אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
מיצובישי אאוטלנדר מוגדר כרכב פנאי שטח אך לפני שעבר מתיחת פנים היה עיצובו אפרורי ומיניוואני וגרם לו להתמקם בדיוק בתפר שבין רכבי פנאי שטח למיניוואנים. מיצובישי אאוטלנדר מגיע בשלל רמות אבזור עם חמישה או שבעה מושבים, תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, הנעה קדמית או כפולה, מנועי בנזין ודיזל, ואפילו גרסה היברידית הנטענת משקע חשמל ביתי. מיצובישי אאוטלנדר הפך ללהיט מכירות הן בשוק הפרטי והן בציי הרכב עד שאיבד את הבכורה לקיה ספורטאז'. בפלח שוק כל כך תחרותי וחשוב בשוק הרכב הישראלי, מיצובישי אאוטלנדר החדש הוא מנוע הצמיחה העיקרי של מיצובישי בישראל. לקחנו למבחן דרכים את מיצובישי אאוטלנדר פרימיום, שמחירו עומד על 178,500 ₪, על מנת לבדוק האם יש למיצובישי אאוטלנדר את מה שדרוש כדי לחזור לפסגת טבלת המכירות.
עיצוב חיצוני – רציני ולא משעמם
הדבר הראשון שמפנה את תשומת הלב הוא הפנים החדשות של מיצובישי אאוטלנדר. מעצבי מיצובישי שדרגו את העיצוב השמנמן והמשעמם של הדגם הקודם והפיחו בו עניין וחיים. החזית כעת אגרסיבית ומעוצבת, ושבכת הקירור הקדמית עטופה בכמויות מכובדות של כרום ומשתלבת עם הגריל התחתון שמעוטר בצבע שחור מבריק. פנסי הערפל שקועים בפגוש ואינם בולטים כבעבר.
רכב המבחן מצוייד בחישוקי סגסוגת נאים בקוטר 18 אינץ', בתחתית הדלתות ניתן למצוא פסי הגנה בצבע כסוף, ועל הגג מותקנות מסילות גגון בצבע אפור כמתבקש. עד כאן מתקבלת התחושה שהיצרנית השקיעה בעיצובו של האאוטלנדר החדש, אך החלק האחורי מעט מאכזב. הוחלפו יחידות התאורה האחוריות ונוספו פסי כרום שאמנם שדרגו את המראה הכללי, אך התוצאה עדיין לא שלמה. מיצובישי אאוטלנדר החדש עדיין לא הרכב הכי יפה בסגמנט אך אין ספק שהוא נאה, מוחצן במידה מסויימת, וקורץ לשטח.
תא הנוסעים – חדש-ישן ומעודכן
הכניסה לתא הנהג חושפת דשבורד וקונסולה מרכזית מוכרים. העיצוב נותר זהה לדגם המוחלף עם שינויים שלא נראים לעין מכיוון שמדובר בשיפור באיכות החומרים, ההרכבה, ומדד ה- NVH המשמש למדידת רעש ורעידות בתא הנוסעים. במיצובישי אאוטלנדר המעודכן שופר מדד ה- NVH ב- 32 נקודות הודות לזכוכית אקוסטית עבה יותר, חומרי בידוד וגומיות איטום עבות יותר, ותושבות מנוע משופרות.
הדשבורד מוטה מעט לכיוון הנהג וכל המתגים נמצאים במיקום צפוי וקל לתפעול. רק מתגי הדפדוף במחשב הדרך וכיבוי מערכת ה- Start & Stop שמוחבאים מאחורי ההגה פגעו מעט בהנדסת האנוש הטובה. רכב המבחן מצוייד במערכת מולטימדיה עם ניווט Waze וקישוריות לכל נוסעי הרכב שמתפקדת מצויין, רק דיבורית הבלוטות' המובנית מעט אכזבה אותנו כי לעיתים קרובות התקבלו תלונות מהצד השני על איכות שיחה ירודה. מתחת למסך המרכזי ניתן למצוא כפתור ECO גדול, מתג הפעלת תאורת חירום, חיווי מצב חגורות הבטיחות ברכב, ובקרת אקלים מפוצלת שתפעולה פשוט אך מתגיה קטנים מדי.
