וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
יונדאי אלנטרה הינה המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל ואף התברגה כמכונית השנייה הנמכרת ביותר בארץ בשנת 2023 עם 8,058 מסירות, בין היתר בשל הפסקת שיווקה של יונדאי איוניק הייבריד. הדור השביעי אשר הושק בשנת 2020 וכלל לראשונה יחידת הנעה היברידית חסכונית המוכרת מיונדאי איוניק, זכה כעת למתיחת פנים קלה הכוללת עדכוני עיצוב ואבזור. יונדאי אלנטרה מגיעה אלינו בתקינה אמריקאית ומוצעת בשלוש רמות אבזור, כאשר למבחן התייצבה גרסת הביניים סופרים שמחירה עומד על 172,900 ₪. מתחתיה ניצבת גרסת הכניסה במחיר 169,900 ₪ ומעליה גרסת לוקצ'ורי במחיר 179,900 ₪.
| יונדאי אלנטרה היברידית | |
|---|---|
| יתרונות | יחידת הנעה יעילה וחסכונית, נוחות נסיעה, מרווח פנים |
| חסרונות | תא נוסעים מעט קודר |
עיצוב ונוחות יונדאי אלנטרה
עיקר מתיחת הפנים מתמקדת בחזית הכוללת כעת עיצוב שונה המעניק ליונדאי אלנטרה מראה רחב יותר. שבכת הענק מהדגם הקודם הוחלפה באחת צרה יותר, ובהתאם הוקטנו גופי התאורה וזכו לעיצוב חדש. חלקו התחתון של הפגוש קיבל עיצוב אגרסיבי עם כונסי אוויר מדומים וגדולים. הצדודית שומרת על קווי העיצוב החדים המקוריים אך מתחדשת בחישוקים קלים בעיצוב מעודכן. מאחור בולט פגוש חדש בעיצוב ספורטיבי עם סף דמוי דיפיוזר. כמו כן, נוספו צבעי מרכב חדשים למבחר, אך רכב המבחן התייצב בצבע לבן משמים אשר הפך את רכב המבחן לשקוף ואנמי לחלוטין לאור שכיחותו הגבוהה על כבישי ארצנו. המידות סטנדרטיות ביחס לסגמנט. אורכה הכולל של יונדאי אלנטרה 4,710 מ"מ, רוחבה 1,825 מ"מ, גובהה 1,420 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,720 מ"מ.
תא הנוסעים שומר על המראה המוכר מהדגם היוצא ומסתפק בחומרי גימור ודיפון עדכניים בדלתות הקדמיות, תוספת שקעי USB מלפנים ומאחור, ומשטח טעינה אלחוטי מעודכן. פרט לכך מדובר באותו עיצוב עם סביבת נהג עוטפת וקונסולה מרכזית רחבה הפוגשת את ברכו השמאלית של הנוסע. מערך הצגים נותר ללא שינוי וכולל מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' שנדמה כקטן מידי לעת המודרנית ובעל ממשק מיושן, אך כולל תמיכה אלחוטית בממשק אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו. לוח המחוונים בגודל 10.25 אינץ' מוכר משאר דגמי היצרנית, אך הטמעתו נראית מאולצת כשהוא ממוסגר במסגרת פלסטיק שחורה מבריקה בעלת נטייה להבלטת אבק, ומשמאלו אלמנט עיצובי מיותר שמטעה להיראות כחוגת מגע. השליטה בלוח המחוונים נוחה ואינטואיטיבית באמצעות פקדים פיזיים על גלגל ההגה.
מעבר לכך ארכיטקטורת סביבת הנהג פשוטה ויעילה, נטולת מגרעות והתחכמויות מיותרות, עם פקדים פיזיים למערכת בקרת האקלים וכיוונון עוצמת השמע, פתחי מיזוג גבוהים, בורר הילוכים מכני מסורתי, וזיכרון להגדרות שאינו מתאפס בכל התנעה מחודשת.
