וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
המשפחתית החשמלית MG4 הושקה בארץ לפני כשנה וקיבלה לאחרונה שתי גרסאות חדשות - MG XRange המצוידת בסוללה בקיבולת 77 קוט"ש וטווח נסיעה של 520 ק"מ, וגרסת XPower הנבחנת אשר מציעה את יחס ההספק למחיר הטוב ביותר בשוק ומצוידת בהנעה כפולה ובצמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 435 כ"ס המאפשרים שיגור מאפס למאה קמ"ש תוך 3.8 שניות במחיר נגיש יחסית של 173,888 ₪.
| MG4 XPower | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, התנהגות כביש ביחס לרכב חשמלי, מחיר |
| חסרונות | תא נוסעים, אבזור, טווח נסיעה |
עיצוב ונוחות MG4 XPower
עיצובה של MG4 XPower אינו שונה מהותית מהגרסאות הרגילות של הדגם וכולל מספר תוספות התואמות לאופי הספורטיבי, ביניהן ציפוי פלסטיק כתום לקליפרים המגודלים וחישוקים בעיצוב שונה. פרט לכך, לא תמצאו סממן בולט המסגיר את הביצועים החריגים. גם המידות זהות ליתר הגרסאות וטיפוסיות לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות. אורכה הכולל של MG4 XPower עומד על 4,287 מ"מ, רוחבה 1,836 מ"מ, גובהה 1,516 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,705 מ"מ.
תא הנוסעים מקבל בגרסה זו מושבי ספורט בריפוד דמוי עור משולב אלקנטרה ותיפורים אדומים, תצוגה גרפית נרחבת הכוללת מדידות זמנים וכוחות G, ודוושות בגימור כרום. פרט לאלו מדובר באותו תא נוסעים מינימליסטי ופשוט, המציג הופעה קודרת וספרטנית ביחס לדגמים סיניים המתהדרים בעיצובים מקוריים, תחושת עושר ושפע אבזור. לא תקבלו כאן מושבי מונו מעוצבים ומאווררים, תאורת אווירה, מערכת שמע ממותגת, או גג פנורמי. מאידך, תקבלו כאן תפעול נוח וחסר גימיקים מיותרים, פתחי מיזוג מתכווננים ידנית, מערכת מולטימדיה עם ממשק ברור, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, ותצוגה קבועה לאחוזי הסוללה ולטווח הנותר בק"מ על גבי לוח המחוונים הקטן. אפליקציה ייעודית מאפשרת שליטה בפתיחת ונעילת הדלתות מרחוק, הפעלת המיזוג לפני ההגעה לרכב, וקבלת מידע אודות רמת הטעינה בסוללה.
ישנן מספר תקלות בהנדסת האנוש, ביניהן קיצור דרך לתפריט בקרת האקלים שאינו פעיל בעת צימוד הסמארטפון ומצריך יציאה אל דף הבית של ממשק המערכת. בנוסף, כל תחילת נסיעה מצריכה נבירה בתפריטים להגדרה מחדש של עוצמת הבלימה הרגנרטיבית וכיול מערכות הבטיחות, המתאפסים בכל כיבוי של הרכב. כניסה והפעלת הרכב מתבצעות אמנם ללא מתגים, אך חוגת הילוכים בה בחרה MG הינה ללא ספק הבחירה הפחות נוחה לשימוש מבין כל החלופות הקיימות בשוק.
פתרונות האחסון כוללים משטח טעינה אלחוטי רוחבי הממוקם בחזיתה של הקונסולה המרכזית הצפה בצורת מגש, בצמוד לחוגת ההילוכים, אך לא מתוכנן לעמוד בכוחות G גבוהים וזורק ממנו את הסמארטפון בכל האצה חזקה. מתחת לקונסולה המגשית נמצאים צמד מחזיקי כוסות רדודים מדי וצמד שקעי טעינה USB, אשר אינם מוארים ואף דורשים כיפוף לזיהוי. מעבר לכך נמצא תא כפפות קטן שאינו מואר ואינו מדופן, תא קטן מתחת למשענת היד שאינה מתכווננת, צמד כיסי אחסון בדלתות, תא למשקפיים בתקרה, וסוככי שמש עם מראה ללא תאורה כלל.
