סובארו לבורג 2016 במבחן דרכים

  • כתב: צבי לשץ
  • צילום: צבי לשץ
  • 01 ספטמבר 2016
  • 2 תגובות

סובארו לבורג החדשה הוצגה בעולם כבר בשנת 2013 אך היצרן היפני הקטן לא מיהר לייצא אותה אל מחוץ לגבולות היבשת. השם לבורג (Levorg) אם תהיתם הוא הכלאה בין שלוש מילים: לגאסי, רבולושיין, וטורינג (Legacy, revolution, touring). סובארו לבורג מצויידת במנוע טורבו בנזין חדש, מערכת הנעה כפולה, ובעיצוב שצפוי לעורר את בלוטות הרוק של חובבי הנהיגה בכלל וחובבי סובארו בפרט.

סובארו לבורג

ייעודה העיקרי של סובארו לבורג החדשה הוא להיות מכונית סטיישן פרקטית ונעימה שתוכל לשנע משפחה שלמה בזריזות ובנוחות, ובו זמנית תדע לספק גם הנאה לנהג, בדיוק כמו חלק מדגמי המותג בשלהי שנות ה- 90.

עיצוב

סובארו לבורג היא הכלאה מוצלחת לטעמנו בין סובארו אימפרזה לבין סובארו B4, אך לא רק. החזית של הלבורג לקוחה ישירות מסובארו STI עם סבכת קירור עצומה מעוטרת כרום, פתח אוורור על מכסה המנוע, ויחידות תאורה משוכות לאחור עם תאורת לד מלאה. במבט פרופיל בולטות חצאיות הצד המקנות ללבורג תחושה של רכב נמוך יותר, במיוחד עם חישוקי הסגסוגת בקוטר 18 אינץ'. אנשי סובארו טוענים כי לצורך עיצוב חלקה האחורי של הלבורג נלקחו אלמנטים שונים מסובארו אאוטבק משני דורות לאחור. ניתן לומר בוודאות כי יחידות התאורה הגדולות מאחור בשילוב פס הכרום הרוחבי מוסיפים עניין ופלפל גם בירכתי הלבורג.

סובארו לבורג

סובארו לבורג איננה סטיישן אפרורית והיא מצליחה להתבלט עיצובית בעיקר בזכות החרטום הזועק. הלבורג מושכת המון מבטים ותהיות ובהחלט יכולה לתרום לאגו של נהגים המחפשים תשומת לב. התוצאה הנראית לעין היא מכונית מעניינת מאוד ושונה בנוף הישראלי.

תא הנוסעים

הכניסה לתא הנוסעים של הלבורג חושפת תא נוסעים של סובארו אימפרזה אך מוקפד, מאובזר ואיכותי יותר. אין קושי במציאת תנוחת נהיגה טובה, אך נציין כי בבסיסה תנוחת הנהיגה של הלבורג היא נמוכה. ההגה מגיע ישירות מסובארו STI ואין צורך להרחיב על כך. הנדסת האנוש של הלבורג טובה בבסיסה אם כי דורשת הסתגלות קלה. בליל המידע הרב שיודע להציג הרכב מפוצל לשלושה תצוגות שונות שלכל אחת מהן שליטה נפרדת, מעט מיותר אך בהחלט מוסיף לפאסון בתא הנוסעים. מעבר לכך כל הפקדים ממוקמים במקומם הטבעי.

סובארו לבורג

המרווח מלפנים טוב מאוד, המושבים נוחים לאורך זמן ומספקים תמיכה מצויינת. מאחור המצב אינו מרשים בעקבות בסיס גלגלים קצר באורך 2,650 מ"מ שפוגע במרווח הברכיים של הנוסעים מאחור. קו שיפול הגג פוגם במרווח הראש ותעלת ההינע האימתנית מחסלת לחלוטין את הרצון לשבת במושב האמצעי מאחור. הלברוג' תתאים למשפחות עם שני ילדים מתבגרים או שלושה ילדים קטנים, אך לא יותר.

תא המטען מציע שפת הטענה ומפתח מצויינים. הנדסת האנוש בתא המטען מצויינת והוא כולל ווי תליה ותאורה. בהשוואה למכוניות סטיישן אחרות נפחו של תא המטען של סובארו לבורג לוקה בחסר ומציע 486 ליטרים בלבד וניתן להגדלה עם קיפול הספסל האחורי.

