אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
כבר שנים שהיא נמצאת איתנו ומסתובבת על כבישי ישראל. היא כבשה רבבות צעירים וניתן לראותה כמעט בכל פינה על מגוון גרסאותיה השונות. סיאט איביזה היא אחד הדגמים החשובים ביותר למותג הרכב הספרדי. הדור הנוכחי הושק בשנת 2009, עבר מתיחת פנים ראשונה בשנת 2013 ולאחרונה עבר מתיחת פנים שנייה שמתמקדת בעדכון יחידות ההנעה ושיפור איכות החומרים.
עיצוב חיצוני
צריך להיות חדי עין ממש כדי להבדיל בין הגרסה החדשה לקודמת, שכן חיצונית כמעט כלום לא השתנה. מלפנים קיבלה סיאט איביזה החדשה יחידות תאורה מעודכנות קלות, מהצד ניתן להבחין בחישוקי סגסוגת בעיצוב חדש, ומאחור קיבלה סיאט איביזה יחידות תאורה עם גרפיקה חדשה. גם לוגו המותג עבר שינוי קל אך מרענן. התוצאה הכללית לא רעה אך העיצוב מיושן ביחס למתחרות המודרניות וגרסת הביניים סטייל שהתייצבה למבחן משעממת למראה.
בתוספת תשלום של 6,940 ₪ מוצעות ללקוחות חבילות עיצוב להתאמה אישית שמוסיפות צבע שונה לחישוקי הסגסוגת, בתי המראות, מסגרת שבכת הקירור, פתחי המיזוג, ריפודי המושבים וגלגל ההגה.
תא הנוסעים ושימושיות
בעוד שבעיצוב החיצוני לא נרשמו שינויים בולטים, תא הנוסעים השתנה לטובה באופן משמעותי ומרגיש כעת בוגר ואיכותי יותר. עיצוב הדשבורד נותר ללא שינוי ומוטה לכיוון הנהג אך איכות החומרים שופרה ומערכת השמע הקודמת פינתה את מקומה לטובת מערכת מולטימדיה מקורית מבית סיאט עם מסך בגודל 5 אינץ'. גלגל ההגה זכה לעיצוב נקי יותר וכולל פקדי שליטה על מערכת השמע ומחשב הדרך. פקדים מסויימים שינו את מקומם בסביבת הנהג לשם הנדסת אנוש משופרת. לוח המחוונים שומר על שני השעונים הגדולים אך ביניהם הותקן צג גדול יותר עבור נתוני מחשב הדרך וכמות הדלק במיכל.
מציאת תנוחת נהיגה טובה אינה משימה קשה באיביזה החדשה הודות לאפשרויות כיוון המושב וההגה. המושבים הקדמיים נוחים רוב הזמן ורק בנסיעות ארוכות נרשמו תלונות מהגב התחתון. שורת המושבים השנייה מספקת, ותאכלס שני מבוגרים בנוחות יחסית למרות מרווחי ראש ורגליים סבירים בלבד, ילדים יסתדרו בלי בעיה.
בסיאט איביזה מגוון תאי אחסון ביניהם תא כפפות, תאי אחסון בדלתות, כיסים בגב המושבים הקדמיים, זוג מחזיקי כוסות קדמיים, ותא נוסף לידם. משענת יד קדמית עם תא אחסון היא אופציה בתוספת תשלום. נעדרים מסיאט איביזה החדשה ווי תליה וידיות ביטחון לכל ארבעת הנוסעים. הגישה לתא המטען נוחה, גובה שפת ההטענה אינו נמוך או גבוה מדי והמפתח רחב מספיק על מנת להכניס עגלת תינוק בקלות. נפח תא המטען עומד על 292 ליטרים או 847 ליטרים כאשר שורת המושבים השנייה מקופלת. בכדי לקפל את המושבים מאחור יש להזיז מעט את המושבים הקדמיים והדבר יפגע בתנוחת הנהיגה של נהגים גבוהים במיוחד.
אבזור
בנושא האבזור רושמת סיאט איביזה שיפור לעומת הדגם הקודם אך היא איננה המכונית המאובזרת ביותר בסגמנט, בייחוד בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות. רשימת האבזור בגרסת סטייל כוללת בין היתר חישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינץ', מראות צד מתקפלות חשמלית עם הפשרת אדים, חיישני גשם ותאורה, מראה מרכזית מתכהה, ומערכת מולטימדיה מקורית נשלטת מההגה עם מסך מגע בגודל 5 אינץ', דיבורית בלוטות' וחיבורי USB ו- AUX , אך ללא נגן CD.
אבזור הבטיחות כולל 4 כריות אוויר בלבד, עיגוני איזופיקס, כל מערכות בקרת הבלימה והיציבות הסטנדרטיות, מערכת המדמה נעילת דיפרנציאל, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת סיוע לזינוק בעלייה, מערכת להתראת עייפות, ומערכת MKB הבולמת את הרכב במקרה של תאונה למניעת תאונות משניות.
יחידת הנעה
כאמור, השינוי הגדול ביותר במתיחת הפנים הנוכחית הוא ביחידת ההנעה. סיאט ציידה את האיביזה החדשה במנוע טורבו בנזין זעיר בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המפיק 110 כ"ס ומומנט של 20.4 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG בת 7 מהירויות. צריכת הדלק הממוצעת עומדת עפ"י נתוני היצרן על 22.7 ק"מ לליטר ותאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.3 שניות. על הנייר ולפי הנתונים היבשים, יחידת ההנעה החדשה של סיאט איביזה מתעלה על מנועי ה- TSI המוחלפים למרות נפח המנוע הצנוע, אך האם זה המצב גם בכביש?
