וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
שברולט קורבט הינה מכונית שרירים אמריקאית אייקונית אשר הוצגה בדורה הראשון עוד בשנת 1953, והפכה לנדבך תרבות מוטורית אמריקאי. לדורותיה הגיעה שברולט קורבט ארצה בייבוא אישי אך מעולם לא בייבוא סדיר ע"י היבואנית הרשמית UMI, עד שבשנת 2023 החליטה היבואנית לשווק בישראל את מכונית הסופרקאר האמריקאית בדורה השמיני אשר הוצג בשנת 2020, לראשונה בתצורת מנוע מרכזי השמורה לאליטה של מכוניות העל, עם חבילת אבזור ייעודית לנהיגת מסלול, במחירים של 779,000 ₪ לגרסת קופה ו- 851,000 ₪ לגרסת קבריולט. המפרט כולל מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטרים עם הספק מרבי של 490 כ"ס.
| שברולט קורבט סטינגריי C8 קופה Z51 | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, יכולת דינמית, מחיר, צליל מנוע, גג פריק |
| חסרונות | פרקטיות, צריכת דלק |
עיצוב ונוחות שברולט קורבט
העיצוב החיצוני ניחן בנוכחות עצומה המתקבלת באמצעות קווי עיצוב בולטים שנוצרו בהשראת מטוסי קרב חמקניים ופרופורציות של סופרקאר טיפוסית. רוחבה 1,933 מ"מ וגובהה 1,234 מ"מ בלבד. החזית מתאפיינת בפרונט מחודד וכונסי אוויר עצומים, הצדודית נראית כמו חץ וכוללת את כונסי האוויר לרדיאטורים הצידיים שנועדו לצנן את המנוע המרכזי, ומאחור שלל אלמנטים קרביים, ביניהם דיפיוזר מוקצן, ספוילר ענק כחלק מחבילת Z51, סמל הסטינגריי (חתול ים), ושמשה אחורית ממנה נשקף מנוע ה- V8 המרכזי. באופן מעט קלישאתי, התוצאה הסופית יצרה מעין "פרארי אמריקאית" גרוטסקית ומוחצנת, אך הגזמה וראוותנות הן בין היתר דרישות קהל היעד בסגמנט.
הגג הפריק בגרסת הקופה הינה אופציה בעלת ערך מוסף אדיר, שהופכת את המרכב לכמעט קבריולט, ומעצימה את חוויית הנהיגה. פירוק הגג נעשה באופן ידני שאינו מסובך מדי, ואחסונו בתא המטען האחורי גוזל את מעט נפחו. פתיחתו מעצימה עוד יותר את מקדם הנוכחות המופרז ממילא ומזמינה עימה אין ספור קריאות ותשומת לב חיובית ושלילית מצד סקרנים, מפרגנים וגם צרי עין. אם אתם נהגים מופנמים שלא מעוניינים בתשומת לב עודפת, קחו זאת בחשבון.
תא הנוסעים מציג שיפור ניכר ביחס לדורות הקודמים שהתאפיינו בתא נוסעים פשוט ופלסטי. סביבת הנהג מאופיינת בארכיטקטורה חובקת, העוטפת את הנהג באמצעות מחיצה גבוהה החוצצת בינו לנוסע. צג המולטימדיה בגודל 8 אינץ' זהה לדגמי הבסיס של היצרנית ומציג ממשק סביר וצימוד לסמארטפון. לוח המחוונים הדיגיטלי אינפורמטיבי, נאה למראה, ומשנה את התצוגה בהתאם למצב הנהיגה. בקרת האקלים כוללת סוללת פקדים פיזית, אז זו מותקנת בטור אחיד בשולי המחיצה שבין הנהג לנוסע ומצריכה הסתגלות. גלגל ההגה כמעט רבוע ופקדי השליטה לכיוונון עוצמת השמע ומעבר הפלייליסט אינו נגיש כלל. בדומה לדגמי GM רבים, המראה המרכזית הינה למעשה צג סטרימינג עבור מצלמה אחורית ייעודית ומהווה פתרון הכרחי ופרקטי בתצורת מרכב שכזו, בנוסף על מצלמת הרוורס.