מתחת לבקרת האקלים ישנו תא אחסון הכולל את חיבורי ה- USB וה- AUX ולצידם תא אחסון ייעודי למפתח החכם. למרות הפקדת המפתח בתא האחסון היעודי, לעיתים במהלך הנסיעה לא זוהה המפתח ע"י הרכב ולכן הוצגה התראה מציקה בלוח המחוונים, אשר בוטלה רק לאחר משחק עם המפתח. את ההגה עוטף עור נעים למגע והוא כולל פקדי שליטה על מחשב הדרך, מערכת השמע והדיבורית. רכב המבחן הגיע עם תא נוסעים בשילוב צבעים של שחור ובז', שילוב מוצלח שהקנה רוח חיים וניחוח יוקרתי ברכב. הגרסאות הבסיסיות מגיעות עם תא נוסעים שחור ופשוט למראה.
העיצוב הכללי של תא הנוסעים מעט מיושן אך איכות החומרים וההרכבה טובה ומתקבלת תחושה של ישיבה ברכב גדול ומרווח. בגרסת הפרימיום מרופדים המושבים בעור ומושב הנהג מצוייד בכיוונון חשמלי ללא אפשרות כיוונון תמיכת גב תחתון. המושבים נוחים למדי אך נהג בגובה 1.77 מטר ומעלה ימצא כי הברך הימנית מתחכחת תמיד בקונסולה המרכזית. למעט זאת המרווח טוב במושבים הקדמיים ומצויין בשורת המושבים השנייה. המושבים יכולים לנוע קדימה ואחורה וישנו שפע מקום לשלושה מבוגרים בשורה השנייה, רק חסרים פתחי מיזוג אוויר לנוסעים מאחור. הכניסה לשורת המושבים השלישית מעט מסורבלת אך עבדכם הנאמן נכנס לשם בכל זאת וכפי שציפינו מושבים אלו מיועדים לילדים בלבד. מבוגר לא ישמח לשבת בשורה השלישית, בוודאי לא בנסיעות ארוכות.
כאשר כל שבעת המושבים בשימוש, מספק מיצובישי אאוטלנדר לבעליו תא מטען בנפח 128 ליטרים עם תחתית כפולה שחושפת מדף שימושי לאחסון אביזרי חירום ומטען נוסף. קיפול שורת המושבים השלישית נעשה בצורה פשוטה ומגדיל את תא המטען לנפח של 769 ליטרים. לאחר קיפול שורת המושבים האמצעית בשני שלבים פשוטים, נוצר תא מטען שימושי בנפח של 1,608 ליטרים עם רצפה שטוחה לחלוטין ונוחה לטעינה. מתחת למרכב תלוי גלגל חלופי בגודל מלא לשעת חירום, הוא ממוקם שם על מנת לאפשר את הנפח הנדרש לשם קיפול מושבי השורה השלישית.
אבזור – פרימיום
מיצובישי אאוטלנדר בגרסת פרימיום מצוייד בכל טוב. רשימת האבזור ארוכה וכוללת בין היתר חישוקי אלומיניום בקוטר 18 אינץ', מערכת מולטימדיה עם ניווט Waze וקישוריות בלוטות', מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, מושבי עור, חימום למושבים הקדמיים, כיוונון חשמלי למושב הנהג, חלון שמש חשמלי, בקרת שיוט, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת Start & Stop, חיישן גשם, חיישני נסיעה לאחור, מצלמת נסיעה לאחור, ומערכת מובילאיי. אבזור הבטיחות מקיף וכולל 7 כריות אוויר, כל מערכות בקרת הבלימה והיציבות המקובלות, עיגוני ISOFIX, ומערכת איתות בבלימת חירום. על חלק מאבזור הבטיחות המתקדם שלא מגיע בגרסת הפרימיום אלא רק בגרסאות היקרות יותר, מפצה מערכת מובילאיי שמגיעה כסטנדרט.
יוצאים לדרך – תחושה אנמית כמעט רציפה
מיצובישי אאוטלנדר החדש שומר על יחידת ההנעה של הדגם המוחלף עם מספר שינויים ועדכונים לטובת צמצום צריכת הדלק. מיצובישי אאוטלנדר מצוייד במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר המפיק 150 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 19.9 קג"מ ב- 4,200 סל"ד המועבר לגלגלים הקדמיים. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה בת 6 יחסי העברה מתוכנתים ואפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים מאחורי ההגה. סביר להניח שרוב הצרכנים כלל לא ידעו שהם נוהגים ברכב עם גיר רציף שכן בתפעול יומיומי פועלת התיבה בצורה נעימה ומדוייקת. התיבה הרציפה מסגירה את עצמה רק תחת עומס או בנסיונות לנהיגה תובענית, אז מטפס הסל"ד מעלה ואל תא הנוסעים חודרים צלילי מנוע לא נעימים.