חומרי הדיפון אמנם עודכנו אך אינם מתעלים ביחס לממוצע בסגמנט. הפלסטיק דק ונוקשה והריפודים מרגישים פשוטים מדי. הגוון השחור הקודר לבטח לא תרם לשיפור האווירה הקודרת ממילא. איכות ההרכבה לעומת זאת מרגישה מוצקה כמצופה, ולאורך נסיעת המבחן לא נרשמו כל קרקושים. הכניסה והיציאה סטנדרטים ביחס לרכב משפחתי קומפקטי, והמושבים נוחים כצפוי, אך מושב הנהג אינו כולל כיוונון חשמלי, אפשרות להקשחת מסעד הגב התחתון, או כיוונון התמיכה לירכיים. יתרה מכך, מושב הנוסע אינו כולל כיוונון גובה. תנוחת הנהיגה מעט נמוכה, אך שדה הראיה טוב הודות לקו חלונות נמוך. מראות הצד אינן תלויות ועלולות להסתיר זווית ראיה אלכסונית בכיכר, ובנוסף התקינה האמריקאית מאלצת מראה שמאלית מקרבת ומעיקה.
המרווח הפנימי הוא מעבר למקובל בסגמנט, וצמד נוסעים מאחור יזכו למרווח ברכיים טוב, בנוסף לפתחי מיזוג, צמד שקעי טעינה, חלונות כהים, ומשענת יד עם מחזיקי כוסות. נוסע שלישי יצור מעט דוחק אך המושב האמצעי בהחלט מתאים לילדים. פתרונות האחסון כוללים תא אחסון בגודל בינוני מתחת למשענת היד, תא כפפות ללא דיפון או תאורה, תאי אחסון בדלתות, תאי אחסון לסמארטפון עבור הנוסע הקדמי, וצמד מחזיקי כוסות מתכווננים לשני גבהים. סוככי השמש כוללים את תאורה מיושנת המוכרת מדגמי יונדאי מלפני 15 שנים. גם תאורת פנים תא הנוסעים אינה מסוג לד.
תא המטען בנפח 474 ליטרים עם מפתח צר למדי ובסיס שקוע המצריך את הנפת המטען בעת פריקתו. קיפול המושב האחורי ביחס 60:40 נעשה רק באמצעות ידיות משיכה המצויות בתא המטען, מגדיל את נפח ההטענה, אך אינו יוצר משטח מפולס. ברצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי זמני.
כניסה והתנעה מתבצעות ללא מפתח, כאשר ישנה אופציה להתנעה מרחוק דרך השלט. תנועה עירונית ניחנת בנינוחות יחסית הודות לתחילת נסיעה חשמלית, ונוחות נסיעה מרוסנת הודות למתלה אחורי רב חיבורי וצמיגים במידות שפויות. כיול מוצלח מאפשר ריסון מוקפד של רוב פגעי האספלט המאתגרים, ומציג יכולת המתעלה על לא מעט משפחתיות אירופאיות מיוחסות. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה הטובה נשמרת לצד יציבות כיוונית טובה ובידוד רעשים נאות הודות לשמשה קדמית ששודרגה בבידוד אקוסטי במסגרת מתיחת הפנים.
ביצועים יונדאי אלנטרה
יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת משלל דגמי הקונצרן נותרה ללא שינוי וכוללת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 139 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 27 קג"מ, תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 10.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 173 קמ"ש. הביצועים סבירים בהחלט ביחס לסגמנט, ובחירה במצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה מחדדת את תגובות המצערת אך גם תביא לדעיכה לאחר האצה ממושכת אשר תרוקן את הסוללה הקטנה. אופי הפעולה וכמות הדציבלים מעודנים מהותית ביחס למקבילה היפנית בעלת תיבת ההילוכים הרציפה.
התנהגות הכביש טובה הודות לכיול מתלים מוצלח ומשקל לא כבד המאפשרים זוויות גלגול מרוסנות ושינויי כיוון זריזים. לא מדובר במכונית ספורטיבית כלל אך בכבישים המפותלים המובילים אל ים המלח הקנתה יונדאי אלנטרה תחושה זורמת, קלילה וכמעט מהנה. ההגה החשמלי כצפוי מנותק אך מדויק, ובכל הקשור להתנהגות הכביש, התוצאה הסופית מתעלה על הממוצע בסגמנט ולבטח ביחס לרכבי קרוסאובר חשמליים בסביבת מחירים זו. הבלמים מציגים פעולה שאינה ליניארית בשל התערבות מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך אינם מתעייפים גם תחת רצף ירידות. בכל מקרה היינו שמחים למצוא גם כאן בלימה רגנרטיבית מוחשית בדומה ליונדאי קונה היברידי הכולל את אותה יחידת הנעה, איך זו אינה קיימת כאן.