על אף המרכב המשפחתי, הכניסה והיציאה אינן מצריכות כיפוף מוחשי הודות לגובהו של המרכב. המושבים המשופרים מאפשרים תמיכה צידית עדיפה, אך מעבר לכך עיצובם פשוט למדי, עם בסיס קצר, וללא אפשרות הקשחה לתמיכת הגב התחתון. המרווח טוב ביחס למשפחתית קומפקטית, ורצפה שטוחה מאחור תורמת למרווח ברכיים סביר בהחלט. נוסעי המושב האחורי יסתפקו בשקע טעינה בודד, ללא פתחי מיזוג, תאורה או משענת יד מרכזית. לפחות בגרסה זו נוספו ידיות אחיזה ומשענת ראש מרכזית שנעדרת מגרסת הבסיס, כנראה כדי לשמור על מפרקתו של הנוסע בזמן תאוצה כוחנית. תא המטען לא גדול אך מספק עם נפח של 363 ליטרים ומפתח רחב ונוח להעמסה. כאופציה ניתן לרכוש מנגנון פתיחה באמצעות מחוות רגל בהתקנה מקומית. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר, כבל טעינה וסאב וופר בהתקנה מקומית.
תנוחת הנהיגה טבעית וגבוהה במעט ביחס לרכב משפחתי ממוצע, לבטח ביחס לרכב בעל יומרות ספורטיביות. ההגה הטרפזי אינו מסתיר את לוח המחוונים הקטן, ושדה הראיה טוב. מראות תלויות וחלונות צד קדמיים משולשים, מאפשרים זווית ראיה אלכסונית מצוינת לצפייה במתרחש במעברי חצייה ובכיכרות. הממדים הסבירים מאפשרים כושר תמרון נאות, אך מצלמת הרוורס מציגה איכות נחותה.
בנהיגה עירונית ניתן ליהנות מנסיעה חלקה ושקטה שהינה נחלתם של כלל הרכבים החשמליים, וגם מאופציה מבורכת לנהיגה בדוושה אחת שאינה מתאפסת במעבר בין מצבי הנהיגה, אך כאמור מתאפסת בכל כיבוי הרכב ומצריכה את דריכתה דרך הצג או מתג המועדפים על גלגל ההגה. הבולמים אשר הוקשחו ב- 25% ביחס לגרסאות הרגילות, מציגים פעולה סגורה יותר ומעט קופצנית בתוך העיר, אך נוחות הנסיעה אינה מענישה ביחס למכוניות ספורט או מכוניות חשמליות כבדות, כך שמתקבל שיכוך נאה של רוב מפגעי האספלט בזכות הכיול נכון. בכבישים המהירים נוחות הנסיעה מעולה ובידוד הרעשים סביר ביחס לסגמנט ולמחיר. רעשי רוח הופכים מוחשיים מעל מאה קמ"ש.
ביצועים MG4 XPower
MG4 XPower מצוידת במערכת הנעה כפולה עם מנוע אחורי בהספק 231 כ"ס ומנוע קדמי בהספק 204 כ"ס, היוצרים הספק מרבי משולב של 435 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 61.1 קג"מ, המאפשרים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 3.8 שניות, ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. אם אחת התופעות המבורכות בעידן החשמלי היא הספקים וביצועים בזול, אזי ש- MG4 XPower שוברת כל שיא וקוטפת את תואר המכונית המספקת את התמורה הטובה ביותר בשוק בהיבט של הספק וביצועים ביחס למחיר, נתון שוודאי יקרוץ לחובבי קרבות הרמזורים. מצב ספורט ובקרת שיגור יבעטו את המרכב הקטן אל האופק בתאוצה מערפלת תרתי משמע, אשר תגרום לסחרחורות עקב כוחות הג'י הכבירים. תאוצות הביניים מרשימות לא פחות, ועל פי מקורות זרים הגעה למגבלת המאתיים קמ"ש אינה אורכת שניות ארוכות. ברמה הצרכנית, משובב לדעת כי מחירה של משפחתית משעממת יכול לקנות משפחתית חשמלית בעלת תאוצה של מכונית על, וזו בכללותה הפואנטה של MG4 XPower.
