וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
שיווקה של טויוטה אייגו החדשה החל ברחבי העולם כבר בסוף שנת 2014 אך לישראל הגיעה האייגו החדשה רק השנה למרות שאחיותיה לפרוייקט כבר משווקות בישראל משנת 2014. הפרוייקט המשותף של טויוטה וקונצרן PSA (פיג'ו וסיטרואן) הביא לאוויר העולם את טויוטה אייגו, פיג'ו 108 וסיטרואן C1. שלושתן מיוצרות באותו מפעל בצ'כיה ומצויידות באותם מנועים ומכלולים, אך מציגות עיצוב שונה בהתאם לחזון היצרנית. בטויוטה החליטו למתג את האייגו כמכונית עירונית כיפית - Fun City Car ולכן ניתן דגש על עיצובה החיצוני וצבעי המרכב החיצוניים שמכוונים לקהל צעיר שיזרים דם חדש לטויוטה.
בישראל משווקת טויוטה אייגו החדשה עם שתי תיבות הילוכים ושתי רמות אבזור. טויוטה אייגו עם תיבת הילוכים ידנית מוצעת במחיר 64,900 ₪ ואילו הגרסה בעלת תיבת ההילוכים הרובוטית שהתייצבה למבחן הדרכים שלנו מוצעת במחיר 69,900 ₪. בנוסף מוצעות שתי הגרסאות עם גג קנבס נפתח חשמלית שמוסיף 5,000 ₪ למחירה של הגרסה הידנית ו- 6,000 ₪ לגרסה הרובוטית.
עיצוב חיצוני
טויוטה אייגו החדשה מציגה עיצוב צעיר, מסוגנן ותוסס. בטויוטה מציעים לבחירה מגוון צבעי מרכב עזים אשר מוסיפים רבות לשמחת החיים של האייגו הקטנה. רכב המבחן עטה צבע כתום עז ובולט במיוחד שסובב לא מעט ראשים בכבישים. ה-X השחור והמודגש בחזית, נמתח עד לבתי המראות הצידיות ויחד עם יחידות תאורה דומיננטיות, תאורת LED ליום ופגוש קדמי מעוצב, בולט חרטומה של טויוטה אייגו בכל מקום. במבט מהצד נחשפים מימדיה הקטנים של טויוטה אייגו החדשה וחישוקי הסגסוגת הנאים משתלבים היטב בעיצובה המוצלח. מבט מאחור חושף יחידות תאורה ארוכות, שמשה אחורית שחורה ופגוש אחורי מעוצב במיוחד. טויוטה אייגו החדשה מציגה פרופורציות טובות מכל כיוון עם עיצוב נועז ומיוחד.
תא נוסעים ואבזור
עיצוב הפנים של טויוטה אייגו נאה וכולל חלקי פלסטיק שחורים ופשוטים לצד דיפונים בצבע המרכב החיצוני, כתום במקרה שלנו. אלו מעטרים את הקונסולה המרכזית, פתחי המיזוג והדלתות, ומוסיפים שמחת חיים לתא הנוסעים של טויוטה אייגו החדשה. איכות החומרים אינה מצטיינת אך מספקת. איכות ההרכבה לעומת זאת, מצויינת וכך גם הנדסת האנוש. מול עיני הנהג נגלה לוח מחוונים עגול וגדול שמכיל את מד המהירות ובמרכזו צג מחשב הדרך. משני צידיו של מד המהירות ניצבים מד סל"ד דיגיטלי ונוריות התראה על העברות הילוכים ותקלות.
במרכז הדשבורד ניצבת מערכת מולטימדיה X-TOUCH עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. המערכת צבעונית ופשוטה מאוד לתפעול. תחתיה ממוקמים כפתור איתות החירום, בקרת אקלים מכנית, שקעי מתח 12V, USB ו- AUX, תא אחסון, ומחזיק כוסות כפול. בולטים בהיעדרם פתחי מיזוג מרכזיים וחלונות אחוריים שנפתחים במלואם ולא לכדי חריץ בלבד. גלגל ההגה של טויוטה אייגו קטום מעט בבסיסו ונעים לאחיזה, אך מרגיש שמנמן ביחס לגודל הרכב. על ההגה ניתן למצוא פקדי שליטה על מערכת השמע והדיבורית.
טויוטה אייגו החדשה נמתחת לאורך 3,455 מ"מ, רוחבה 1,615 מ"מ, גובהה 1,460 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,340 מ"מ. על אף מידותיה הצנועות, המרחב הפנימי בטויוטה אייגו מפתיע לטובה. מלפנים המרווח נדיב כך שהנהג והנוסע לא יצטרכו לחכך מרפקים כל הדרך. התחושה מלפנים נעימה ואוורירית, המושבים במעטה ספורטיבי והתגלו כנוחים מאוד. מאחור יוכלו לשבת שני מבוגרים בנוחות סבירה עם קושי בכניסה לרכב בשל מפתח הדלתות הקטן. מרווח הראש מאחור טוב אך מרווח הרגליים לוקה בחסר ומדרגת תעלת ההינע אינה מוסיפה לנוחות מאחור. כאמור, מאחור נפתחים החלונות באופן חלקי בלבד ועל פתחי מיזוג אחוריים אין מה לדבר, אך למרות הכל תא הנוסעים הקטנטן של האייגו החדשה מתקרר במלואו די מהר. תא המטען בנפח צנוע של 168 ליטרים בלבד אך אפשר להסתדר איתו ביומיום עם תכנון מוקפד של סידור המטען. במקרה הצורך ניתן לקפל את המושבים האחוריים ביחס של 50:50 וליצור נפח הטענה גדול יותר, אך ללא רצפה שטוחה.
