נחשפה ב.מ.וו סדרה 7 החדשה 2023

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 24 אפריל 2022
  • 0 תגובות

ב.מ.וו חושפת דור שביעי לספינת הדגל ב.מ.וו סדרה 7. מכונית הפאר החדשה של היצרנית הבווארית מציגה חידושים רבים, אך לפני הכל פשוט אי אפשר להתעלם מהעיצוב החיצוני. כפי שצפינו בעת השקת ב.מ.וו X7 החדש, הפנסים המפוצלים הגיעו גם לכאן ויחד עם חזית במתאר כמעט אנכי, גריל כליות רבוע ענקי ופגוש המשלב שלל כונסי אוויר, נוצרת חזית מעט קשה לעיכול. הדופן בניגוד לכך מציגה מראה חלק ואלגנטי, עם ידיות דלתות שקועות ועיטור בספי הדלתות המשתנה בהתאם לרמת הגימור. חלק מהגרסאות יוצעו בצביעה דו-גונית מקו המותניים ומעלה. גם הזנב מציג מראה נקי יחסית, עם יחידות תאורה צרות ולוחית רישוי שנדדה מדלת תא המטען אל הפגוש שעיצובו משתנה בהתאם לרמת הגימור.

ב.מ.וו סדרה 7

תא הנוסעים שאב לא מעט השראה מרכב הפנאי החשמלי ב.מ.וו iX ובהתאם מציג עיצוב המזכיר טרקלין עתידני ומינימליסטי עם פקדי קריסטל ובחירה מקורית לחומרי הריפוד והדיפון. הדשבורד המוגבה בנוי ממספר מפלסים. מול עיני הנהג על גבי משטח עץ שוכן מערך המסכים המעוקל של ב.מ.וו המורכב מלוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ' ומסך מרכזי רחב בגודל 14.9 אינץ'. את פתחי המיזוג לא תצליחו למצוא, שכן הם מוסווים בקווי המתאר של תא הנוסעים בדומה למוכר מדגמי טסלה. משטח הקריסטל מול הנהג והנוסע משלב תאורת רקע ייחודית ומסתיר פקדי שליטה עבור בקרת האקלים, תאורת החירום, פתיחת תא הכפפות וגם פקדים מתחלפים בהתאם לבחירת הנהג או לסיטואציה. בין המושבים חוגת שליטה במערכת iDrive, בורר הילוכים זעיר, ופקדי שליטה בפונקציות מרכזיות.

ב.מ.וו סדרה 7

המושב האחורי זכה ללא מעט תשומת לב. בדלתות האחוריות הוטמעו צגי מגע בגודל 5.5 אינץ' המאפשרים שליטה בבקרת האקלים ובמערכת השמע, בכוונון המושבים, בתאורה, ובוילונות הצד. כאופציה מוצע מסך בגודל 31.3 אינץ' עם תמיכה בשירותי אמזון TV אשר רוכן מטה מהתקרה והופך את המושב האחורי לבית קולנוע נייד. אופציות נוספות הן צמד מושבים נפרדים מאחור עם כוונון חשמלי, הדום נשלף עבור הרגליים, חימום, אוורור ועיסוי. מערכת שמע אופציונלית מבית Bowers&Wilkins כוללת רכיבי בס המשולבים במשענות הגב של המושבים ואמורים לספק חווית שמע ייחודית. בקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורים וכוללת מצב אוטומטי המשלב שימוש בחימום ואוורור המושבים על מנת להגיע במהירות לטמפרטורה המבוקשת בתא הנוסעים. חלק מהדגמים יוצעו עם גלגל הגה מחומם ומשטחים מחוממים באיזור משענות הידיים המסייעים אף הם בהגעה מהירה לטמפרטורה הרצויה.

ב.מ.וו סדרה 7

ב.מ.וו סדרה 7 תוצע עם מגוון יחידות הנעה. גרסת הכניסה ב.מ.וו 735i לא תשווק באירופה ומצוידת במנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 272 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות בגרסה זו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 12.6 ק"מ לליטר.