מעבר לביצועים בקו ישר, יש לגרסה זו מה להציע גם מבחינת התנהגות, ואפילו הנאה מנהיגה. גרסת XPower עברה מקצה שדרוגים הכולל הקשחת מתלים ב- 25%, מוטות מייצבים מעובים, היגוי שונה עם מהלך קצר ומהיר יותר, חישוקי 18 אינץ' עם צמיגים רחבים יותר, ובלמים מוגדלים. אם גרסת ההנעה האחורית הבסיסית הרשימה בהתנהגות משובבת הודות לחלוקת משקל 50:50 בין הסרנים וכיול נכון, אז MG4 XPower מציגה יכולת ספורטיבית המשמרת את אותו משקל נמוך ביחס לרכב חשמלי (אך לא ביחס לרכב בנזין מקביל) וחלוקת משקל ניטרלית, ומוסיפה עליהם התנהגות ואחיזה ספורטיביים המאפשרים נהיגה מהירה ומהנה בכבישים הנכונים.
לא מדובר ביכולת דינמית המאיימת על משפחתיות ספורטיביות אירופאיות עם מנועי בנזין, ולבטח לא ברמת תקשורת קרובה אליהן, אך מבין הדגמים החשמליים שנהגתי בהם, MG4 XPower הוא מהרכבים הקרובים ביותר להתנהגות מלוטשת הדומה לרכב בנזין ספורטיבי. מהלך המתלים הסגור ומרכז הכובד הנמוך בחסות הסוללה הדקיקה (11 מ"מ) מצליחים לרסן את זוויות הגלגול גם תחת לחץ. ההנעה הכפולה מאפשרת יציאה מוקדמת וחזקה מאוד מפניות, וכן סחיפת ארבעת הגלגלים בביצוע מרשים. צמיגי הבריג'סטון טורנזה מספקים אחיזת כביש טובה, אך ניכר כי החלפתם לצמיגים ספורטיביים יותר יעצימו את פוטנציאל הביצועים. ההגה בעל משקל נכון גם אם מלאכותי, ומציג פעולה מדויקת וקצרה. הבלמים מעולים, מגובים בבלימה רגנרטיבית המאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, ומאפשרים נשיכה חזקה וביצועי בלימה מרשימים בנהיגה דינמית.
טווח נסיעה MG4 XPower
MG4 XPower מצוידת בסוללה בקיבולת 64 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 385 ק"מ. הסוללה תומכת בטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט, ובטעינה מהירה DC בהספק של עד 140 קילוואט. בשל צמד המנועים וההספק האדיר, נתוני הצריכה מושפעים מאוד מסגנון הנהיגה, ולכן בחרנו לנהוג כמו רוכש טיפוסי כדי להבין מהו טווח הנסיעה שניתן לצפות לו בשימוש הכולל לא מעט האצות חזקות, וקיבלנו טווח נסיעה של 300 ק"מ. כמובן שנהיגה חסכונית במצב אקו תוכל להפיק 10%-20% נוספים, אך תאלץ איפוק ושלווה שכנראה לא תאפיין את קהל היעד. בעמדת טעינה DC בהספק 30 קילוואט הצלחנו להטעין את הסוללה מ- 85% ל- 100% בפחות משעה. דרגת זיהום האוויר כמו בכל רכב חשמלי הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה MG4 XPower
הרכבים החשמליים של מותג MG הסיני עדיין צעירים לגיבוש דעה נחרצת בעניין האמינות. עד כה נראה כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג שהיה לנמכר ביותר בתחום הרכב החשמלי עד להגעתה של טסלה לישראל, ולאחרונה צובר שוב תאוצה על רקע הגעת דגמים חדשים. לצד זאת, יש לזכור שבדגמים חשמליים צפויה אמינות עדיפה בשל הוויתור על מכלולי הינע ורכיבים שחיקים רבים. עלות אגרת הרישוי השנתית לכל רכב חשמלי בישראל עומדת כיום על סך 580 ₪, והינה הזולה ביותר.
