אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
שוק הרכב הישראלי מחבב מאוד רכבי פנאי שטח. לא צריך להיות בקיא בנבכי ענף הרכב בכדי להבחין במגמה זו המיישרת קו עם תופעות דומות בשוק הרכב העולמי. מספיק להעיף מבט חטוף על הרכבים המזדחלים סביבנו בפקקי הבוקר בכדי לזהות כי אחוז ניכר מהם הם רכבי פנאי שטח במגוון גדלים, תצורות, ומחירים. תנוחת הישיבה הגבוה מקנה תחושת ביטחון ושליטה, גובה המושב מקל מאוד על היציאה והכניסה מהרכב, ותדמית השטח האופנתית מקנים לרכבי הפנאי שטח תכונות עדיפות ביחס לרכבים פרטיים, לפחות לפי דעתם של אלפי רוכשים מהשנים האחרונות.
| שברולט אקווינוקס 1.5 LT טורבו אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח לנוסעים, מנוע גמיש, מראה מרשים |
| חסרונות | תא נוסעים פשוט, אבזור בטיחות מקורי חסר |
מבט מעמיק יותר אל טבלת עשרת המכוניות הנמכרות ביותר בארץ מגלה כי שלושה הינם רכבי פנאי שטח, והרכב השני הנמכר ביותר בישראל הוא קיה ספורטאז'. בהמשך הרשימה מתברגים יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר עם נתוני מסירות נאים, והמשותף לכולם הוא תג מחיר אטרקטיבי. צמד הקוריאנים יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' המובילים את הקטגוריה, מציעים לרוכשים את תדמית הפנאי שטח הנחשקת במחיר גבוה רק במעט משל משפחתית מן השורה. שברולט אקווינוקס החדש מכוון אל עבר גרסאות ה- 2.0 ליטרים של צמד הקוריאנים, וינסה לנגוס במכירות באמצעות היתרונות המסורתיים של התוצרת האמריקאית - ממדים נדיבים, מנוע חזק, ועיצוב בולט.
עיצוב ונוחות
עיצובו של שברולט אקווינוקס מיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של שברולט והוא נראה מרשים בעיקר בזכות הממדים הנדיבים, מהגדולים בקטגוריה. אורכו 4,650 מ"מ, רוחבו 1,845 מ"מ, גובהו 1,660 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,725 מ"מ. העיצוב נאה אך חסר מאפייני שטח שכה אהודים על קהל היעד. החרטום מרשים בזכות גריל גדול ומסיבי, וגופי התאורה מחודדים עם תאורת יום נאה מסוג LED. מהצד מרשימים החלונות הגדולים הנמתחים כלפי מטה לטובת תחושה אוורירית בתא הנוסעים. קורה C הנמתחת לאחור בזווית חדה יוצרת תצורת משולש מחודד בחלון האחורי ומקנה טאץ' דינמי למראה. עיצובו של שברולט אקווינוקס נאה ומודרני, אם כי לא כזה שיסובב ראשים או ימשוך לקוחות בשל העיצוב בלבד.
תא הנוסעים ממשיך את הקו העיצובי המוכר של שברולט. פקדים, מחוונים ומנופים רבים מוכרים מדגמים אחרים, וכך גם העיצוב הבסיסי הכולל את מערכת המולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' (7 אינץ' ברמת אבזור LS). המערכת קריאה, קלילה ונוחה לשימוש, אך דלה בתפריטים ובפונקציות, ולמעשה שולטת רק בדיבורית, במערכת השמע, ובבקרת האקלים (בנוסף לפקדים הפיזיים). ניתן גם להגדיר באמצעותה פונקציות בודדות לעניין השהיית תאורה וכדומה. מצדי הצג נמצאים פתחי אוורור גבוהים ויעילים, ומול הנוסע מחופה הדשבורד בחומר דיפון רך ונעים. לוח המחוונים גם הוא קריא וברור, במרכזו שוכן צג מחשב הדרך הצבעוני. בסה"כ מדובר בעיצוב נאה, פשוט, ופונקציונלי. הנדסת האנוש יעילה, ברורה ונטולת תחכומים.
