וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
רכבי הפנאי החמושים בשבעה מושבים ביצעו חיסול ממוקד במיניוואנים המסורתיים. משפחות גדולות כבר לא חייבות לרכוש רכב מגודל עם חזות מסחרית ורובן בוחרות בישיבה הגבוהה ובעיצוב הפנאי על אף פשרות בסעיפי המרחב הפנימי והשימושיות.
| פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, מרווח, שימושיות, נוחות נסיעה, צריכת דלק |
| חסרונות | הנדסת אנוש, איכות גימור, אבזור בטיחות |
מבחר הדגמים אינו רחב במיוחד אך התחרות לא נעצרת לרגע. מיצובישי אאוטלנדר מתעדכן באופן תדיר, ניסאן אקס טרייל הצטייד לאחרונה ביחידות הנעה חדשות, וסקודה קודיאק מציע רמת אבזור חדשה ומוזלת. התגובה של פיג'ו מגיעה בדמות גרסת כניסה חדשה לפיג'ו 5008 עם מנוע 3 צילינדרים צנוע בנפח 1.2 ליטרים המוצעת במחיר 174,990 ₪, והיא זו שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו.
עיצוב ונוחות
פיג'ו 5008 מציג עיצוב חיצוני מושקע ועתיר אלמנטים. החזית כוחנית בזכות גריל גדול ומוגבה עם פסי כרום אופקיים, פנסים בעיצוב מורכב עם תאורת יום מסוג לד, ופס כרום מעוצב הנמתח אל הכנף הקדמית. הפגוש הקדמי מסיבי ומחזק את אפקט הפנאי עם עיטורי פלסטיק שחורים.
מבט מהדופן מבהיר שפיג'ו לא הותירה אף משטח מיותם. חצאית הפלסטיק השחורה מודגשת באמצעות משטח שקוע בתחתית הדלת שיוצר רושם דינמי, ובתי הגלגלים בולטים בזכות חיפוי פלסטיק שחור. קו המותניים המעודן נעלם באמצע הדלת הקדמית, מופיע שוב בדלת האחורית, נמשך אל הכנף האחורית, וחובר אל הפנס האחורי. מימד הגובה מודגש באמצעות קו חלונות עליון הזוכה לעיטור כרום עבה, ופסי גגון כסופים.
הזנב מציג פנסים מושחרים המחוברים במשטח שחור מבריק, ופגוש אחורי מפלסטיק שחור. דלת תא המטען אנכית כמעט לחלוטין ולמרות ספויילר בולט בקצה השמשה, הרושם הסופי מעט כבד ומסחרי, ופחות דינמי ביחס לשאר המרכב.
המידות החיצוניות מיישרות קו עם המקובל אצל המתחרים. אורכו עומד על 4,641 מ"מ, רוחבו 1,844 מ"מ, וגובהו 1,651 מ"מ. בסיס הגלגלים גדול ביחס למתחרים ואורכו 2,840 מ"מ.
חלקו הקדמי של תא הנוסעים הושאל מהאח הקטן פיג'ו 3008, וזה לגמרי לא רע. הפנל העליון מעוצב כמשטח צף ומכיל את לוח המחוונים הדיגיטלי המוגבה ואת מסך המולטימדיה הניצב. פתחי המיזוג המוכספים מציגים עיצוב א-סימטרי, ומתחתם שורת פקדים בעיצוב קלידי פסנתר אשר שולטים בקיצורי הדרך לתפריטים במסך המרכזי. הקונסולה בין המושבים הקדמיים רחבה וגבוהה, על גביה מותקן בורר הילוכים בעיצוב ג'ויסטיק של מטוס קרב, ויחד עם הגה קטן ופחוס משלימים עמדת נהג אטרקטיבית.
