סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
סקודה אוקטביה RS מעולם לא הצליחה בישראל, הלקוחות הפוטנציאליים העדיפו לרוב את האחות מבית פולקסווגן, הלא היא הגולף GTI. כעת מצהירה צ'מפיון מוטורס, היבואנית, כי היא מתחילה בשיווק הדור החדש - השלישי במספר - של גרסת הביצועים החמה של המונית הלאומית.
סקודה אוקטביה RS מגיעה עם יחידת כח שזהה למעשה לזו של הגולף GTI. למנוע נפח של 2.0 ליטרים ומגדש טורבו, הוא מפיק 220 כ"ס בין 4,500 ל- 6,200 סל"ד ו- 35.6 קג"מ בין 1,500 ל- 4,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) בת שישה הילוכים והוא מביא את האוקטביה RS מאפס למאה קמ"ש תוך 6.9 שניות (0.4 שניות איטי יותר מהגולף) ועד למהירות מרבית של 245 קמ"ש. האוקטביה RS מציגה צריכת דלק טובה יותר בעד 20% ביחס לדור היוצא והיא עומדת על 6.4 ליטר למאה ק"מ בנסיעה משולבת (זהה לגולף).
אוקטביה RS, כמו הגרסה הסטנדרטית של האוקטביה, מבוססת על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן אותה היא חולקת עם הגולף, הסיאט לאון והאאודי A3. בזכות הפלטפורמה מציגה האוקטביה מידות נדיבות עם בסיס גלגלים של 2,680 מ"מ ותא מטען ענקי בנפח 568 ליטר לצד משקל עצמי של 1,445 ק"ג. על מנת להעניק לאוקטביה RS אחיזה גבוהה יותר והתנהגות ספורטיבית יותר, היא מוצעת עם מערכת XDS המשולבת במערכת בקרת היציבות ומדמה נעילת דיפרנציאל ע"י בלימת הגלגלים הפנימיים בתוך פניות. כמו כן, מוצעת האוקטביה עם מערכת היגוי אקטיבי שמאפשרת היגוי מהיר יותר בפניות חדות.
אחד הסממנים המזוהים ביותר עם כל גרסאות ה- RS של האוקטביה הוא העיצוב השמרני שעזר לה לחמוק בקלות מתחת לרדאר. הדגם הנוכחי אינו שונה ולמעט מספר נגיעות כגון ספוילר אחורי קטן, חישוקי סגסוגת בגודל 19 אינץ' עם צמיגי 225/40, יחידות תאורה בעלות רקע שחור עם תאורת יום, פנסי ערפל מבוססי נורות LED ותגי RS על השבכה הקדמית ועל דלת תא המטען, האוקטביה RS החדשה יכולה בקלות להתקבל כ"סתם עוד אוקטביה".
תא הנוסעים מציג תמונה מעט שונה מהאוקטביה הרגילה אך גם כאן בחרה סקודה להצמד לצד השמרני של הסקאלה ולצייד את האוקטביה RS במושבים קדמיים ספורטיביים בריפוד עור ועם תפירה אדומה, ספי דלת יחודיים, דוושות אלומיניום ושלל תגי RS ברחבי תא הנוסעים.
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בישראל: "האוקטביה RS מציעה ביצועים מהטובים והחדים בקטגוריה, זאת לצד מרחב גדול בהרבה משל מתחרותיה, שימושיות רבה בהרבה, משקל נמוך יותר, ושפע של מערכות אבזור, פינוק ובטיחות. כשמוסיפים לחבילה זו גם תג מחיר סופר תחרותי, האוקטביה RS הופכת לאחת מהרכבים האטרקטיביים בסגמנט. אין זה פלא שיש לרכב כבר כיום רשימות המתנה (באירופה). עקב ביקוש זה קיבלנו מלאי מצומצם אך יחד עם זאת אנו מאמינים כי 100 מכוניות בשנה מלאה זהו יעד ריאלי". מחירה של סקודה אוקטביה RS החדשה עומד על החל מ- 214,990 ₪ והטבה מיוחדת על סך 7,000 שקל תינתן באירוע השקת הרכב אשר יתקיים בתאריך 04.04.2014.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025