יונדאי H350 במבחן דרכים - בא לשכונה בחור חדש

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: אלעד לרך
  • 06 ספטמבר 2017
  • 0 תגובות

עולם המסחריות מרגיש קצת אפור ולא מוכר למרביתנו. יונדאי לעומת זאת, מזהה את הפוטנציאל הכלכלי של הסגמנט ומרגישה בנוח להסתובב בעולם חדש כאילו הייתה שם מקדמת דנא. יונדאי משיקה ואן מסחרי חדש המכונה H350 ומבטיחה להביא אס מנצח למשחק שבו כולם מלכים. יונדאי H350 מגיע במספר סוגי מרכב לבחירה, ואן קצר, ואן ארוך, וקבינה בודדת עם בסיס גלגלים קצר או ארוך. את דגמי הקבינה הבודדת ניתן להסב לצרכים שונים כגון רכב עם תא קירור או טנדר גדול עם ארגז פתוח. יונדאי H350 משווק עם מנוע טורבו דיזל בנפח 2.5 ליטרים בהספקים של 150 ו- 170 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית, ושתי רמות אבזור לבחירה. בנוסף מוצע יונדאי H350 עם חמש שנות אחריות מלאות ללא הגבלת ק"מ, שהופכת את היוצרות בסגמנט ונותנת לו יתרון אדיר עוד לפני שעבר את הקילומטר הראשון. לקחנו למבחן את הואן הארוך ברמת אבזור אקסס הבכירה עם מנוע בהספק 150 כ"ס, שמחירו 245,000 ₪ לפני מע"מ או 289,100 ₪ כולל מע"מ, ויצאנו לבדוק האם ליונדאי יש אס חדש לכבוש קטגוריה נוספת.

יונדאי H350 ארוך אקסס
יתרונות   אחריות, סביבת נהג
חסרונות   בידוד רעשים, חדש בקטגוריה

יונדאי H350

עיצוב ונוחות

הדגמים הפרטיים, ובעיקר הג'יפונים המוצלחים של יונדאי, עזרו לה לטפס מעלה בטבלת המסירות ולזכות פעמים רבות בתואר מלכת המכירות בישראל. כעת מבצעת יונדאי דריסת רגל ראשונה בסגמנט אחר לגמרי, לא עוד ג'יפון חדש או משפחתית שתהפוך ללהיט ליסינג, אלא רכב מסחרי של ממש. יונדאי H350 מנסה להדגיש בעיצובו אלמנטים "יונדאיים" האופייניים לשפת העיצוב העדכנית של החברה. בולט במיוחד הינו גריל משושה ענק שבמרכזו סמל גדול שיבהיר לכולם, זאת יונדאי. בצידי הפגוש הקדמי הותקנו מדרגות אינטגרליות המאפשרת גישה נוחה לנקיון החלון הקדמי, פיצ'ר יעיל שאינו קיים ברכבים אחרים בקטגוריה.

אם נשים את היד על הלב הרי שהוואנים הגדולים לא באמת נבדלים בעיצוב החיצוני כפי שניתן לראות בקטגוריות שונות בעולם הרכב. הרכבים המסחריים צריכים להיות מרובעים ופרקטיים, ולכן מנסות היצרניות לשים דגש על סביבת הנהג ותא הנוסעים על מנת לקסום ללקוח הפוטנציאלי. עיצוב הפנים תואם לשפת העיצוב המוכרת של יונדאי אך עבר הסבה לקנה מידה של ואן מסחרי. ההגה והפקדים זהים כמעט לחלוטין לאלו שתמצאו ביונדאי אלנטרה למשל, וכך גם מערכת המולטימדיה קונקטד-קאר הכוללת מסך מגע בגודל 8 אינץ' ומוכרת משאר דגמי יונדאי. איכות החומרים בסיסית למדי אך רמת ההרכבה טובה ומספקת. ההרגשה הכללית במושב הנהג טובה יחסית לרכב מסחרי. מושב הנהג הידראולי, נוח ולא מעייף בנסיעה ארוכה, נתון משמעותי עבור הנהג הפוטנציאלי שצפוי לבלות שעות רבות על הכביש.

