וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
MG3 הייבריד הינה המתחרה הסינית היחידה בסגמנט הסופר מיני הדועך, אשר רוכבת על גל הצלחת הרכבים הסיניים החשמליים ורנסנס המותג MG, לחדירה לסגמנטים אירופאים קלאסיים. ליתר דיוק, מדובר בדור שלישי לדגם עבר ששווק כאן לפני עשור. בהתאם למגמה הרווחת, בחרה MG לחמש את הדגם ביחידת הנעה היברידית חסכונית, אך לא חסכה בהספק המוכר ממחוזות הגרסאות החמות בסגמנט, עם 194 כ"ס המופקים משילוב של מנוע בנזין 1.5 ליטר בהספק 102 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס, ותיבת 3 הילוכים אוטומטית. MG3 הייבריד מתחרה בסגמנט הסופר מיני מול דגמים כגון טויוטה יאריס, סוזוקי סוויפט, סיאט איביזה, וסקודה פאביה. הדגם מוצע ברמת אבזור קומפורט במחיר של החל מ- 126,888 ₪ או 127,888 ₪ לגרסת לקצ'ורי הנבחנת, כאשר בתקופת ההשקה יוענקו לרוכשים הנחות כמפורט בפסקת הסיכום.
| MG3 הייבריד 1.5 לקצ’ורי | |
|---|---|
| יתרונות | ביצועים, צריכת דלק, אחריות, אבזור, מחיר |
| חסרונות | תנוחת נהיגה לגבוהים, חומרי דיפון, איכות גימור, הנדסת אנוש |
עיצוב ונוחות MG3 הייבריד
העיצוב החיצוני אגרסיבי למדי עם יחידות תאורה מלוכסנות, גריל קדמי רחב ונמוך, ופגוש ובו שלל אלמנטים בולטים. מהצד גלגלים הנדמים מעט קטנים ביחס לגוף, ומאחור עיצוב גנרי למדי, כך שהתוצאה הסופית סולידית ואינה מתבלטת. המידות על הצד הנדיב בקטגוריה. אורכה של MG3 עומד על 4,113 מ"מ, רוחבה 1,797 מ"מ, גובהה 1,502 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,570 מ"מ.
תא הנוסעים מרשים במבט ראשון, במיוחד בשילוב הצבעים הבהיר ברכב המבחן, אך מבט מעמיק יותר מגלה חומרי דיפון קשיחים מכל עבר המורכבים עם איכות גימור לא משכנעת. העיצוב תכליתי למראה וכולל הגה נאה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', מערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' עם ממשק בעברית, וצימוד חוטי לסמאטרפון. התפעול סביר ומפרגן בכמה פקדים פיזיים, אך רשימת הטרוניות כוללת בעיקרה השתלטות מוחלטת של אנדרואיד אוטו על צג המולטימדיה, אשר אינו מאפשר כל שינוי במערכת המיזוג ללא יציאה ממנו הכוללת נבירה בתפריטים, חוגת הילוכים שהינה האופציה הפחות מועדפת להעברת הילוכים, ופקדים על גלגל ההגה עם תפקודים כפולים, שעשויים לבלבל בין מחשב הדרך למערכת השמע.
הכניסה והיציאה סטנדרטיות כמצופה מסופר מיני, והמושבים כולם נוחים. תנוחת הנהיגה לעומת זאת, תהווה בעיה לגבוהי קומה, היות וגלגל ההגה מוגבל בכיוון הגובה ואינו מתכוונן כלל לעומק. נהגים גבוהים יאלצו לנהוג כשהמושב נמוך וקרוב להגה, עם ירכיים מורמות וברכיים מצידי טבור ההגה ולא מתחתיו. על אף היותו רבוע, גלגל ההגה עבה, נוח לאחיזה ועוטה עור נעים. לוח המחוונים הדיגיטלי קריא ומציג את מסך מחשב הדרך, אשר נשלט באמצעות פקד דו תפקודי מגלגל ההגה.
מרווח הפנים טוב ביחס לסגמנט עם מרווח ראוי לצמד נוסעים בוגרים מאחור, אך נוסע שלישי אמצעי יגרום כצפוי לצפיפות אינטימית במושב האחורי חרף הרצפה השטוחה. מעבר לכך, ראויים לציון פתחי המיזוג מאחור, הייחודיים בסגמנט זה, אליהם מצטרפים לטובת הנוסעים מאחור גם שקע טעינה מהירה, חלונות כהים, וכיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים. כושר התמרון מצוין כצפוי מסופר מיני, ונתמך במצלמות 360 מעלות שאינן שכיחות בסגמנט זה.
