אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
התרשמות חיצונית – רכב משפחתי גדול או רכב סלון?
פולקסווגן פאסאט החדשה הושקה בתערוכת הרכב בפריז בשנת 2014 והגיעה אלינו החודש. עיצובה של פולקסווגן פאסאט החדשה נאה ואלגנטי, יוקרתי ומאופק. למרות שהפאסאט החדשה נראית גדולה יותר מקודמתה בזכות העיצוב, מידותיה לא שונות משמעותית מאלה של הדור היוצא. האורך הכללי של הדגם החדש דווקא קטן ב- 2 מ"מ ועומד על 4,767 מ"מ, הגובה הצטמצם ב- 12 מ"מ וגובהו הכללי עומד על 1,456 מ"מ. רוחבו גדל ב- 14 מ"מ ועומד על 1,832 מ"מ, בסיס הגלגלים גדל בלא פחות מ- 79 מ"מ לכדי 2,791 מ"מ.
רכב המבחן הגיע ברמת הגימור פרימיום 1.8 TSI אוטומטי שהיא רמת האבזור הבכירה המשווקת בארץ. גרסה זו מיועדת להתמודד על ליבם של לקוחות מסורתיים של המתחרות מקבוצת הפרימיום ביניהן מרצדס, ב.מ.וו והאחות אאודי. היצע המנועים של פולקסווגן פאסאט החדשה בחו"ל כולל לא פחות מעשרה מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל חדשים בהספקים הנעים בין 118 כ"ס ל- 276 כ"ס וכולם משודכים לתיבות הילוכים רובוטיות כפולות מצמדים DSG עם שישה או שבעה הילוכים. עוד מוצעת בחו"ל פולקסווגן פאסאט בגרסה היברידית, לראשונה בתולדות הדגם, עם אפשרות להטענה משקע חשמלי. בגרסה זו מנוע טורבו בנזין TSI עם הספק של 155 כ"ס ומנוע חשמלי עם הספק של 107 כ"ס. בארץ משווקת פולקסווגן פאסאט החדשה רק עם שלושה מנועים – מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 150 כ"ס, מנוע טורבו בנזין בנפח 1.8 ליטר עם הספק של 180 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטר עם הספק של 150 כ"ס. רמות הגימור המשווקות בישראל כוללות את הרמה הבסיסית העשירה קומפורטליין ורמת הגימור הגבוהה פרימיום. כמו כן קיימת חבילת אבזור אינטראקטיב לרמת הגימור פרימיום בלבד. רכב המבחן שלנו מיוצר בגרמניה והוא מגרסת פרימיום 1.8 TSI אוטומטי.
העיצוב החיצוני מושך ומיוחד, קווי המתניים מודגשים, פסי ניקל רבים בכל חלקי הרכב - בחרטום, בגריל, מעל הפנסים הקדמיים, בחלקו התחתון של הפגוש, פס תחתון לאורך הרכב, במסגרת חלונות הצד, ובתחתית הפגוש האחורי. הרכב דומה למתחרה הגדולה מהבית, אאודי A6, ונראה גדול מאוד בזכות הנמכת המרכב, הגריל המוארך, הפנסים הצרים, ופסי הניקל הנמתחים מסביב המרכב.
פנים הרכב - מחלקת עסקים
העיצוב המושקע והסולידי ממשיך גם בתוך הרכב. גם כאן הקווים אופקיים וחדים, גימור הפנים בצבע שחור אך עם המון נגיעות בצבע אלומניום. פס אלומניום רחב נוכח לאורך הדשבורד וממשיף לדלתות הרכב. מערכת המולטימדיה, פקדי המיזוג, ומוט ההילוכים מצויים אף הם בפאנל אלומיניום. גרסת הפרימיום מגיעה עם ריפודי עור במושבים, בידיות הדלתות ובהגה. חומרי הדיפון איכותיים ביותר, רכים ונעימים למגע. פתחי המיזוג קיבלו עיצוב ייחודי ונדמה כי מדובר בפתח אוורור אחד ארוך.
שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית כולל כיוון זווית בסיס המושב ותמיכת גב תחתון. ההגה מתכוונן ידנית לעומק ולגובה. עומק כריות הראש ניתן גם הוא לכוונון ידני ותנוחת הנהיגה האופטימלית מתקבלת בקלות ותותאם לכל נהג בקלות. המושבים הקדמיים בפאסאט מפנקים כמו שמושבים ברכבי יוקרה יודעים לפנק ומציעים מיזוג מלא הכולל קירור וחימום. מושב הנהג כולל גם מסאג' רך ונעים ומצב מושב הנהג והמראות נשמר בזכרון הרכב. ההגה נעים למגע וכולל מנופי העברת הילוכים קטנים וצמודים לגלגל ההגה, נעימים ונוחים לשמוש. הרבה מאוד פקדי הפעלה ממוקמים בגלגל ההגה לשליטה על מערכות הרכב ומערכת המולטימדיה. זרועות ההגה מעוטרים בפלסטיק שחור ומבריק וטבור ההגה מעוטר במסגרת אלומניום. הנדסת האנוש בפאסאט טובה, כל המתגים נמצאים במקומות נגישים וברורים ולמרות כל העומס הטכנולוגי נראה הדשבורד נקי ומסודר.
הראות לפנים טובה, אם כי הדשבורד גבוה והחלון הקדמי מעט צר. גם הראות לצדדים טובה בזכות חלונות גדולים וסף חלונות לא גבוה. לעומת זאת, הראות לאחור טובה פחות בגלל חלון אחורי צר ומראת פנים קטנה אך הבעיה נפתרת בזכות חיישני חניה קדמיים ואחוריים ולא פחות מארבע מצלמות היקפיות הנותנות תמונה מלאה על כל סביבת הרכב. תמונת המצלמות מוצגת במסך המרכזי עם אפשרות של מבט על היקפי, מבט לפנים, לאחור, לימין ולשמאל.
הכניסה למושב האחורי נוחה מאוד בזכות דלת ענקית, ומושב העור מזמין ונוח. יש הרבה מקום לראש, לכתפיים ולרגליים במושב מחלקת העסקים בפולקסווגן פאסאט החדשה. למרות שאין בעיה להוביל שלושה נוסעים מאחור, המושב האמצעי לא נוח ולא מזמין ולכך תורמת גם מדרגת ההינע הגבוהה 18 ס"מ מרצפת הרכב המפריעה מאוד לרגלי הנוסע. בגב המושב משענת יד נפתחת רחבה ונוחה לשני נוסעים, מרופדת עור וכוללת מעמד לזוג כוסות. מאחוריה דופן נפתחת לתא המטען המאפשרת הובלת חפצים צרים וארוכים כגון מגלשים. המושב האחורי מחולק ביחס 1:2, גב המושבים מתקפל בקלות במשיכת ידית קלה בתא המטען.
התאורה הפנימית מסוג לד בשתי רמות הגימור וכוללת שני פנסים מלפנים ושני פנסים מאחור עם עוצמה מעולה ואפשרות הפעלת כל פנס בנפרד. סוככי השמש מלפנים כוללים גם הם תאורת לד ומראה. בנוסף קיימת גם תאורת רגליים מלפנים ותאורת בטיחות בדלתות. תאי האחסון ברכב כוללים תא כפפות ננעל, מרופד, מואר וממוזג, תא גדול ומרופד מתחת למשענת היד, תא נפתח בין המושבים הקדמיים עם תושבות מתכווננות לכוסות ובקבוקים, תא קטן בקדמת ידית ההילוכים, תאים מרופדים בכל דלתות הרכב כולל מעמד לבקבוקים קטנים או בינוניים, כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, ותא משקפיים קטן שכלל לא בטוח אם יוכל לאחסן משקפי שמש.
