וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
סאנגיונג רקסטון אשר הושק בשנת 2017, זכה למתיחת פנים הכוללת עדכוני עיצוב, יחידת הנעה חדשה, ואבזור נוחות ובטיחות משודרגים. המפרט הטכני נדיר בסגמנט וכולל שלדת סולם עם סרן אחורי חי המבטיחים יכולת שטח אמיתית, בשילוב תצורת 7 מושבים שימושית.
| סאנגיונג רקסטון 2.2 טורבו דיזל פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | יכולת שטח, מרווח פנים, מחיר |
| חסרונות | חוסר עידון בנסיעת כביש, נוחות עירונית |
הדגם החדש, אשר הספיק כבר לזכות במכרז רכב הסיור המשטרתי בישראל, מוצע בשתי רמות אבזור תוך הבטחה לשדרוג משמעותי ביחס לדגם הפורש, בדגש על יחידת ההנעה. למבחן שלנו התייצב סאנגיונג רקסטון בגרסת פרימיום הבכירה עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטרים המפיק 202 כ"ס, שמחירו 289,900 ₪.
עיצוב ונוחות
מתיחת הפנים משפרת את העיצוב האנמי אשר אפיין את הדגם הקודם באמצעות שבכה קדמית תלת ממדית ענקית בגוון כרום, צמד גופי תאורה מסוג LED, וצמד פנסי ערפל בעיטור כרום. מאחור בולטים פנסי LED עם חתימת תאורה מעוצבת וספוילר עליון שעליו מותבע פנס הבלימה השלישי. מעבר לכך, הקווים החסונים אשר אפיינו את הדגם הקודם נותרו, כמו גם קשתות גלגלים שאינן בולטות מהמרכב לטובת מניעת שריטות בשטח מיוער.
העיצוב הגרוטסקי מועצם בנוכחתו באמצעות מידות מרכב נדיבות. אורכו הכללי 4,850 מ"מ, רוחבו 1,960 מ"מ, גובהו 1,825 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,865 מ"מ.
תא הנוסעים התחדש בבורר הילוכים אלקטרוני הזהה בתפעולו לדגמי ב.מ.וו ומאפשר החלפת מצבי נסיעה באמצעות דחיפה או משיכה קצרצרה. מערכת המולטימדיה החדשה כוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ', והקונסולה שבין המושבים כוללת כעת צמד מחזיקי כוסות עם תריס גלילה, ותא אחסון נוסף. מעבר לחידושים הללו, תא הנוסעים מיושן מעט ומציג עיצוב פשוט ופרקטי.
מאוד אהבתי את מוטיב תפירת המעוינים לרוחב הדשבורד, בדיפון הדלתות ובריפוד המושבים. פחות אהבתי את איכות חלק מהחומרים, כגון הפלסטיק בגוון הכרום המעטר את פתחי המיזוג, גלגל ההגה ואזור ידיות פתיחת הדלתות. סאנגיונג מוכרחים להחליף את צליל האיתות המצרצר ועל הדרך להיפטר מצליל תקיעת החצוצרה הנלווה לכל כניסה או יציאה מהרכב. נכון שניתן לבחור מבין שלל צלילים מציקים אחרים, אבל מדוע שנהג סביר יבחר מרצונו להאזין בכל כניסה לרכב ולאורך כל תקופת שירותו לצליל שנשמע כאילו נלקח ממשחק וידאו משנות השמונים.
הכניסה והיציאה אל שורות המושבים הראשונה והשניה מצריכות טיפוס של ממש, מה שיקשה על נמוכי קומה. המושבים מלפנים ובשורה השניה רחבים, נוחים והולמים את אופיו של סאנגיונג רקסטון. המושבים הקדמיים כוללים כיוונון חשמלי נוח ומאפשרים תנוחת נהיגה גבוהה מאוד, גם ביחס לרכבי פנאי. ניתן להשקיף על התנועה מלמעלה ולצפות את הנעשה כאשר הנהג מורם משאר הנהגים בפקק. יחד עם קו חלונות נמוך מתקבל שדה ראיה מעולה הנחוץ ברכב כה גדול המיועד גם לשטח. ביחד עם חלון גג ניתן ליהנות מתא נוסעים אוורירי.
