פולקסווגן פולו במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 02 פברואר 2022
  • 0 תגובות

פולקסווגן פולו מתקרבת לגיל 50. היא נולדה בעקבות הצלחת הגולף, ובמידה רבה גם הצליחה לשכפל את ההצלחה בקטגוריית רכבי הסופר מיני. מדובר באחת השחקניות הוותיקות ביותר בסגמנט הסופר מיני והיחידה ששמרה על שמה לאורך השנים, בניגוד לאחרות שהיו צריכות להמציא את עצמן מחדש מדי פעם.

פולקסווגן פולו 1.0 טורבו אוטומט
יתרונות איכות תא הנוסעים, ביצועים, אבזור עשיר
חסרונות עיצוב חיצוני מופנם, מחיר הגרסה המאובזרת

פולקסווגן פולו

הדור הנוכחי של פולקסווגן פולו הושק בשנת 2017 והגיע לישראל שנה לאחר מכן, אך רמת האבזור לא הצדיקה את תג המחיר הגבוה שהפך אותה לאחת מהיקרות בסגמנט. לקוחות רבים העדיפו לקנות אחת מאחיותיה - סיאט איביזה או סקודה פביה שהציעו דיל עדיף. במסגרת מתיחת הפנים קיבלה פולקסווגן פולו עיצוב רענן ותוספת אבזור משמעותית. יצאנו למבחן דרכים עם פולקסווגן פולו החדשה בגרסת סטייל פלוס החזקה והמאובזרת המוצעת תמורת 128,900 ₪.

עיצוב ונוחות פולקסווגן פולו

בפולקסווגן כמקובל אין הפתעות גדולות, ופולקסווגן פולו החדשה שומרת על העיצוב האלגנטי עם מספר נגיעות המספקות לה מראה רענן. החזית התחדשה בפנסים עם תאורת לד מלאה ותאורת יום מעוצבת אשר גולשת לתוך הגריל הקדמי כפי שפגשנו בפולקסווגן גולף GTI. הפגוש עוצב מחדש עם כונס אוויר רחב, פנסי ערפל קטנים, ועיטורי כרום רוחביים, אשר יוצרים מראה מכובד של מכונית גדולה ממידותיה. בדופן נפגוש קו מותניים מגולף מתחת לחלונות הצד, חגורה בולטת בתחתית הדלתות, וחישוקי גלגלים בעיצוב חדש. יחידות התאורה האחוריות מסוג לד זוכות לתאורת איתות דינמית וקיבלו תוספת קטנה הגולשת אל דלת תא המטען ומעניקה לרכב מראה רחב ומוצק. הפגוש האחורי עוצב מחדש אף הוא.

פולקסווגן פולו

כאמור, העיצוב החיצוני לא מציג מהפיכה והמראה השמרני נראה מופנם ביחס למתחרות מעוצבות כגון פיג'ו 208, רנו קליאו ואופל קורסה. ישנם כמובן לקוחות שיעדיפו את העיצוב המסורתי שאינו מתבלט, אך לקוחות צעירים בוודאי ימשכו אל המתחרות המוחצנות. במסגרת מתיחת הפנים נוספו למבחר הצבעים גוונים רעננים וביניהם סגול כהה, כחול עמוק, אפור מעושן שעיטר את רכב המבחן, וגם גוון אפור-בז' בהיר וייחודי שהיה חביב עליי במיוחד.

פולקסווגן פולו מציגה מידות נדיבות ביחס למתחרות. אורכה 4,074 מ"מ, רוחבה 1,751 מ"מ, גובהה 1,436 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,552 מ"מ.

פולקסווגן פולו

תא הנוסעים ממשיך את הקו שמכתיב העיצוב החיצוני. המראה תכליתי עם קווים ישירים וגוונים כהים. הדשבורד גבוה, רבוע, ונעדר אלמנטים אופנתיים כגון מסך צף או מספר מפלסים, אך מציג מראה ומבנה מוצקים. עיטור בגוון אפור מבריק חוצה את הדשבורד לכל רוחבו והמסך המרכזי ממוקם בתוך משטח מושחר המאכלס גם את לוח המחוונים הדיגיטלי אשר מציג ערכת עיצוב כחלחלה. פתחי המיזוג ממוקמים נמוך ומתחתם פקדי מגע לשליטה בבקרת האקלים. בין המושבים קונסולה המאכלסת בורר הילוכים נאה עם חיווי מואר המשולב בראשו. גלגל ההגה מציג סמל פולקסווגן דקיק ועל גביו מותקנים פקדים נאים ונוחים לשימוש. בדי הריפוד עוטים שלל גווני אפור ושחור, וסכימת התפירה מצליחה להקליל במעט את האווירה בתא הנוסעים. עם רדת החשיכה בולטת תאורת אווירה לבנה המשתלבת בגווני המתאר.

