ריינג’ רובר וולאר במבחן
ריינג' רובר וולאר (Velar) אשר הושק עוד בשנת 2017, זכה בשנת 2020 למתיחת פנים ראשונה ובשנת 2023 למתיחת...
אלדר מנורי 24 דצמבר 2025
טויוטה ראב 4 בגרסת PHEV נחשף בתערוכת לוס אנג'לס בסוף שנת 2019 והגיע לישראל בתחילת הרבעון השני של השנה. גרסה זו, הכוללת צמד מנועים חשמליים מחוזקים ואפשרות לטעינה משקע חשמלי, מוסיפה 88 סוסים לאורווה ביחס לגרסה ההיברידית הרגילה ומאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 75 ק"מ. בנוסף מגיעה גרסת ה- PHEV עם הנעה כפולה ותוספות אבזור. כל הטוב הזה מוסיף 340 ק"ג למשקל הכולל ו- 42,000 ₪ למחיר ביחס לגרסה ההיברידית המקבילה. יצאנו לבדוק למי יכול להתאים טויוטה ראב 4 PHEV שמחירו עומד על 254,900 ₪.
| טויוטה ראב 4 PHEV 4X4 אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, צריכת דלק, הנדסת אנוש, מרווח |
| חסרונות | מחיר, נוחות נסיעה בעיר, העדר מנופי בלימה רגרנטיבית |
העיצוב החיצוני של טויוטה ראב 4 PHEV נבדל בשבכה קדמית שונה ובכונס אוויר קדמי עם מסגרת בגוון כרום. מהצד בולטים חישוקי 19 אינץ' מעוצבים ומצד ימין נמצא פתח הטעינה לשקע החשמלי. מעבר לאלו, מדובר באותו מראה קשוח של טויוטה ראב 4 המוכר אשר נועד להקנות תחושה של לנד קרוזר אורבני. כמו העיצוב, גם הממדים לא מצטנעים. אורכו של טויוטה ראב 4 PHEV עומד על 4,600 מ"מ, רוחבו 1,855 מ"מ, גובהו 1,685 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,690 מ"מ.
תא הנוסעים זהה לגרסאות האחרות וכולל התאמות תצוגה נדרשות בדבר טעינת הסוללה בלוח המחוונים ותאורת אווירה כחלחלה. צג מערכת מולטימדיה בגודל 9 אינץ' יחד עם תצוגה עילית ותיפורים אדומים, אמונים על תחושה משופרת ביחס לגרסה ההיברידית. האווירה נעימה בתא הנוסעים, כל התצוגות קריאות, תנוחת הנהיגה גבוהה וטבעית, ושדה הראיה בטיחותי בזכות קו חלונות נמוך ומראות תלויות.
עיצובו הפרקטי של תא הנוסעים מביא עימו הנדסת אנוש מצטיינת ושימושיות לתפארת, אשר מוערכת כעת אף יותר על רקע התחכמויות אירופאיות להן נחשפנו השנה בדגמים מתחרים, היוצרות ליקויי הנדסת אנוש. מערכת בקרת אקלים בעלת פקדים פיזיים נגישים, פתחי המיזוג גבוהים, ופקדי קיצורי דרך במערכת המולטימדיה מאפשרים תפעול אינטואיטיבי ונוח. חומרי הדיפון רכים ברובם, והחוגות השונות עם טבעת גומי נעימה למגע. הורגש חסרונו של גג פנורמי המהווה פריט אבזור מבוקש בקרב חוג לקוחות הסגמנט בטווח מחירים זה.
המושבים הקדמיים הותאמו לשוק האמריקאי ומציגים רוחב נדיב ונוחות לאורך זמן. כיוונון חשמלי לרבות קשיחות מסעד הגב, מאפשרים מציאת תנוחת נהיגה טובה וג'יפאית המקבלת חיזוק באמצעות מכסה המנוע הנמתח בקו אנכי לפנים. המרכב הרבוע מאפשר מרווח נדיב לנוסעים בכל הממדים, ובשילוב בסיס גלגלים באורך 2,690 מ"מ ומדרגת תעלת הינע נמוכה, מתקבל מושב אחורי מרווח המאפשר הסעת שלושה נוסעים בוגרים בנוחות יחסית עם אפשרות הזחת זווית משענת הגב לאחור. עוד ייהנו נוסעי המושב האחורי מחלונות כהים, פתחי מיזוג ייעודיים, ושני שקעי USB. הכניסה והיציאה מהרכב אידיאליים לבעלי גובה ממוצע ואף לנמוכי קומה בזכות מדרגות צד, מפתח דלתות רחב וגובה מושב טבעי בגובה המותן.
בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון שימושיים ביניהם תא גדול מתחת למשענת היד שבין המושבים, צמד מתקני כוסות ענקיים, תאי אחסון נדיבים בדלתות, תא כפפות גדול ומואר, ומדף צר מעליו. דלת תא המטען נפתחת חשמלית וחושפת נפח של 490 ליטרים שהם 90 ליטרים פחות מהגרסה ההיברידית אשר נגנזו עקב הסוללה הגדולה יותר. לאחר קיפול המושבים מתקבל נפח של 1,604 ליטרים. שפת ההטענה נמוכה והרצפה שטוחה לחלוטין. כמו כן תמצאו בתא המטען תאורה נדיבה ושקע 12V. מתחת לרצפת תא המטען שוכן כבל הטעינה, וגלגל חלופי זמני.
המשקל הנוסף וההספק הגבוה הביאו עימם הקשחת בולמים מתבקשת אשר אינה מטיבה עם נוחות הנסיעה בעיר. נסיעה איטית מגלה מהלך בולם ראשוני נוקשה, אשר ככל הנראה נועד למנוע תזוזות מוחשיות בעת העברות משקל, אך הבחירה בכיול זה מביאה עימה פשרה בנוחות הנסיעה. יחד עם חישוקי גלגלים בקוטר 19 אינץ', שברי אספלט מורגשים בתא הנוסעים יותר מהצפוי.
מחוץ לעיר במהירות בינונית נרשמת נוחות נסיעה טובה עם כושר ריסון העומד באתגרי האספלט המקומי. על הכביש המהיר מציג טויוטה ראב 4 PHEV נוחות ראויה לצד יציבות כיוונית מעולה. כמו בדגמי טויוטה רבים מהדורות האחרונים, ניכר כי רעשי הרוח מתחילים להופיע מוקדם מהצפוי, וכן רעשי המנוע חודרים אל תא הנוסעים, בין היתר בשל תיבת ההילוכים הרציפה הגורמת למנוע לעבוד בסל"ד גבוה למשך שניות ארוכות.
אם 306 כ"ס והנעה כפולה פתחו תקוות ליכולת שטח בצל אחיו הגדול טויוטה לנד קרוזר קצר אזי שכל מפגש בלתי מאתגר עם תוואי שטח שאינו סלול, חושף זווית גישה בעייתית בשל פגוש קדמי נמוך, ויכולת שבילים סטנדרטית לכל היותר, שתלווה בקופצנות יתרה בשל כיול המתלים הקשיח.
יחידת ההנעה משלבת מנוע בנזין בנפח 2,487 סמ"ק עם הספק מרבי של 185 כ"ס ומומנט מרבי של 23.1 קג"מ עם צמד מנועים חשמליים המותקנים על גבי הסרן הקדמי והאחורי ויוצרים הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 306 כ"ס ומאפשר תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 6.0 שניות בלבד.
תחילת התנועה נעשית באופן חרישי ומוכרת לכל מי שנהג ברכב היברידי או חשמלי. חיווי ייעודי בלוח המחוונים מקנה אינדיקציה בדבר ויסות האנרגיה בין הסוללה למנוע הבנזין. נסיעה באנרגיית החשמל בלבד מתאפשרת גם מחוץ לעיר כל עוד לא נדרשת האצה חזקה. התחושה דומה לגרסה ההיברידית הרגילה, אך כשעולה המהירות, בשלב בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה בגרסה הרגילה, גרסת ה- PHEV ממשיכה לנוע בכוח החשמל בלבד באופן חרישי לחלוטין.
כפי שמרמז דף הנתונים, הביצועים בקו ישר חזקים מאוד, הן ביציאה מהמקום והן בתאוצות הביניים. זמינות הכוח של המנוע החשמלי דואגת לביצוע עקיפות בטוחות וזריזות, קל וחומר כאשר הסוללה טעונה. פעולת המערכת ליניארית מאוד בזכות התיבה הרציפה אשר דואגת לתאוצה אחידה וקבועה, כך שהעוצמה אינה מורגשת וכדאי להציץ בלוח המחוונים ולוודא שלא חרגתם מהמהירות המותרת. הטענה העיקרית מופנית כלפי הרעש הרב הבוקע ממנוע הבנזין ותיבת ההילוכים, והעדרם של מנופי שליטה לוויסות הבלימה הרגרנטיבית אשר מהווים פריט חובה בכל רכב חשמלי או PHEV משום שהוא ממקסם את היתרונות הגלומים בהנעה החשמלית גם לצורך בלימה תוך אגירת אנרגיה.
