וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
בדורה הקודם הייתה אופל קורסה בנאלית לחלוטין, מכונית טובה שנוסעת מהבית לעבודה וחוזר חלילה, רכב ליסינג הגיוני. סגמנט הסופר מיני זכה לאחרונה למספר דגמים חדשים שהביאו עמם אבזור עשיר מאוד, חטיבות כוח חזקות וחסכוניות יותר ואיכות חומרים שהייתה שייכת עד עתה לקטגוריות גבוהות יותר. אופל לא נשארה חייבת והשיקה בישראל את אופל קורסה החדשה שקיבלה מכלולים חדשים ואלקטרוניקה משופרת. אופל קורסה החדשה מתייצבת כאלטרנטיבה יעילה ופשוטה שעושה בדיוק את מה שמצופה ממנה. למבחן הדרכים התייצבה אופל קורסה 1.4 ליטר אוטומטית ברמת אבזור אנג'וי שמחירה עומד על 105,000 ₪
עיצוב חיצוני - פגישה נעימה אך לא התאהבות ממבט ראשון
אני מגיע לסוכנות שלמה לאסוף את הכלה המיועדת, המכוניות באולם התצוגה קוראות לי בהתרסה, אסטרה GTC הספורטיבית קורצת לי בפינתו של אולם התצוגה כשמצידו השני קוראת לי לסיבוב אופל אדם רוקס החדשה. מחייך וממשיך הלאה והנה היא אופל קורסה החדשה. במבט בוחן ראשוני אני מוצא שהשינוי היחידי אותו עשתה אופל מסתכם בפגוש הקדמי ושאר המרכב נשאר זהה לדגם הקודם. הדגם החדש רושם גידול מינורי במידות, אורכו עומד כעת על 4,021 מ"מ ורוחבו 1,746 מ"מ. הגובה קוצץ ב- 7 מ"מ ועומד כעת על 1,481 מ"מ.
נפח תא המטען נשאר זהה לדגם הקודם ומציע 285 ליטרים שיגדלו לכדי 1,120 ליטרים עם קיפול המושבים היוצר רצפה דו מפלסית, דבר שיקשה על הטענה נוחה. בתחתית תא המטען נמצא גלגל חלופי בגודל מלא עם חישוק ברזל בדיוק כמו שאר ארבעת הגלגלים. בתוספת 2,000 ₪ ניתן לקבל את הרכב עם חישוקי אלומיניום קלים.
העיצוב החיצוני לא מרשים במיוחד, הוא דומה לדגם הקודם עם מספר שינויים מרעננים. קו החלונות נראה בדיוק אותו דבר ובאופן כללי נראה כי אופל התעצלו מעט בעיצוב הדגם החדש שיושב על פלטפורמת הדגם הקודם. יחידות התאורה, הפגושים, ומכסה המנוע זכו אמנם לעיצוב מודרני בהשראת אופל אדם אך השינוי האמיתי נרשם בקרבייה של אופל קורסה החדשה הכוללים כעת תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 מהירויות מבית GM. השינוי ממשיך בתיבת הגה חדשה עם כפתור CITY להיגוי רך במיוחד בתוך העיר לצורך חנייה נוחה.
חלל פנימי - שיפור קל, אך עדיין לא שם
הכניסה לאופל קורסה החדשה משרה אווירה טובה יותר כאשר השינוי ניכר בעיקר בחלק הקדמי של תא הנוסעים. הדשבורד קיבל עומק והוא גדול מבעבר, חומרי הדיפון טובים מאוד כרגיל אצל אופל, הישיבה גבוהה, וקורות ה- A אינן מפריעות לשדה הראייה. סף החלונות נמוך ומאפשר שדה ראייה טוב לצדדים, וההגה המעוצב מחופה עור נעים למגע. ידית ההילוכים החדשה שנלקחה מאופל מוקה כוללת את כפתורי השליטה על מערכת הטיפטרוניק והם ממוקמים בחלקה העליון, מיקום לא אידיאלי ומצריך הסתגלות קלה לשיטה של אופל. מנגנון התאורה הפנימי כולל תאורת גג קדמית מפוצלת עם תאורת מפות יעילה ותאורה נוספת עבור הנוסעים מאחור.
הקונסולה המרכזית קיבלה עיצוב חדש עם פתחי אוורור מעוצבים ושילוב חומרים המקנים לה מראה מודרני ועדכני. לחצני השליטה עשויים פלסטיק פשוט ונדמה כי לאחר מספר שנים הם יוחלפו בתדירות גבוהה. כאמור, הדגם החדש נשען על הדגם הקודם ומתוך כך חלק מהבקרים המיושנים נמצאים גם כאן. לחצני פתיחת החלונות בדלת הנהג כוללים פתיחה וסגירה אוטומטית עבור החלונות הקדמיים בלבד, השליטה על החלונות האחוריים מתבצעת ממנגנונים חשמליים לא מקוריים בהתקנה מקומית.