בשורה השניה ניתן לכוונן את זווית משענת הגב ולהסיע שלושה נוסעים בנוחות הודות למדרגת הינע מינימלית ומרווח עצום בכל המימדים. לטובת הנוסע בצד ימין בשורת המושבים השניה מותקנים צמד מתגים המאפשרים את הזחת המושב הקדמי לפנים לטובת מרווח ברכיים מקסימלי מאחור, ממש כמו במכונית שרד עם נהג אישי. עוד יהנו נוסעי שורת המושבים השניה מפתחי מיזוג, צמד שקעי USB, ושקע V12.
שורת המושבים השלישית כוללת כמקובל צמד מושבים דקיקים ונמוכים הניתנים לקיפול ידני ויתאימו לילדים אך אינם אידיאלים לנסיעות ארוכות בשל תנוחת הישיבה הנמוכה. הנוסעים הצעירים מאחור ייהנו משקע 12V וצמד פתחי מיזוג בדופן הימנית בלבד עם שליטה נפרדת על עוצמת האוורור. הגישה אל שורת המושבים השלישית דורשת טיפוס והשתחלות פנימה. יכולת השמורה לקהל היעד במושבים אלה.
פתרונות האחסון מונים תא עמוק נטול דיפון מתחת למשענת היד, תא כפפות גדול, תא עם כיסוי בקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות מלפנים, משענת יד אחורית עם מחזיקי כוסות ותא אחסון, תאי אחסון פתוחים בשורת המושבים השלישית, ותאי אחסון נדיבים בארבע הדלתות המתאימים לאחסון בקבוקים בנפח ליטר וחצי.
כאשר שורת המושבים השלישית בשימוש, תא המטען בנפח קטן של 204 ליטרים בלבד. קיפול המושבים, המתאפשר באמצעות משיכת רצועה, יוצר משטח הטענה מפולס ועצום עם סף הטענה גבוה מאוד. קיפול השורה השניה יוצר נפח הטענה מסחרי של ממש עם 1,806 ליטרים.
נסיעה עירונית איטית חושפת את הנהג והנוסעים לשלל טלטולים, המועצמים בשל מרכז הכובד הגבוה, שלדת הסולם הגמישה, ובולמי זעזועים עם מהלך ראשוני קשיח. ספינת המדבר הקוריאנית אינה מעודנת על גבי שברים ופסי האטה כפי שניתן לצפות. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת פלאים, אך כביש גלי או מקורצף שוב יחשוף את גמישותה של שלדת הסולם אשר בניגוד למרכב אחוד וקשיח מייצרת רעידות בכמות גבוהה מהמצופה ברכב מודרני. על הכביש המהיר יכולת השיוט נעימה ומגובה בבידוד רעשים ראוי. תנוחת נהיגה שולטת, כורסאות מפנקות ומרחב נדיב תורמים לאיכות השיוט הטובה.
ביצועים
השדרוג המהותי ביותר במתיחת הפנים לה זכה סאנגיונג רקסטון נוגע ליחידת ההנעה הכוללת מנוע טורבו דיזל e-XDi בנפח 2,157 סמ"ק המפיק כעת 202 כ"ס (181 כ"ס בדגם הפורש) ומומנט בריא של 45 קג"מ (42.8 קג"מ בדגם הפורש). המנוע המעודכן משודך לתיבת 8 הילוכים FR חדשה מבית יונדאי עם בורר הילוכים אלקטרוני, המחליפה את תיבת 7 ההילוכים הוותיקה מבית מרצדס. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות והמהירות המרבית עומדת על 184 קמ"ש. כושר הגרירה עומד על 750 ק"ג לנגרר ללא בלמים או 3,000 ק"ג לנגרר עם בלמים. מערכת בקרת היציבות לנגרר משפרת את יציבות הנהיגה על ידי איתור וייצוב אוטומטי של הנגרר המחובר לרכב.
