טויוטה קורולה קרוס מגיע לאירופה

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 05 דצמבר 2021
  • 1 תגובות

רכב הפנאי טויוטה קורולה קרוס הוצג לראשונה בתאילנד לפני יותר משנה, במפרט המיועד עבור שווקים מתפתחים. לאחרונה הוצגה הגרסה האמריקאית וכעת מגיע תורה של הגרסה האירופאית העשויה למצוא את דרכה גם לישראל. כנרמז משמו, טויוטה קורולה קרוס הוא רכב פנאי משפחתי שיתחרה באחת הקטגוריות התחרותיות ביותר מול דגמים כגון ניסאן קשקאי, סקודה קארוק, פיג'ו 3008 ועוד רבים וטובים אחרים.

טויוטה קורולה קרוס

למרות השימוש בשם קורולה, לא ניכר קשר עיצובי בין המשפחתית הפופולרית לבין רכב הפנאי טויוטה קורולה קרוס. הרכב מציג עיצוב סולידי למדי עם חזית המאופיינת בגריל גדול ובפגוש עם חיפוי פלסטיק מושחר לאפקט הפנאי המתבקש. מהדופן ניתן להבחין בחיפויים בולטים סביב בתי הגלגלים התפוחים. הזנב אלגנטי עם פנסים דקים הגולשים אל דלת תא המטען, ופגוש פלסטיק שחור עם עיטור כסוף.

טויוטה קורולה קרוס

בתא הנוסעים הקשר לטויוטה קורולה כבר יותר ברור ולמעשה הדשבורד נלקח ממנה בשלמותו, עם התאמות עבור המרכב המוגבה. בראש הדשבורד מסך מגע מרכזי עם ממשק המולטימדיה החדש של טויוטה שנחשף לאחרונה בדגמי C-HR וקורולה המעודכנים. כאן מגיעה מערכת המולטימדיה עם מסך חדש בגודל 10.5 אינץ' ופקדים פיזיים עבור עוצמת השמע בלבד. המערכת מציעה תכונות כגון ניווט באמצעות מידע מהענן, הפעלה קולית בשפה חופשית, אפשרות לקבלת עדכונים מרחוק, ותמיכה אלחוטית בממשק Apple Car Play. לראשונה בטויוטה נפגוש גם לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ'. דלת תא המטען גדולה עם מפתח רחב וסף נמוך המקלים על הטענת ציוד לתא המטען.

טויוטה קורולה קרוס

טויוטה קורולה קרוס ישווק באירופה עם יחידת הנעה היברידית חדשה המבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 197 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. בשלב זה טרם נחשפו נתוני הביצועים המלאים אך בטויוטה חשפו כי גרסה זו תאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8.1 שניות. במקביל תוצע גרסת הנעה כפולה עם מנוע חשמלי נוסף בהספק 41 כ"ס המניע את הציר האחורי. מערכת ההנעה משודכת לסוללת ליתיום-יון, בניגוד לסוללות ניקל-מטאל הנחשבות מיושנות ומותקנות בדגמי טויוטה קורולה המוכרים לנו.

מערך הבטיחות העדכני של טויוטה זוכה לשם חדש – T-Mate, וכולל את התכונות של מערך Toyota Safety Sense המוכר יחד עם מערכות בטיחות חדשות. בהתאם לכך, בנוסף למערכות הבטיחות המקובלות יוצע הרכב עם ניטור סכנות מלפנים כולל זיהוי תנועה חוצה בצמתים, זיהוי סכנה בעת סיבוב, וזיהוי רכב "חותך". עוד יוצעו מערכת למניעת האצה לא רצויה, ומערכת לניטור עירנות הנהג המזהה חוסר תגובה מצד הנהג ומסוגלת לעצור את הרכב בצד הכביש ולהזעיק את שירותי ההצלה.

טויוטה קורולה קרוס

טויוטה מציינת כי מערכות בקרת השיוט האדפטיבית, ניטור ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, וזיהוי התמרורים זוכות כעת לחומרה משודרגת המשפרת את תפקודן. עוד יוצעו כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה בנתיב המקביל בעת פתיחת הדלתות, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, חניה אוטומטית, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, וחיישני חניה היקפיים עם בלימה אוטונומית למניעת תאונות חניה.