וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
אופנת רכבי דמוי השטח שלה אנו עדים בשנים האחרונות הולכת ומתפשטת. עוד ועוד יצרניות מצטרפות לחגיגה ומציגות רכבי פנאי שטח חדשים גדולים ומוחצנים שהקשר בינם לבין יכולת שטח כלשהי מקרי ביותר. סאנגיונג רקסטון עבר מתיחת פנים מקיפה נוספת ומציע גישה קצת אחרת. שלדת סולם נפרדת, סרן אחורי חי, הנעה כפולה עם הילוך כוח ושלל בקרות עזר אלקטרוניות, וכן - גם לא מעט נגיעות כרום. אותם מרכיבים שתמצאו רק ברכבי שטח משומשים ומזדקנים או ברכבי שטח חדשים אחרים היקרים ממנו בהרבה, אבל סאנגיונג רקסטון מצויד היטב ומוכן לקרב מול כולם.
עיצוב חיצוני - לא מרגש
מאז חשיפתו של סאנגיונג רקסטון המקורי עברו לא מעט שנים. כבר עם הצגתו בשנת 2001 לא היה מדובר בעיצוב יוצא דופן או מסובב ראשים. למרות זאת ניכר כי מעצבי סאנגיונג עשו עבודה מצוינת כשעבדו על החזית החדשה של הרכב. למרות השינויים הקוסמטיים המינוריים יחסית הצליחו הקוריאנים לעצב רכב פנאי שטח מרשים שמצליח להצניע היטב את גילו המתקדם. השבכה הקדמית קיבלה הזרקות כרום נרחבות, צמד יחידות התאורה עוצבו מחדש ומתגאות כעת בתאורת יום אופנתית. הפגוש הקדמי הגדול מכיל פנסי איתות משולבים באורות ערפל ורשתות דמוי כונסי אוויר מוגדלים מוסיפים רבות לרושם הכללי.
גם בחלק האחורי העניינים יותר מבסדר. פנסים בעיצוב חדש עם תאורת לילה נאה וכיתוב של שם הדגם מתנוסס על הפגוש האחורי באותיות גדולות ונוצצות. מדרגות צד גדולות, הכנפיים המורחבות, פס כרום לאורך קו החלונות וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ' חותמים ומוסיפים להתרשמות הכללית. במהלך המבחן אומנם לא נשמעו קולות התפעלות משאר משתמשי הדרך, אבל כנראה בזכות גודלו והשימוש הרב בכרום היו לא מעט מבטים שבחנו בסקרנות את הג'יפ הנוצץ.
תא הנוסעים - יש מספיק מקום לכולם
בזכות גובהו של הרכב הכניסה אליו נוחה אם כי מעט מסורבלת. מדרגת הצד גדולה וממוקמת היטב, אם כי מורגש חסרונה של ידית אחיזה בקורות A שתקל על הכניסה. הכיסא חסר כיוונון גובה ייעודי ומציע רק כיוונון זווית של תחתית המושב ותמיכת גב תחתון דו שלבית. ההגה מתכוון רק לגובה, עובדה הפוגעת במעט במציאת תנוחת ישיבה מושלמת.
הישיבה במושבים הקדמיים גבוהה מאוד ומשרה תחושה שולטת. המושבים הקדמיים עשויים בד, הם רחבים ונוחים למדי, הם נעדרי תמיכה צדית אך כנראה שגם לא תזדקקו לה בהתאם לאופי של המכונית. הודות לשטח החלונות הגדול הראות מצוינת לכל הכיוונים ואין הפרעה מצד הקורות או עצמים אחרים.
ההגה הגדול משולב פלסטיק דמוי עץ וחיפוי עור מאיכות נמוכה. עומס הפקדים על גלגל ההגה מצריך הסתגלות בכדי לקבל מיומנות הפעלה "עיוורת". עיצוב הקונסולה המרכזית סתמי למדי ובוודאי שלא ירשים אף אחד. מיקום הפקדים לעומת גלגל ההגה טוב בהרבה, הפקדים גדולים וברורים והפעלתם נעשית בצורה אינטואיטיבית. הפלסטיקה חלולה ודקה ואיכות ההרכבה בתא הנוסעים ממוצעת ולא מרשימה.
סאנגיונג רקסטון מציע תאי אחסון רבים לטובת היושבים מלפנים - צמד מחזיקי כוסות מתחת לקונסולה המרכזית, תאים גדולים עם מקום ייעודי לבקבוקים בדיפוני הדלתות וגם תא שימושי המקורר חלקית במשענת היד הרחבה שמיועדת לשני הנוסעים.
אבזור תא הנוסעים של סאנגיונג רקסטון די בסיסי ומציע בקרת אקלים אלקטרונית חד אזורית עם פתחים לשורת המושבים השנייה (אך לא לשלישית), הגה וידית הילוכים מצופים עור, בקרת שיוט ומערכת שמע סטנדרטית עם קישוריות בלוטות' ושקעי AUX ו- USB. הופתענו לגלות כי ברכב אין מחשב דרך ולו הבסיסי ביותר.