צריכת דלק יונדאי אלנטרה
יחידת ההנעה ההיברידית מציעה יעילות אנרגטית מרשימה למדי, בדומה למתחרה הישירה מיפן. נסיעת המבחן שכללה ברובה נהיגה במצב אקו המופעל כברירת מחדל בכל התנעה, רשמה צריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר. נתון היצרן מצביע על צריכת דלק ממוצעת של 22.7 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 42 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 700 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 3 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה יונדאי אלנטרה
יונדאי מובילה את טבלת המסירות בישראל כבר שנים ארוכות ונהנית ממוניטין מצוין. סקרי אמינות מצביעים כי גם ברחבי העולם לקוחות יונדאי מביעים שביעות רצון. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה יונדאי למקום ה- 14 מתוך 31 יצרניות, עם 198 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2023 הגיעה יונדאי למקום ה- 11 מתוך 30 יצרניות.
יונדאי אלנטרה משווקת עם אחריות לחמש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 25 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,500 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,600 ₪.
בטיחות יונדאי אלנטרה
יונדאי אלנטרה לא נבחנה במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro NCAP. אל אבזור הבטיחות שעד כה כלל בלימה אוטונומית הפועלת גם בכניסה לצומת, שמירה אקטיבית על מרכוז בנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע לזחילה בעומסי תנועה, התרעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים, מערכת בקרת ערנות נהג, התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, ואורות גבוהים אוטומטיים, נוספו כעת גם 8 כריות אוויר לעומת 6 בדגם היוצא (תוספת 2 כריות צד חדשות לנוסעים במושב האחורי), תזכורת חדשה לחגירת חגורת בטיחות מאחור, חיישני חניה קדמים מקוריים אשר מתווספים לחיישני החניה האחוריים (החל מגרסת סופרים), תוספת התראה ברטט בגלגל ההגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה מפני התנגשות ברכב הנמצא בשטח מת, ומערכת ניטור תנועה חוצה מאחור. גרסאות סופרים ולקצ'ורי כוללות גם מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד במעבר נתיב, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ומערכת יציאה בטוחה המתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות. רמת האבזור הבטיחותי עומדת לפי משרד התחבורה הישראלי על 3 מתוך 8 בגרסת הכניסה פרימיום, ו- 6 מתוך 8 בגרסאות סופרים ולוקצ'ורי.
תמורה למחיר יונדאי אלנטרה
יונדאי אלנטרה היברידית משווקת בישראל כאמור בשלוש גרסאות לבחירה. גרסת הכניסה פרימיום מוצעת במחיר 169,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תאימות לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והתנעה ללא מפתח, התנעה מרחוק באמצעות שלט, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, בורר מצבי נהיגה, חיישן אורות, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.
גרסת סופרים הנבחנת מוצעת במחיר 172,900 ₪ ומוסיפה לרשימה משטח טעינה אלחוטית, לוח מחוונים דיגיטלי מלא עם תצוגות משתנות, תאורת לד מלאה, חיישני חניה אחוריים וקדמיים מקוריים, חלון גג חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. גרסת לקצ'ורי הבכירה מוצעת במחיר 179,900 ₪ וכוללת גם ריפודי עור, מושב נהג עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור מושבים קדמיים וזיכרונות למושב הנהג.
יונדאי אלנטרה חבה את הצלחתה המקומית בשנת 2023 להפסקת שיווקה של יונדאי איוניק, חביבת ציי הרכב. מעיון בטבלאות המסירות בשנת 2024, ניכר כי מוקדם מדי להספיד את המכונית המשפחתית הקלאסית, קל וחומר בתצורתה ההיברידית היעילה שכה חביבה על ציי רכב והלקוח הפרטי שאינו בשל למעבר לרכב חשמלי. יונדאי אלנטרה מציעה מפרט פרקטי כרכב משפחתי ואינה נופלת במובן זה מיריבתה הישירה מיפן. ניכר כי היריבות הראויה היא דווקא מבית, כאשר קיה נירו ואפילו יונדאי קונה יציעו תצורת מרכב פרקטית ואופנתית יותר ללקוח הפרטי, אך גם לצידם יש ליונדאי אלנטרה מקום מכובד ברשימת האלטרנטיבות למשפחה.
| יונדאי אלנטרה 1.6 הייבריד סופרים אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | היבריד בנזין 4 צילינדרים 1,580 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 139 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 27 קג"מ |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,675 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,825 מ"מ |
| גובה כללי | 1,420 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,720 מ"מ |
| מיכל דלק | 42 ליטרים |
| נפח תא מטען | 474 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,392 ק"ג |
| מהירות מרבית | 173 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 17.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | לא נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 172,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025