מערכת המיזוג מסוג בקרת אקלים כוללת כוון נפרד לשלושה אזורים - נהג, נוסע קדמי, ומושב אחורי. לכל אזור מתגים ותצוגה נפרדת לבחירת הטמפרטורה הרצויה. כל פתחי המיזוג ניתנים לכיוון ולסגירה, והכיוון לכל האזורים מתאפשר במרוכז גם מהמסך המרכזי ברכב. עוצמת המיזוג ברכב ופתחי המיזוג הקדמיים הגדולים תורמים לשקט בפיזור האוויר גם בעוצמה איוורור גבוהה.
מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע צבעוני בגודל 6.5 אינץ' השולט גם על מערכות הרכב, 8 רמקולים, חיבורי בלוטות' לשמע ולאודיו, וחיבורי USB ו- AUX בתא האחסון שמתחת למשענת היד. איכות השמיעה ברכב טובה והשליטה במערכת קלה ואינטואיטיבית. ברכב ניתן למצוא אבזור נוסף הכולל בין היתר חלונות חשמל עולים ויורדים בלחיצת כפתור, נעילת דלתות אוטומטית בתחילת הנסיעה, מראות צד מתקפלות ומתכוונות חשמלית עם תאורת סביבה, מצלמות, הפשרת אדים, ועמעום אוטומטי, הטיה אוטומטית מטה של המראה הימנית בשילוב להילוך אחורי, חיישני גשם לוויסות מהירות המגבים, אנטנה משולבת בשמשה האחורית, צמיגים בגודל 215/55 R17 עם חישוקי סגסוגת קלה, פנסי לד קדמיים, חלון גג פנורמי, ומפתח חכם.
תא המטען מציע נפח אחסון ענק של 586 ליטרים, אורכו 1,830 מ"מ, עומקו 1,005 מ"מ וגובהו 586 מ"מ. התא מרופד במלואו, מואר, וכולל ווים מתקפלים לנשיאת שקיות ושני תאי אחסון בצדדים. רצפת תא המטען קשיחה ונפתחת, ומתחתיה גלגל רזרבי בגודל מלא עם חישוק סגסוגת קלה מקורי. דלת תא המטען חשמלית וניתנת לפתיחה מתא הנוסעים, מהשלט, מהדלת עצמה, וכן ע"י תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי לפתיחה נוחה כשהידיים עמוסות.
יצאנו לנסיעה - יש גם מספיק כוח
הנעת הרכב מתבצעת בלחיצה על מתג ההפעלה, רעש מנוע נעים נשמע ובדיקת תצוגת המחוונים מסתיימת. המנוע חזק והרכב מרגיש נמרץ וצעיר למרות נפח המנוע הצנוע ומשקל המרכב העומד על טונה וחצי לערך. למנוע מערכת Start&Stop לחיסכון בדלק. השילוב בין המנוע לתיבת ההילוכים מעולה, תיבת ההילוכים ומגדש הטורבו מבצעים אחר הוראות המצערת במהירות ובנוחות מופתית. העברת ההילוכים כמעט ואיננה מורגשת גם במהירויות נמוכות ובפקקים. התאוצה מאפס למאה קמ"ש עומדת על 7.9 שניות על פי נתוני היצרן, נתון מכובד לרכב במשקל כזה. אנו הצלחנו להאיץ עד מאה קמ"ש תוך מעט פחות מתשע שניות.
בידוד רעשי הכביש, האוויר והמנוע מעולה. המנוע שקט באופן יחסי, הרעשים שמצליחים לחדור לתא הנוסעים נעימים לאוזן ומספרים על נמרצות המנוע. לתיבה מצב ספורט המשנה מעט את יחס העברת ההילוכים אך הדבר כמעט ואינו מורגש בשיפור זמינות הכח ותפקוד גלגל ההגה אינו משתנה במצב זה. כמו כן, ניתן לתפעל את תיבת ההילוכים באופן ידני באמצעות ידית ההילוכים או ממנופי ההילוכים מאחורי ההגה. התפעול הידני מההגה בירידות ובסיבובים היה יעיל ומהנה.