ההתנהלות בעיר נוחה אך מעט עצלה. אמנם ישנו שיפור בזינוק מעמידה לעומת הדגם הקודם אך עדיין מורגש מחסור בכח בהאצות ובנסיעה מנהלתית. בשיוט בכביש המהיר המצב הרבה יותר טוב, שם האאוטלנדר מרגיש בבית. למרות תחושת האנמיות והמחסור בכח, ביצועי המנוע סבירים ויספקו את רוב הצרכנים המחפשים רכב ידידותי וקל לנהיגה.
במהלך המבחן הציג מיצובישי אאוטלנדר צריכת דלק ממוצעת של 10 ק"מ לליטר, נתון סביר לרכב שמשקלו 1,460 ק"ג ומצוייד במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר. מיאוץ מאפס למאה קמ"ש עפ"י נתוני היצרן אורך 11.5 שניות אך בפועל מדדנו 12.6 שניות מעמידה למאה קמ"ש.
המתלים במיצובישי אאוטלנדר מכויילים על הצד הרך והדבר תורם לנוחות הנסיעה. האאוטלנדר מגהץ את שיבושי מע"צ בצורה כמעט מופתית ורק הגדולים והרציניים שבהם מועברים אל תא הנוסעים. יש לציין שרמות האבזור הנמוכות יותר, המצויידות בחישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ', צפויות להעניק נוחות נסיעה עדיפה בזכות צמיגים בעלי חתך גבוה יותר.
חסרונם של המתלים הרכים מורגש בעיקר בסיבובים חדים ומהירים, ובשבילים צדדיים בהם מתנדנד מיצובישי אאוטלנדר בחופשיות ומטלטל את הנוסעים. בנהיגה נמרצת בסיבובים חדים ומהירים סובל מיצובישי אאוטלנדר מזויות גלגול גדולות שבשילוב עם הגה חשמלי חסר תחושה מוציאים כל חשק לנהיגה ספורטיבית. ניתן לומר כי בהתנהלות יומיומית, התנהגות הכביש צפויה ומשרה ביטחון אצל הנהג.
לנוחות הנסיעה הטובה מתלווה גם שקט בתא הנוסעים. 32 הנקודות ששופרו במדד ה- NVH הוכיחו עצמם ותא הנוסעים של מיצובישי אאוטלנדר נשאר שקט רוב הזמן, רעשי הכביש והרוח כמעט ואינם חודרים לתא הנוסעים, כך שתוכלו לשמוע כל לחישה של הזאטוטים מאחור.
סיכום – ההיגיון מנצח
מיצובישי אאוטלנדר החדש בגרסת פרימיום מציע חבילה הגיונית עם תמורה גבוהה למחיר העומד על 179,900 ₪. אין ספק שיש למיצובישי אאוטלנדר מתחרים חזקים בגזרת המחירים הללו כגון מאזדה CX-5, ניסאן קשקאי, טויוטה ראב 4, ויונדאי טוסון החדש, אך אף אחד מהם אינו מציע אופציה לשבעה מושבים וכאן היתרון הבולט של מיצובישי אאוטלנדר.
מיצובישי אאוטלנדר החדש מציע שפע רמות אבזור בתמחור נכון. גרסאות האינסטייל והפרימיום מספקות תמורה נהדרת למחיר עם חבילה שלמה של עיצוב, אמינות ושימושיות במעטפת של קרוסאובר אופנתי בעל שבעה מושבים. לטעמנו שתי גרסאות אלו מהוות את הבחירה האידיאלית מבין גרסאות האאוטלנדר המוצעות כיום.
|
מיצובישי אאוטלנדר פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 2.0 ליטר |
| הספק מרבי | 150/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 19.9/4,200 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רציפה CVT |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,695 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,810 מ"מ |
| גובה כללי | 1,680 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,670 מ"מ |
| מיכל דלק | 63 ליטרים |
| נפח תא מטען | 128/769/1608 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,460 ק"ג |
| מהירות מרבית | 192 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 11.5 שניות |
| קבוצת זיהום | 8 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבי בטיחות |
| מחיר | 179,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025