רשימת תאי האחסון מונה תא כפפות נטול תאורה ודיפון, תא מתחת למשענת היד המרכזית הנמתח אל הקונסולה המרכזית, צמד מחזיקי כוסות מלפנים, ותאי אחסון בדלתות. בנוסף, ישנו משטח להנחת טלפון סלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית. תא המטען מציע נפח סביר של 293 ליטרים עם מפתח נאה, סף הטענה נמוך, וצמד גופי תאורה צידיים. קיפול המושב האחורי מתאפשר רק במקשה אחת ומספק נפח של 983 ליטרים עם משטח טעינה דו מפלסי. מתחת לרצפתו נמצאת ערכת תיקון וניפוח תקר.
כניסה והתנעה מתבצעות ללא מפתח, כאשר אפליקציה ייעודית מאפשרת את הפעלת המיזוג, איתור המיקום ועוד, בטרם כניסה לרכב. התנועה בעיר חרישית ותתבצע לרוב על טהרת החשמל. שמחתי למצוא אופציית שליטה מבורכת בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית, הנדירה ברכבים היברידיים, ומתבצעת באמצעות תפריט במסך, הכולל שלוש דרגות עצימות, כאשר הגבוהה שבהן אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת, אך עדיין יעילה בהפחתת השימוש בבלמים. חבל רק שהבחירה בדרגת העצימות מתאפסת בכל כיבוי ודורשת בחירה מחדש בכל הפעלה של הרכב.
נוחות הנסיעה העירונית של MG3 הייבריד טובה לרוב. מפרט מתלים פשוט הכולל קורת מתח אחורית כמקובל בקטגוריה אינו מבטיח פלאות, וכיול הדוק אינו תורם לנוחות הנסיעה, אך כושר שיכוך טוב וחתך סביר של הצמיגים מספקים נוחות ראויה ומקובלת ביחס למתחרות, ואף למעלה מהממוצע בסגמנט. מחוץ לעיר תורם הכיול הקשיח ליציבות כיוונית טובה, אך נרשמה רגישות לרוחות צד. בידוד הרעשים פחות מרשים עם אוושת רוח הנשמעת כבר ב- 90 קמ"ש.
ביצועים MG3 הייבריד
MG3 מצוידת במערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 102 כ"ס, המשודך לתיבת 3 הילוכים אוטומטית, בשילוב מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 25.2 קג"מ, וסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש. ההספק המשולב גבוה יחסית לסגמנט ועומד על 194 כ"ס עם מומנט מרבי של 25.5 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.0 שניות.
הביצועים לרוב מעולים ובליגה משל עצמם ביחס למתחרות בסביבת מחיר זו, אך אינם אחידים בכל תנאי הדרך. היות והמנוע החשמלי חזק יותר ממנוע הבנזין, מתעדפת מערכת ההנעה הישענות עליו, ולכן גם מסתפקת בשלושה הילוכים, אך יש לזכור שסוללה בקיבולת 1.83 קוט"ש מוגבלת באורך נשימתה לספק אנרגיה למנוע החשמלי, קל וחומר בעומסים הצורכים הרבה חשמל, כך שכבר לאחר קטע דינמי קצרצר או מקטע עליה תלולה, נגיע להתרוקנות הסוללה שתביא עימה רגרסיה מיידית ומוחשית ברמת הביצועים, עד אשר תיטען שוב בתנאי נהיגה מתונים שיאפשרו זאת. התערבות מנוע הבנזין אינה חלקה אך זו מנת חלקם של דגמים היברידיים רבים. מעבר בין שלושת ההילוכים מורגש, ומיעוט מספר ההילוכים לא תורם למיצוי פוטנציאל הביצועים בשל מגבלת יחסי ההעברה.
התנהגות הכביש מהנה למדי, עם קורטוב לדגמי העבר של המותג. הכיול הקשיח משמר זוויות גלגול מדודות ומרכב מרוסן, ויחד עם יחידת הנעה בשרנית יודעים לעלות חיוכים בדרכים מפותלות. חשוב לזכור שלמרות ההספק, אין לצפות ליכולת דינמית ספורטיבית ולתקשורת טובה עם הכביש, אך ביחס למתחרות בסביבת מחירים זו, היכולת מתעלה בהחלט. אחיזת הכביש טובה עם תת היגוי נשלט שיופיע תחת לחץ. הבלמים המגובים בבלימה רגנרטיבית יעילה, מציעים כושר בלימה משכנע, אך רגישות הדוושה דורשת הסתגלות של ממש וחוסר הלינאריות בלחיצה על הדוושה מעיק.
