ג’נסיס GV80 קופה במבחן

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 13 מרץ 2025
  • 0 תגובות

בשנת 2009 הציגה ב.מ.וו את דגם הפנאי קופה X6 שהיווה גרסת קופה ל- X5. חרף המחיר הגבוה יותר ופגיעה במרווח הראש מאחור, בעלי הממון הצביעו ברגליים וסיפור ההצלחה מיהר להתחקות ע"י היריבות שהציעו את גרסאות הפנאי קופה לדגמים שלהם - מרצדס GLE קופה, אאודי Q8 ופורשה קאיין קופה.

אל הטריטוריה הזו, שנשלטה ללא עוררין ע"י יצרניות היוקרה הגרמניות לאורך כמעט עשור וחצי, נכנס בשנת 2023 ג'נסיס GV80 קופה, כשהוא מבוסס על גרסת שבעת המושבים לאחר מתיחת הפנים. אלינו הוא מגיע עם מנוע V6 מוגדש טורבו בנפח 3.5 ליטרים בהספק 409 כ"ס, הנעה כפולה, ומחירים של 669,000 ₪ לגרסת הכניסה לקצ'ורי או 719,000 ₪ לגרסת אולטימייט הבכירה אשר התייצבה למבחן.

ג’נסיס GV80 קופה
יתרונות תא נוסעים, יחידת הנעה, אבזור, עיצוב
חסרונות צריכת דלק, אין מתלי אוויר כמו במתחרות

GV80 קופה

עיצוב ונוחות ג'נסיס GV80 קופה

העיצוב החיצוני ניחן במקדם הופעה סופר מרשים כיאה וכנדרש בסגמנט נישתי זה, ומכוון לקהל יעד שביודעין בוחר להקריב את השימושיות על מזבח העיצוב, תוך תשלום פרמיה עודפת עבור מקדם הפוזה. החזית הנאה כוללת את פסי גופי התאורה המפוצלים וגריל המעויינים הענק, אשר יחד עם סמל המותג מזכירים את רכבי היוקרה של מותג בנטלי, עימו חולקת ג'נסיס את המעצב. ג'נסיס GV80 קופה החדש נבדל מאחיו בגג המשתפל לאחור על חשבון שורת המושבים השלישית. בנוסף, בגרסת הקופה ספויילר כפול מעל השמשה האחורית, ספויילר תחתון מובנה בסגנון Duck-tail, פגוש אחורי עם דיפיוזר מושחר, וארבעה מפלטים. הצדודית כוללת פתחי אוורור מדומים אך נאים בהם מוטמעת תאורת האיתות, וחישוקי 22 אינץ' מוגזמים בגרסת אולטימייט הנבחנת. המידות כיאה לסגמנט ולמתחרות, אינן מצטנעות. אורכו הכולל של ג'נסיס GV80 קופה עומד על 4,965 מ"מ, רוחבו 1,975 מ"מ, גובהו 1,710 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,955 מ"מ. התוצאה הסופית מרשימה ביותר, מושכת מבטים, ומעניינת יותר ביחס לעיצובים המוכרים של המתחרים מגרמניה.

GV80 קופה

תא הנוסעים מהווה את השינוי הרדיקלי במסגרת מתיחת הפנים לדגמי ה- GV80 ומציג עיצוב חדש ומרשים הכולל מסך OLED בגודל 27 אינץ' המשלב את לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, וארבעה פתחי מיזוג צרים בגובה נכון על גבי פאנל דמוי קרבון עם פס תאורת אווירה. הנדסת האנוש מעולה, וזה לא מובן מאליו בהתחשב בשלל המערכות והתפריטים בממשק הגרפי. ג'נסיס אינה נכנעת לטרנד העיצוב הנקי מפקדים, וכוללת בסביבת הנהג חוגות ומתגים פיזיים למערכת בקרת האקלים, המקלים רבות על שימוש ותפעול שלל המערכות. אפילו חוגת ההילוכים שהינה התצורה הפחות אהודה עלינו, עובדת כאן באופן המרשים ביותר בו נתקלנו. איכות החומרים, העיצוב והגימור משדרים יוקרה מכל עבר והופכים את תא הנוסעים לנעים ומזמין לשהייה.