אופציית התנעה מהשלט מאפשרת את הבהלת הסביבה בהתעוררות פתאומית של מפלצת ה- V8 בנביחת דרקון זועם. הכניסה והיציאה אינן נוחות כלל. קו הגג נמוך מאוד, אך גם לאחר פירוקו, השמשה הקדמית אשר מוסטת בזווית חדה מאלצת צניחה אל תוך המושב הנמוך תוך חמיקה מקורת A הפולשת אל נתיב הכניסה אל הרכב. היציאה מהמושב דורשת הימתחות מגובה נמוך מאוד. הישיבה בתא הנוסעים מכניסה את הנהג למוד קרבי, עם ישיבה נמוכה, קרובה לכביש ושדה ראיה מפתיע לטובה לפנים ולצדדים.
כיוונון המושבים וההגה חשמליים, וכוללים זיכרונות, חימום ואוורור. המושבים מעוצבים לעילא, מציעים תמיכה צידית חובקת התואמת את היכולת הדינמית, ואף נוחים לנהיגה ממושכת. תאי אחסון כמעט שאין בנמצא פרט לתא כפפות בגודל סביר, תא נמוך ומוגבל מתחת למשענת היד המרכזית, ושני תאי צד קטנטנים בדלתות. מדובר במגבלה מציקה ומעיקה לשימוש יומיומי. תא המטען האחורי מציע נפח צנום שמתבטל בעת אחסון הגג הפריק, ותא המטען הקדמי מספיק בקושי למזוודת טרולי. נפחם המשולב של תאי המטען עומד על 357 ליטרים.
נוחות הנסיעה מפתיעה לטובה. המתלים האדפטיביים הכוללים בולמי זעזועים בשיכוך מגנטי, מציגים יכולת שיכוך מרשימה ביותר במצב נוחות ומצליחים להתמודד עם רוב המפגעים שאינם קיצוניים או עמוקים. המתלים והמושבים הנוחים, יחד עם שדה ראיה טוב, מאפשרים שימוש יומיומי נאות, בהתחשב במגבלות המובנות לצד מגבלת תאי האחסון והמטען. אופציית הרמת הגחון מסייעת להימנע מגירוד הפגוש בפני אבן שפה בחניה. שיוט בכביש המהיר יכול להתבצע בנינוחות יחסית עם בידוד רעשים סביר בהחלט כאשר הגג מורכב. במצב זה ניתן להתענג במערכת השמע המשובחת מבית BOSE הכוללת 14 רמקולים, למי שיעדיף לוותר על האזנה לסימפוניית מנוע ה- V8.
ביצועים שברולט קורבט
יחידת ההנעה כוללת מנוע V8 אטמוספרי בנפח 6.2 ליטרים עם הספק מרבי של 490 כ"ס ומומנט מרבי של 65 קג"מ, תיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, ומערכת הנעה אחורית. תאוצה מעמידה ל- 96 קמ"ש אורכת 2.9 שניות והמהירות המרבית כ- 296 קמ"ש.
הביצועים סופר עוצמתיים. מעיכת דוושת הגז משגרת את המרכב המחודד בדחף אדיר אל עבר האופק, שאינו נפסק גם במהירויות שהשתיקה יפה להן. המנוע האטמוספרי, שנעדר כל סיוע מוגדש או חשמלי, מתאפיין בפעולה פרמיטיבית במובן הטוב, עם יכולת להימתח עד ל- 7,000 סל"ד צווחניים בטרם תעלה תיבת ההילוכים להילוך הבא כהרף עין. אם נתון התאוצה על הנייר מרשים פחות בעידן החשמלי בו הורגלנו לדגמים בעלי נתוני תאוצה קרובים, בשליש או ברבע מחיר, תשיב הקורבט בצליל V8 אטמוספרי אלוקי הבוקע ממערכת הפליטה הספורטיבית הכלולה בחבילת ה- Z51. לפס קול כזה נתגעגע בעוד מספר שנים כאשר תקנות הזיהום יוחמרו והדגמים החשמליים יכבשו גם את קטגוריית רכבי הספורט. מנופי אלומיניום מזמינים מאחורי גלגל ההגה מאפשרים שליטה ידנית בהילוכים לרבות הורדת הילוך אגרסיבית לקראת פניה, המלווה בצווחת בלימת מנוע. בורר מצבי הנהיגה מאפשר כיול של סעפת הפליטה, ההיגוי, הבלמים והמתלים בהתאם לצורך.