הנדסת האנוש אינה שגרתית וכוללת פשרות לטובת העיצוב. על מנת לצמצם פקדים פיזיים הועברה השליטה במערכת המיזוג אל מסך המגע המרכזי ונדרשות יותר מדי לחיצות כדי לשנות טמפרטורה או עוצמת מיזוג. נציין גם כי פתחי המיזוג יצננו בעיקר את ידי הנהג. השליטה במערכת Start&Stop מתבצעת מהמסך המרכזי ללא פקד פיזי ייעודי. המסך לא רגיש מספיק למגע ומציג ממשק איטי בגרפיקה מיושנת. לוח המחוונים הדיגיטלי נאה אך הפונט המוצג בו דק ולא ברור במבט חטוף, האנימציות איטיות באופן מעיק, ואילו נתוני מחשב הדרך מופיעים לזמן קצר ונעלמים.
עיצוב תא הנוסעים אמנם מרשים וייחודי אך איכות החומרים אינה מתעלה ומעט מאכזבת מקו המותניים ומטה, ובדיפוני הדלתות. גם איכות ההרכבה אכזבה עם דיפונים המורכבים באופן רופף ואחרים עם קצוות חדים. עם זאת לא נשמעו רעשי פלסטיקה במהלך המבחן.
הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה מאוד בזכות דלתות גדולות עם מפתח רחב ומפתן נמוך. המושבים הקדמיים נאים עם ריפודים איכותיים ותפירה יפה. הם מספקים תמיכה הולמת לרגליים ולירכיים, ובינונית למותניים. התמיכה לפלג הגוף העליון לוקה בחסר, המושב רחוק מהגב העליון ומשענת הראש רחוקה מהצוואר. ההגה הקטן ממוקם נמוך כדי לא להסתיר את לוח המחוונים. למרות שתנוחת הישיבה גבוהה, העיצוב הפנימי העוטף מעניק לנהג את התחושה שהוא יושב עמוק בתוך הרכב. מרווח הכתפיים טוב אך מרווח הברכיים מצומצם ועלול להציק לגבוהים.
הדלתות האחוריות ענקיות והכניסה פנימה נוחה מאוד. שורת המושבים השניה רחבה ומחולקת לשלושה מושבים נפרדים הנעים על גבי מסילה ומספקים מרווח הולם אפילו לשלושה נוסעים בוגרים. ההתמקמות בשורת המושבים האמצעית קלה, בעיקר כשהם מוזחים לאחור, ובמצב זה מרווח הרגליים נדיב במיוחד. לרשות הנוסעים בשורת המושבים השניה תאורת קריאה אישית, שקע טעינה 12V, ופתחי מיזוג עם שליטה על עוצמת המיזוג. שמשות כהות נעדרות במפתיע מהמפרט. הזחת מושבי השורה השניה וקיפולם מעט מסורבלים ודורשים.
הכניסה לשורת המושבים השלישית מעט מאתגרת אך לא באופן מיוחד. הם מציעים תנוחת ישיבה נמוכה ומרווח רגליים מצומצם גם כשהמושב האמצעי מוזח לפנים. המושבים קטנים ויתאימו בעיקר לילדים אך קו החלונות הגבוה יקשה עליהם לראות את המתרחש בחוץ. קיפול ופתיחה של מושבי השורה השלישית מתבצעים מתא המטען בקלות ובמהירות, והמושבים נבלעים באלגנטיות מתחת לרצפת תא המטען.
היצע תאי האחסון כולל תאים פתוחים באיזור בורר ההילוכים, צמד מתקני כוסות גדולים מלפנים, תא כפפות מעט קטן, ותא ענק ומקורר מתחת למשענת היד שיספיק אפילו לבקבוק שתיה בנפח 1.5 ליטרים.
כשכל שבעת המושבים בשימוש עומד נפח תא המטען על 210 ליטרים בלבד וקטן משל מכונית סופר מיני. קיפול מושבי השורה השלישית יגדיל את תא המטען לכדי 780 ליטרים, ובקיפול מושבי השורה השניה יתקבל נפח עצום של 1,940 ליטרים. סף ההטענה נמוך מאוד, המפתח רחב, הרצפה שטוחה ומבנה תא המטען רבוע ושימושי, לכן נוח מאוד להעמיס ולפרוק ציוד.