MG4 XPower משווקת בישראל עם אחריות מלאה שהורחבה לאחרונה ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות MG4 XPower
MG4 XPower נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP שנערכו בשנת 2022 וזכתה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה בינוניים של 83% בהגנה על נוסעים בוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל, ו- 78% על תפקוד מערכות הבטיחות.
אבזור הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית שמירה על מרכז נתיב הנסיעה ואפשרות לעצירה מוחלטת, זיהוי תמרורים ואפשרות להתאמת מהירות הנסיעה למהירות המותרת, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ניטור עירנות הנהג, ניטור שטחים מתים, התרעה מפני התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעה מפני פגיעה מאחור, התרעה מפני רכב חולף בנתיב המקביל בעת פתיחת דלתות, ותיקון אקטיבי למיקום הרכב בנתיב הנסיעה.
כיול מערכות הבטיחות סביר בהחלט ואינו חוטא בהתראות ללא הרף. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 7 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר MG4 XPower
מחירה של MG4 XPower עומד על 173,888 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10.25 אינץ', ממשק בעברית, מערכת ניווט מקורית, וקישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו. בנוסף מצויד הדגם בתאורת לד מלאה, בורר מצבי נהיגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, משטח טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, מושב נהג חשמלי, מושבים קדמיים מחוממים, וחישוקי 18 אינץ'. כאופציה מוצעים מתאם V2L המאפשר הפעלת מכשירי חשמל חיצוניים, ודלת תא מטען חשמלית.
המחיר, הדומה למשפחתיות בנזין והיברידיות משמימות, מכתיר את MG4 XPower כתמורה הטובה ביותר בהיבט של ביצועים ביחס למחיר, בטח כשמדובר בתאוצה מאפס למאה קמ"ש. כרכב ספורט המתיימר לספק גם הנאה מנהיגה, מדובר באחד הדגמים החשמליים המהנים ביותר, אך מרגיש מאולחש ואינו מתנהג כמו מכונית ספורט עם מנוע בעירה פנימית, שלרוב תעלה 50% יותר, ואף פי שלוש אם נבקש ביצועים והספק דומים. כרכב חשמלי משפחתי, MG4 XPower אינו ניחן בטווח נסיעה מספק, אלא אם כן תנהגו בצורה חסכונית אבל אז כבר אולי תעדיפו גרסה אחרת. תא הנוסעים ורמת האבזור פחותים מהממוצע.
MG4 XPower מהווה אנטיתזה לרכב סיני חשמלי טיפוסי לטוב ולרע. לזכותה כיול מתלים בשל ומוקפד, תפעול פשוט, ומערכות בטיחות מכוילות. מאידך, לא נמצא כאן תא נוסעים מחניף, אבזור שופע ומידות גדולות בהן מתהדרים דגמים סיניים חדשים רבים. הדגם היחיד שיכול להוות תחרות הינו זיקר X קריפטון שמתעלה בתא נוסעים ואבזור, אך עולה 18% יותר ואינו מציע התנהגות דינמית כזו, כך ששורת הסיכום די ברורה - MG4 XPower תהיה הבחירה המועדפת על חובבי האצות וביצועים, אשר מעוניינים ברכב חשמלי במחיר נגיש יחסית.
| MG4 XPower חשמלית | |
|---|---|
| מנוע | שני מנועים חשמליים |
| הספק מרבי | 435 כ"ס |
| מומנט מרבי | 61.1 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,287 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,836 מ"מ |
| גובה כללי | 1,516 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,705 מ"מ |
| נפח תא מטען | 363/1,177 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,803 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 3.8 שניות |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| קיבולת סוללה | 64 קוט"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 385 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 300 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 16.7 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 21.3 קוט"ש ל- 100ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 173,888 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025