בורר מצבי הנהיגה קסם לי מאוד בשל תאורת הפקד המשנה את צבעה מירוק במצב אקו, לכחול במצב היברידי, ולאדום זועק במצב ספורט. אותו חיווי צבעוני משפיע גם על לוח המחוונים הדיגיטלי וכן על מיפוי ויסות האנרגיה אשר הופך את עורה של יחידת ההנעה במנעד שבין פעולה ירוקה ושלווה לבין מיצוי מלוא מעטפת הביצועים.
המנועים החשמליים והסוללה המוגדלת בגרסה זו מעמידים את המשקל היבש על 1,930 ק"ג, שהם 340 ק"ג יותר מהגרסה ההיברידית, המורגשים בהחלט בתנועת הרכב. חרף כיול המתלים המהודק, מרכז הכובד הגבוה מייצר זוויות גלגול מוחשיות בעת כניסה לפניה, והסוללה הכבדה יוצרת מטוטלת אחורית מעיקה אשר תכבה כל רצון לנהיגה דינמית. אחיזת הכביש בטיחותית עם הנעה כפולה וצמיגים דביקים, וכל עוד לא ינסה הנהג למצות את 300 הסוסים היפנים ביציאה מפנייה, בקרת היציבות לא תקרא לדגל. הבלמים מציגים עוצמה ההולמת את המשקל והביצועים, אך פעולת הדוושה מטושטשת ואינה לינארית, אף ביחס לרכבים אחרים עם מערכת בלימה רגנרטיבית.
טויוטה מצהירה על צריכת דלק של ליטר אחד למאה ק"מ כשמתוכם 75 ק"מ על טהרת החשמל בלבד. בפועל, בימי המבחן סיפקה הסוללה בקיבולת 18.1 קוט"ש טווח של כ- 40 ק"מ של נסיעה חשמלית טהורה, ולאחר מכן צריכת הדלק המשולבת עמדה על 15.0 ק"מ לליטר. מכל אופן מדובר בנתון מרשים מאוד ביחס לרכב עם 306 כ"ס וביצועים חזקים. מיכל דלק בנפח 55 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים בתוספת טווח הנסיעה החשמלי. דרגת זיהום האוויר בגרסת PHEV הינה 1 מתוך 15.
רכבי טויוטה נחשבים מצטיינים באמינות. בדירוג האמינות של Consumer Reports לשנת 2021 דורגה טויוטה במקום השני מתוך 26 יצרנים. בסקר J.D. Power התברגה טויוטה במקום הרביעי בארה"ב בשנת 2021 ובמקום השמיני בגרמניה בשנת 2019.
טויוטה ראב 4 משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, ואחריות לחמש שנים על המערכת ההיברידית. היבואן מאפשר להאריך את האחריות למערכת ההיברידית לתקופה של עד 12 שנים או 15,000 ק"מ בשנה, בכפוף לתשלום נוסף ובדיקת תקינות הסוללה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 13,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,700 ₪.
במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2019, זכה טויוטה ראב 4 לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 85% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל את חבילת TSS 2.5 העדכנית עם מערכת לניטור מרחק מלפנים בעלת זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, ושבע כריות אוויר. דירוג רמת אבזור הבטיחות לפי משרד התחבורה הינה 8 מתוך 8.
מערכות הבטיחות בגרסת TTS 2.5 מרגישות בשלות מאוד, נטולות בלימות ותיקונים היסטריים, וצרצור עדין שאינו מעיק אמון על התרעת הסטייה מנתיב הנסיעה.