GV80 קופה

המושבים בג'נסיס GV80 קופה נוחים ומפנקים. ריפוד העור העוטף אותם איכותי, והתיפורים האדומים ברכב המבחן מקנים תחושה ספורטיבית ויוקרתית. המושבים כולם רחבים עם תמיכת צד מספקת, ויאכלסו ללא בעיה גם בעלי גוף רחב. המושבים הקדמיים כוללים חשמול מלא, אוורור, חימום ועיסוי. גם גלגל ההגה מתכוונן באופן חשמלי על ציר הגובה והמרחק. מרווח הפנים מצוין כצפוי מדגם המבוסס על גרסת 7 מושבים. המושב האחורי מציע אירוח ברמה הגבוהה ביותר לצמד בוגרים, בזכות מושבים איכותיים ומתכווננים חשמלית, אזור בקרת אקלים נפרד, וילונות הצללה, שקעי טעינה, תאורה, ושלל פינוקים. מרווח הברכיים נדיב, וכך גם הרוחב. נוסע שלישי ירגיש מעט מקופח עקב תעלת הינע בולטת ומושב צר ומוגבה.

GV80 קופה

הכניסה והיציאה מהרכב נוחות מאוד בזכות מפתח דלתות ענקי, אך נמוכי קומה עלולים לחוש כי הם "מטפסים" אל התא הגבוה. מושב הנהג כולל מערכת המקלה על כניסה ויציאה באמצעות הזחת המושב לאחור בעת כיבוי הרכב, וקירובו בעת התנעה. סגירת ואקום לדלתות מקלה עוד יותר במקרה בו טריקת הדלת לא בוצעה כדבעי. שלט הרכב כולל פקדים להתנעה מרחוק ומאפשר "שליפת" הרכב מהחניה מרחוק - אופציה המוכרת מדגמי יונדאי וג'נסיס החשמליים. קו החלונות סטנדרטי, אך מכסה מנוע ארוך, ראות לקויה לאחור, ומימדים נדיבים, מקשים על התמרון במקומות צפופים. מערך מצלמות המעניק תמונת 360 מעלות, ומראה אחורית עם תצוגה דיגיטלית, מסייעים מאוד ומקלים על זיהוי מכשולים קרובים.

פתרונות האחסון מונים תא כפפות מדופן ומואר, תא אחסון עם כיסוי בקדמת הקונסולה המרכזית הכולל משטח טעינה אלחוטי ושקעי טעינה, צמד מחזיקי כוסות, תא למשקפי שמש בתקרה, ותאי אחסון בדלתות. תא המטען בנפח 644 ליטרים ומציע מפתח ענקי ושפת הטענה גבוהה. בתוכו שקע 12V, טבעות עיגון, ופקדים לקיפול חשמלי של המושב האחורי ביחס של 60:40. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכה לתיקון תקר.

GV80 קופה

נוחות הנסיעה מעולה, אך בולמי זעזועים אדפטיביים אינם מצליחים להקנות את תחושת הריחוף המאפיינת את המתחרים הגרמנים המצוידים במתלי אוויר. במצב נוחות, מצליחים המתלים להעלים ולגהץ את רוב המהמורות בעיר. פסי האטה מרוסנים ביעילות גם במהירות גבוהה, אך בורות ומכסי ביוב מורגשים ומצליחים להעביר חבטות מרוסנות אל תא הנוסעים, ושברים בכביש יעבירו נקישות קלות. לא מדובר במרבד קסמים, אך המשקל הרב יחד עם מערכת המתלים האיכותית עושים עבודה מופלאה. בכביש המהיר גלים ושינויי גובה מרוסנים ללא בעיה והעברת המתלים למצב ספורט משפרת את כושר הריסון. עם תא נוסעים מבודד ושקט בשילוב מערכת אקטיבית להפחת רעשי כביש, מתגלה ג'נסיס GV80 כקרוזר נינוח לנסיעות ארוכות ומהירות. היציבות הכיוונית טובה, ולא נרשמה כל רגישות לרוחות צד. על ירידה מהאספלט ויתרנו בשל חשש מפגיעה בצמיגי הכביש בעלי החתך הנמוך.