לוח המחוונים זכה לעיצוב חדש וכולל צג מחשב דרך מפורט וברור הכולל בין השאר מחשב צריכת דלק, מרחק עד לתדלוק הבא וצג ניטור לחץ אוויר בצמיגים. אופל קורסה החדשה מצויידת במערכת בקרת שיוט עם מגביל מהירות והיא נשלטת מההגה בקלות. מערכת השמע המקורית נשלטת גם היא מההגה וכוללת 6 רמקולים המספקים איכות שמע טובה אך לא יותר מזה. המערכת כוללת קישוריות בלוטות' ומסתנכרנת עם הסמארטפון אך אינה כוללת צג צבעוני או מסך מגע מודרני.
מערכת המיזוג מכאנית ופשוטה לתפעול, היא חזקה ומקררת היטב את תא הנוסעים הצנוע במידותיו. המושבים הקדמיים מרופדים בבד פשוט ומספקים נוחות ותמיכה סבירה. הספסל האחורי יכול לאכלס שני מבוגרים בנוחות אך השלישי יצטרך להדחק פנימה ולא יאהב אתכם יתר על המידה. אם נוסיף לכך את היכולות המוגבלות של המתלים בשיכוך מהמורות הכביש, הגענו למצב בו הפופולאריות שלכם תהיה בשפל המדרגה.
מערכות הבטיחות בדגם החדש כוללות בקרת יציבות ובלימה אלקטרוניות, עיגוני ISOFIX, שש כריות אוויר ומערכת ניטור לחץ אוויר בגלגלים מסוג TPMS. במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות Euro NCAP גרפה אופל קורסה החדשה 4 כוכבי בטיחות, כוכב אחד פחות מהדגם הקודם אך זאת בעקבות החמרת הדרישות במבחני הריסוק החדשים.
חווית נהיגה - זריזה וקלילה עם היגוי מדוייק
אני מתיישב במושב הנהג, מכוון את גובהו ומכוון גם את המראות וגלגל ההגה המתכוונן לגובה ולעומק. הנעה ולחיצה מיידית על כפתור ה- CITY הופכת אותו לקל במיוחד, מרגרינה זו המילה שחיפשתי באותו הרגע. המנוע לא מתרגש או גורם לריגוש, מנוע 1.4 ליטר המפיק 90 כ"ס ב- 6,000 סל"ד גבוהים ו- 13.2 קג"מ המתקבלים גם הם אי שם במעלה הסל"ד כשהמחוג מצביע על 4,000. ביצועים גבוהים לא נצליח להוציא מהקורסה החדשה אז אולי צריכת הדלק תהיה הגיונית. בכל זאת משקל עצמי של 1,199 ק"ג והצהרת יצרן על צריכת דלק משולבת של ליטר לכל 16 ק"מ. נתוני היצרן מורים על מיאוץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 13.9 שניות ארוכות, אני התייאשתי לאחר 14.5 שניות. בהחלט לא ספורטיבית או רומזת על כיוון כזה.
מנסה לשלב את ידית ההילוכים למצב D ומוצא עצמי נאבק עם הידית בין מצב ידני M למצב אוטומטי D. החלפה בין המצבים מגלה איכות חומרים ירודה, נגיעה קלה בידית והיא זזה ממקומה באופן לא נעים, מספיקה נגיעה לא רצונית והידית מתמקמת במצב ידני. בשונה מרוב המכוניות החדשות, מצאתי שבאופל קורסה החדשה אין מנגנון הגנה על תיבת ההילוכים, המנוע מסוגל להגיע לניתוק הצתה רועש במעלה הסל"ד ובכל זאת תיבת ההילוכים לא תעבור להילוך גבוה יותר באופן אוטומטי. מצאתי את עצמי תוהה מספר פעמים למה התיבה אינה מעבירה את ההילוך, מבט מההגה אל לוח המחוונים מראה שאכן עברה ידית ההילוכים באופן לא רצוני למצב M הידני.