שאר חומרי הדיפון בתא הנוסעים פשוטים למראה ולמגע ומספקים תחושה בסיסית ביותר. משטח הפלסטיק סביב בורר ההילוכים נוטה להתעוות בכל לחיצה על פקדי הקודן המותקן עליו. חומרי הדיפון כולם דקיקים ורחוקים מלהרשים. שברולט הוכיחו שהם יודעים לייצר תא נוסעים איכותי ונעים בקרוז, ותמוהה ההחלטה לחסוך דווקא ברכב פנאי המוצע במחיר יקר יותר. המושבים מפצים על כך באופן חלקי עם ריפוד נעים ואיכותי בתפירה נאה, ותמיכה מעולה, אם כי בעלי גוף רחב ירגישו מעט צפוף בתוכם. הביקורת העיקרית כלפי המושבים היא בסיס מושב קצר בצורה חריגה ממש, המותיר חצי מהירך תלויה באוויר ללא תמיכה. ברכב המבחן ברמת האבזור LT מושב הנהג בעל כוונון חשמלי מלא, כולל קשיחות מסעד הגב התחתון. בשילוב הגה המתכוונן למרחק ולגובה ידנית, קל למצוא תנוחת נהיגה ראויה, גבוהה ושולטת כמתבקש מרכב פנאי. שטח החלונות הגדול תורם לאווריריות תא הנוסעים ומסייע בתמרון הרכב הגדול בעיר הצפופה.
המרחב לנוסעים הוא הקלף החזק ביותר בשברולט אקווינוקס. הממדים המכובדים יחד עם בסיס הגלגלים באורך 2,725 מ"מ, משלמים דיווידנדים נאים לכל הנוסעים. גם כאשר מלפנים יושבים בנוחות שני נוסעים גבוהים, מרווח הברכיים מאחור נותר מכובד. בזכות רצפה שטוחה לחלוטין, נטולת מדרגת הינע המאפיינת רכבים רבים בסגמנט, מתאפשרת תנוחת ישיבה ראויה גם לנוסע האמצעי. כמו כן יהנו נוסעי המושב האחורי ממרווח נאות לכתפיים ולראש, חלונות כהים, פתחי אוורור ייעודיים, שני שקעי USB, ושקע 12V. גימיק חדשני ויעיל היא מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת פועלת באמצעות התרעה קולית וויזואלית בצג מחשב הדרך בעת יציאה מהרכב לאחר נסיעה בה נפתחה ונסגרה אחת מהדלתות האחוריות. מדובר במערכת פשוטה ויעילה בעלת ערך מוסף כביר.
בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון שימושיים הכוללים תא גדול מתחת למשענת היד מלפנים, מדף אחסון בתחתית הקונסולה המרכזית, תא כפפות גדול ומואר, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ומחזיקי כוסות נוחים מלפנים. מלבד שקעי ה- USB לנוסעים מאחור, תמצאו עוד שניים בתחתית הקונסולה המרכזית, ועוד שניים בתוך התא שמתחת למשענת היד הקדמית. הכניסה והיציאה מהרכב סופר נגישים בזכות מושב בגובה אידיאלי לבעלי גובה ממוצע, ודלתות ענקיות בעלות מפתח רחב. תא המטען מציע נפח מכובד של 846 ליטרים והוא גדול במיוחד ביחס למתחרים, ומציע שפת הטענה שטוחה אך מעט גבוהה. רק ברמת האבזור הגבוהה תקבלו וילון נגלל המכסה את תא המטען. דלת תא המטען בעלת פתיחה חשמלית ומאפשרת גם פתיחה חלקית, השימושית בחניונים עם תקרה נמוכה. קיפול המושבים האחוריים מתבצע באמצעות שני מנופים מסיביים המותקנים בדופן תא המטען ונוחים מאוד לשימוש. קיפול המושבים יוצר רצפת הטענה שטוחה לחלוטין ויוצר חלל הטענה שלא יבייש גם מסחרית קטנה. מתחת לרצפת תא המטען שוכן גלגל חלופי עם חישוק פלדה בגודל מלא.
הכניסה וההתנעה מתבצעות באמצעות מפתח חכם. ברמת האבזור LT מתווספת גם אופציה להתנעה מרחוק באמצעות לחיצה על השלט לטובת מיזוג הרכב בטרם הכניסה אליו. בעת הכניסה לרכב המונע יש להקליד את הקוד בקודן וללחוץ על מתג ההתנעה. תחילת התנועה בעיר נעשית בנינוחות. המהלך הראשוני של המתלים מעט נוקשה וגורם לנסיעה קופצנית ותנודות בעת מעבר על חריצים ושברים. לא מדובר בנסיעה חובטת, אך שברולט אקווינוקס בהחלט מגלה קושי מסוים בשיכוך שיבושים חדים, במיוחד במהירויות נמוכות. פסי האטה, גלים, ושיבושים הדורשים מהבולמים עבודה עמוקה יותר, משוככים באופן עדיף, וניתן לסכם כי נוחות הנסיעה בעיר סבירה. השיוט בכביש המהיר נעשה באופן נינוח ובטוח. גלי הכביש נבלעים תחת המתלים, המרכב מרגיש יציב, ורק עיקולים חדים או מעבר חד בין נתיבים יערערו את היציבות וייצרו זווית גלגול מורגשת. בידוד הרעשים מוצלח ורעשים מתחילים לחדור אל תא הנוסעים רק במהירויות שיוט בכביש 6. שברולט אקווינוקס מצויד במערכת נטרול רעשים אקטיבית המורכבת ממיקרופונים המותקנים בתקרת התא הקולטים רעשים בתדרים נמוכים כגון אוושת כביש וצמיגים, ומשדרים ממערכת השמע תדר הפוך לביטול הרעש. קשה לאמוד את טיב המערכת ללא ציוד מקצועי, אך בתוצאה הסופית בידוד הרעשים מוצלח מעבר לממוצע בסגמנט. מערכת השמע מציעה 6 רמקולים וסאונד בינוני למדי. ניתן לשלוט בעוצמת השמע ולדפדף בין תחנות רדיו או שירים דרך גלגל ההגה.