פולקסווגן פולו

תאי הנוסעים של פולקסווגן מזוהים מאז ומתמיד עם איכות חומרים גבוהה ופולקסווגן פולו החדשה לא מביישת את הפירמה. חלקו העליון של הדשבורד מדופן בחומר רך ונעים למגע. גלגל ההגה, בורר ההילוכים, ובלם החניה עוטים עור רך ונעים. הריפודים הנאים עשויים מחומר נעים למגע ונוכחים גם במשענת היד המרכזית ובדלתות. מקו האמצע של הדשבורד ומטה חומרים באיכות נמוכה יותר, וכן דיפון הדלתות האחוריות פשוט ביחס לקדמיות, אך לא באופן הפוגע ברושם הכללי. איכות ההרכבה ללא רבב ולא נשמעו רעשי פלסטיקה בימי המבחן.

פולקסווגן פולו

העיצוב התכליתי מאפשר לשמור על תאי אחסון בסידור המקובל. בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטי לטלפון הסלולרי אך הוא עמוק למדי ולא נוח במיוחד לשלוף ממנו חפצים. מתקני הכוסות בין המושבים הקדמיים קטנים ורדודים כך שיתקשו להכיל כוסות משקה גדולות. תא הכפפות מציע מידות שימושיות, אך חבל שהיעדר נגן תקליטורים לא פינה מקום לחלל אחסון נוסף. התאים בדלתות מרווחים ושימושיים.

פולקסווגן פולו

הנדסת האנוש טובה ונטולת פגמים מהותיים. המסך המרכזי אמנם לא דובר עברית אך הוא רגיש למגע, חד, וברור גם תחת שמש ישירה וחזקה. התפריטים מאורגנים היטב וקלים לתפעול. לוח המחוונים הדיגיטלי נשלט באמצעות פקדים בצד ימין של ההגה המציגים תפעול אינטואיטיבי. לפולקסווגן פולו יש פקדי מגע לשליטה בבקרת האקלים המקשים על תפעול עיוור ומחייבים הסטת מבט מהכביש, אך הם עדיין עדיפים על פני שליטה מהמסך המרכזי כמו בדגמי פולקסווגן החדשים.

נדרש כיפוף כדי להתיישב במושבים הקדמיים ותנוחת הישיבה הבסיסית אינה גבוהה. נהגים גבוהים שיבקשו להגביה את המושב יגלו שגג הזכוכית הפנורמי גונב מעט ממרווח הראש. המרווח ביתר המימדים טוב. קל להגיע לתנוחת ישיבה נוחה בזכות כוונון בטווח רחב של גלגל ההגה. המושבים נוחים מאוד ומציעים גם תמיכה מתכווננת לגב התחתון.

פולקסווגן פולו

נוחות הכניסה לאחור נפגעת מעט עקב הדלתות הקטנות, אך אחרי שמשתחלים פנימה מגלים מושב מרווח באופן מפתיע. שני נוסעים ייהנו ממושבים נוחים עם בסיס ארוך דיו המספק תמיכה הולמת לברכיים, והתמיכה טובה גם ממסעד הגב. המושב המרכזי צר, משענת הגב שלו נוקשה, ומדרגת ההינע מחייבת ישיבה בפיסוק רגליים והופכת את הישיבה בו לחוויה לא נעימה המומלצת בנסיעות קצרות בלבד. לרשות הנוסעים מאחור שני שקעי טעינה, והשמשות הכהות מסננות את אור השמש. פתחי מיזוג אינם בנמצא מאחור, כנהוג בסגמנט זה.

פולקסווגן פולו

עם ההתמקמות במושב הנהג מגלים ראות טובה החוצה לכל הכיוונים. מראות הצד מעט קטנות אך בכוונון נכון הן מציגות שדה ראייה מספק. מפרט האבזור המעודכן של פולקסווגן פולו כולל מצלמת רוורס מקורית אשר נשלפת מהסמל האחורי בעת שילוב להילוך אחורי, מה ששומר עליה נקיה מנתזי מים ובוץ בימים גשומים. פריט אבזור פחות מקובל בקטגוריה וברמת המחיר שלה הוא חיישני חניה היקפיים מקוריים עם תצוגה גרפית במסך המרכזי, וגם מערכת לחניה אוטומטית במקביל למדרכה.