אם העידן החשמלי הרגיל אותנו לביצועים מטריפים בקו ישר, הרי שגדולתן האמיתית של מכוניות הספורט הינה בהתנהגות כביש ויכולת מסלול מעולם המרוצים. הדורות הקודמים של שברולט קורבט, התאפיינו במערך מתלים שכלל קפיצי עלים רוחביים או שלל קונפיגורציות אשר הקנו התנהגות כביש פושרת ביחס למתחרות אירופאיות מלוטשות עד הקצה. הדור הנוכחי מתאפיין לראשונה במנוע מרכזי המותקן לפני הסרן האחורי ומאפשר חלוקת משקל אידיאלית ותצורה קלאסית של מכונית על מן המניין. בנוסף, מערך המתלים גם הוא מיישר קו עם הסטנדרט הנהוג בקטגוריה, עם ארבע עצמות עצה ומתלים אדפטיביים בעלי בקרת שיכוך מגנטית המגיעים כסטנדרט כחלק מחבילת Z51.
התוצאה על הכביש מעוררת השתאות. למעשה קשה מאוד ולא מומלץ לנסות להתקרב או לבחון את המגבלות בכביש ציבורי. זוויות הגלגול שטוחות לחלוטין, ההיגוי הכבד חד כתער, כניסה לפנייה מתאפשרת במהירות גבוהה מכל רכב סטנדרטי אחר, ויכולת היציאה המוקדמת מהפניה מעוררת בחילה בגלל כוחות ה- G המופעלים על הגוף.
נהיגת מסלול אותה סיקרנו בעבר, הקנתה לנו פרספקטיבה עמוקה וליברלית יותר להתרשם מיכולתה האמיתית של המכונית. בכביש הציבורי, ובידיו של נהג מיומן, מדובר במכונת נהיגה שתשאיר כל רכב ספורטיבי מאחור. אחיזת הכביש סופר דביקה ורק פרובוקציה מכוונת תוציא את הזנב להיגוי יתר נשלט. מצאתי את כיול המתלים על הצד הרך כנכון ביותר לכביש הציבורי הכולל בורות ומפגעים, ומאפשר מהלך ראוי להתמודדות עם מפגעים בתוך פניה. הבלמים מבית ברמבו בעלי ארבע בוכנות הכלולים בחבילת Z51, ניחנים בנשיכה חזקה, אפשרות כיול תגובת הדוושה, ועמידות בעומסים התואמת לנהיגת מסלול.
צריכת דלק שברולט קורבט
מעצם טבעה של שברולט קורבט כמכונית מותרות חווייתית שאינה שמה בראש מעייניה שיקולי חיסכון, יחידת ההנעה מתאפיינת בבזבזנות יתר בשל נפח אדיר ללא כל מערכת סיוע או כיבוי והדלקה אלא רק ניתוק של מחצית הצילינדרים בעת שיוט רגוע. בנוסף מושפעת צריכת הדלק מפתיחת הגג אשר גורעת ממקדם האווירודינמיות של המרכב. בנסיעת המבחן אשר נערכה ברובה עם גג פתוח וכללה רגל כבדה על הגז, כצפוי מנהיגה טיפוסית ברכב שכזה, עמדה צריכת הדלק על 5 ק"מ לליטר, רחוק מנתון היצרנית העומד על 8.2 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 70 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 350 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה שברולט קורבט
בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה שברולט למקום ה- 4 מתוך 31 יצרניות, עם 174 תקלות לכל מאה כלי רכב. בסקר של ארגון Consumer Reports שנערך בארה"ב בשנת 2024, הגיעה שברולט למקום ה- 20 מתוך 30 יצרניות.