עם הנעה קדמית, פגוש קדמי נמוך ומרווח גחון מוגבל העומד על 175 מ"מ, קשה לדמיין את שברולט אקווינוקס צולח שטח טרשי. היות ומדובר בקרוסאובר עם לוק מסיבי וצמיגים בחתך 65 גבוה, ירדתי לשבילים כבושים וגם יותר מאתגרים, שם התגלה שברולט אקווינוקס כפרטנר בינוני. המתלים אינם מצליחים לרסן ביעילות בורות וחריצים. הנסיעה בשטח קופצנית ומתקבלת התחושה ששברולט אקווינוקס לא נועד להגיע מעבר לשבילי קק"ל שנצלחו ע"י מיטב רכבי הליסינג בטיולי שבת.
ביצועים
שברולט אקווינוקס מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 170 כ"ס, ומומנט מרשים של 28.0 קג"מ בטווח שבין 2,000 ל- 4,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית פלנטרית. הביצועים על הכביש מצוינים. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש נמשכת 9.0 שניות וההרגשה על הכביש משכנעת בהחלט. בזכות המומנט הבשרני, הזמין כבר בסל"ד נמוך, מתקבלת גמישות מנוע מבורכת המעניקה יכולת שיוט נעימה ותאוצות ביניים טובות. לא מדובר בביצועים ספורטיביים, אך ביחס למתחריו נטולי הטורבו בגרסאות הבנזין 2.0 ליטרים, מציג האקווינוקס ביצועים עדיפים ועושה זאת באופן נטול מאמץ המאפיין מנועי טורבו מודרניים. השהיית הטורבו שמוזערה בדורות האחרונים אינה מוחשית כאן כלל. תיבת ההילוכים חלקה ויעילה, ומגיבה בזריזות לקיק דאון. יחד עם זאת, יחסי ההעברה הארוכים בתיבה מסרסים מעט את כוחו של המנוע. היינו שמחים למצוא מנופי העברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה במקום מתג לא אינטואיטיבי הממוקם על ראש בורר ההילוכים. מעל 4,000 סל"ד רעש המנוע חודר אל תא הנוסעים. לא מדובר בסאונד מלבב שיגרום לנהג להגיע לתחום העליון של סקלת הסל"ד רק בכדי להאזין לו, אך לאור גמישות המנוע כמעט ואין צורך להגיע לשם.
התנהגות הכביש פושרת למדי. גובהו של הרכב מורגש היטב בעת כניסה מהירה לפנייה. תחת לחץ, אפילו מתון, תורגש רכינת מרכב וזוויות גלגול מוחשיות. בנהיגה מנהלתית ורגועה אין כל בעיה או תחושת חוסר ביטחון, וניתן גם לנהוג את האקווינוקס במהירות בכביש מפותל, אך תחושת הנהג תגרום לו להפחית את הקצב. גלגל ההגה עוטה עור נעים ואיכותי. משקלו טוב ובעל התנגדות מלאכותית, אך הוא חסר תקשורת לחלוטין. הבלמים גם הם מיישרים קו עם שאר המכלולים הדינמיים ומציגים עוצמת בלימה סבירה ובטוחה, אך תגובת הדוושה עמומה. מערכת ה- ABS עובדת טוב ואינה היסטרית.
