וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
קיה פיקנטו היוצאת כבר בת שש ועדיין מצליחה להתגבר על מתחרות חדשות בשוק ולשמור על מעמדה המכובד בצמרת סגמנט המיני בישראל, כחדשה וכמשומשת. הדור החדש והשלישי במספר של קיה פיקנטו, שהחל עתה את דרכו בישראל, לא מציג רבולוציה ביחס לדור הקודם אלא אבולוציה טבעית. קיה בחרה בגישה שאין צורך לתקן מה שעובד, אלא רק לשפרו, ונראה כי היא יודעת בדיוק מה היא עושה. יצאנו לבדוק האם השיפורים בדור החדש יאפשרו לקיה פיקנטו לשמור על הכתר.
| קיה פיקנטו EX | |
|---|---|
| יתרונות | בטיחות, שימושיות, אבזור, בידוד רעשים |
| חסרונות | ביצועים, צריכת דלק |
קיה פיקנטו 2017 החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה וקשיחה ב- 32% ביחס לדור הקודם, אך המידות נותרו ללא שינוי כמעט. אורכה הכללי עומד על 3,595 מ"מ, רוחבה 1,595 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח על פני 2,400 מ"מ. עם זאת, תכנון חכם של תא הנוסעים הניב מרווח טוב לנוסעים ותוספת של 55 ליטרים לתא המטען שנפחו עומד כעת על 255 ליטרים והוא הגדול בסגמנט. למבחן הדרכים שלנו התייצבה קיה פיקנטו ברמת אבזור EX הבכירה עם מנוע בנפח 1.25 ליטר ותיבת הילוכים אוטומטית, שמחירה עומד 79,900 ₪.
עיצוב ונוחות
מספיק מבט אחד מהיר כדי להבין שזו קיה פיקנטו. קווי העיצוב הכלליים דומים לדגם היוצא אך התוצאה בוגרת ומרשימה יותר. פנסים מחודדים המשתלבים עם גריל אף הנמר של קיה, ופגוש קדמי רחב וקובייתי, מעניקים לפיקנטו החדשה חזית ספורטיבית ותחושה שהיא רחבה וגדולה ממה שהיא באמת. מהצד ניתן לזהות פרופורציות מחמיאות ובתי גלגלים תפוחים, ומאחור פנסים מעוצבים ופגוש רחב עם שילוב פלסטיקה שחורה.
קיה תכננה את תא הנוסעים לטובת ניצול המרחב בצורה אופטימלית. מחד הינו פרקטי ומרווח לנוסעים ומאידך מעוצב ונעים לשהייה. התחושה הכללית היא כי גם כאן ניסתה קיה לתת למכונית הקטנה אופי ותחושה של מכונית גדולה יותר. העיצוב סולידי ובוגר, אולי בוגר מדי, עם גלגל הגה שנלקח מהדגמים היקרים יותר של החברה, לוח מחוונים קלאסי עם תאורה לבנה, ושימוש נרחב בצבע שחור. פקדי בקרת האקלים המעוצבים בקפידה, פס כסוף לרוחב הדשבורד ומסך מולטימדיה נאה, הינם האלמנטים העיצוביים היחידים שתמצאו בתא הנוסעים.
איכות החומרים הינה מהגבוהות בסגמנט אך בכל אופן מדובר בפלסטיקה קשיחה ופשוטה. איכות ההרכבה גבוהה ולא נמצאו חלקים חופשיים או קרקושים בזמן הנסיעה. החלקים איתם בא הנהג במגע מרגישים איכותיים וזה מה שחשוב באמת. ההגה מחופה עור באיכות טובה וכולל מתגי שליטה על מערכת השמע ומחשב הדרך. ידית ההילוכים מרגישה מוצקה, ושאר הפקדים מרגישים יציבים וחזקים. בניגוד למכוניות מיני אירופאיות, אין כאן תחושה של חיסכון בפלסטיקה, בריפודים או ברמת הגימור.
המושבים הקדמיים גבוהים יחסית, דבר התורם לכניסה ויציאה קלה מהרכב, ויוצר תנוחת ישיבה מעט גבוהה עם שדה ראיה מצויין לכל הכיוונים. המושבים הקדמיים נוחים, רחבים יחסית למכונית מיני, ומספקים תמיכה טובה גם בנסיעות ארוכות. המרחב לנוסעים מלפנים טוב מאד והרגליים לא פגשו את הדשבורד אפילו פעם אחת הודות למיקומו הגבוה ומידותיו הקומפקטיות.
הכניסה למושב האחורי מאתגרת יותר עקב הדלתות הקטנות. המושב האחורי קשיח והחלק האחורי צפוף יותר כצפוי. מרווח הראש טוב אך מרווח הרגליים מצומצם וברכי הנוסעים יפגשו את גב המושבים הקדמיים. בשורה התחתונה, שני מבוגרים בגודל ממוצע יוכלו להסתדר במושב האחורי בלי בעיות מיוחדות.