המיאוץ הקלאסי מאפס למאה קמ"ש ארך בפועל 10.2 שניות ולאורך כל ימי המבחן המאוד מאומצים שלנו שמרה סיאט איביזה על צריכת דלק ממוצעת של 14.1 ק"מ לליטר. לטובתה של יחידת ההנעה החדשה נציין שמהנדסי סיאט עשו עבודה נהדרת בעידון פעולת המנוע על שלושת בוכנותיו למרות שהמנוע אינו מאוזן מטבעו.
חווית נהיגה
בנסיעה עירונית מרגישה סיאט איביזה החדשה קלילה וזריזה. המנוע ותיבת ההילוכים פועלים בצורה חלקה ונעימה ללא רעידות או היסוסים בתחילת הנסיעה. ההגה בעל משקל משתנה ועושה עבודתו נאמנה כך שטרטורים אין סופיים בעיר ופקקים יעברו ברוגע ובנעימות. תמרונים באזורים צפופים ובחנייה נעשים בקלות בזכות מצלמת נסיעה לאחור שמוצעת כאופציה בתוספת תשלום. חסרונן הבולט של המצלמה ומערכת המולטימדיה מורגש עקב זמן המתנה ארוך מרגע ההתנעה ועד שתמונת המצלמה מוצגת במסך.
בסיאט טוענים שמערך המתלים באיביזה החדשה שופר והיא נוחה יותר מקודמתה, אך כיול המתלים שנוטה לצד הנוקשה ומהלך מתלה קצר יחסית, מספקים נוחות נסיעה לא מבריקה, בייחוד בכבישים משובשים שם המתלים מתקשים לעמוד בקצב ומעבירים חבטות לתא הנוסעים.
בשיוט בין עירוני רגוע במהירות של כמאה קמ"ש, מחוג הסל"ד נע בין 2,000-2,500 סל"ד והמנוע מרגיש מעט מנומנם. אם נדרשת עקיפה או האצה פתאומית, מתבקשת לחיצה נחושה על דוושת הגז וגם אז התגובה אינה ממהרת להגיע. המצב משתפר עם הורדת הילוכים יזומה לשם האצה או העברת בורר ההילוכים למצב ספורט. גם בעליות תלולות האביזה החדשה לא אכזבה וסיפקה ביצועים טובים למרות שנתקלנו בחוסר בזמינות הכוח של המנוע במקרים מסויימים. כך לדוגמא באחת הנסיעות יצאנו לעקיפת רכב משפחתי סטנדרטי שנסע לאט. נהג הרכב החליט שאיננו רוצה להעקף על ידנו והחל להאיץ, אולם בשל המנוע הזעיר באיביזה נאלצנו לוותר ולחזור לנתיב הנסיעה.
במהירות גבוהה בולטים לרעה רעשי הרוח והכביש ובסל"ד גבוה חודר לתא הנוסעים גם רעש המנוע שאינו צליל נעים במיוחד. למרות המנוע הזעיר יכולה סיאט איביזה החדשה לספק חווית נהיגה דינמית משהו, האחיזה טובה ומערכות הבקרה עובדות מצויין. עם עליית המהירות ההגה מקבל משקל נכון וסך הכל קיבלנו מכונית קטנה שיודעת גם לכייף. בכל ההרמוניה הזו ישנה בעיה אחת עבור מי שמחפש קצת פלפל בנהיגה, תיבת ההילוכים מכויילת לחיסכון ואינה עומדת בדרישות נהיגה ספורטיבית, גם לא במצב ספורט. בנהיגה תובענית תיבת ההילוכים חובטת ולעיתים מתקשה לבחור בהילוך המתאים.
סיכום
במחיר של 86,100 ₪ לגרסה האוטומטית או במחיר השקה של 83,100 ₪ נכון לכתיבת שורות אלו, מסתמנת סיאט איביזה החדשה כבחירה הגיונית ומשתלמת עבור מי שמחפש סופר מיני אוטומטית עם תמורה גבוהה למחיר. עיצובה מעט מיושן, האבזור בסיסי למדי והאחריות תקפה רק לשנתיים אך לטובתה עומדים תג מחיר הנמוך בכ- 20,000 ₪ מהמתחרות האוטומטיות המקבילות, היא מספקת שימושיות יומיומית נהדרת, ביצועים טובים, וצריכת דלק אמיתית מהטובות בקטגוריה. סיאט איביזה מזוהה עם קהל צעיר אך יכולה לשרת קהל יעד רחב בצורה נאמנה. החל מסטודנטים ומשפחות צעירות ועד לשימוש כרכב שני בבית. סיאט איביזה מאגדת את מרבית הפרמטרים החשובים בבחירת רכב קטן בחבילה מוצלחת ומוכחת.
|
סיאט איביזה 1.0 סטייל אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.0 ליטר |
| הספק מרבי | 110/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 20.4/2,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית 7 מהירויות |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,403 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,693 מ"מ |
| גובה כללי | 1,428 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,469 מ"מ |
| מיכל דלק | 45 ליטרים |
| נפח תא מטען | 292/847 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,140 ק"ג |
| מהירות מרבית | 197 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 9.3 שניות |
| קבוצת זיהום | 3 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבי בטיחות |
| מחיר | 86,100 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025