לקסוס RZ450e מושק בישראל

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 21 פברואר 2023
  • 0 תגובות

קצת יותר מחצי שנה חלפה מאז נפתחה האפשרות להזמנה מוקדמת של לקסוס RZ החשמלי וכעת מודיעה היבואנית על השקת הדגם בישראל, רכבים ראשונים יגיעו ארצה בסוף חודש מרץ 2023. לקסוס RZ הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של מותג לקסוס המבוסס על פלטפורמה ייעודית למערכת הנעה חשמלית. הוא חולק שלדה ומכלולים עם טויוטה bZ4x וסובארו סולטרה, אך צפוי להציע תא נוסעים יוקרתי, איכות נסיעה משופרת, וכן אבזור נוחות ובטיחות עשיר משל אחיו העממיים. היבואנית פתחה עוד בחודש יוני בשנה שעברה את פנקסי ההזמנות וכ- 200 לקוחות ביצעו הזמנה מוקדמת. מחירו של לקסוס RZ עומד על החל מ- 449,990 ₪, פער לא מבוטל ממחירו של המתחרה העיקרי ג'נסיס GV60 בגרסת ההנעה הכפולה המציע ביצועים דומים אך טווח הנסיעה שלו עדיף על אף סוללה בקיבולת דומה.

לקסוס RZ450e

לקסוס RZ מציג מראה נמוך ורחב. בחזית נפגוש משטח בולט המדמה את גריל שעון החול המאפיין את שפת העיצוב הנוכחית של לקסוס. הפנסים מציגים את חותמת התאורה המוכרת של לקסוס ותחתם משטח מושחר מעוצב המדמה כונס אוויר. הדופן מציגה מראה דינמי עם שלל קווים בולטים ושקעים, בתי גלגלים מעוצבים, וקורה אחורית מושחרת המעניקה מראה של גג צף. הספוילר המפוצל מעל השמשה האחורית הוא למעשה שתי בליטות מעוצבות ועתידניות. השמשה האחורית משתפלת ברכות אל עבר שפה בולטת בדלת תא המטען. הפנסים מחוברים באמצעות פס לד ומעוטרים בכיתוב שם המותג.

לקסוס RZ450e

בתא הנוסעים בולט מיד המסך המרכזי הענקי בגודל 14 אינץ' המשלב בחלקו התחתון פקדי שליטה וירטואליים ופיזיים בבקרת האקלים. לקסוס שומרת על המבנה המסורתי של חופת לוח מחוונים נפרדת. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר מצבי נסיעה אלקטרוני ותאי אחסון. אפשרות לבחירת דיפון דו-גוני מעניקה מראה אוורירי בזכות שילוב של ריפודים בהירים בחלקו העליון של תא הנוסעים. ברמת האבזור הבכירה גג זכוכית פנורמי עם פונקציית עמעום חשמלי בלחיצת כפתור. את ידיות פתיחת הדלתות המסורתיות מחליפים מתגים חשמליים אותם כבר פגשנו בדגמי לקסוס NX ו- RX.

לקסוס RZ450e

יחידת ההנעה מבדילה את לקסוס RZ מאחיו העממיים. יחידת ההנעה מורכבת משני מנועים חשמליים, לקדמי הספק מרבי של 201 כ"ס ולאחורי הספק מרבי של 107 כ"ס. ההספק המרבי המשולב עומד על 308 כ"ס ושילוב שני המנועים מייצר מערכת הנעה כפולה. מערכת להכוונת מומנט מאפשרת להעביר 100% מהכוח אל הציר הקדמי או האחורי בתוך אלפית שניה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.6 שניות והמהירות המרבית עומדת על 160 קמ"ש.

לקסוס RZ450e

לקסוס RZ מצויד בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 71.4 קוט"ש. היבואנית טרם פרסמה את טווח הנסיעה הרשמי המלא אך הוא צפוי להיות מעל 400 ק"מ בנסיעה משולבת על פי תקן WLTP. על פי תקן EPA האמריקאי המחמיר, טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 354 ק"מ עם חישוקי 18 אינץ' או 315 ק"מ עם חישוקי 20 אינץ'. גם זמני הטעינה טרם פורסמו, טויוטה bZ4x עם סוללה בקיבולת זהה מאפשר טעינה מהירה מ- 0% ל- 80% מקיבולת הסוללה בעמדה בהספק 150 קילוואט תוך כחצי שעה.

לקסוס RZ450e

לקסוס תציע בהמשך מערכת היגוי אלקטרונית, ללא קשר מכני בין גלגל ההגה לגלגלים. רכבים שיצוידו במערכת ההיגוי החדשה יוצעו עם גלגל הגה קטום ללא חישור עליון (Yoke) בדומה לזה של דגמי טסלה מודל S ו- X. לקסוס RZ מצויד גם במערכת נטרול רעשים אקטיבית הדואגת לשמור על השקט בתא הנוסעים.

לקסוס RZ450e

לקסוס RZ מצויד בנוסף למערכות הבטיחות המוכרות במערכת יציאה בטוחה אשר עושה שימוש בחיישני המערכת לניטור שטחים מתים ומונעת פתיחת דלתות בעת זיהוי רכב או כלים דו גלגלים החולפים בנתיב המקביל. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית מתאימה את מהירות הנסיעה של הרכב בעת זיהוי עיקול באמצעות המצלמה הקדמית.

המפרט הישראלי המלא עדיין לא נחשף אולם נוכל לספר לכם שהדגם יוצע ב- 3 רמות אבזור. גרסת הכניסה קיושו כוללת בין היתר כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מערכת שמע עם 10 רמקולים, משטח טעינה אלחוטי, חלון שמש פנורמי, מערכת מצלמות היקפיות, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.

רמת האבזור הדורי כוללת בנוסף זכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים והאחוריים, מערכת חימום לתא הנוסעים המדמה רדיאטור, תצוגה עילית, וסייען חניה אוטומטי.

רמת האבזור הבכירה טאקומי כוללת בנוסף ריפוד מושבים משודרג, תאורת אווירה בתא הנוסעים עם 64 גוונים, מערכת שמע עם 13 רמקולים מבית Mark Levinson, חימום לגלגל ההגה, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.

מחירון לקסוס RZ 2023:

לקסוס RZ450e EV קיושו אוטומט - 449,990 ₪

לקסוס RZ450e EV הדורי אוטומט - 469,990 ₪

לקסוס RZ450e EV טאקומי אוטומט - 499,990 ₪