צריכת דלק MG3 הייבריד
יחידת ההנעה ההיברידית כוללת מנוע חשמלי עיקרי חזק, לצד מנוע בנזין חלש ממנו הפועל במחזור אטקינסון ומשמש לרוב כגנרטור לטעינת הסוללה. כפועל יוצא, נהיגה דינמית או שיוט ארוך בכבישים מהירים או עליות, ירוקנו כאמור את הסוללה למקטעים רבים, שיצריכו התערבות תכופה של מנוע הבנזין שתגביר את צריכת הדלק. מנגד, נהיגה עירונית מתונה תדע לנצל היטב את האנרגיה החשמלית. בנסיעה משולבת שכללה פקקים, כבישים מהירים ומזגן פעיל, נרשמה צריכת דלק של 17 ק"מ לליטר, נתון מחמיא לאור הביצועים החזקים. נתון היצרן עומד על 22.7 ק"מ לליטר. מיכל דלק בנפח 36 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 3 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה MG3 הייבריד
הרכבים ההיברידיים של מותג MG הסיני עדיין צעירים לגיבוש דעה נחרצת בעניין האמינות. עד כה נראה כי הקהל הישראלי מפגין אמון במותג המתברג במקומות מכובדים בטבלאות המסירות.
MG3 הייבריד משווקת בישראל עם אחריות מלאה שהורחבה לאחרונה ל- 7 שנים או עד 150,000 ק"מ. לסוללה אחריות מורחבת ל- 8 שנים או עד 150,000 ק"מ. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 6,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות MG3 הייבריד
MG3 טרם נבחנה במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עד עצירה מוחלטת, מערכת לשמירת מרכז נתיב הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט האדפטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת עייפות נהג, זיהוי תמרורי מהירות ושינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, ומערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך. גרסת לקצ'ורי מוסיפה גם ניטור שטחים מתים וניטור תנועה חוצה מאחור במרחק של 25 מטר מכל צד.
בדומה לשלל דגמים מודרניים, מערכת התראת המהירות מצריכה כיבוי מחודש בכל נסיעה אחרת תתריע ללא הרף. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 5 מתוך 8 ברמת אבזור קומפורט או 6 מתוך 8 ברמת אבזור לקצ'ורי הנבחנת.
תמורה למחיר MG3 הייבריד
MG3 הייבריד משווקת בישראל בשתי רמות אבזור. רמת אבזור קומפורט המיועדת לציי רכב מוצעת במחיר 126,888 ₪ (מחיר השקה 118,000 ₪) וכוללת בין היתר מסך מרכזי בגודל 10.25 אינץ', מערכת ניווט מקורית, קישוריות מלאה לממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לוח מחוונים דיגטלי בגודל 7 אינץ', שקעי טעינה USB ו- USB-C, בלם חניה חשמלי כולל Auto hold, התנעה ללא מפתח, מצלמת חניה אחורית, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, וחישוקי 16 אינץ'.
גרסת לקצ'ורי הנבחנת מוצעת במחיר 128,888 ₪ (מחיר השקה 125,000 ₪) ומוסיפה לרשימה חימום מושבים קדמיים, חימום הגה, חיפוי עור לגלגל ההגה, מושבים בריפוד בד משולב עור מלאכותי עם אופציה למושבים ודיפונים בהירים, שמשות אחוריות כהות, מצלמות היקפיות 360 מעלות לסיוע בחניה, חיישני גשם, ותאורת לד ראשית. גג שמש מוצע כאופציה בתוספת 1,000 ₪.
MG3 הייבריד החדשה הינה סופר מיני עם מאפיינים סיניים טיפוסיים המנדבים בתחומי הביצועים, האבזור והמידות, ובמקרה זה גם בצריכת דלק חסכונית ואחריות נרחבת. בהשוואה אל מול יתר המתחרות בסגמנט, MG3 מספקת ביצועים בליגה משל עצמה ונהנית מבלעדיות כמעט מוחלטת בהיצע עם יחידת הנעה היברידית (פרט לטויוטה יאריס הייבריד היקרה), אך מאבדת נקודות במאפיינים אחרים כגון איכות תא נוסעים, תנוחת נהיגה והנדסת אנוש. הקלף המנצח באמתחתה של MG3 הוא יחידת ההנעה המתאימה לנהגים המבקשים חיסכון בדלק לצד ביצועים חזקים.
| MG3 הייבריד לקצ’ורי 1.5 ליטרים אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | היברידי 1,498 סמ"ק, 4 צילינדרים |
| הספק מרבי משולב | 194 כ"ס |
| מומנט מרבי | 25.5 קג"מ |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 3 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,113 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,797 מ"מ |
| גובה כללי | 1,502מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,564 מ"מ |
| מיכל דלק | 36 ליטרים |
| נפח תא מטען | 293/983 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,308 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 22.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 17.0 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 128,888 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025