סף החלונות הגבוה ותנוחת הישיבה הספונה עלולים להרתיע מעט בתמרונים צפופים, אך שדה הראיה לפנים טוב ומכסה המנוע הבולט והרבוע מסייע להבין היכן מסתיים המרכב. מראות הצד גדולות מאוד ומספקות שדה ראיה רחב ושימושי לצדדים. המראה המרכזית קטנה אך מספיקה כדי לשקף את השמשה האחורית. בכל מקרה ניתן להסתייע במצלמה אחורית וחיישני חניה היקפיים מקוריים.
פיג'ו 5008 מציע חווית נסיעה עירונית מוצלחת תוך שיכוך מרבית הפגמים בכביש בזכות מתלים בכיול רך. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה המוצלחת תוך ריסון תנודות המרכב הגדול, ורק בכבישים גליים הרגיש הרכב מעט פחות בבית והמתלים התקשו לעקוב אחרי תוואי הכביש. בידוד רעשי הכביש והרוח מעולה. בידוד רעשי המנוע טוב אך נשמע מעין המהום החודר אל תא הנוסעים בטווח 2,500-3,000 סל"ד בו נמצא המנוע חלק ניכר מהזמן.
ביצועים
יחידת ההנעה היא הסיבה לשמה התכנסנו. קוראים רבים יופתעו לגלות כי מתחת למכסה המנוע של רכב המבחן מסתתר מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים בלבד. עם זאת, נתוני ההספק מספקים בהחלט עם 130 כ"ס ומומנט של 23.5 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.2 שניות על פי נתוני היצרן אך במדידה שלנו הושג נתון של 12.3 שניות. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית.
המנוע מתעורר בצליל אופייני למנועי 3 צילינדרים והרעידות האופייניות למנועים אלה מוזערו למינימום האפשרי וכמעט לא מורגשות. היציאה מהמקום זריזה והמנוע הקטן מספק תחושת נסיעה קלילה עם תאוצות חסרות מאמץ ואופי נינוח. גם בשיוט בין עירוני נרשמו ביצועים טובים עם קצב משכנע ותגובה טובה ללחיצה על הדוושה. בסל"ד גבוה המנוע רועש יחסית ומעל 5,500 סל"ד מסתיימת רצועת הכוח.
תיבת 8 ההילוכים תפקדה היטב למעט שיהוי קל ביציאה מהמקום ונטייה לחבוט מעט בעת עומסי תנועה עם החלפות הילוכים מרובות. התיבה מצליחה לייצר בלימת מנוע הולמת למרות הנפח הצנום. לטובת הנהגים המעדיפים מעורבות בהעברת ההילוכים מציעה התיבה מנופים נאים מאחורי גלגל ההגה. טרם המבחן חששנו כי יחידת ההנעה תהווה נקודת תורפה אך התבדינו. עם זאת, חשוב לציין שבמהלך המבחן לא התנסינו בנסיעה בהרכב נוסעים ומטען מלא.
פיג'ו 5008 מספקת חוויה נעימה גם בכבישים מפותלים הודות להתנהגות כביש טובה יחסית לסגמנט. ההגה הקטן מרגיש מנותק מהכביש אך מציע מהלך מהיר וקצר, ומצמצם את עבודת הידיים הנדרשת בסיבובים. אחיזת הכביש החלטית ולמרות זוויות גלגול מורגשות נשמר קו הפניה הנבחר. במצבי קיצון תורגש תנועה פחות נעימה על המתלים אך לא ברמה שתערער את בטחון הנהג. הבלמים עשו עבודתם נאמנה עם נשיכה חזקה והחלטית אך צלילת החרטום מורגשת.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של פיג'ו 5008 עם מנוע 1.2 ליטרים עומדת על 20.0 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן שלנו נמדדה צריכת דלק של 13.4 ק"מ לליטר שאמנם רחוקה מנתוני היצרן אך נחשבת טובה עבור מוביל נוסעים גדול. מיכל דלק בנפח 56 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 700 קילומטרים בין תדלוקים. פיג'ו 5008 1.2 ליטרים מדורג בקבוצת זיהום 10 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
לפיג'ו הצרפתית מוניטין אמינות לא גבוה בשוק הישראלי. עם זאת בשנים האחרונות חל מפנה עם ביקוש גבוה לפיג'ו 3008 הנמסר בכמויות גדולות ומוכיח עד כה רמת אמינות טובה. בסקר שערך ארגון J.D. Power בגרמניה בשנת 2019 המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה פיג'ו למקום ה- 15 מתוך 22 יצרניות. בסקר שערך הארגון בקרב נהגים בריטיים, זכתה פיג'ו במקום הראשון מתוך 25 יצרנים כמותג הרכב האמין ביותר. עם זאת חשוב לציין כי הגרסאות הפופולריות באירופה מצוידות לרוב במנועי דיזל ובתיבות הילוכים ידניות.