נפח תא המטען 351 ליטרים ומפתח הדלת רחב ונוח. קיפול המושב האחורי כשרצפת תא המטען במצב הגבוה יוצר משטח הטענה ארוך ושטוח ללא הפרעות. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני. הייתי שמח למצוא יותר אמצעים לעיגון המטען וגם שקע חשמל.

פולקסווגן פולו

המתלים מעניקים רושם ראשוני נוקשה אשר מבטיח ריסון טוב אך מעורר חששות אודות יכולת ספיגת המהמורות. עם היציאה אל הרחובות המשובשים מגלים המתלים יכולת טובה בהתמודדות עם מפגעי הסלילה. שיכוך המתלים מצליח להעניק נוחות נסיעה טובה ונטולת קפצוצים המאפיינים מכוניות קטנות. גם מחוץ לעיר מספק הכיול המוצק של המתלים נוחות נסיעה טובה לרוב. צליחת גלי כביש ומהמורות במהירות גבוהה יוצרת מעט נדנודי מרכב. בידוד רעשי המנוע והרוח מעולה. בידוד רעשי הכביש מעט פחות מוצלח על כבישים משובשים, אך עדיין מציג רמה גבוהה ביחס לנהוג בקרב המתחרות.

ביצועים פולקסווגן פולו

יחידת ההנעה של פולקסווגן פולו מוכרת היטב. מדובר במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים מסדרת TSI בנפח 999 סמ"ק עם הספק מרבי של 110 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 195 קמ"ש. גרסת הכניסה מצוידת בגרסה מוחלשת של יחידת הנעה זו עם הספק מרבי של 95 כ"ס ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ, אך התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת רק 0.9 שניות יותר.

פולקסווגן פולו

היציאה מהמקום לוקחת כמה שברירי שניה ואז מזנקת פולקסווגן פולו קדימה בזריזות. היא מעניקה תחושה קלילה ומספקת תאוצות נמרצות בעיר ומחוצה לה. המנוע הקטן מפתיע עם תגובה החלטית גם בתאוצות ביניים במהירויות שיוט. הוויברציות והרעידות האופייניות במנועי שלושה צילינדרים צומצמו באופן משמעותי והמנוע מציע אופי פעולה חלק ונעים.

פולקסווגן פולו

תיבת ההילוכים הרובוטית מציגה פעולה חלקה ונעימה אך זו באה במידה מסוימת על חשבון הזריזות. בעת זינוק מהמקום מורגשת השהייה קצרצרה המוכרת בתיבות מסוג זה. העברות ההילוכים פחות מהירות מהזכור לנו במפגשים קודמים עם תיבות מסוג DSG, אך אופי פעולת התיבה מנטרל את ההחלפות הגסות והמהוססות האופיינית במהירויות נמוכות ובתנאי גז-ברקס.

פולקסווגן פולו

בכביש המפותל בולטת אחיזת הכביש הגבוהה, עם שמירה על קו הפניה הנבחר, ותחושת יציבות איתנה המעניקה תחושת בטחון לנהג וגם לנוסעים. ההגה מדויק וגם משקלו מוצלח אך הוא נטול תקשורת. הבלמים טובים ומספקים נשיכה ראשונית חזקה, ומהלך הדוושה הלינארי מאפשר לנהג ליצור את מינון עוצמת הבלימה הרצוי. פולקסווגן פולו אמנם לא מהנה במיוחד לנהיגה, אולם מאפשרת לצלוח במהירות ובביטחון כבישים מפותלים.

צריכת דלק פולקסווגן פולו

צריכת הדלק המשולבת של פולקסווגן פולו עומדת על 17.2 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר, בנסיעה שרובה בין עירונית עם פרק פקקים קצר ובילוי ארוך בכבישים מהירים. בתנאי יום יום ניתן להגיע לצריכת דלק חסכונית יותר. מיכל דלק בקיבולת 40 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 540 ק"מ. פולקסווגן פולו סטייל פלוס מתברגת בקבוצת זיהום 9 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה פולקסווגן פולו

פולקסווגן סובלת ממוניטין אמינות שאינו מחמיא. בסקר האחרון של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 ותוצאותיו פורסמו לאחרונה, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 28 יצרניות. מדובר בעליה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארצות הברית בשנת 2021 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה פולקסווגן למקום ה- 28 מתוך 33 יצרניות עם ממוצע תקלות גבוה באופן משמעותי ביחס לנתון הממוצע בסקר. בסקר דומה שנערך בגרמניה זכתה פולקסווגן לציונים מחמיאים יותר, עם הגעה למקום ה- 11 מתוך 22 יצרניות וממוצע תקלות נמוך במעט מהנתון הממוצע שנמדד בסקר.

