אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
אחרי 22 שנים שהיא משקיעה בעצמה ומראה לכולם כמה היא שווה, זוכה אאודי A4 בדורה החמישי לתדמית בוגרת ואצילית. מה שזיכה את הדורות הקודמים בתשואות כבר הפך למובן מאליו וכעת היא צריכה להוכיח שהיא מסוגלת ליותר מבלי לצעוק. יריבותיה לסגמנט לא מאפשרות לה לעצום עין והקרב על תואר מלכת הקטגוריה הפך לשיחת היום. ידידיה מסגמנט רכבי הפנאי מתגלים כאויבים ופולשים לאיטם לטריטוריית הבית שלה. אאודי A4 החדשה יפה יותר, חזקה יותר, טכנולוגית יותר, ועושה הכל באלגנטיות מרשימה. היא נראית מצוין גם בצבע לבן והגריל הגדול בשילוב פנסי הלד יוצרים נוכחות שקשה להתעלם ממנה. גרסת המבחן מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שבעה הילוכים. רמת האבזור הבכירה לוקצ'ורי נמכרת במחיר 307,000 שקלים ויוצרת ציפיות בהתאם. האם הדור החמישי של אאודי A4 יצליח להצדיק את המחיר ולהצטיין בפלח משפחתיות הפרימיום הגדולות?
עיצוב חיצוני - אלגנטיות אתלטית
עיצובה החיצוני של אאודי A4 מרשים ואלגנטי. היא מתפרשת לאורך 4,726 מ"מ ויכולה להיראות לחלק מהמתבוננים הפחות מנוסים כאאודי A6, אחותה הגדולה. אאודי A4 החדשה פחות סולידית מהדור הקודם ומרגישה מספיק בטוחה בעצמה כדי לספר על זה לכולם. קווי המתאר משייטים כמכחול עדין על גוף המרכב ויוצרים מראה מרהיב. החזית כוללת גריל כרום גדול וזוויתי הנושא את סמל הטבעות המפורסם, והפגושים העדינים משווים לחזית את הצד המאופק שלה. יחידות התאורה כוללות תאורת יום מסוג LED ליצירת אפקט הגעה מרשים. מכסה המנוע רחב ומפוסל. חישוקי 19 אינץ' בצבע טיטניום הנועלים צמיגים רחבים תורמים למראה וממשיכים לדבר את שפת העיצוב הספורט-אלגנטית החמקמקה. חלקה האחורי כולל יחידות תאורה עדכניות ומרשימות יותר בהשוואה לדור הקודם והן מבוססות תאורת LED. דלת תא המטען המלוטשת יוצרת אשליית ספויילר עגלגל וזוג המפלטים הבוהקים חותמים את המראה המוצק והמאוזן.
עיצוב פנימי - סלון טכנולוגי מפנק
כניסה לתא הנוסעים מחזקת את הרושם החיצוני ומפגישה אתכם עם סלון נינוח ומעוצב המצוייד במיטב הטכנולוגיה. תא הנוסעים של אאודי A4 הוא מקום שמאוד נעים לשהות בו. ההקפדה על הפרטים הקטנים ניכרת בכל פינה ואיכות החומרים וההרכבה גבוהים מאוד. שילוב מרקמי החומרים והגוונים נראה ומרגיש נהדר. פתחי המיזוג נמתחים לרוחב הדשבורד ומשווים מראה רחב ונקי. תפעול הרכב דורש הסתגלות, אך לאחר לימוד קצר תפעול הפקדים מרגיש אינטואיטיבי. הקונסולה המרכזית כוללת מסך מולטימדיה עם מערכת ההפעלה העדכנית MMI הנשלטת על ידי פקד הממוקם בין המושבים. היבואנית התקינה ברכב תוכנת ניווט Waze הפועלת על גבי המסך המרכזי, אך מכיוון שאיננו מסך מגע, הותקן גם משטח מגע ייעודי בתוך מחזיק הכוסות של הנהג ולמעשה נותר רק מחזיק כוסות בודד. הפתרון אמנם עובד אך אינו אלגנטי מספיק ומרגיש כנטע זר בתא הנוסעים המוקפד.
