הונדה CR-V החדש הוצג בארה"ב

  • כתב: קובי זוילי
  • צילום: יצרן
  • 18 אוקטובר 2016
  • 1 תגובות

הונדה CR-V הינו מראשוני רכבי הפנאי שטח הבינונים שהוצגו בעולם. הרכב הוצג בשנת 1995 כדגם קונספט וזמן קצר לאחר מכן הניח הדגם הסדרתי את גלגליו על כבישי יפן. הונדה CR-V מעולם לא התיימר להציג יכולות נסיעה בשטח והיצרנית מעולם לא חששה לומר זאת. הרכב יועד כרכב פנאי עם יכולת לשינוע המשפחה בנוחות עם מרחב פנימי גדול שיוכל לתת מענה לצרכי המשפחה המודרנית.

בסוף השבוע האחרון, כעשרים שנה לאחר שהוצע הדור הראשון של ה- CR-V הציגה הונדה את הדור החדש והחמישי במספר, בדיוק חמש שנים מאז הוצג הדור הקודם. בשלב זה מדובר בגרסה האמריקאית של הרכב שתצא אל השוק כבר בחורף הקרוב. הגרסה האירופאית תוצג במהלך שנת 2017 ואלינו יגיע הרכב ככל הנראה רק במהלך החציון השני באותה השנה. מאז החל השיווק של הונדה CR-V מהדור הראשון בארה"ב בשנת 1997 נמכרו למעלה מ- 4 מיליון רכבים.

הונדה CR-V

עיצוב 

העיצוב החיצוני של הונדה CR-V החדש לוקח את העיצוב הנוכחי ונותן לו ביטוי מודרני. ה- CR-V החדש מקבל מראה אגרסיבי ומושך יותר לעומת הדגם הקודם שעיצובו החיצוני היה נאה אולם מעולם לא היווה מוקד משיכה מיוחד. בדגם החדש חזית הרכב מקבלת מראה שרירי ואגרסיבי עם פנסים קדמיים משוכים לאחור, תאורת יום מסוג DRL, ופתח יניקת אוויר גדול ונוכח התחום בין הפגוש לבין לוגו החברה המתנוסס בחזית. במבט מהצד, חלון אחורי מחודד וחישוקים בקוטר של 17 עד 18 אינץ' תורמים למראה הדינמי של הרכב המשדר תנועה גם כשהרכב עומד. בחלק האחורי ניתן למצוא יחידות תאורה המתחלקות לשני חלקים. החלק האחד מצוי בדלת האחורית והחלק האחר מצוי בקורות הצד האחוריות של הרכב. החלון האחורי צר, ומעניין יהיה ללמוד בנסיעת המבחן האם שדה הראייה לא נפגע כתוצאה מכך. בהונדה CR-V החדש נעשה שימוש רב בעיטורי ניקל התורמים למראה היוקרתי והנוצץ של הרכב.

העיצוב הפנימי אינו חורג מהמקובל ומציג עיצוב אלגנטי של לוח השעונים עם שימוש בחומרים איכותיים. במרכז הדשבורד ניתן למצוא מערכת מולטימדיה תקנית שהפכה בשנים האחרונות לפריט חובה כמעט בכל רכב. גי'ף קונרד (Jeff Conrad) סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת הונדה ציין כי הונדה CR-V מעלה את הרף לעומת הדגם הקודם בכל קריטריון אפשרי. הרכב מספק יותר ביצועים, יותר מרווח פנימי, תחושת פרימיום, חסכון בדלק, ותמורה טובה מאי פעם. עוד ציין כי הלקוחות עומדים לאהוב את מה שהם יראו ומה שיחוו מאחורי ההגה של הונדה CR-V החדש.

הונדה CR-V

יחידות הנעה

אחת הבשורות הגדולות שהונדה CR-V החדש מביא עימו הוא המעבר למנוע טורבו בנזין עתיר הספק וקטן נפח. ברכב מותקן מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר שמשרת גם את ההונדה סיוויק החדשה. מנוע זה מפיק 190 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רציפה חדשה המחליפה את תיבת ההילוכים האוטומטית ששירתה את הדגם הקודם. גם מקדם הגרר שופר ובהונדה מבטיחים רכב חסכוני במיוחד. בארה"ב יוצע הונדה CR-V גם עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר המוכר ששירת את הדגם הקודם. מנוע זה מפיק 184 כ"ס ב- 6,400 סל"ד, 800 סל"ד יותר מהסל"ד בו מפיק מנוע הטורבו את שיא ההספק. הונדה CR-V יוצע גם עם הנעה קדמית וגם עם הנעה לכל ארבעת הגלגלים.

הצד הדינמי 

הונדה CR-V החדש מצויד במתלי מקפרסון מלפנים ומתלים רב חיבורים מאחור. הונדה מציינת כי שילוב המתלים עם השלדה החדשה, השיפור בתפקוד ההגה החשמלי, וסיוע מערכות נוספות המצויות ברכב, מספקים חווית נהיגה נעימה עם קשר ישיר בין התחושה של המחזיק בהגה למה שקורה על הכביש.

הונדה CR-V

מידות 

מידות הרכב צמחו לעומת הדור הקודם והרכב מציע שפע מקום ליושבים מלפנים ומאחור. אורכו של הונדה CR-V החדש עומד על 4,587 מ"מ (58 מ"מ יותר מהדגם הקודם), רוחבו 1,854 מ"מ (35 מ"מ יותר מהדגם הקודם), גובהו 1,679 מ"מ בגרסת ההנעה הקדמית ו- 1,689 מ"מ בגרסת ההנעה הכפולה (לעומת 1,654 מ"מ בדגם הקודם). בסיס הגלגלים עומד על 2,659 מ"מ (40 מ"מ יותר מהדגם הקודם).

אבזור 

הונדה CR-V החדש יוצע בארה"ב בארבע רמות אבזור שונות. בין יתר המערכות ניתן לציין: בקרת אקלים, בקרת שיוט, חימום מושבים, מפשיר אדים לחלונות האחוריים, שקעי 12V, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', 8 רמקולים עם הספק מירבי של 180W, בלוטות', Apple CarPlay, וקישוריות למכשירי אנדרויד. רשימת אבזור הבטיחות של הונדה CR-V כוללת את כל מערכות הבטיחות הסטנדרטיות ובנוסף גם מערכות בטיחות אקטיביות כגון: מצלמות היקפיות, התראה ושמירה על מרחק מהרכב לפנים, והתראה ושמירה על נתיב הנסיעה.