תאי אחסון לא חסרים לקיה פיקנטו. יש כאן תא אחסון גדול ונגיש מתחת למתגי בקרת האקלים, זוג מחזיקי כוסות הנשלפים בלחיצת כפתור, תא כפפות בגודל סביר, ותא אחסון סגור במשענת היד המתכווננת. הדלתות הקדמיות כוללות מחזיקי בקבוקים קטנים ומקום לציוד נוסף, אך מאחור אין תאי אחסון כלל. תא המטען בנפח 255 ליטרים כאמור. שפת ההטענה גבוהה והמבנה לא אידיאלי, אך המפתח גדול ונגיש, וקשה לבקש ממכונית מיני תא מטען טוב יותר. כאן המקום לציין כי ניתן לקפל את המושבים ביחס 60:40 ולקבל משטח הטענה שטוח בנפח 1,010 ליטרים שימושיים. מתחת לרצפת תא המטען יושב גלגל חלופי זמני.
קיה פיקנטו מציגה הנדסת אנוש מצויינת ואם מסך המולטימדיה לא היה מוריד כמה נקודות יכולנו לתת לה ציון מרבי בסעיף זה. לוח המחוונים איכותי, ברור וקריא עם מסך דיגיטלי בגודל 2.6 אינץ' עבור מחשב הדרך המפורט. ההגה מתכוונן לגובה, נוח לאחיזה והפקדים עליו קלים ונעימים לשימוש. פקדי בקרת האקלים נגישים וקלים לתפעול בלי להסיט את המבט מהכביש, ושקעי המדיה במיקום נוח וקרוב לאחסון הסמארטפון.
מערכת המולטימדיה המקורית דוברת עברית וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' בגימור מט למניעת השתקפויות, קישוריות בלוטות', שקעי USB ו- AUX, ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto. סביב המסך פקדים פיזיים לגישה מהירה לתפריטים המרכזיים, לשליטה על עוצמת השמע ומעבר מהיר בין תחנות רדיו. על פניו נשמע כמו תפריט מושלם, אמנם תפעול המסך דורש לחיצה חזקה מהרגיל ולפעמים אף יותר מלחיצה אחת כדי לבחור באופציה הרצוייה. הממשק ברובו מורכב מאריחים גדולים ונוחים אך לחצן "חזור" המשמש לחזרה למסך הקודם, קטן מדי ולא נוח לשימוש בזמן נסיעה. כמו כן, היינו שמחים לממשק מעט יותר שמח וצבעוני במקום ממשק שחור-לבן עם נגיעות בצבע אדום. מערכת השמע כוללת 4 רמקולים ומפיקה צליל סביר בלבד, לא משהו לרוץ לספר לחבר'ה.
המתלים בקיה פיקנטו החדשה זכו לכיול עם פשרה טובה באמצע, לא רכים ולא קשיחים מדי. בנהיגה מרגישה קיה פיקנטו כמו מכונית גדולה יותר ממה שהיא. היא מעניקה תחושה יציבה ומהודקת לצד נוחות נסיעה טובה בעיר ומחוצה לה. מפגעי הכביש העירוני מורגשים בתא הנוסעים אך לא ברמה מטרידה בדרך כלל, ובנסיעה עירונית המרכב מרוסן ויציב. החניה והתמרון בעיר מתבצעים בקלות הודות למידות הצנומות, הגה קל במיוחד, ורדיוס סיבוב קטן של 4,700 מ"מ. בידוד הרעשים הינו מהטובים בסגמנט ורק במהירות גבוהה נשמע שאון הצמיגים ברמה שמתחילה להפריע.
ביצועים
קיה פיקנטו בגרסת המבחן הבכירה, מצויידת במנוע בנזין ארבעה צילינדרים בנפח 1.25 ליטר המפיק 84 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 12.4 קג"מ ב- 4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 4 הילוכים אוטומטית פלנטרית ללא שליטה ידנית, ומאיץ את הרכב מאפס למאה קמ"ש תוך 13.7 שניות. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה ובלתי מורגשת, רק חבל שיש לה 4 הילוכים בלבד והיא פוגעת בצריכת הדלק וגורמת למנוע לעבוד בסל"ד גבוה בשיוט, כ- 3,000 סל"ד ב- 100 קמ"ש.
עם משקל עצמי של 959 ק"ג, מספק המנוע ביצועים טובים אך רחוק ממרגשים. בתנועה עירונית ובתחילת נסיעה התחושה זריזה ומספקת, ומחוץ לעיר מרגיש המנוע אנמי יותר, אך זה מספיק כדי לשמור על קצב התנועה ולשייט בבטחה בכבישים המהירים. בעליות תלולות עם רכב מלא בנוסעים ובציוד, תצטרך קיה פיקנטו להתאמץ מאד. הבלמים פועלים טוב אך אם להיות קטנוני, נספר כי הדוושה לא הכי מדוייקת ומעט גבוהה לטעמנו, לא משהו שצריך למנוע רכישה אבל שימו לב לכך בנסיעת המבחן שלכם.