בקרת האקלים האלקטרונית מתפקדת היטב אם כי אינה כוללת הפרדה לשני אזורים. פעולתה שקטה יחסית והיא מצליחה לקרר את תא הנוסעים במהירות גם לאחר חניה בשמש, וזו מחמאה גדולה בהתחשב בגודלו של תא הנוסעים. לפתחי האוורור טווח כיוונון רחב אך אלה הממוקמים בקונסולה המרכזית אינם כוללים אפשרות סגירה.
הכניסה לשורת מושבים השנייה נוחה למדי ובדומה לכיסאות הקדמיים יש מספיק מרווח לכל הכיוונים. נוסעים גבוהים במיוחד ייתכן וירגישו בצפיפות מסוימת באזור הברכיים, אך באופן כללי המושב נוח ורחב מספיק בשביל להכיל 3 מבוגרים בגודל ממוצע. פתחי האוורר של השורה האמצעית מתכוונים ונסגרים ומתחתם ישנו תא נפתח המכיל שני מחזיקי כוסות נוספים.
המושבים בשורה השלישית ממוקמים נמוך מאוד והכניסה אליהם די מסורבלת. קיפול המושב האמצעי דורש מאמץ מסוים, והפתח שנוצר לאחר מכן קטן למדי. לאחר שמתמקמים יש מספיק מקום לראש ולרגליים אך תנוחת הישיבה לא נוחה, ובוודאי שלא תתאים למבוגרים בנסיעות ארוכות. גם הילדים כנראה לא ישמחו לבלות שם יותר מדי מכיוון שאין חלונות צד ופתחי מיזוג ייעודיים.
כאשר כל שבעת המושבים בשימוש נפחו של תא המטען צנוע למדי, לא מעט בגלל הדופן הכפולה. כאשר מקפלים את שורת המושבים השלישית מתקבל נפח העומד על 678 ליטרים שימושיים. המושבים האחוריים אינם נפרדים ואין אפשרות לקפל כל מושב בנפרד. נוסף על כף, תצטרכו לפרק את משענות הראש ולמצוא להן מקום לפני הקיפול המלא. כאשר מקפלים גם את שורת המושבים האמצעית (במבנה של 2+1) מתקבל נפח מרשים למדי העומד על 2,086 ליטרים.
הדלת האחורית נפתחת במלואה ומאפשרת העמסה נוחה בזכות פתח הטעינה הרחב. בתא המטען יש דופן כפולה וגם תא קטן נסתר נוסף בצד שיצליחו להכיל דברים שימושיים. במידה ונפח תא המטען אינו מספק ישנה אפשרות להשתמש גם במסילות שעל הגג.
על הכביש - נסיעה טובה
סאנגיונג רקסטון משווק בשלב זה עם מנוע אחד בלבד מסוג טורבו דיזל הזרקה ישירה 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 155כ"ס ב- 3400 סל"ד ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בת 5 יחסי העברה ואופציה להעברת הילוכים ידנית (טיפטרוניק) בעזרת בורר הילוכים או בעזרת הכפתורים שעל גלגל ההגה. תיבת ההילוכים משתלבת היטב עם המנוע ופעולתה שקטה וחלקה. הכוח מועבר אל כל ארבעת הגלגלים או רק אל הגלגלים האחוריים בהתאם לבחירת הנהג. נתוני ההאצה הרשמיים עומדים על 13.5 שניות מאפס למאה, והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש. במהלך המבחן הצלחנו להשיג נתוני האצה של 14.2 שניות מאפס למאה קמ"ש ו- 8.9 שניות במיאוץ מ- 80 ל- 120 קמ"ש. צריכת הדלק במהלך המבחן שכלל לא מעט נסיעה איטית בשטח עמדה על 10.1 ק"מ לליטר.
הנסיעה בתוך העיר בסאנגיונג רקסטון נינוחה למדי והוא מצליח להתמודד היטב עם מהמורות ושיבושי אספלט קטנים במהירות עירונית. הסרן הקדמי מצליח לרסן מדרגות אספלט גדולות אך הסרן האחורי הקשיח לעיתים מתקשה לעשות זאת וכתוצאה מכך מורגשות תנודות מרכב קלות שהמושבים הנוחים מצליחים לרכך. במהירות עירונית בידוד הרעשים מעולה ורק הקרקושים הרבים שנשמעו ברחבי תא הנוסעים מפריעים לשקט המופתי. יהיה הוגן לציין שרכב ההדגמה צבר לא מעט קילומטרים של חיים לא קלים כלל, וכנראה שזאת הסיבה העיקרית לחלק מרעשי הלוואי.
ההגה נטול כל תקשורת עם הנהג ומצריך מהלך ארוך מאוד עם טווח של כמעט 4 סיבובים מנעילה לנעילה. המשקל הקל של ההגה ורדיוס סיבוב של 5.7 מ' עוזרים לתמרונים ברחובות הצפופים. כאמור, הראות טובה לכל הכיוונים ותנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת גם כן. במידה ונקלעתם לסמטאות צפופות במיוחד חיישני נסיעה לאחור בוודאי ישמחו להציע לכם את עזרתם. על אף ממדיו החיצוניים שעומדים על 4,755 מ"מ לאורך ו- 1,900 מ"מ לרוחב מצליח הסאנגיונג רקסטון להרגיש קטן מממדיו.