המנוע הבשרני הולם את אופיו של סאנגיונג רקסטון, עם שפע מומנט הזמין כבר בסל"ד נמוך והאצה לינארית ונינוחה על גל המומנט. תיבת ההילוכים החדשה מתגלה כפרטנרית מתאימה עם פעולה חלקה, ומאפשרת גם העברת הילוכים ידנית באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. הביצועים אמנם אינם מרשימים, כפי שרומזים הנתונים היבשים, אך תואמים את האופי והייעוד של סאנגיונג רקסטון עם זמינות כוח חיונית בנהיגת שטח טכנית. בורר מצבי הנהיגה כולל מצב רגיל, מצב חורף המאלץ תחילת תנועה בהילוך שני למניעת סחרור גלגלים בשלג, ומצב ספורט אשר מחדד קלות את תגובת המצערת האלקטרונית.
הכלל היבש לפיו ככל שיכולת השטח גבוהה יותר כך יכולת הכביש נמוכה יותר, לא פסח על סאנגיונג רקסטון אשר סובל מהתנהגות כביש המתאימה לרכב מסחרי. זוויות הגלגול מוחשיות, ההגה מנותק, והתגובה לכל הפנית הגה או שינוי כיוון מתבצעת בגמלוניות. אחיזת הכביש דווקא בטוחה ונשלטת, ואין בעיה להתקדם בקצב התנועה בכביש מפותל, אך לא מעבר לכך. הבלמים עוצמתיים אך ויסות עצימות הבלימה דורש הסתגלות קצרה.
פרק השטח מהווה את האס העיקרי בשרוולו של סאנגיונג רקסטון אשר מפגין עבירות גבוהה המתעלה על שלל הקרוסאוברים ומקרבת אותו ליכולתו של טויוטה לנד קרוזר. אמנם זווית גישה של 20.5 מעלות וזווית נטישה של 22 מעלות אינן נשמעות מאוד מרשימות, אך מרווח גחון בגובה 224 מ"מ בשילוב שלדת סולם, סרן אחורי חי, הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי ננעל ויחס העברה נמוך, משלימים מפרט שטח קרבי למדי המאפשר צליחת מכשולים מרשימה.
ביער בן שמן טיפס הרקסטון בקלות רבה על תלוליות פודרה אשר היוו אתגר לקבוצת ג'יפאים אורבנית שעברה במקום. המתלים הקדמיים מסוג עצמות עצה כפולות מאפשרים מהלך מתלה ארוך, כך שהגלגלים הקדמיים אינם ממהרים לאבד אחיזה בעת נסיקת החרטום מעלה. המומנט הזמין כבר מסל"ד נמוך, יחד עם יחס ההעברה הנמוך, מסדרים כוח זמין ורציף כל העת. בקרת המשיכה ששודרגה עוד בשלהי הדגם הקודם, דואגת לנטרל גלגל מתחפר בעל אחיזה נמוכה, ונוטעת תחושת ביטחון. בהמשך הדרך, אשר כללה שלל חריצים וסלעים, אפשרה שלדת הסולם האלסטית יחד עם הסרן החי, אחיזה גבוהה בתוואי שטח רב מפלסי. בקרת הירידה במדרון מסייעת בשמירת קצב נינוח ונשלט, ונוטעת תחושת ביטחון גם אצל נהג שטח מתחיל.
ניתן לסכם את פרק השטח בציון גבוה מאוד. שועלי שטח אמיתיים יוכלו ליהנות מחיית שטח קשוחה לאחר התקנת שיפורים כגון מיגונים, הגבהות וצמיגי שטח. גם במצב סטוק מדובר באחד מרכבי הפנאי שיגיעו הכי רחוק בשטח.
צריכת דלק
במהלך נסיעת המבחן המנהלתית, אשר בוצעה ברובה בהנעה אחורית למעט כמה קטעי שטח במצב L בתיבת ההעברה, נרשמת צריכת דלק של 9.0 ק"מ לליטר. מדובר בנתון סביר לרכב במשקל 1,832 ק"ג ומעט רחוק מנתון היצרן העומד על 11.6 ק"מ לליטר. באופן מפתיע, יחידת ההנעה אינה כוללת מערכת עצור וסע לחיסכון בדלק. עם מיכל דלק ענק בנפח 70 ליטרים ניתן לקבל טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
סאנגיונג רקסטון משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. על פי הוראות היצרן שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 1,381 ₪, עלות הטיפול השני 2,410 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,515 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 5,306 ₪ כולל מע"מ ומעט גבוהה מהממוצע בסגמנט.
