אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
לאופל שושלת מכובדת של משפחתיות גדולות שעשו חייל באירופה וגם בשוק המקומי שלנו. קוראים ותיקים ודאי זוכרים את אופל אסקונה, שמסרה לא מעט עותקים בישראל. אופל וקטרה שהגיעה לאחר מכן הצליחה באירופה אך לא נחלה הצלחה גדולה אצלנו, למרות תמחור אגרסיבי והיותה מכונית מוצלחת. הדור השני של אופל וקטרה היה יקר משמעותית והמכירות המשיכו לדעוך. הדור הראשון של אופל אינסיגניה הגיע לישראל זמן קצר לאחר העברת זיכיון הייבוא מקבוצת UMI לקבוצת שלמה סיקסט, אך לא הצליח להותיר חותם משמעותי על השוק המקומי.
| אופל אינסיגניה 2.0 טורבו 4X4 אינווישן פרימיום | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בטיחות |
| חסרונות | איכות הרכבה, צריכת דלק |
אופל אינסיגניה החדשה היא הצהרת כוונות מצד היצרן הגרמני הוותיק. בשמה המלא, אופל אינסיגניה גרנד ספורט, מכהנת כספינת הדגל של אופל. כנציגתה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות היא תיאלץ להתמודד עם שלל מתחרות מוכשרות, אך לא רק בהן. קטגוריית המשפחתיות הגדולות סופגת אש מכל עבר ומאבדת לקוחות לטובת רכבי פנאי שממשיכים לצבור פופולריות, רכבי פרימיום קטנים המוצעים במחיר דומה, וגם לטובת המשפחתיות הגדולות של מותגי הפרימיום, שמציעות גרסאות כניסה במחירים מפתים.
אופל אינסיגניה החדשה מתכוונת להילחם בכל החזיתות, היא גדולה, מעוצבת, איכותית ומתקדמת יותר טכנולוגית. יצאנו לבדוק האם כל אלה יסייעו לה גם בשוק הרכב הישראלי.
עיצוב ונוחות
אופל אינסיגניה החדשה נראית מצויין. היא זונחת את הצללית השמנמנה והפחוסה של הדור הקודם לטובת עיצוב חדש לחלוטין. הפרופורציות שונות באופן מהותי עם יציבה נמוכה, ארוכה ורחבה המעניקה לה רושם של מכונית מקטגוריה גבוהה יותר. החזית מקדמת את שפת העיצוב העדכנית של אופל עם גריל טרפזי גדול, צמד פנסים גדולים עם גבות לד בולטות, וכונסי אוויר מעוטרים בכרום בתחתית הפגוש. מהצד מאמצת האינסיגניה פרופיל בסגנון מכונית קופה עם ארבע דלתות בזכות הגג המשתפל לאחור ומסתיים בדלת תא מטען קצרצרה.
בתחתית הדלתות בולט משטח קעור המתרומם ונמשך לאחור ומוסיף נופך ספורטיבי. החישוקים מרובי החישורים נראים נפלא, ומלפנים מבצבצים דרכם קאליפרים מבית ברמבו. הזנב מציג קווים רכים וזורם מטה בעדינות, לצמד הפנסים הגדולים גרפיקה פנימית המתכתבת עם הפנסים מלפנים, ובתחתית הפגוש זוג פתחי מפלט אובליים המרמזים על יחידת ההנעה החזקה.
אופל אינסיגניה החדשה מציעה מידות נדיבות. אורכה 4,897 מ"מ, רוחבה 1,863 מ"מ, גובהה 1,455 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,829 מ"מ. לאחר דיאטה של 175 ק"ג מהדגם הקודם, עומד משקלה של אופל אינסיגניה החדשה על 1,733 ק"ג.
תא הנוסעים של אופל אינסיגניה מהווה המשך מוצלח לעיצוב החיצוני ומעוצב גם הוא בקווים ארוכים ורכים היוצרים מראה הרמוני ותורמים לתחושת המרחב. דיפון הדלתות והדשבורד משתלבים בצורה הרמונית בכמה מפלסים ועוטפים את הנהג והנוסע באלגנטיות. הקונסולה המרכזית פונה בעדינות לכיוון הנהג ובראשה מסך גדול ונאה. סביב קווי המתאר של הקונסולה מאירים בעדינות פסי לד דקים בצבע לבן. פקדי השליטה בבקרת האקלים ממוקמים בתחתית הקונסולה.
בין המושבים הקדמיים מפרידה מחיצה גבוהה עליה ממוקמים בורר ההילוכים ובלם היד החשמלי, ובנוסף מספר מתגים השולטים בסייעני החניה, במצבי הנהיגה, ובמערכת Start&Stop. רכב המבחן כלל מספר תוספות ייחודיות כגון הגה קטום, דוושות אלומיניום וריפודי עור בגוון חום כהה ייחודי. באולם התצוגה פגשנו באופל אינסיגניה עם גימור פנימי בגוון בהיר שנראה מעולה אף הוא.