ביצועים ג'נסיס GV80 קופה

ג'נסיס GV80 קופה כולל יחידת הנעה מיילד-הייבריד עם מנוע V6 טווין טורבו (מגדש טורבו + מגדש חשמלי) בנזין בנפח 3,470 סמ"ק עם הספק מרבי של 409 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ כבר ב- 1,300 סל"ד. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני E-LSD לשיפור האחיזה בפניות.

GV80 קופה

על הכביש מדובר ביחידת הנעה סופר מרשימה, חלקה וביצועיסטית, הניחנת במומנט זמין כבר בסל"ד נמוך הודות לטורבו חשמלי המבטל כמעט לחלוטין את השהיית הטורבו. רצועת הכוח האפקטיבית מתקבלת כמעט מצב בתחום של 1,300-5,800 סל"ד, כך שהכוח הרב זמין לרוב. צלילו של מנוע ה- V6 ערב לכל חובב רכב, ומערכת השמע המדהימה מבית B&O עם 18 רמקולים, מעצימה אותו עוד יותר על פי דרישה. הביצועים חסרי המאמץ הולמים מאוד את אופיו של הרכב הכבד, עם תחושת רזרבות כוח תמידיות. תיבת שמונת ההילוכים יודעת להוריד ארבעה הילוכים בקיק דאון ולבצע עקיפות ארוכות בבטיחות. צבירת המהירות ליניארית ולא אגרסיבית כך שקל מאוד לנהג למצוא עצמו במהירות שלילה בלי לחוש כל מאמץ. זה לא עניין של מה בכך עבור רכב במשקל כה רב.

GV80 קופה

התנהגות הכביש מפתיעה לטובה בהתחשב במשקל הרב ומרווח גחון של 207 מ"מ. בחירה במצב ספורט במתלים האדפטיביים, מאפשרת שמירה על זוויות גלגול מתונות ותחושה הדוקה מהצפוי בפניות ובמהירויות אשר בדרך כלל יוצרות התנהגות גמלונית אצל רכבי פנאי בממדים ובמשקל דומה. אחיזת הכביש איתנה ונדרשת פרובוקציה מכוונת להוצאת צמיגי המישלין הענקיים משלוותם. דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה והנעה כפולה מאפשרים יציאה חזקה מפניות, כך שנהיגה דינמית בקשתות ארוכות ובכבישים שאינם צרים אפשרית בהתחשב במגבלות הטבעיות. הבלמים יעילים ומצליחים לבלום את הענק הכבד ביעילות מרשימה.

צריכת דלק ג'נסיס GV80 קופה

עם נתוני פתיחה הכוללים משקל עצמי של 2,340 ק"ג, הנעה כפולה, חישוקי 22 אינץ' ומנוע V6 טורבו, לא התפלאנו לגלות כי נסיעת המבחן, שכללה נהיגה נינוחה עם כמה קטעים דינמיים וקטעי שיוט ארוכים, הניבה צריכת דלק של 8.5 ק"מ בממוצע על פני טווח של 700 ק"מ. כן התפלאנו לגלות שצריכת הדלק האמיתית בזמן המבחן תאמה לנתון המוצהר ע"י היצרן. מיכל דלק בנפח 50 ליטרים יספיק לטווח נסיעה של כ- 420 ק"מ. דרגת זיהום האוויר עומדת על 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה ג'נסיס GV80 קופה

רכבי ג’נסיס זוכים לציון ממוצע בתחום האמינות. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2024 ומדד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה ג’נסיס למקום ה- 15 מתוך 29 יצרניות עם 200 תקלות לכל 100 כלי רכב.

GV80 קופה

ג’נסיס GV80 קופה משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. לקוחות ג'נסיס נהנים מתוכנית שירות אישית הכלולה במחיר הרכב וכוללת את מחיר הטיפולים התקופתיים עבור 3 שנות הבעלות הראשונות (מוגבל ל- 6 טיפולים) עם איסוף והחזרת הרכב אל בית הלקוח, וכן משירותי קונסיירג' עם מנהל שירות אישי הזמין בכל עת.