פיג'ו 5008 משווק בישראל עם אחריות ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון והשלישי עומדת על 882 ₪ כל אחד, ועלות הטיפול השני והרביעי עומדת על 1,573 ₪. עלות הטיפולים הכוללת עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,910 ₪ וממוצעת ביחס למתחרים.
עלות פנס קדמי 4,667 ₪, עלות פנס אחורי 1,219 ₪, עלות מראת צד 2,947 ₪, עלות זוג צלחות בלימה קדמיות 972 ₪, ועלות רפידות בלימה קדמיות עומדת על 539 ₪. מחירי החלפים נמוכים מעט מהממוצע בסגמנט.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 7,400 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות
פיג'ו 5008 עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל ו- 58% על תפקוד מערכות הבטיחות.
פיג'ו 5008 1.2 ליטרים משווק ברמת אבזור אקטיב עם אבזור בטיחות הפוטר אותו מהתקנת מערכת התרעה מקומית אך נחשב בסיסי למדי, וכולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, והתרעה על עייפות הנהג. רמות האבזור הגבוהות המוצעות עם יחידות ההנעה החזקות יותר, מציעות אבזור נוסף כגון תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים. רמת הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי לגרסת המבחן עומדת על 5 מתוך 8.
תמורה למחיר
פיג'ו 5008 1.2 ליטרים ברמת אבזור אקטיב מהווה גרסת הכניסה של הדגם ומוצע תמורת 174,990 ₪. במסגרת מבצע ההשקה הוענקה הנחה של 5,000 ₪. מפרט האבזור כולל בין היתר לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ' ותצוגה בשפה העברית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד חשמלי, מראות צד עם קיפול חשמלי ותאורת גישה, מפתח חכם, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
פיג'ו 5008 נאבק בסביבה תחרותית. יחידת ההנעה החדשה אינה פוגמת ביכולותיה של גרסת הכניסה וחוסכת 10,000 ₪ ממחיר גרסאות הדיזל והבנזין הבאות בתור מבלי לוותר על פרטי אבזור. פיג'ו 5008 מציע עיצוב חיצוני נאה, תא נוסעים ייחודי ונעים, מרווח פנימי מצויין, רמת שימושיות גבוהה, נוחות נסיעה נהדרת, ביצועים טובים, וצריכת דלק חסכונית. המתחרים אמנם לא פחות מוצלחים אבל אינם מציעים סביבת נהג עתידנית והקפדה על פרטים המייחדים את רכב הפנאי הצרפתי.
| פיג'ו 5008 1.2 טורבו אקטיב | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1,199 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 130/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 23.5/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,641 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,844 מ"מ |
| גובה כללי | 1,651 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,840 מ"מ |
| מיכל דלק | 56 ליטרים |
| נפח תא מטען |
210 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,430 ק"ג |
| מהירות מרבית | 196 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 20.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 10 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro Ncap | 5 כוכבים מתוך 5 (2016) |
| רמת אבזור בטיחותי |
5 (מתוך 8) |
| מחיר |
174,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025