בתא הנוסעים חסרים תאי אחסון. בדלתות ישנו חלל אחסון אך איננו נוח, תא האחסון בין המושבים מזערי, ותא הכפפות יכול להכיל רק כפפות. לוח המחוונים ברור וקריא, ומד המהירות מגיע עד 300 קמ"ש. המושבים המתכווננים חשמלית נוחים מאוד ומספקים תנוחת נהיגה אידיאלית לכל נהג בזכות מגוון אפשרויות כוונון, כולל כיוון כרית לגב תחתון. גרסת המבחן מגיעה עם זכרונות למושב הנהג ולמראות, מעולה אם אתם לא הנהגים היחידים ברכב. ההגה הקטן מחופה עור, נעים לאחיזה, מתכוונן לגובה ולעומק, וכולל פקדים לשליטה על מערכות הרכב ומשוטים להחלפת הילוכים. גם ידית ההילוכים מחופה עור ונעימה לשימוש, לתפעולה נדרש רק קליק קדימה או אחורה. מעבר להילוך חניה מתבצע בלחיצת כפתור. כשתצאו מהמכונית, היא תסרוק עבורכם את התנועה מאחור ותתריע מפני סכנה באמצעות הפעלת תאורת האוירה הפנימית בצבע אדום רמזור. מערכת ה- AUTO HOLD השימושית תשמור על דוושת הבלם לחוצה בעת עמידה ברמזור.
המושבים האחוריים נוחים ומרווחים עבור שני מבוגרים בגובה ממוצע אשר ייהנו גם מבקרת אקלים ייעודית. נוסעים גבוהים יותר יחושו בחוסר במימד הגובה. המושב האמצעי לא מומלץ לנוסע מבוגר בשל מרווח מצומצם ותעלת הינע גבוהה. תא המטען בנפח 480 ליטרים שימושי ונוח להטענה בזכות שפת הטענה נוחה ומפתח רחב.
אבזור - הרשימה עוד ארוכה...
גרסת הבסיס של אאודי A4 המצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר, מגיעה כסטנדרט עם רשימת אבזור נדיבה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה נשלטת מההגה עם מסך בגודל 7 אינץ', חיבורי USB ו- AUX, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת עצור וסע, בלם יד חשמלי, פנסי קסנון עם מערכת שטיפה, וילונות צד אחוריים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם חיווי על גבי המסך המרכזי, ריפוד עור משולב בד, חלון גג, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינץ'. גרסת הטורבו בנזין 2.0 ליטרים מוסיפה לרשימה פנסי LED קדמיים ואחוריים עם כיוון טווח אוטומטי, מושבים קדמיים עם תמיכה חשמלית לגב התחתון, משענת מושב אחורי מתקפלת, בורר מצבי נהיגה וחישוקי 18 אינץ'. חבילת אקזקיוטיב המוצעת בתמורה ל- 4,900 ₪ נוספים, כוללת מושב נהג מתכוונן חשמלית ותאורת אווירה פנימית.
גרסת לוקצ'ורי שהתייצבה למבחן שלנו מוסיפה לרשימה בין היתר חבילת מערכות סיוע בטיחות בנסיעה עירונית, מושבים קדמיים חשמליים עם כוונון מלא וזיכרונות לנהג, מראות מתקפלות חשמלית, תאורת אוירה פנימית, ומערכת שמע תוצרת B&O שהיא שיר הלל למוזיקה. הרמקולים האיכותיים מדמים צליל תלת ממדי ואם תעצמו את העיניים תוכלו לחוש ברעד מיתר הכינור שלצדכם. הצליל הנקי עם הבאסים החדים יגרמו לכם להקשיב מחדש לפלייליסט שלכם.
היצע המנועים
גרסת הכניסה של אאודי A4 מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר בהספק 150 כ"ס המאיץ את המכונית מעמידה למאה קמ"ש תוך 8.5 שניות. מחירה עומד על 235,700 ₪ או 265,600 ₪ לגרסת לוקצ'ורי המאובזרת. גרסת הביניים אותה בחנו מצויידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 190 כ"ס המאיץ את המכונית מאפס למאה קמ"ש תוך 7.3 שניות. מחירה עומד על 277,100 ₪ או 307,000 ₪ לגרסת לוקצ'ורי. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית S-tronic בעלת שבעה הילוכים המעבירה את הכוח לגלגלים הקדמיים. גרסת הקוואטרו עם ההנעה הכפולה משודכת למנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 252 כ"ס ומחירה עומד על החל מ- 332,500 ₪.