גם ב.מ.וו 740i לא תשווק באירופה. גרסה זו מצוידת במנוע בנפח זהה אך עם הספק משופר של 380 כ"ס ומומנט של 53.0 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה אחורית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות בגרסה זו וצריכת הדלק המשולבת נעה בטווח של 12.5-14.3 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו סדרה 7

גם ב.מ.וו 760i xDrive לא צפויה להגיע לשוק האירופאי. גרסה זו מצוידת במנוע טורבו בנזין V8 בנפח 4.4 ליטרים עם הספק מרבי של 544 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות בגרסה זו וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 8.9 ק"מ לליטר.

הגרסה החשמלית המעניינת היא למעשה מתחרה ראשונה למרצדס EQS החשמלית. לב.מ.וו i7 xDrive60 צמד מנועים חשמליים סינכורניים עם הספק מרבי משולב של 544 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 75.9 קג"מ, היוצרים מערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות בגרסה זו. יחידת ההנעה ניזונה מסוללת ליתיום-יון בקיבולת 101.7 קוט"ש המספקת טווח נסיעה משולב הנע בטווח של 590-625 ק"מ. טעינה באמצעות עמדה מהירה בהספק 195 קילוואט תארך 34 דקות. ב.מ.וו מצהירה כי הדור החדש של המנועים החשמליים מתוצרתה לא דורש שימוש בחומרים נדירים ומתכלים המצויים במחסור.

ב.מ.וו סדרה 7

עבור השוק האירופאי יוצע ליין יחידות הנעה שונה. חובבי הסולר יוכלו לבחור בב.מ.וו 740d xDrive עם מנוע טורבו דיזל 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטרים עם הספק מרבי של 281 כ"ס ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות בגרסה זו וצריכת הדלק המשולבת עומדת נעה בטווח של 14.5-16.9 ק"מ לליטר.

בנוסף יוצעו צמד יחידות הנעה היברידיות נטענות. לב.מ.וו 750e xDrive מנוע טורבו בנזין טורי 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 482 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 71.4 קג"מ, המשודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.9 שניות בגרסה זו וטווח הנסיעה החשמלי נע בטווח של 80-89 ק"מ.

לב.מ.וו 760e xDrive מנוע טורבו בנזין טורי 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 563 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 81.5 קג"מ, המשודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.3 שניות בגרסה זו וטווח הנסיעה החשמלי נע בטווח של 80-84 ק"מ.

ב.מ.וו סדרה 7

כל דגמי ב.מ.וו סדרה 7 יוצעו עם מערך מתלי אוויר אדפטיביים עם פילוס אוטומטי וקשיחות משתנה על פי מצב הנהיגה הנבחר. מערכת היגוי אחורי אקטיבי תוצע כסטנדרט בגרסאות הבכירות וכאופציה בגרסאות הכניסה. המערכת מאפשרת לגלגלים האחוריים לפנות בזווית של 3.5 מעלות בניגוד לכיוון הנסיעה או בכיוון הנסיעה בהתאם למהירות הרכב. רשימת האבזור האופציונלית כוללת פנסים קדמיים המעוטרים בפריטי קריסטל סברובסקי מעוצבים, תאורת מתאר לגריל הכליות הקדמי, תאורת רקע עם אפקטים המוצגת על גבי גג הזכוכית הפנורמי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלתות, ומערך מערכות בטיחות מתקדם המאפשר נהיגה אוטונומית במהירות של עד 80 קמ"ש בכבישים עם הפרדה בנויה.

כל גרסאות ב.מ.וו סדרה 7 החדשה יורכבו במפעלי ב.מ.וו בעיר דינגולפינג בגרמניה. ב.מ.וו סדרה 7 החדשה תגיע לישראל בתחילת שנת 2023.