הונדה HR-V 2016 במבחן דרכים

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: צבי לשץ
  • 07 אפריל 2016
  • 0 תגובות

הדור הראשון של הונדה HR-V היה ממייסדי קטגוריית רכבי הפנאי שטח הקלים. הדגם הושק בשנת 1999 ויוצר עד שנת 2006. רק כעת, כעשור לאחר סוף חייו של הדור הראשון, מושק הונדה HR-V החדש שינסה לנגוס בפלח השוק של הסגמנט הצומח ביותר בעולם הרכב - הקרוסאוברים העירוניים.

הונדה HR-V מתחרה בדגמים כגון סאנגיונג טיבולי, שברולט טראקס וסוזוקי ויטרה. הוא מרווח ומאובזר מהם אך עונד תג מחיר גבוה מהמתחרים ואף מדגמים בקטגוריה גבוהה יותר כגון קיה ספורטאז' המציע רמת אבזור ובטיחות גבוהה יותר וכן מרווח פנים עדיף. תג מחיר של של 138,900 ₪ מציב את הונדה HR-V במקום בעייתי ביחס למתחרים אך מוכיח שתדמית טובה היא מצרך שווה ומבוקש בישראל. ההוכחה לכך היא ביקושים ערים ורשימת הזמנה ארוכה.

עיצוב חיצוני

עיצובו החיצוני של הונדה HR-V החדש סולידי למדי, יש מי שיגיד שהוא נראה טוב ויש כאלו שלטעמם מעט פושר. החזית מעט עמוסה וכוללת שבכת קירור שחורה שפולשת לחלקו העליון של הפגוש הקדמי ובמרכזה פס כרום לעיטור. במבט צד נחשפים קווי עיצוב שמנסים להקנות להונדה HR-V תחושת זרימה עם קו גג שמשתפל לאחור וידיות נסתרות בדלתות האחוריות. מאחור מצוייד הונדה HR-V ביחידות תאורה גדולות ודי מגושמות. התוצאה הסופית אינה מלהיבה אך נעימה לעין.

הונדה HR-V החדש: חלק אהבו את העיצוב, חלק אהבו פחות

תא נוסעים ואבזור

כיאה למידותיו החיצוניות, מציג הונדה HR-V תנאי מחייה טובים בתא הנוסעים. הוא מבוסס על פלטפורמה מוגדלת של הונדה ג'אז והודות לבסיס גלגלים של 2,610 מ"מ ותכנון חכם, מתקבלים מרווחי ראש ורגליים טובים מאוד. המושבים הקדמיים חסרי תמיכה צידית ותמיכה לירכיים, אך הם נוחים בכל זאת ולא נרשמו מצידינו תלונות גם לאחר נסיעות ארוכות. ההגה מתכוונן לעומק ולגובה, אופציה שאינה ברורה מאליו, ומקלה מאוד על מציאת תנוחת נהיגה נוחה. מאחור יישבו שני מבוגרים בנוחות וייהנו ממרווחי ראש ורגליים טובים מאוד. הנוסע האמצעי יאלץ להידחק מעט במושבו אך ייהנה מרצפה שטוחה.

מיכל הדלק בהונדה HR-V החדש מותקן תחת המושבים הקדמיים, בניגוד למיקום המסורתי תחת המושבים האחוריים. הדבר יוצר בליטה ברצפת הרכב שעלולה להפריע לנוסעים גבוהים במושב שלצד הנהג. עם זאת, הגירת מיכל הדלק איפשרה את קיומה של מערכת ה- Magic seats המפורסמת של הונדה, שבאמצעותה ניתן ליצור רצפה שטוחה ונפח הטענה של 1,456 ליטרים או לחילופין ניתן להרים את בסיס המושבים האחוריים כלפי מעלה וליצור שטח אחסון רחב וגבוה מאחורי המושבים הקדמיים. במצב רגיל כאשר כל המושבים בשימוש, עומד נפחו של תא המטען על 431 ליטרים שימושיים עם סף הטענה רחב ונוח. לא אהבנו את כיסוי הבד של תא המטען. מדובר בכיסוי בד דק שהפגין איכות הרכבה ירודה, ועדיף היה לצייד את הרכב בכיסוי תא מטען קשיח, כזה שניתן להניח עליו חפצים קלים שיהיו זמינים בהישג יד בעת הנסיעה.