טווח המחירים של טויוטה ראב 4 נע בין 181,900 ₪ לדגם הכניסה הכולל מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 175 כ"ס עם הנעה קדמית, לבין 212,900 ₪ לדגם ההיברידי ברמת אבזור אימושיין הבכירה. גרסת ה- PHEV הנבחנת מוצעת רק ברמת אבזור אימושיין במחיר 254,900 ₪ המהווה תוספת של 42,000 ₪ ביחס למקבילו ההיברידי, בעבורה תקבלו הספק וביצועים חזקים משמעותית תוך שמירה על צריכת דלק זהה, אפשרות לטעינה משקע חיצוני לטובת נסיעה חשמלית, וכן תוספות אבזור הכוללות מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 9 אינץ' במקום 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, תצוגה עילית, חימום למושבים הקדמיים, וחישוקי 19 אינץ'. אלו מתווספים לאבזור הכלול בדגם ההיברידי בגרסת אימושיין אשר מונה מחשב דרך עם צג צבעוני בגודל 7 אינץ', מערכת שמע עם 6 רמקולים, בלם חניה חשמלי עם דריכה אוטומטית בעצירה, בורר מצבי נהיגה, מערכת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושב האחורי, משטח טעינה אלחוטי, מצלמת רוורס, חיישני חניה היקפיים, התנעה ללא מפתח, חיישני תאורה, שמשות אחוריות כהות, ריפודים דמויי עור, כיוונון מושבים חשמלי עם תמיכה לגב התחתון, חימום למושבים הקדמיים, ארבעה שקעי USB, דלת תא מטען חשמלית, תאורה קדמית מסוג LED, גג בצבע שחור, מראות צד שחורות, וקשתות גלגלים בגימור שחור מבריק. כמו כן יקבלו רוכשי גרסת ה- PHEV עמדת טעינה ביתית כולל התקנה.
תוספת המחיר המהווה 20% ביחס לגרסה ההיברידית המקבילה, מציבה את טויוטה ראב 4 PHEV בקצה העליון של סגמנט רכבי הפנאי העממיים, שם הוא פוגש את המתחרים מצרפת בגרסאות PHEV המתומחרים באופן דומה. מוניטין שמירת הערך והאמינות המוכחים של טויוטה ראב 4 יעזרו לו לבלוט בין גרסאות ה- PHEV המתחרות. אל אלו מצטרפים היתרונות המוכרים של טויוטה ראב 4 ביניהם מרווח נדיב, שימושיות גבוהה, הנדסת אנוש מוצלחת, ורמת בטיחות גבוהה. מדובר באלטרנטיבה ראויה בעיקר לשוחרי האצות מהירות אשר יקפידו להטעין את הסוללה וימצו את החיסכון בנסיעה חשמלית.
| טויוטה ראב 4 PHEV 4X4 אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 2,487 סמ"ק + 2 מנועים חשמליים |
| הספק מרבי משולב | 306 כ"ס |
| הספק מנוע חשמלי קדמי | 180 כ"ס |
| מומנט מנוע חשמלי קדמי | 27.5 קג"מ |
| הספק מנוע חשמלי אחורי | 54 כ"ס |
| מומנט מנוע חשמלי אחורי | 12.3 קג"מ |
| סוג סוללה | ליתיום-יון |
| קיבולת סוללה | 18.1 קוט"ש |
| תיבת הילוכים | רציפה CVT |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,600 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,855 מ"מ |
| גובה כללי | 1,690 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,690 מ"מ |
| מיכל דלק | 55 ליטרים |
| נפח תא מטען | 490 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,930 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 6.0 שניות |
| טווח נסיעה חשמלי (יצרן) | 75 ק"מ |
| טווח נסיעה חשמלי (מבחן) | 40 ק"מ |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 25.0 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 15 ק"מ לליטר (עם סוללה ריקה) |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2019) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר | 254,900 ₪ |
ריינג' רובר וולאר (Velar) אשר הושק עוד בשנת 2017, זכה בשנת 2020 למתיחת פנים ראשונה ובשנת 2023 למתיחת...
אלדר מנורי 24 דצמבר 2025
ריינג' רובר ספורט מגיע עם שושלת ארוכה של הנדסה בריטית, עיצוב מוקפד, ויכולת לשלב בין עידון של סלון יו...
קובי זוילי 21 דצמבר 2025
KGM טורס הייבריד נוחת במחזותינו בתזמון מדויק ובהתאם להעדפת השוק ליחידות הנעה היברידיות חסכוניות ברוב...
אלדר מנורי 17 דצמבר 2025
מאזדה CX-90 אשר הושק בשנת 2023 והגיע אלינו בחודש יולי של אותה שנה, נשא תג מחיר יקר ומתיימר אשר הקשה ...
אלדר מנורי 14 דצמבר 2025
ג'אקו 5 ממשיך את קו העיצוב המוכר של המותג, ובמבט ראשון נראה כי מדובר בגרסה מוקטנת של אחיו ג'אקו 7, א...
אלעד לרך 09 דצמבר 2025
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025