בכביש בין עירוני נוחות הנסיעה טובה למדי ובכביש סלול היטב סאנגיונג רקסטון מרחף בקלילות. מעט מרעשי הכביש והרוח מצליחים לחדור לתא הנוסעים עם טיפוס מחוג המהירות כלפי מעלה וגם המנוע נשאר שקט למדי גם במהירות שיוט. המנוע מספק ביצועים טובים למרות שהספקו נתפס כנמוך עבור רכב שמשקלו עובר את רף שני הטון. בזכות רצועת הכוח הרחבה של המומנט שמגיעה לשיאה כבר ב- 1,500 סל"ד מספק המנוע כוח זמין בהאצות הביניים ועליות קלות גם כשמזגן מופעל.
בדומה לרכבים רבים אחרים בסגמנט, סיבובים וכבישים מפותלים הם לא הצד החזק של הרקסטון. זוויות הגלגול גדולות, היעדר תמיכה צידית למושבים והגה לא מתקשר ירמזו שכדאי לכם מאוד להוריד את הקצב. גם בכבישים מהירים במהירויות של כביש 6 הביטחון יורד ורמת הרעש בתא הנוסעים עולה עם טיפוס מחוג המהירות.
סאנגיונג רקסטון מצויד ב-4 כריות אוויר בלבד, הרבה פחות מהמקובל כיום, אך הוא מפצה על כך בעזרת הימצאותן של כל מערכות בטיחות המקובלות בשוק וכולל בנוסף מערכת לחלוקת לחצי בלימה, בקרת יציבות, בקרת משיכה, עיגוני ISOFIX ומערכת ASR למניעת החלקת הגלגלים. בשטח תצטרף אליהם גם מערכת HDC לבקרת ירידה במתלול המופעלת ידנית.
בשטח - הכל תחת שליטה
כאשר יורדים מהכביש ופונים אל כבישי קק"ל מרגיש סאנגיונג רקסטון בבית לחלוטין. הוא מצליח לספוג בורות באופן מפליא והמתלים מגהצים מהמורות בצורה מצוינת גם במהירות גבוהה יחסית. המעבר להנעה כפולה וחזרה יכול להתבצע תוך כדי הנהיגה ואם תרצו להפעיל הילוך כוח תאלצו לעצור, להרים בלם יד, להמתין מספר שניות ורק אז להמשיך בנסיעה. בשטח הטכני סאנגיונג רקסטון משרה ביטחון רב, גם כשהעניינים מתחילים להסתבך. בקרת המשיכה אומנם מתאפיינת בהשהיה ונכנסת לפעולה אחרי פרפורים ארוכים, אך כשזה קורה היא עושה את זה על הצד הטוב ויותר.
בקרת המדרון מופעלת ידנית והיא עובדת מצוין, אם כי הרכב מספיק לתפוס מעט תאוצה לפני כניסתה, דבר שיכול להפתיע וצריך לקחת בחשבון. מהלך המתלים של סאנגיונג רקסטון אומנם לא ארוך במיוחד, אך יחד עם זוויות מרכב ומרווח גחון שעומד על 250 מ"מ בחלקו הקדמי ו- 216 מ"מ בחלקו האחורי הוא מספק לחלוטין. גם בשטח טכני קשה במיוחד מציג הרקסטון ביצועים מעולים ועושה זאת בביטחון רב. טיפוס על סלעים, מעבר בערוצי נחלים והצלבות מזדמנות לא יוציאו אותו משלוותו.
סיכום - בליגה משל עצמו
סאנגיונג רקסטון הוא רכב שטח אמיתי שחוזר אלינו עם כוחות חדשים ויוצר לעצמו נישה חדשה נטולת מתחרים. הוא משווק בשלב זה בגרסה אחת ומחירו עומד על 225,000 ₪ לפני תוספות. נכון שהוא לא חף מחסרונות בדמות איכות ההרכבה או פלסטיקה חלולה ולא נעימה למגע אך כל אלה בטלים בשישים לעומת יתרונותיו הרבים והחשובים באמת. מנוע טורבו דיזל מודרני וחסכוני, 7 מקומות ישיבה, נוחות נסיעה, תא הנוסעים מרווח ויכולת השטח המפתיעה שלו שמשתווה לרכבים גדולים ויקרים ממנו.
סאנגיונג רקסטון מציע חבילה מאוזנת ומכלול מרכיבים שאותם לא תמצאו אצל המתחרים בטווח המחירים שבו הוא נמכר. אז אם אתם מחפשים רכב פנאי שטח שיצליח להכיל משפחה גדולה, אינכם מוכנים לוותר על יכולות שטח מרשימות ותקציבכם מוגבל - אין ספק שסאנגיונג רקסטון הוא רכב שלא כדאי להתעלם ממנו.
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025