אבזור

סובארו לבורג משווקת בישראל בגרסה אחת שמחירה 179,990 ₪. גרסה זו מאובזרת למדי וכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ', דיבורית בלוטות', חיבורי USB ו- AUX, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם לכניסה והנעה, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, מערכת מצבי נהיגה SI-DRIVE, חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ', יחידות תאורה קסנון, תאורת LED, ופתחי מפלט כפולים מאחור.

סובארו לבורג

לצערינו עם תג מחיר של 179,990 ₪ נעדרים מרשימת האבזור פיצ'רים נדרשים כגון כיוונון חשמלי למושבים, פתחי מיזוג מאחור, וגג פנורמי צנוע. מה שחסר עוד יותר הוא היעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות כגון ניטור שטח מת, זיהוי סטיה מנתיב ובלימה אוטונומית. את אלו מחליפה מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית ללא תוספת תשלום.

חווית נסיעה

מתחת לכונס האוויר האימתני על מכסה המנוע שוכן מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.6 ליטרים המפיק 170 כ"ס המגיעים לכל לארבעת הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים רציפה. המנוע החדש של סובארו מייצר שפע של דחף זמין בזכות נתון מומנט העומד על 25.5 קג"מ, אך בגלל התיבה הרציפה ישנה השהייה מציקה בזינוקים ובעקיפות. התיבה כשלעצמה טובה מאוד ומדמה יחסי העברה קבועים של תיבה אוטומטית. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 11.3 ק"מ לליטר בזמן המבחן.

סובארו לבורג

הלבורג הינה משפחתית ספורטיבית וזריזה אך לא כזו שתקפיץ לכם את האנדרנלין בדם. מיאוץ מעמידה ל- 100 קמ"ש ארך 8.9 שניות ומצב התיבה הספורטיבי מחדד את תגובות הרכב עוד יותר. בניית הכח הלינארית מאפשרת התנהלות ידידותית בפקקים ובשיוט רגוע בכבישים בין עירוניים. ההתנהלות העירונית של הלבורג נעימה, ההגה קל ושדה ראייה מצויין לכל הכיוונים.

למרות צמיגים נמוכי חתך מצליחה הלבורג לספוג ולבודד את מרבית שיבושי הדרך הקטנים. כיול המתלים מתייצב בדיוק באמצע. הלבורג לא סופר נוחה, כמצופה ממכונית ספורטיבית, אך גם לא שוברת עמודי שידרה. בידוד רעשי הכביש והרוח טובים, וגם צלילי המנוע והתיבה נעימים כל עוד הם בטווח הפעולה הרגוע.

סובארו לבורג

קהל היעד המצומצם אליו פונה הלבורג יידע להעריך אותה בפיתולים. עם שלדה מכויילת היטב ומכלולים מסובארו STI, ניתן לחוש בשורשים הספורטיביים. ההגה זריז ומדוייק, ההנעה הכפולה באה לידי ביטוי עם שפע של אחיזה בלתי נגמרת, וזוויות הגלגול הקטנות מוכיחות שזו מכונית ספורטיבית ומהנה מאוד לנהיגה.

סיכום

מי שהתרפק על אגדות הראלי מן העבר לא ימצא את מבוקשו בסובארו לבורג החדשה. סובארו לבורג אמנם מהנה לנהיגה אך חסר בה הכוח והניצוץ שהפך את המכוניות ההן לאגדות. סובארו לבורג פונה לקהל יעד מצומצם מאוד, במיוחד לנוכח תג המחיר העומד על 179,990 ₪. במחיר של 40,000 ₪ פחות ניתן למצוא משפחתיות סטיישן חזקות ומהנות לנהיגה לא פחות. לחילופין, במחירה של הלבורג יכולה משפחה להעמיד בחניה רכב פנאי שטח חדש ונוצץ.

סובארו לבורג החדשה היא מכונית טובה אך לא מדובר פה במהפכה. לדעתנו נהגים שירכשו את סובארו לבורג החדשה יעשו זאת בגלל המורשת ולבטח לא בגלל הביצועים.

סובארו לבורג 1.6 טורבו אוטומט
מנוע 1.6 ליטר טורבו בנזין
הספק מרבי 170/5,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 25.5/1,800 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רציפה
יחידת הנעה כפולה קבועה
אורך כללי 4,690 מ"מ
רוחב כללי 1,780 מ"מ
גובה כללי 1,490 מ"מ
בסיס גלגלים 2,650 מ"מ
מיכל דלק 60 ליטרים
נפח תא מטען

486 ליטרים

משקל עצמי 1,513 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 8.9 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 13.5 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 11.3 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 12
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2016)
מחיר

179,990 ₪

סובארו לבורג 2016