הלחצנים לתפעול ידני של העברת ההילוכים הממוקמים על ידית ההילוכים מגיבים באופן איטי למדי, העברת הילוך במצב טיפטרוניק היא בגדר המלצה לתיבת ההילוכים להחליף הילוך. לזכותה של חטיבת הכוח נאמר כי תיבת ההילוכים החדשה מאפשרת למנוע לנשום בסל"ד גבוה ומשפרת את הביצועים ביחס לדור הקודם. אופל קורסה החדשה מרגישה זריזה וקלילה בעיר הודות להגה החשמלי והמדוייק בשילוב עם חטיבת הכוח החדשה, לחיצה קלה על דוושת ההאצה מספיקה בכדי לזוז בזריזות. תיבת ההילוכים הקודמת בת 4 ההילוכים סירסה את המנוע הוותיק של היצרן, אמנם הוא היה חזק יותר על הנייר אך הקורסה הרגישה כבדה יחסית.
כבר בנסיעה איטית שמעתי את רעשי המנוע והגיר, רעשי הרוח הצטרפו לקונצרט זמן לא רב לאחר מכן עם עליית המהירות. בידוד הרעשים אינו ברמה הגבוהה ביותר. אני יוצא משערי העיר אל הכביש המהיר לבדוק אם קופצניות המרכב משתפרת בנסיעה מהירה יותר והתבדיתי, מתלים נוקשים וקופצניים הפכו לסימן ההיכר של אופל קורסה, בדיוק כמו בדגם הקודם.
זמן הנהיגה שנראה ארוך מהרגיל הוביל אותי למסקנה שהשקת אופל קורסה החדשה היא רק תירוץ לאופציית תיבת הילוכים חדשה. היא לא מרגשת או מעניינת באופן חריג, רכב ליסינגי טהור שייסע לעבודה ובחזרה וישמש כרכב שני למשפחה. הוא פרקטי מספיק ובעל צריכת דלק מפתיעה. לאחר שריפת 42 ליטרים של דלק 95 אוקטן וגמיעת 520 ק"מ עם הבננה של אופל התקבלה צריכת דלק של 12.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלי. הופתעתי לטובה והקורסה קיבלה ממני חיזוק חיובי אמיתי בעניין, לאחר מבחן מתיש של עליות, עיקולים וישורות ארוכות, עמדה אופל קורסה בגבורה במבחן צריכת הדלק. בנסיעה מנהלתית של יום יום תשיג הקורסה החדשה תוצאה טובה יותר.
אחד הפרמטרים אותם בוחני הרכב אוהבים לבחון הוא התנהגות הכביש, הפעם בחרתי להוריד את הרף הגבוה ולצפות להתנהגות כביש סבירה ולא יותר. בסיבובים חדים ובנהיגה נמרצת מצאתי את עצמי מבזבז את זמני לריק, תת ההיגוי רב מדי וטלטלה חזקה תוציא את הקורסה הקטנה מאיזון, אופל קורסה החדשה לא מכונית ספורטיבית או מכונית מהנה.
סיכום - מכונית ממוצעת
אופל קורסה החדשה התחדשה בתיבת הילוכים טובה יותר עם 6 מהירויות המשפרת את צריכת הדלק, מערכת היגוי חשמלית מדוייקת ונוחה, מערכת בידור טובה יותר שמתקשרת עם הסמארטפון ומערכת בקרת שיוט שעובדת טוב מאוד. אופל קורסה החדשה שמרנית מאוד, אינה מרגשת ונאמנה למקור. עוד מכונית שמתווספת לרשימת דגמי הסופר מיני האופציונאליות ללקוח הסביר.
ביום ההחזרה למשרדי אופל לא עלה בי געגוע או רצון לעשות סיבוב נוסף. אני מכיר את אופל קורסה, לא מדובר ברכב שמספק חווית נהיגה או משהו מעבר, זהו רכב שקונים מהראש ולא מהלב, ההיגיון משחק כאן עם קלפים חזקים (צריכת הדלק שלה בינונית ואין לה שום קלף חזק, ראה מאזדה 2 ומובילות הקטגוריה).
אופל קורסה החדשה היא מכונית הגיונית ופרקטית למדי. אם תקבלו אותה כאופצייה לרכב הליסינג הבא שלכם, אני ממליץ על נסיעת מבחן לפני הדפדוף לרכב הבא ברשימת האפשרויות. אם תרצו לקנות אחת כזו כרכב שני למשפחה, היא יכולה להוות אלטרנטיבה טובה אך עדיין נשארת במקומה ולא מהווה אתגר אמיתי למתחרותיה בסגמנט.
|
אופל קורסה 1.4 Enjoy אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1.4 ליטר |
| הספק מרבי | 90/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 13.2/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלטרית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,021 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,746 מ"מ |
| גובה כללי | 1,481 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,510 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען | 285 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,199 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 13.9 שניות |
| קבוצת זיהום | 6 |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבי בטיחות |
| מחיר | 104,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025