השלדה שהוקשחה משמעותית מעניקה לקיה פיקנטו התנהגות כביש צפויה, מהודקת ובטיחותית לצד אחיזה גבוהה מהמקובל בקטגוריה. משקל ההגה עולה עם המהירות. בתנועה עירונית איטית הוא קל במיוחד ואפשר לסובב את ההגה עם הזרת. במהירות בין עירונית מקבל ההגה משקל גבוה יותר ומגיב במהירות לדרישות האוחז בהגה. מערכת ההיגוי והתנהגות הכביש ללא ספק יענו לדרישות הלקוח הפוטנציאלי.
צריכת דלק
ביום המבחן שכלל נסיעה בין עירונית בעיקר, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 13.4 ק"מ לליטר, לא נתון שמכונית מיני יכולה להתגאות בו. נציין כי הרכב חדש לחלוטין וצריכת הדלק צפוייה להשתפר מעט אך לא תתקרב לנתון של 18.5 ק"מ לליטר כפי שמצהיר היצרן. עם מיכל דלק של 35 ליטרים מתקבל טווח נסיעה של כ- 450 ק"מ. דרגת הזיהום של קיה פיקנטו בגרסת המבחן עומדת על 4 מתוך 15.
עלויות אחזקה
קיה פיקנטו מוצעת עם שבע שנות אחריות יצרן או 150,000 ק"מ. האחריות כוללת שלוש שנות אחריות מפגוש לפגוש ועוד ארבע שנים על מנוע וגיר. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 546 ₪, עלות הטיפול השני 905 ₪, עלות הטיפול השלישי 546 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,074 ₪. מחיר הפנס הקדמי עומד על 1,649 ₪. מחיר מראת צד עומד על 2,890 ₪, ועלות פנס אחורי עומדת על 1,310 ₪. ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21, ללא שלילות רישיון, וללא תביעות בעבר יעלה כ- 5,000 ₪ לשנה. כל המחירים כוללים מע"מ.
בטיחות
טלקאר היבואנית שמה דגש מיוחד על תחום הבטיחות וציידה את כל גרסאות קיה פיקנטו בציוד הבטיחות העשיר בסגמנט. אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עד למהירות 75 קמ"ש, ומערכת התרעה והאטה של הרכב הפועלת עד למהירות של 160 קמ"ש. בנוסף כוללת הפיקנטו בקרת יציבות מתקדמת עם מערכת המדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה לשמירה על היציבות בפניות, מערכת מובילאיי מהדגם המתקדם ביותר להתרעה על סטייה מנתיב הנסיעה ולזיהוי תמרורים, קדם מותחנים גם במושבים האחוריים, התרעה על אי חגירת חגורות בטיחות מלפנים ומאחור, ומגוון מערכות אלקטרוניות לבקרת בלימה. קיה פיקנטו החדשה טרם התייצבה למבחן הבטיחות של ארגון EuroNcap אך אנו מהמרים כי תקבל ציון גבוה.
תמורה למחיר
קיה פיקנטו מוצעת עם מנוע 1.0 ליטר או 1.25 ליטר ובשתי רמות אבזור. רמת LX הבסיסית כוללת בין היתר מערכת שמע מקורית (ללא מסך מגע) עם שליטה מגלגל ההגה, חיבורי AUX ו- USB, קישוריות בלוטות', 4 חלונות חשמל, ומחשב דרך. רמת אבזור EX המוצעת עם מנוע 1.25 ליטר בלבד מוסיפה לרשימה בקרת אקלים דיגיטלית, הגה בחיפוי עור, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, פנסי ערפל, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'. קיה פיקנטו ברמת אבזור EX עם מנוע 1.25 ליטר היא הגרסה המומלצת עבור הלקוח הפרטי ופער של 400 ₪ בלבד מגרסת LX עם אותו מנוע מדגישה זאת היטב.
העיצוב החיצוני מחמיא למימדים הקומפקטיים, תא הנוסעים איכותי ביחס לסגמנט, המושבים נוחים ואיכותיים, והמרחב הפנימי מספק לשימוש יומיומי. בנהיגה מרגישה קיה פיקנטו כמו מכונית גדולה יותר. היא מעניקה תחושה יציבה ונוחות נסיעה טובה בעיר ומחוצה לה, לצד בידוד רעשים מהטובים בסגמנט. יחידת ההנעה אינה חזקה אך פועלת בצורה חלקה, מספקת תגובות זריזות בתוך העיר, ומאפשרת נסיעה בקצב התנועה גם מחוץ לעיר. התרשמנו כי קיה תכננה מכונית מיני מוצלחת שכאילו נתפרה עבור הנהג הישראלי, ויש לה את מה שצריך כדי להמשיך לעמוד בצמרת הסגמנט.
| קיה פיקנטו 1.25 ליטר EX אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 1.25 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 84/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 12.4/4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 4 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 3,595 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,595 מ"מ |
| גובה כללי | 1,485 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,400 מ"מ |
| מיכל דלק | 35 ליטרים |
| נפח תא מטען |
255 ליטרים |
| משקל עצמי | 959 ק"ג |
| מהירות מרבית | 161 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 13.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 18.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.4 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 4 |
| ציון בטיחות ENCAP | טרם נבחנה |
| מחיר |
79,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025