יונדאי H350

מרבית הפונקציות של מערכת המולטימדיה ניתנות לשליטה מגלגל ההגה והופכות את חווית הנהיגה היומיומית לנעימה יותר. המערכת מבוססת אנדרואיד וכוללת דיבורית בלוטות', חיבור לרדיו אינטרנטי, נקודת WiFi לגלישה באינטרנט, ניווט Waze, מצלמת רוורס, וכרטיס סים עם חבילת דאטה בנפח חודשי של 3GB למשך שלוש שנים. המסך לא מצטיין באיכותו ולעיתים סירב להגיב ללחיצות, והתברר כפרטנר לא אידיאלי לנהג העסוק. את החלונות הקדמיים ניתן לפתוח בלחיצה אחת אך סגירתם מתאפשרת רק במשיכה ארוכה של אותו המתג.

ביונדאי חשבו על השימושיות כי בסופו של דבר מדובר ברכב עבודה ולא ברכב לנסיעות מפנקות. בתא הנהג מצאנו לא פחות מ- 25 תאי אחסון שונים כולל תא כפפות מקורר. עוד בתא שלושה שקעי 12V ושקע USB. לצד מושב הנהג עוד שני מושבים עם תאי אחסון גדולים בתחתיתם. תא המטען גדול מאוד ומנסה לענות על כל הצרכים. לדגם עם בסיס הגלגלים הארוך (3,780 מ"מ) חלל הטענה בנפח של 12.9 מ"ק המאפשר הובלה של עד חמישה משטחים סטנדרטיים. על אף שתא המטען נראה קצת עירום, תמצאו כאן 14 נקודות עיגון, תאורה מעל הדלתות האחוריות ומעל הדלת הצידית, פסי עיגון ברצפה, מדרגה בפגוש האחורי, ואפילו מדף אחסון הממוקם בחלק הקדמי של תא המטען.

יונדאי H350

ביצועים

רכב המבחן מצוייד במנוע המפיק 150 כ"ס ב- 3,600 סל"ד ומומנט של 38 קג"מ בטווח של 1,500-2,500 סל"ד, ומשודך לתיבת 6 הילוכים ידנית. מדובר במנוע החלש בהיצע אך מציע מספיק כוח ולא נופל ממרבית המתחרים בקטגוריה. ניתן לשייט בקלות בכביש המהיר ולא הרגשנו מחסור בכוח זמין כשהרכב ללא מטען. תחילת הנסיעה איטית מעט ושילוב להילוך ראשון נוקשה אך לא ברמה מטרידה. הקלאץ' נעים לתפעול, עם נקודת חיכוך במיקום נוח. מערכת הסיוע לזינוק בעליה מאוד עוזרת אך לא תמיד עובדת כמצופה.

יונדאי H350

נקודה חשובה לציון היא יכולת העמסה של 1,226 ק"ג (1,330 ק"ג בדגם הקצר) ומשקל כולל של 3.5 טון. במילים אחרות, כדי לנהוג ביונדאי H350 אין צורך ברשיון C אלא ניתן להסתפק ברשיון B בתנאי שהוצא לפני שנת 2007. היות ומדובר ברכב עבודה, ישנן גם הטבות מס מהם נהנה יונדאי H350 וביניהן החזר מע"מ מלא, 100% הכרה בהוצאות, 20 אחוז הכרה בפחת שנתי, ושווי שימוש אפס.

שמחנו לגלות כי למרות גודלו (אורך של 6,195 מ"מ ורוחב של 2,038 מ"מ) עדיין קל לנהוג ביונדאי H350. הוא לא מרגיש כמו ואן ענק ומגושם אלא מעניק תחושת בטחון גם במקומות צפופים יותר בתוך העיר. התמרון בעיר קל יחסית בזכות רדיוס סיבוב של 6,425 מ"מ. הנסיעה נוחה למדי ומרבית שיבושי הכביש נבלעים במתלים, אך בידוד הרעשים לא מצטיין.