צריכת דלק
למרות הממדים המכובדים ומשקל של 1,673 ק"ג, הציג רכב המבחן צריכת דלק משולבת של 10.8 ק"מ לליטר בנהיגה סטנדרטית ללא הפעלת מזגן ברובה. הנתון שקיבלנו לא רחוק מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 12.2 ק"מ לליטר עפ"י התקן האמריקאי הידוע כמציאותי יותר ביחס לאירופאי. מערכת ה- Start & Stop לבטח תרמה לנתון צריכת הדלק המכובד, אך היא אינה ניתנת לניתוק ועלולה להעיק לעיתים. דרגת זיהום האוויר הינה 13 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
שברולט אקווינוקס משווק עם אחריות מלאה לשנתיים ואחריות לשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או כל 15,000 ק"מ. עלות שלושת הטיפולים הראשונים עומדת על 611 ₪ כל אחד, ועלות טיפול 60,000 ק"מ עומדת על 1,380 ₪ במוסך היבואן.
עלות פנס חזית 5,628 ₪, עלות פנס אחורי 1,939 ₪, עלות מראה חיצונית קומפלט 1,650 ₪, עלות ערכת רפידות בלמים קדמיות 690 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,300 ₪. עלויות הטיפולים והחלפים בשברולט אקווינוקס זולות ביחס למתחרים. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על 2,233 ₪ לביטוח חובה ו- 10,194 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
שברולט אקווינוקס טרם נבחן במבחני הבטיחות שעורך ארגון Euro NCAP. אבזור הבטיחות דל וכולל 6 כריות אוויר, מצלמת רוורס, חיישני רוורס, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. בימינו, כשקיה ספורטאז' נמכר כבר בגרסת 1.6 ליטרים הבסיסית עם מערכות בטיחות אקטיביות תקניות, ומכונית סופר מיני כמו סיאט איביזה מוצעת עם בקרת שיוט אדפטיבית, המחסור במערכות בטיחות נראה תמוה ולא לעניין ברכב חדש שהושק זה עתה, במיוחד כאשר היצרן מציע מערכות אלה בשווקים אחרים.
מערכת Teen Driver של שברולט כלולה בשתי רמות האבזור של האקווינוקס. המערכת מאפשרת להורים הגדרת מפתח שבו ישתמש הנהג הצעיר, קביעת עוצמת ווליום מרבית במערכת השמע, קביעת התרעה בנסיעה מעל מהירות שיבחרו, והפעלת כל מערכות הבטיחות המותקנות ברכב ללא אפשרות ניתוק. בסיום הנסיעה תשמור המערכת דו"ח עבור ההורים בו תציג את המהירות המרבית של הנהג הצעיר, ומספר הפעמים בהם הופעלו עזרי הבטיחות.
תמורה למחיר
שברולט אקווינוקס ברמת האבזור LS מוצע תמורת 150,000 ₪ והוא כולל בין היתר מערכת בקרת שיוט, מצלמת רוורס, פתחי מיזוג למושב האחורי, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך בגודל 7 אינץ', מערכת נטרול רעשים אקטיבית, הגה מתכוון למרחק ולגובה, בלם חניה חשמלי, שקע USB, קישורית בלוטות', משענת יד לנהג, מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת יום מסוג LED, חיישני תאורה, חישוקי 17 אינץ', ושמשות אחוריות כהות.
גרסת LT מוצעת תמורת 160,000 ₪ וכוללת בנוסף התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, בקרת אקלים דו אזורית, צג מחשב דרך צבעוני, הגה וידית הילוכים מחופים עור, כיסוי נגלל לתא המטען, מושב נהג מתכוונן חשמלית, 6 שקעי USB, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ', שקע AUX, שקע כוח 120 וולט, התנעה מרחוק, תאורה ראשית מסוג קסנון, דלת תא מטען חשמלית, ומראות צד בצבע הרכב.
המחסור במערכות בטיחות מקוריות בשתי הגרסאות הוא חסרון משמעותי ביחס לקטגוריה. יחד עם זאת, שברולט אקווינוקס מציע עיצוב נאה ושונה, ממדים מהגדולים בקטגוריה, מרווח פנימי מעולה, ומנוע חזק. בדגם המאובזר במחיר 160,000 ₪ ניצב שברולט אקווינוקס מול גרסאות 2.0 הליטרים של יונדאי טוסון, קיה ספוטראז' ומאזדה CX5, תחרות קשה ללא ספק. לחובבי המכוניות האמריקאיות יעניק שברולט אקווינוקס מענה הכולל את כל היתרונות המוכרים מתוצרת דטרויט, ובנוסף תחושה ומראה ייחודים בתוך סגמנט הנשלט ביד רמה ע"י תוצרת המזרח הרחוק.
| שברולט אקווינוקס LT 1.5 ליטרים טורבו אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1,490 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 170/5,600 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 28.0/2,000-4,000 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,652 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,844 מ"מ |
| גובה כללי | 1,661 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,725 מ"מ |
| מיכל דלק | 56 ליטרים |
| נפח תא מטען |
846 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,673 ק"ג |
| מהירות מרבית | 182 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.0 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר |
160,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025