לוח המחוונים של האינסיגניה משלב בין שעונים מסורתיים לבין מסך הממוקם במרכזו, המציע שפע אפשרויות תצוגה וכולל מחשב דרך מפורט במיוחד. תנוחת הישיבה נמוכה אך טווח הכוונון החשמלי של המושב רחב ומאפשר התאמת תנוחת ישיבה אופטימלית. ממושב הנהג מרגישים כי נוהגים במכונית גדולה ומברכים על חיישני החניה ההיקפיים. גם הנוסע מלפנים זוכה למושב מתכוונן חשמלית אך באופן חלקי. כל הנוסעים זכו למושבים מחוממים ומפנקים שהתאימו מאוד למזג האוויר החורפי והסוער שאפיין את ימי המבחן. המושב האחורי מציע מרווח נדיב לשני נוסעים, למעט מרווח הראש הנגזל בידי הגג המשתפל. הנוסע השלישי יסבול מתעלת הינע גבוהה ומפתחי מיזוג למושב האחורי המצמצמים את מרווח הרגליים.
תא המטען של אופל אינסיגניה החדשה מציע נפח של 490 ליטרים, שנראה ממוצע למדי על הנייר, אך במציאות פגשנו בתא מטען שימושי במיוחד בזכות מרכב האצ'בק ודלת תא מטען הנפתחת יחד עם השמשה האחורית הגדולה. היינו שמחים אילו סף ההטענה היה נמוך יותר ופתח ההטענה היה רחב יותר. הסרת המדף האחורי מאפשרת להוביל חפצים עד לגובה השמשה. עם קיפול המושבים בספסל האחורי מתקבל חלל הטענה סופר שימושי. את המושב האחורי ניתן לקפל גם בעזרת מנופים הממוקמים בדופן תא המטען.
איכות החומרים בתא הנוסעים של אופל אינסיגניה מעורבת. החלק העליון עשוי דיפון איכותי, עבה וגמיש המעניק תחושה טובה. דיפוני הדלתות המעוצבים כוללים גם חיפוי עור התואם למושבים ונעים מאוד למגע. באזורים נמוכים יותר כגון דלת תא הכפפות או דפנות המחיצה שבין המושבים עשויים החיפויים פלסטיק נוקשה ופשוט יותר ומעט מאכזבים. איכות ההרכבה לא מושלמת ונתקלנו במספר דיפונים רופפים אך לא נשמעו קרקושים בנסיעה בכבישים משובשים.
באופן מעט חריג, כל רמות האבזור של אופל אינסיגניה כוללות מערכת ניווט מקורית דוברת אנגלית. המערכת מציגה מפות ומעניקה הנחיות נסיעה באנגלית אך לא כוללת דיווחים על עומסי תנועה. מערכת המולטימדיה תומכת בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto (שעדיין לא זמינה בישראל) ומאפשרת את הצגת אפליקציית הניווט Waze על המסך המרכזי. רכב המבחן ברמת אבזור אינוויישן פרימיום כלל שפע של אבזור וגם מערכת שמע מצויינת מבית BOSE שהנעימה את זממנו בנסיעות הארוכות. תוספת חשובה יותר היא הקרנת נתונים על השמשה הקדמית. פקדי השליטה בתצוגה ממוקמים משמאל להגה והנגישות לוקה בחסר אך המערכת פועלת באופן נפלא ומציגה באופן קבוע את מהירות הנסיעה. ניתן לבחור נתונים נוספים שיוקרנו על השמשה כגון הוראות ממערכת הניווט המקורית או נתוני מערכת השמע.
רכב המבחן צוייד במתלים אדפטיביים המתאימים עצמם לשלושת מצבי הנהיגה השונים - אוטומט, תיור וספורט. נוחות הנסיעה העירונית מצויינת, בעיקר במצב הנהיגה האוטומטי המציג כיול מתלים רך וסופג. בהיתקלות עם רצף מהמורות מורגשת הקשחה של המתלים לטובת ריסון תנודות המרכב. מחוץ לעיר במהירות תלת ספרתית יש לבחור את מצב הנהיגה תיור בו המתלים מתקשחים מעט, אחרת יורגשו נדנודים בכביש גלי. גם ההיגוי הופך מעט נוקשה יותר במצב תיור ומפחית את הצורך בתיקוני היגוי קלים במצב שיוט.