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 28,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.

בטיחות ג'נסיס GV80 קופה

ג'נסיס GV80 קופה החדש טרם נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP, אך במבחן שנערך בשנת 2021 לג'נסיס GV80 טרום מתיחת הפנים, זכה הדגם לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 91% בהגנה על בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 77% בהגנה על הולכי רגל, ו- 91% על תפקוד מערכות הבטיחות על פי הקריטריונים דאז.

GV80 קופה

אבזור הבטיחות עשיר וכולל את כל המערכות האקטיביות כמצופה מרכב יוקרה, לרבות בקרת שיוט אדפטיבית בעלת מאפייני בינה מלאכותית הלומדת גם את מאפייני הנהיגה של הנהג ומכיילת את פעולתה בהתאם, הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים בעת הפעלת איתות, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם תצוגה תלת ממדית של הרכב במרחב, ו- 10 כריות אוויר. פעולות המערכות האקטיביות מרגישות בשלות ומכוילות נכון, במיוחד בקרת השיוט האדפטיבית שמתפקדת למופת. תקינה אמריקאית מייתרת התראות היסטריות בדבר מעבר על המהירות המותרת. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 8 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר ג'נסיס GV80 קופה

ג’נסיס GV80 קופה משווק בשתי רמות אבזור. רמת אבזור לקצ'ורי מוצעת במחיר 669,000 ₪ וכוללת בין היתר מתלים אדפטיביים עם מערכת לסריקת כביש, ריפודי עור, מערכת שמע משודרגת של חברת B&O עם 18 רמקולים, בקרת אקלים עם 3 אזורי שליטה, תאורת אווירה עם 64 גוונים לבחירה, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, אוורור ועיסוי, מושבים אחוריים עם חימום, כניסה והתנעה ללא מפתח, בורר מצבי נהיגה עם אפשרות להתאמה אישית, מערכת עזר לחניה מרחוק באמצעות שלט הרכב, חלון גג פנורמי, סגירת דלתות רכה, תא מטען עם פתיחה חשמלית ללא מגע יד, וחישוקי 20 אינץ'.

רכב המבחן ברמת אבזור אולטימייט מוצע במחיר 719,000 ₪ ומוסיף מערכת אקטיבית להפחת רעשי כביש, מראה אחורית עם תצוגה דיגיטלית לנסיעה לאחור, תצוגה עילית, דיפון פנימי מקרבון, כיוונון חשמלי למושבים האחוריים, פסי קישוט בגוון כרום כהה בצידי הרכב, כרית ראש ספורטיבית, וחישוקי 22 אינץ'.

בשורה התחתונה, ג'נסיס GV80 קופה אינו נופל מהמתחרים מגרמניה בציון המשוקלל הסופי. אף שאינו ניחן במתלי אוויר כמותם, המתלים האדפטיביים בהם הוא מאובזר מגישים יכולת טובה ומרשימה. פרט לכך, תא הנוסעים איכותי ומודרני, איכות הנסיעה גבוהה מאוד, הביצועים מעולים, והתמורה למחיר עדיפה ביחס למתחרות. מעצם טיבה וטבעה של קטגוריה נישתית זו, קהל היעד בה אינו בוחר את הדגם משיקולי עלות-תועלת, שכן מלכתחילה מדובר בסגמנט הדורש יותר ונותן פחות. ניכר שג'נסיס GV80 קופה יתאים לקהל יעד החפץ בתצורת המרכב הייחודית, אך מעדיף רכב ייחודי יותר בנוף הישראלי.

מפרט פרטים
מנוע V6 טווין טורבו בנזין 3,470 סמ"ק
הספק משולב 409/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 56.0/1,300-4,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,965 מ"מ
רוחב כללי 1,975 מ"מ
גובה כללי 1,710 מ"מ
בסיס גלגלים 2,955 מ"מ
מיכל דלק 80 ליטרים
נפח תא מטען 644 ליטרים
משקל עצמי 2,340 ק"ג
מהירות מרבית 240 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 5.9 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 8.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.5 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 (2021)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר ₪719,000

ג'נסיס GV80 קופה 2025 מבחן דרכים