תא הנוסעים קודר למראה מאחר ובהונדה דאגו לצבוע כל חלק בתא הנוסעים בצבע שחור כזה או אחר. איכות ההרכבה אינה מהמרשימות ואיכות החומרים טובה ברובה וכוללת המון משטחים רכים ונעימים למגע. תא הנוסעים של הונדה HR-V החדש מעביר תחושה מוצקה ופשוטה למרות נסיונות להקנות לו מראה יוקרתי עם גימור שחור מבריק וחלקי פלסטיק בטקסטורה של עור.

הונדה HR-V החדש: תא נוסעים קודר, אך הנדסת אנוש טובה

במרכז הדשבורד ניצבת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', ותחתיה ניצבת בקרת אקלים דיגיטלית עם פקדי מגע, חיווי כריות האוויר וכפתור ה- Start & Stop. הקונסולה המרכזית שבין המושבים מחולקת לשני חלקים ויוצרת גשר שבחלקו העליון ממוקמים לאורך ידית הילוכים, מחזיקי כוסות ותא אחסון. בחלקה התחתון של הקונסולה ממוקמים חיבורי מדיה, שקע מתח V12 ומגש אחסון קטן. הפתרון הזה אינו שימושי, שכן הגישה לחלק התחתון אינה נוחה, במיוחד בזמן נהיגה ובשעת חשיכה. אם אין לכם זרוע ייעודית לסמארטפון, לא תמצאו היכן להניח אותו כך שיהיה בהישג יד.

לוח המחוונים נקי וקריא להפליא. במרכזו ממוקם שעון מהירות גדול שמואר בטבעת LED כחולה, בצידו השמאלי שעון סל"ד ומחוון מצב תיבת ההילוכים, ובצד ימין צג מחשב הדרך ומד כמות הדלק. השליטה בתפריטי מחשב הדרך נעשית מההגה וכך גם השליטה בבקרת השיוט ובמערכת השמע. הדשבורד א-סימטרי ומוטה לעבר הנהג. מול הנוסע ניצבת שורה של שלושה פתחי מיזוג ללא אפשרות לסגירה מלאה, אך עם אפשרויות כיוון רחבות על מנת שזרימת האוויר תתפזר בכל חלקי הרכב ולא תפריע לנוסע מלפנים.

הונדה HR-V מציג רשימת אבזור מרשימה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'.תפעול מערכת המולטימדיה מסורבל כי איננה מצויידת בפקדים פיזיים והשליטה מההגה לא תמיד פעלה ברכב המבחן. התעסקות עם המערכת בזמן נהיגה עלולה לגרום להסחת דעת מיותרת. בנוסף מצוייד הונדה HR-V בתוכנת ניווט WAZE, אינטרנט סלולרי וקישוריות בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור, חיישני חניה אחוריים, בקרת אקלים דיגיטלית, חימום מושבים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מראות צד מתקפלות חשמלית, וחישוקי סגסוגת קלה בקוטר 16 אינץ'.

הונדה HR-V החדש: מצוייד ברשימת אבזור מרשימה

אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עיגוני איזופיקס, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, כל מערכות בקרת הבלימה והאחיזה המקובלות, ומערכת בלימה אוטונומית עירונית. הציוד הבטיחותי לוקה מעט בחסר לאור העובדה שהונדה ג'אז הקטנה מצויידת באבזור בטיחות אקטיבי ופסיבי עשירים יותר וכך גם חלק מהמתחרות הזולות יותר.