פולקסווגן פולו

פולקסווגן פולו משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 3,946 ₪. עלות ביטוח החובה 1,566 ₪. מחירה של הגרסה הנבחנת מציב אותה בקבוצת רישוי 3 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,801 ₪.

בטיחות פולקסווגן פולו

פולקסווגן פולו עברה את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 59% על תפקוד מערכות הבטיחות. הארגון החמיר מאז את פרוטוקול המבחן ואילו הייתה נבחנת היום ייתכן כי הייתה מקבלת ציון נמוך יותר, אך חשוב לציין שמפרט אבזור הבטיחות של פולקסווגן פולו שופר באופן משמעותי מאז.

פולקסווגן פולו

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, תיקון היגוי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה על עייפות הנהג, ותאורת לד מטריקס המסתגלת לתנאי הדרך ומונעת סנוור. אבזור הבטיחות העשיר מזכה את פולקסווגן פולו בציון בטיחות 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.

פולקסווגן פולו

מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך ימי המבחן. בקרת השיוט האדפטיבית מספקת תחושה טבעית ונינוחה, ללא בלימות פתע או תאוצות מוגזמות. בקרת הסטייה מנתיב הנסיעה מעט פעלתנית ועלולה להציק בכבישים צרים. המערכת לבלימה מפני תנועה חוצה מאחור פועלת היטב ובמהירות, ומונעת את המשך הנסיעה עד שהשטח מאחור מתפנה.

תמורה למחיר פולקסווגן פולו

פולקסווגן פולו החדשה משווקת בישראל בשתי גרסאות. גרסת הכניסה סטייל מוצעת תמורת 115,900 ₪ והיא כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, חיישני אור וגשם, לוח מחוונים דיגיטלי, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תאורת אווירה בתא הנוסעים, חיישני חניה היקפיים, מצלמת רוורס, מערכת לחניה אוטומטית, תאורת לד מלפנים ומאחור, פנסי ערפל עם פונקציית תאורה עוקבת פניה, וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'.

גרסת המבחן הבכירה סטייל פלוס מוצעת תמורת 128,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, גג זכוכית פנורמי חשמלי, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

בדורות האחרונים מוכרת פולקסווגן פולו כמכונית קטנה בעלת אופי בוגר. מאחורי העיצוב המופנם עומדת מכונית סופר מיני מהוקצעת עם תא נוסעים מרווח ואיכותי, יחידת הנעה זריזה וחסכונית, ונוחות נסיעה טובה, המאפשרים לה להתנהל כמו מכונית מסגמנט גבוה יותר. פולקסווגן פולו מרגישה בבית בתוך העיר, אבל אינה חוששת מנסיעות בכבישים מהירים, וגם לא מדרכים מפותלות.

פולקסווגן פולו התברגה בעבר בין הדגמים היקרים בסגמנט הסופר מיני, אך בדגם היוצא רמת האבזור לא הצדיקה זאת. היא לא הוזלה במסגרת מתיחת הפנים אך מרבית הדגמים סביבה התייקרו, ומפרט האבזור שודרג באופן משמעותי, כך שהיום ניצבת פולקסווגן פולו בפוזיציה משופרת. הגרסה הבכירה שבחנו מתומחרת בדומה לדגמים היקרים ביותר בסגמנט, אך כדאי לשים לב דווקא לגרסת הכניסה. ההבדל בביצועים אינו משמעותי, ובסעיף האבזור תיאלצו לוותר על גג הזכוכית הפנורמי ועל עוד כמה פיצ'יפקס. עם זאת, היא עדיין מציעה רמת אבזור טובה ביחס למתחרות. תג מחיר אטרקטיבי הנמוך ב- 13,000 ₪ מהגרסה הבכירה הופך את גרסת הכניסה לעסקה טובה, ואם אתם בעניין של פולקסווגן פולו חדשה - זוהי הגרסה המומלצת.

פולקסווגן פולו 1.0 TSI סטייל פלוס אוטומט
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק
הספק מרבי משולב 110/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.4/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,074 מ"מ
רוחב כללי 1,751 מ"מ
גובה כללי 1,436 מ"מ
בסיס גלגלים 2,552 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען 351 ליטרים
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.4 שניות
מהירות מרבית 195 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן) 17.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 13.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 9 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים מתוך 5 (2017)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 128,900 ₪

פולקסווגן פולו 2022