עלות פנס קדמי עומדת על 12,637 ₪, עלות פנס אחורי 4,357 ₪, עלות מראת צד ימין קומפלט 5,881 ₪, ועלות מראת צד שמאל קומפלט 7,014 ₪. עלות זוג רפידות בלם קדמיות עומדת על 527 ₪ ועלות צלחות בלם קדמיות 1,558 ₪. פרט למחירי רפידות בלם המוצעות במחיר סביר, שאר החלפים יקרים מהממוצע.
ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק של 3 שנות נהיגה ללא תביעות ושלילות רישיון יעלה כ- 6,700 ₪, וביטוח חובה יעלה כ- 2,200 ₪.
בטיחות
סאנגיונג רקסטון לא נבחן במסגרת מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, היות ואינו משווק באירופה. אבזור הבטיחות בגרסת EX כולל בין היתר 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, ובקרת ערנות נהג. גרסת פרימיום מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי ומרכוז בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים בשטחים מתים, מערכת לניטור תנועה צולבת מאחור, והתרעת פתיחת דלת אחורית בעת חציית רכב במקביל. רמת האבזור הבטיחותי על פי משרד התחבורה הישראלי עומדת על 4 (מתוך 8) בגרסת EX ו- 7 בגרסת פרימיום הנבחנת.
מערכות הבטיחות האקטיביות החדשות שנוספו במסגרת מתיחת הפנים מתפקדות כראוי ללא התרעות שווא או פעולה היסטרית מדי. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית כוללת מנגנון זחילה בפקקים שהקלה עלי רבות בפקקי בוקר יום ראשון בכניסה לתל אביב.
תמורה למחיר
סאנגיונג רקסטון משווק בישראל בשתי רמות אבזור. עלותה של גרסת EX עומדת על 249,000 ₪. רשימת האבזור בגרסה זו כוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, כניסה והתנעה ללא מפתח, הגה מחופה עור, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, שקעי USB מלפנים ומאחור, מראות צד מתקפלות חשמלית, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 18 אינץ'.
גרסת פרימיום הנבחנת שעלותה 286,900 ₪ כוללת בנוסף ריפודי עור, מושב נהג חשמלי עם זיכרון, מושב נוסע חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושבים האחוריים, דלת תא מטען חשמלית, וחלון גג חשמלי.
סאנגיונג רקסטון מהווה בחירה ראויה במחיר אטקרטיבי עבור מי שמחפש רכב פנאי שטח 7 מושבים עם יכולת שטח גבוהה שיביא אותו למקומות שרוב המתחרים לא יראו לעולם. מדובר באחד מהרכבים הבודדים בסגמנט בעלי מפרט שטח טהור הכולל שלדת סולם, סרן חי והילוך כוח. למעשה, רק טויוטה לנד קרוזר, היקר בעשרות אחוזים מהווה מתחרה ישיר לסאנגיונג רקסטון.
בשימוש משפחתי לנסיעות עירוניות או נסיעות ארוכות שאינן כוללות נסיעת שטח, דורש סאנגיונג רקסטון פשרה בתחום העידון, נוחות הנסיעה ותא הנוסעים, אך לאור הרנסנס בסגמנט רכבי הפנאי בעלי 7 מושבים בתקופה האחרונה, יתכן שסאנגיונג רקסטון יסייע בהבלטת המותג האנונימי בזכות משפחות חובבות טיולי שטח וטבע.
| סאנגיונג רקסטון דיזל פרימיום 2.2 טורבו דיזל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,157 סמ"ק |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 202/3,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 45/1,600-2,600 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית + כפולה |
| אורך כללי | 4,850 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,960 מ"מ |
| גובה כללי | 1,825 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,865 מ"מ |
| מרווח גחון | 224 מ"מ |
| זווית גישה | 20.5 מעלות |
| זווית נטישה | 22 מעלות |
| מיכל דלק | 70 ליטרים |
| נפח תא מטען | 240-1,086 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,832 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.7 שניות |
| מהירות מרבית | 184 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.6 ק"מלליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.0 ק"מלליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 286,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025