יחידת הנעה

בהתאם למגמה העולמית, ציידה הונדה את ה- HR-V החדש במנוע i-VTEC קטן נפח, אך לא מוגדש טורבו, מסדרת earth dreams technology החדשה של היצרן. נפחו של מנוע הבנזין 1,498 סמ"ק והספקו עומד על 130 כ"ס. שיא ההספק מגיע ב- 6,600 סל"ד רחוקים וכך גם שיא המומנט שמגיע ב- 4,600 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה למען החסכון בדלק.

יחידת ההנעה של הונדה HR-V אינה מספקת ביצועים מלהיבים אך מסוגלת לייצר קצב התקדמות מספק, לשם כך נדרשנו להרוות את צמאונם של המנוע ותיבת ההילוכים לסל"ד גבוה. מיאוץ מעמידה למאה קמ"ש ארך 10.9 שניות בבדיקה שלנו, כמעט כמו נתוני היצרן. נתון צריכת דלק עומד על פי היצרן על 19.2 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בסוף ימי המבחן מדדנו צריכת דלק ממוצעת של 13.8 ק"מ לליטר, נתון טוב בהחלט הניתן לשיפור באמצעות נהיגה מתונה ומחושבת.

חווית נסיעה

בעיר מרגיש הונדה HR-V נעים ונינוח עם תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת. בסביבה עירונית הוא זריז, נעים לתפעול וקל לתמרון. הראות כלפי חוץ טובה לפנים ולצדדים ולאחור היא מעט חסרה אך נותנת למצלמת החניה לפצות על כך. בנסיעה בין עירונית בה שיוט מתבצע ב- 2,000 סל"ד, כל מיאוץ לשם עקיפה דורש לחיצה נחושה על דוושת התאוצה בשל רצועת הכוח הצרה, מה שיוצר רעשי מנוע חזקים ומונוטוניים בתא הנוסעים. באופן כללי בידוד הרעשים לוקה בחסר ורעשי המנוע נשמעים בחוזקה בסל"ד גבוה, גם רעשי הרוח והכביש נוכחים.

הונדה HR-V החדש: אינו מציג יומרות ספורטיביות אך משרה תחושת ביטחון אצל הנהג

נוחות הנסיעה בהונדה HR-V אינה מרשימה. המתלים מכויילים על הצד הנוקשה ודואגים להעביר לתא הנוסעים את מרבית המהמורות בכביש ולגרום להונדה HR-V לקפץ בכביש משובש. מנגד, ריסון המרכב טוב, רמת האחיזה גבוהה ועוצמת הבלימה טובה. למרות זוויות גלגול גבוהות והגה אנמי, מצליח הונדה HR-V להעביר לנהג תחושת ביטחון ושליטה בזמן הנהיגה.

סיכום

הונדה HR-V החדש אמנם הגיע באיחור לישראל ומחירו גבוה ביחס למתחרות, אך המוניטין המצויין של הונדה בעולם ובישראל הפך את הדגם למבוקש ואת פנקס ההזמנות של היבואנית לעמוס מאוד. הונדה HR-V החדש מביא עימו עיצוב נעים, תא נוסעים שימושי ומרווח, רשימת אבזור מכובדת, ומנוע חסכוני, לכן נמליץ לקחת אותו בחשבון בתהליך בחירת הקרוסאובר החדש שלכם.

הונדה HR-V 1.5 קומפורט אוטומט
מנוע 1,498 סמ"ק  
הספק מרבי 130/6,600 סל"ד/כ"ס
מומנט מרבי 15.8/4,600 סל"ד/קג"מ
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,294 מ"מ
רוחב כללי 1,772 מ"מ
גובה כללי 1,605 מ"מ
בסיס גלגלים 2,610 מ"מ
מיכל דלק 50 ליטרים
נפח תא מטען

431/1456 ליטרים

משקל עצמי 1,249 ק"ג
מהירות מרבית 187 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש 10.8 שניות (יצרן)
קבוצת זיהום 3
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים 
מחיר

138,900 ₪

הונדה HR-V 2016