מחירה של טויוטה אייגו ברמת אבזור אקספליי עם תיבת הילוכים רובוטית עומד על 69,900 ₪. תמורתו תקבלו חבילת אבזור נדיבה ביחס לסגמנט הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, חיבורי USB ו- AUX, שתי חלונות חשמל, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 15 אינץ'. אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ובקרת יציבות על כל נגזרותיה אך אינו כולל מערכות בטיחות אקטיביות חדישות. את מבחני הריסוק של ארגון ENCAP סיימה טויוטה אייגו בשנת 2014 עם ציון של 4 כוכבים מתוך 5.
חווית נהיגה ויחידת הנעה
טויוטה אייגו מצויידת במנוע בנזין צנוע משולש צילינדרים בנפח 998 סמ"ק המפיק 69 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 9.7 קג"מ ב- 4,300 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית בעלת מצמד יחיד. תיבת ההילוכים הרובוטית שופרה ביחס לדגם הקודם וכוללת 5 מהירויות. היא נעימה מבעבר אך עדיין מורגשות העברות ההילוכים. בנוסף לתפעולה האוטומטי, קיימת אפשרות להעברת הילוכים ידנית מגלגל ההגה.
עקיפות עם טויוטה אייגו יש לתכנן מראש כי המנוע הקטן מספק ביצועים סבירים בלבד. מיאוץ מעמידה ל- 100 קמ"ש ארך 14.8 שניות בבדיקה שלנו ומיאוץ המדמה עקיפה מ- 80 קמ"ש ל- 120 קמ"ש ארך 13.3 שניות ארוכות. את נתון צריכת הדלק הרשמי של היצרן העומד על 23.8 ק"מ לליטר לא הצלחנו לחקות, אך בסוף ימי המבחן שלנו הציגה טויוטה אייגו צריכת דלק מרשימה של 16.8 ק"מ לליטר.
סביבת המחייה הטבעית של טויוטה אייגו החדשה היא הסביבה האורבנית, שם מצליחה האייגו הקטנה להצטיין כמעט בכל פרמטר. היא זריזה וקלה לתפעול, קלה לתמרון באזורים צפופים וקלה לחניה בשל המידות הצנועות. ביצועיו של המנוע מספקים בעיר והתיבה הרובוטית מצליחה לנהל את כל העסק בצורה טובה ונעימה ללא חבטות מיותרות.
כיול המתלים בטויוטה אייגו החדשה נוקשה למדי ולכן מורגשות רוב המהמורות הקשות בכביש. נוחות הנסיעה לא מצטיינת אך גם לא גרועה, האייגו מצליחה לשמור על איזון טוב בין נוחות לריסון המרכב. למרות שתחום הצטיינותה של טויוטה אייגו החדשה הוא ההתנהלות בעיר, בכל כביש ובכל מצב הפגינה טויוטה אייגו החדשה תחושה צפוייה ובטיחותית לנהיגה.
בשיוט בין עירוני שומרת האייגו על סל"ד נמוך ורעשי כביש ורוח סבירים, רק בהאצות לצורך עקיפה רעשי המנוע מורגשים באופן ניכר עם צליל מונוטוני ולא נעים. טויוטה אייגו החדשה הפתיעה לטובה עם הגה דינמי, אחיזה טובה, והתנהגות כיפית ושובבה.
סיכום
למרות שהגיעה באיחור, טויוטה אייגו היא המכונית העירונית העממית האופנתית ביותר שמשווקת כיום בישראל וזהו הקלף החזק ביותר שלה. היא מצויידת באבזור איכותי ומציעה חווית נסיעה מהנה ובטוחה. בתחום האורבני מצטיינת האייגו הודות לצריכת דלק נמוכה ותפעול קל. לחובתה נציין כי אחיותיה לפס הייצור נמכרות במחירים זולים יותר, וישנן מתחרות שימושיות יותר עם מנועים חזקים יותר. טויוטה אייגו החדשה מצליחה לשמור על האיכויות של טויוטה עם כל המשתמע מכך בחבילה קטנה וצבעונית.
|
טויוטה אייגו 1.0 אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 3 צילינדרים 998 סמ"ק |
| הספק מרבי | 69.3/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 9.7/4,300 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רובוטית 5 מהירויות בעלת מצמד יחיד |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,455 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,615 מ"מ |
| גובה כללי | 1,460 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,340 מ"מ |
| מיכל דלק | 35 ליטרים |
| נפח תא מטען |
168 ליטרים |
| משקל עצמי | 860 ק"ג |
| מהירות מרבית | 160 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 15.5 שניות |
| קבוצת זיהום | 2 |
| ציון בטיחות ENCAP | 4 כוכבים (2014) |
| מחיר |
69,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025