד להגיע מעבר לשבילי קק"ל הסלולים ומעדיף להישאר בסביבה האורבנית.

ביצועים

פולקסווגן טיגואן שהתייצב למבחן הדרכים שלנו צויד במנוע טורבו בנזין TSI בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ ב- 1,500-3,500 סל"ד. מנוע זה מחליף בהדרגה את מנוע ה- 1.4 ליטרים הפורש בכל קשת דגמי הקונצרן. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המוכרת משאר דגמי הקונצרן ולמערכת הנעה קדמית.

פולקסווגן טיגואן

כפי שמרמזים הנתונים על הנייר, המנוע מציג גמישות מעולה כבר בסל"ד מאוד נמוך, אך המשקל הכבד (1,550 ק"ג) פוגע בזריזות המוכרת מדגמים משפחתיים עם יחידת הנעה זו. תיבת ההילוכים מהווה פרטנרית מעולה ומשתפת פעולה בהעברות חלקות ומהירות. התוצאה הסופית טובה ולא מעבר לכך, עם תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 9.2 שניות על הנייר או 10.0 שניות במדידה על הכביש, ותאוצות ביניים בטוחות למדי.

פולקסווגן טיגואן

בכביש המפותל מציג פולקסווגן טיגואן התנהגות כביש בטיחותית, צפויה, ובוגרת מאוד. כיול המתלים המוצק שומר על זוויות גלגול מדודות בתוך הפניה, אך ההגה המנותק אינו מפתה לנהיגה דינמית. ביחס לקרוסאובר משפחתי סולידי ללא יומרות דינמיות מיוחדות, מדובר ביכולת טובה מהממוצע, המאפשרת נהיגה מהירה ומהנה בכבישים מאתגרים. הבלמים טובים ומציגים כושר בלימה מעולה ונשיכה חזקה כשצריך.

צריכת דלק

מנוע ה- 1.5 ליטרים מצויד במערכת ACT לניתוק שני צילינדרים בעת שיוט לטובת חיסכון בדלק. בנסיעת המבחן הציג פולקסווגן טיגואן צריכת דלק טובה של 12.5 ק"מ לליטר בנהיגה מנהלתית עם מערכת STOP&START פעילה. עם מיכל דלק בנפח 58 ליטרים ניתן ליהנות מטווח נסיעה ארוך של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.

פולקסווגן טיגואן

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי פולקסווגן נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2019 דורגה פולקסווגן במקום ה- 18 מתוך 28 יצרנים, עם ירידה של 2 מיקומים מדירוג קודם בשנת 2018. פולקסווגן טיגואן משווק עם אחריות יצרן ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ (שנה שלישית בתוספת תשלום של 1,000 ₪). מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

פולקסווגן טיגואן

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רשיון עומדת על כ- 7,300 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.

בטיחות

במבחני הבטיחות של ארגון Euro Ncap אשר נערכו בשנת 2016, זכה פולקסווגן טיגואן לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 96% בסעיף הגנה על בוגרים, 84% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 72% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 68% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 6 מתוך 8.

פולקסווגן טיגואן

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, מערכת תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת ניטור שטחים מתים, עמעום אורות אוטומטי, התרעה על עייפות הנהג, וחיישני חניה היקפיים.

תמורה למחיר

פולקסווגן טיגואן קומפורטליין פלוס עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס מוצע במחיר 195,000 ₪. גרסה זו כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' וצימוד לסמארטפון, מערכת שמע עם 8 רמקולים, לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודי עור, מושבים קדמיים עם כיוונון חשמלי, חימום וזכרונות, בלם חניה חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, מצלמות 360 מעלות, מערכת חניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, פסי נשיאה בגג, פנסי LED, וחישוקי 18 אינץ'. רמת אבזור זהה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולהנעה כפולה, תעלה את המחיר ל- 215,000 ₪.

לסיכום, פולקסווגן טיגואן הינו קרוסאובר איכותי ופרקטי המשדר את הסטטוס הנכון הנלווה לסמל המותג, ומקנה תחושת פרימיום עם תא נוסעים שקט ואיכותי. בגרסת ה- 1.5 ליטרים מציע פולקסווגן טיגואן יכולת דינמית טובה, ביצועים טובים, וצריכת דלק חסכונית יחסית. לצד כל יתרונות אלו, לא ניתן להתעלם מהמחיר הגבוה אשר מציב את פולקסווגן טיגואן ברף העליון של המחירים מול מתחרים צעירים ומודרניים יותר. בסופו של יום, פולקסווגן טיגואן מתאים לחובבי המותג אשר מוכנים לשלם את הפרמייה עבור הסמל שהם אוהבים.

פולקסווגן טיגואן TSI 1.5 ליטרים קומפורטליין פלוס 2X4 אוטומטי
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק
הספק מרבי משולב 150/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.5/1,500-3,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,486 מ"מ
רוחב כללי 1,839 מ"מ
גובה כללי 1,625 מ"מ
בסיס גלגלים 2,677 מ"מ
מיכל דלק 58 ליטרים
נפח תא מטען

615 ליטרים

משקל עצמי 1,550 ק"ג
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.2 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 16.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.5 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro Ncap 5 כוכבים (2016)
רמת אבזור בטיחות

6 (מתוך 8)

מחיר

195,000 ₪

פולקסווגן טיגואן 2019