יונדאי H350

צריכת דלק

ליונדאי H350 מיכל דלק בנפח 75 ליטר. 150 הסוסים שהיו עימנו במבחן סיפקו צריכת דלק ממוצעת של 8.5 ק"מ לליטר, כלומר טווח נסיעה של כ- 600 קילומטרים מתדלוק לתדלוק. עם זאת, חשוב לזכור כי במרבית המקרים צריכת הדלק תהיה גבוה יותר היות ורכב המבחן היה ריק ממטען ואילו בעבודתו היומית יהיה עמוס בכל טוב.

בטיחות

ביונדאי לא לקחו את נושא הבטיחות בקלות דעת וה- H350 הוא מהמאובזרים בקבוצתו בתחום. ליונדאי H350 שתי כריות אוויר קדמיות, מערכת למניעת התהפכות, סייען לזינוק בעליה, מצלמת רוורס, התרעת סטייה מנתיב, חיווי על בלאי רפידות בלם, ומערכת מובילאיי כסטנדרט. מראות הצד המפוצלות מכסות שדה ראיה רחב בצידי הרכב, אך היינו שמחים לקבל כסטנדרט גם חיישני חניה מלפנים ומאחור שיעזרו מאוד במקומות צרים.

יונדאי H350

תמורה למחיר

יונדאי H350 נכנס לעולם המסחריות הגדולות ברגל ימין. הוא מספקת את כל מה שמספקים ותיקי הקטגוריה ובמרבית האספקטים עושה זאת טוב יותר. מדובר במסחרית נוחה שמתחשבת בנהג ובסביבתו, ומציעה תא נוסעים נעים לשהיה. עם שלל פ'יצרים פרקטיים, מערכת מולטימדיה טובה ומושב הידראולי, גם יום ארוך של נסיעות ועמידה בפקקים יעבור בנעימות וללא כאבי גב. מעבר לכך, יונדאי H350 נוח לעבודה ותא המטען הגדול מתוכנן לעשות את החיים קלים.

רכב המבחן הגיע ברמת אבזור אקסס הבכירה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה, איתורן, מושב נהג הידראולי עם חימום, בקרת שיוט, ותא כפפות מקורר. בתוספת תשלום ניתן לקבל גם חישוקי אלומיניום, תאורה בתא המטען, תאורת יום LED, גריל בצבע הרכב, חיישני רוורס, ופתיחת דלתות ב- 270 מעלות במקום 180 מעלות (זמין בדגם הארוך בלבד). ביחס לסגמנט, מדובר ברשימת אבזור נדיבה.

שוק המסחריות שמרן למדי ולא מעט סקפטיים יטילו ספק בהצלחתה של שחקנית חדשה בקטגוריית המסחריות, אך כלמוביל היבואנית מנוסה בתחום ומעניקה חמש שנות אחריות ושקט נפשי ללא הגבלת ק"מ, בזמן שהמתחרים מוצעים עם שלוש שנות אחריות והגבלת ק"מ. אם ניקח את הנתון החשוב הזה בחשבון ונוסיף את האמינות המוכרת של היצרנית, הרי שליונדאי H350 סיכויי הצלחה טובים מאוד בשוק המסחריות הישראלי.

יונדאי H350 אורך אקסס
מנוע 2.5 ליטרים טורבו דיזל
הספק מרבי משולב 150/3,600 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 38/1,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 6,195 מ"מ
רוחב כללי 2,038 מ"מ
גובה כללי 2,690 מ"מ
בסיס גלגלים 3,670 מ"מ
מיכל דלק 75 ליטרים
נפח תא מטען

12.9 מ"ק

משקל עצמי 2,284 ק"ג
משקל העמסה 1,226 ק"ג
משקל כולל 3,510 ק"ג
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.5 ק"מ לליטר 
ציון בטיחות ENCAP טרם נבדק
מחיר

289,100 ₪

יונדאי H350 2017