במצב ספורט הופכת הנסיעה נוקשה באופן מהותי אך זוויות הגלגול נעלמות כמעט לחלוטין ומסייעות למכונית הגדולה לצלוח עיקולים מבלי לרכון על צידה. בידוד הרעשים מצויין והצליח להתמודד גם עם הרוחות הכבדות שליוו את ימי המבחן.
ביצועים
אופל אינסיגניה מוצעת בישראל עם צמד יחידות הנעה. לראשונה משווק הדגם עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 165 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. לגרסה החזקה שהתייצבה למבחן מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 260 כ"ס, ומומנט של 40.8 קג"מ. תיבת 8 הילוכים אוטומטית אחראית בגרסה זו על העברת הכוח לכל הגלגלים. המפרט מספר על תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.3 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.
למרות הנתונים המרשימים, מרגישה אופל אינסיגניה מאוד רגועה על הכביש. התאוצות אמנם זריזות ובשום שלב לא הרגשנו חוסר כוח, אך הסאונד אנמי בסל"ד נמוך ומשתפר רק במעט בסל"ד גבוה. אופייה של יחידת ההנעה לינארי מאוד וגם ברמיסת דוושת התאוצה לא מתקבלת תחושת הבעיטה בגב. תיבת ההילוכים איטית מדי לטעמנו ויחסי ההעברה ארוכים מאוד. במצב ספורט משתפר תפקוד תיבת ההילוכים אך גם אז ההילוך הנבחר גבוה מדי. נראה כי תיבת ההילוכים מעט מסרסת את המנוע החזק והורגש מאוד חסרונם של מנופים להעברת ההילוכים מגלגל ההגה.
אופל אינסיגניה זורחת דווקא כשהמהירות עולה. אחרי התאוצה הלא משכנעת מעמידה, תאוצות הביניים מרשימות הרבה יותר ומעניקות ביטחון לנהג בזכות עתודות הכוח הממתינות מתחת לרגל ימין. השיוט בכביש המהיר מתבצע בקלילות מרשימה ובשקט מופתי בזכות שמירה על סל"ד נמוך בהילוך שמיני. גם כשירדנו מהאוטוסטרדה אל כבישי השומרון הרושם נותר חיובי. ההתמודדות עם פניות רחבות ומהירות פשוט מצויינת והמכונית מעניקה תחושת חוסר מאמץ. אחיזת הכביש גבוהה מאוד וגם פרובוקציות כגון בלימה או האצה חזקה במהלך הפניה לא ערערו את אחיזת הצמיגים באספלט.
בכבישים צרים ומפותלים יותר בלטו ממדיה הנדיבים של אופל אינסיגניה שגרמו לה להרגיש מעט גדולה עבור התוואי הנבחר, אך לא מנעו ממנה לתפקד ללא דופי. הבחירה במצב ספורט משפרת את דיוק ההיגוי, וגם שאיפת ההגה למרכוז חזקה יותר ומסייעת בתקיפת פיתולים הדוקים. הקאלפירים הקדמיים מבית ברמבו מסייעים ליכולת הבלימה המעולה, ולמרות משקל המכונית הפגינו הבלמים יכולת האטה מצויינת.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת הרשמית של אופל אינסיגניה בגרסת המבחן עומדת על 11.6 ק"מ לליטר. במהלך המבחן נמדדה צריכת דלק משולבת של 7.8 ק"מ לליטר. בנסיעה מנהלתית שכללה נסיעה בעיר ללא פקקים ושיוט מהיר עמדה צריכת הדלק על 8.8 ק"מ לליטר, ואילו כשנבדקו יכולותיה הדינמיות של אופל אינסיגניה בכבישי רמת הגולן עמדה צריכת הדלק על 6.9 ק"מ לליטר. גם דרגת זיהום של 15 מתוך 15 מרמזת שלא מדובר במכונית חסכונית במיוחד.
אמינות ועלויות אחזקה
על פי הוראות היצרן והיבואן המקומי עומד מרווח הטיפולים של אופל אינסיגניה על שנה או 15,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 877 ₪, עלות הטיפול השני 1,374 ₪, עלות הטיפול השלישי 877 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 2,277 ₪. סך עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומד על 5,405 ₪. עלות הטיפולים ממוצעת ביחס למקובל בקטגוריית המשפחתיות הגדולות.