מתניעים
הגיע הזמן להניע את המכונית ולהרגיש איך כל זה מתורגם לתחושות ורגשות והאם הפרמיה שגובה יצרנית פרימיום מקבלת ביטוי גם בחווית הנהיגה. אאודי A4 היא מכונית גרמנית קלאסית, בולמי הזעזועים מכויילים על הצד הנוקשה של הסקאלה ולכן בתוך העיר ובמהירויות נמוכות היא רגישה לבורות ושברים ולא פעם מתקבלת חבטה לא נעימה. ככל שעולה המהירות ומשתפרת איכות האספלט, אאודי A4 נוחה ונינוחה יותר. בנסיעה בין עירונית היא מרגישה מרוסנת מאוד, המתלים עושים עבודה נהדרת ומשאירים את "נפלאות" האספלט מחוץ לתא הנוסעים.
ארבעת הצילינדרים לא מפיקים צליל שידחוק בנהג ללחוץ על דוושת התאוצה אך הביצועים דווקא כן. אאודי A4 זריזה למדי ואחרי השהיית טורבו קצרצרה מתקבל מלוא הכוח בצורה ליניארית. בנהיגה רגועה מתחלפים ההילוכים במהירות וביעילות. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה בין מצב נוחות למצב אוטומטי המתאים את עצמו לתנאי הדרך והנהיגה. בבחירת מצב דינמיק בבורר מצבי הנהיגה, ההגה מתקשח והמנוע שומר על סל"ד גבוה כדי לספק זמינות מיידית לכל ליטוף דוושת התאוצה.
בשיוט במהירות בינעירונית מספקת אאודי A4 חוויה רגועה ושקטה מאוד. המנוע לא נשמע, המזגן עובד ברחש ובידוד הרעשים מושלם. רעשי הרוח לא נשמעים והמכונית נטועה בנתיב הנסיעה בצייתנות. כשמוציאים את ה- A4 לרעות בשדות אספלט מפותלים, מגלים שותפה חביבה אך לא יותר מכך. היא מדוייקת, צפוייה, ותפעיל את בקרת היציבות הרבה לפני שתתחילו ליהנות. אאודי A4 תשמור עליכם ותזכיר לכם שהיא מעדיפה לשייט בנינוחות ולשמוע מוזיקה טובה. הבלמים מספקים בלימה חדה גם לאורך זמן וההגה מדוייק וחד אך לא שש לספר יותר מדי על המתרחש מתחת לגלגלים. צריכת הדלק הממוצעת בימי המבחן המאומצים עמדה על 11 ק"מ לליטר. נהיגה מתונה תקרב אתכם קצת יותר לצריכת הדלק הממוצעת שמפרסם היצרן העומדת על 18.8 ק"מ לליטר.
סיכום
אאודי A4 החדשה היא מכונית נפלאה. היא מהוקצעת, הדוקה, ועושה הכל בצורה כמעט מושלמת ובלי הפתעות. תא הנוסעים נוח ומבודד היטב ותרגישו שאתם ספונים במיטב התוצרת הגרמנית, אך המושב האחורי צפוף והמתלים מעט נוקשים. ברמת מחירים זו היינו מצפים לאבזור בטיחות אקטיבית הכולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב. אאודי A4 החדשה מצליחה לשלב מראה יוקרתי מבלי להתאמץ, בדיוק כמו הלקוחות שלה שמבקשים ליהנות מהאיכות הגבוהה עם הסמל הנכון מבלי לנקר עיניים.
| אאודי A4 2.0 TFSI לוקצ'ורי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 2.0 ליטרים |
| הספק מרבי | 190/4,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 32.6/1,450 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,726 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,842 מ"מ |
| גובה כללי | 1,429 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,830 מ"מ |
| מיכל דלק | 54 ליטרים |
| נפח תא מטען |
480 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,480 ק"ג |
| מהירות מרבית | 240 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 11 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 3 |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2015) |
| מחיר |
307,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025