שברולט קורבט משווקת עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי החלפים והטיפולים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מחברת UMI היבואנית.
עלויות הביטוח הן 1,800 ₪ לביטוח חובה ו- 28,000 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות.
בטיחות שברולט קורבט
שברולט קורבט אינה נבחנה במחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro NCAP או כל ארגון אחר. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 4 כריות אוויר, ניטור שטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, חיישני חניה אחוריים, מערך מצלמות היקפיות. מערכות בטיחות אקטיביות אינן כלולות ועל כן מותקנת מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. בשל כך גם רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 0 מתוך 8.
תמורה למחיר שברולט קורבט
שברולט קורבט C8 סטינגריי מוצעת במחיר 779,000 ₪ לגרסת קופה או 851,000 ₪ לגרסת קבריולט, וכוללת בין היתר מסך מגע מרכזי בגודל 8 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ', תצוגה עילית עם מצבי תצוגה משתנים, תמיכה אלחוטית בממשקי אפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, ממשק NFC לחיבור אלחוטי מהיר של הטלפון, טעינה אלחוטית, מערכת שמע עם 14 רמקולים מבית BOSE, מערכת PDR להקלטת נהיגה וביצועים במסלול לצרכי ניתוח ולמידה, בקרת אקלים דו-אזורית, שלט חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח כולל זיהוי הגדרות נהג, הגה מתכוונן חשמלית ומחומם, מושבי ספורט GT2 חשמליים בשילוב סיבי פחמן, ריפוד עור נאפה מחורר, חימום ואוורור למושבים, זיכרונות לנהג ולנוסע, כפתור Easy Exit להגדרת מושב והגה ליציאה נוחה מהרכב, תאורת לד מלאה, מראות צד מתקפלות חשמלית, מראה צד נהג עם עמעום אוטומטי, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ' מלפנים ו- 20 אינץ' מאחור.
שברולט קורבט C8 משווק בישראל עם חבילת השיפורים Z51 הכוללת בלמים משופרים עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות מבית ברמבו, בולמים אדפטיביים, מערכת פליטה ספורטיבית משודרגת, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, ספוילר אחורי מוגדל, ספליטר קדמי, מערכת קירור מנוע מוגדלת, צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S, ויחס העברה סופי מקוצר.
היות ומחיר הכניסה לסגמנט הסופרקאר האירופאיות מתחיל במיליון שקלים לפורשה 911 בסיסית, שברולט קורבט על הופעתה ויכולותיה נראית כמציאה של ממש. כמובן שבהיבט הפרקטי אין מדובר במכונית שימושית לחיי היומיום שתירכש משיקולי עלות-תועלת, אך בפרספקטיבה של קהל היעד בסגמנט, מדובר בסופרקאר אמיתית, בעלת ביצועים, יכולות ותחושות שלא יביישו את גרסאות הכניסה של מותגי העל האירופאים, וכל זאת בשליש מחיר, במעטפת סנסציונית ודרמתית במידה כמעט דומה. חרף המחיר שמותיר את הדגם הנחשק כרחוק מהישג ידם של רובנו, שברולט קורבט C8 Z51 זכאית לעמוד בזכות עצמה כמתחרה ראויה מול מותגי העל, ומהווה את התמורה הטובה ביותר לכסף בנטרול אלמנטים מעולם המיתוג והרגש.
| שברולט קורבט סטינגריי C8 קופה Z51 6.2 אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | V8 מרכזי, 6,162 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 490/6,450 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 64.2/5,150 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | אחורית |
| אורך כללי | 4,630 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,933 מ"מ |
| גובה כללי | 1,234 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,722 מ"מ |
| מיכל דלק | 70 ליטרים |
| נפח תא מטען | 357 ליטרים (קדמי +אחורי) |
| משקל עצמי | 1,610 ק"ג |
| מהירות מרבית | 296 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 2.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 8.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי | 0 (מתוך 8) |
| מחיר | 779,000 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025