עלות פנס קדמי חדש עומדת על 9,829 ₪, עלות פנס אחורי 2,287 ₪, ועלות מראת צד קומפלט 5,064 ₪. עלות חלקי החילוף גבוהה אך לא שונה מהמחירים המקובלים אצל המתחרות. עלות זוג רפידות בלם קדמיות עומדת על 1,037 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 4,202 ₪. מחיר הבלמים יקר, ככל הנראה משום שמדובר בבלמים מבית ברמבו
בטיחות
ארגון Euro NCAP בחן את אופל אינסיגניה החדשה בשנת 2017 והעניק לה ציון מלא של חמישה כוכבים. בסעיף הגנה על בוגרים הושג ציון מרשים של 93%, בסעיף הגנה על ילדים 85%, בסעיף הגנה על הולכי רגל 78%, ובסעיף אבזור הבטיחות התקבל ציון של 69%. אבזור הבטיחות הסטנדרטי כולל בלימה אוטונומית במהירות עירונית, בקרת סטייה מהנתיב עם סיוע אקטיבי, ושליטה אוטומטית באורות הגבוהים למניעת סנוור. ברמת האבזור אינוויישן מתווספת בקרת שיוט אדפטיבית, וברמת האבזור אינוויישן פרימיום מתווספים זיהוי תמרורים, הקרנת נתונים על השמשה הקדמית, ומערכת לניטור שטחים מתים.
תמורה למחיר
אופל אינסיגניה החדשה מוצעת בישראל במחיר התחלתי של 169,900 ₪ תמורתו תקבלו אותה בגרסת 1.5 ליטרים בהספק 165 כ"ס, וברמת האבזור אנג'וי הכוללת בין היתר מפתח חכם לכניסה והנעה ללא מפתח, טעינה אלחוטית לסמארטפון, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', 7 רמקולים, מערכת ניווט מקורית, חיישן תאורה, פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. רמת האבזר אנג'וי פרימיום כוללת בנוסף ריפוד עור משולב בד, בקרת שיוט אדפטיבית, וגג שמש חשמלי. רמת האבזור אינווישן מחסירה את גג השמש אך כוללת בנוסף לאנג'וי פרימיום מערכת שמע מבית BOSE, מושבי עור עם כוונון חשמלי, חימום למושבים מלפנים ומאחור, תאורת אווירה, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי 18 אינץ'. רמת האבזור הבכירה אינווישן פרימיום כוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת חניה אוטומטית, הקרנת נתונים על השמשה הקדמית, עיסוי וזיכרונות למושב הנהג, וחלון גג חשמלי. כאופציה מוצע מערך מצלמות היקפי הכולל תצוגה ממעוף הציפור.
גרסאות 2.0 ליטרים מציעות כסטנדרט מתלים אדפטיביים. רמת האבזור OPC ליין מוצעת עם מנוע 2.0 ליטרים בלבד ומאופיינת בעיצוב חיצוני ספורטיבי, מושבים קדמיים ספורטיביים עם חימום, אוורור, ועיסוי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, דוושות אלומיניום, הגה קטום, פנסי לד מטריקס המספקים תאורה מותאמת לכל תנאי הדרך, וחישוקים קלים בקוטר 20 אינץ'.
אופל אינסיגניה החדשה מהווה המשך לשושלת מכובדת וארוכה של משפחתיות גדולות מבית אופל. קשה מאוד שלא להבחין בהשקעה הרבה של אופל בתכנונה והיא באה לידי ביטוי כמעט בכל אספקט. אופל אינסיגניה לא תתקשה לעמוד מול מתחרותיה ולהתמודד מולן בכבוד. היא מביאה עמה ערך מוסף הכולל עיצוב אלגנטי ונאה, נוחות נסיעה מצויינת, וגם יכולת דינמית מרשימה. ביחס לאחותה לפלטפורמה - שברולט מאליבו, מציגה אופל אינסיגניה ביצוע משכנע הרבה יותר ובהחלט מרגישה כמכונית מקטגוריה גבוהה יותר.
הבעיה העיקרית של אופל אינסיגניה לא מתמקדת כלל בטיבה של המכונית אלא בתנאי השוק. קטגוריית המשפחתיות הגדולות מאבדת מגודלה כבר תקופה ארוכה וכמות המסירות הולכת ופוחתת. הלקוחות המסורתיים של המשפחתיות הגדולות מעדיפים לנהוג כעת בג'יפונים מוגבהים או במשפחתיות פרימיום שמוצעות במחיר דומה. בישראל סובל מותג אופל מאנונימיות לעומת יצרניות כגון פולקסווגן וסקודה, ולכן הצלחתה של אופל אינסיגניה החדשה בישראל תלויה לא מעט במאמצי השיווק של היבואן.
| אופל אינסיגניה 2.0 טורבו 4X4 אינווישן פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 2.0 ליטרים 4 צילינדרים |
| הספק מרבי משולב | 260/5,300 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 40.8/2,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,897 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,863 מ"מ |
| גובה כללי | 1,455 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,829 מ"מ |
| מיכל דלק | 62 ליטרים |
| נפח תא מטען |
490 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,733 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.3 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 11.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 7.8 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר |
249,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025