המתלים איכותיים מאוד, סופגים את תחלואי הכביש ברכות ודואגים לתא נוסעים נינוח. על אף שהמתלים מכוילים לרכות ונוחות הם מרסנים את התנודות בצורה מעולה ושומרים על ריסון המרכב בכביש עמוס פסי האטה, בכביש גלי ובסיבובים. ההגה והבלמים מסגירים שאומנם מדובר ברכב נוסעים מהנה אך לא ברכב ספורטיבי. ההגה רך מדי ולא מתקשר ברמה מספיק טובה. התנגדותו ודיוקו לא מספיקים במהירויות נמוכות וגבוהות ולכן נמנענו מבחינה מדוקדקת של העברות משקל במהירויות גבוהות. הבלימה ברכב מעודנת מאוד וחזקה מספיק אך לא מהירה ונשכנית. בתא הנוסעים ההרגשה נפלאה ומערכות ההנעה דואגות לנוחות משביעת רצון בתאוצות, בלימות, העברות משקל ונסיעה בכביש משובש. אפשר בהחלט לומר כי זהו רכב מעולה לנוסעים אך קצת פחות מהנה לנהג הנמרץ.
אבזור הבטיחות ברכב עשיר וכולל בין היתר מערכת למניעת נעילת הגלגלים ABS, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית EDL, מערכת בקרת יציבות ESP, מערכת להעברה יעילה של כוח המנוע אל הכביש TCS, ומערכת סיוע בבלימת חירום BAS. כמו כן כולל אבזור הבטיחות גם מערכת להתראה במצב עייפות, מערכת למניעת דרדור בעליה וירידה, מערכת התראה לירידת לחץ אוויר בצמיגים, שש כריות אוויר, פנסי ערפל, תאורת חניה, חיישני חניה קדמיים ואחורים, מערכת מצלמות 360 מעלות, ובלם יד חשמלי.
צריכת הדלק בנסיעה משולבת עומדת על 5.7 ליטר למאה קילומטר על פי נתוני היצרן, הנתון בפועל בזמן המבחן עמד על 11.5 ליטר לכל מאה קילומטרים. נפח מיכל הדלק עומד על 59 ליטרים בלבד אך בגרסת 1.4 ליטר הוא גדול יותר ועומד על 66 ליטרים. טווח הנסיעה בגרסה הנבחנת עומד אם כך על כ- 500 ק"מ בלבד, נתון לא מספק בקטגוריה.
סיכום – מהטובות והמשובחות בקטגוריה
פולקסווגן פאסאט החדשה היא מכונית גדולה, יפה ומרשימה. המכונית יוקרתית ומפנקת ברמת האבזור פרימיום ואיכות החומרים וההרכבה ברמה הגבוהה ביותר שניתן לצפות בקטגוריה. פולקסווגן פאסאט היא ללא ספק ממובילות קטגוריית הרכבים המשפחתיים הגדולים. הנסיעה ברכב מהירה, בטוחה ונוחה אם כי לא מהנה במונחים ספורטיביים. למרות שמחיר הרכב גבוה בהשוואה לרכבים אחרים בקטגוריה, לדעתנו אין טעם להשוואה ותמחור גרסת הפרימיום במחיר של 224,900 ₪ נראה לנו הגיוני והוגן והוא מתאים מאוד למנהלים בכירים ומוערכים. דווקא האחות מבית, סקודה סופרב החדשה שתגיע בקרוב לישראל, צפוייה להוות מתחרה עיקרית לפולקסווגן פאסאט החדשה לאחר שכבשה בעבר את ציי הרכב ואפילו את הכנסת.
| פולקסווגן פאסאט פרימיום 1.8 TSI אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.8 TSI 4 צילינרים |
| הספק מרבי | 180/5,100-6,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 25.4/1,250-5,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים 7DSG |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,767 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,832 מ"מ |
| גובה כללי | 1,456 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,791 מ"מ |
| מיכל דלק | 59 ליטרים |
| נפח תא מטען | 586 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,530 ק"ג (כולל נהג ומיכל דלק מלא) |
| מהירות מרבית | 232 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 7.9 שניות |
| קבוצת זיהום | 6 |
| ציון בטיחות ENCAP | חמישה כוכבי בטיחות |
| מחיר | 224,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025