אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
יצרניות הרכב נכנסות במרץ אל פלח השוק המתפתח ביותר, גם אם איננו נמנה, ואף נוגד את מורשת המותג. אם לפורשה, מזראטי ולמבורגיני מותר, אז ברור שאף אחד לא הרים גבה כאשר אלפא רומיאו הציגה את המתחרה שלה בקטגוריה המונה מתחרים רבים וטובים כגון אאודי Q5, וולבו XC60, ב.מ.וו X3 ומרצדס GLC.
| אלפא רומיאו סטלביו 200HP אוטומטי | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, יכולת דינמית |
| חסרונות | צליל מנוע שלא הולם את המותג |
אלפא רומיאו סטלביו, הקרוי על שם מעבר הרים גבוה בהרי הדולומיטים המוכר בדרכיו המפותלות, נשלח לתחרות כשהוא מצוייד בעיצוב אלפיסטי מצודד, תא נוסעים מוקפד, והבטחה לחווית נהיגה ברוח ה- DNA של המותג. גרסת המבחן הגיעה ברמת אבזור מילאנו בתוספת חבילת ספציאלה, וכללה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס. ישנה גם גרסת 280 כ"ס המגיעה ברמת אבזור פירסט-אדישן.
עיצוב ונוחות
אלפא רומיאו סטלביו נראה בדיוק כפי שאמור להיראות קרוסאובר מבית אלפא רומיאו, וזה מעולה. שפת העיצוב של המותג ניכרת בחרטום המפוסל הכולל את הגריל המשולש הנמתח עד תחתית הפגוש ועונד את אחד הסמלים היפים בעולם הרכב. מצידיו גופי תאורה נאים עם תאורת יום מסוג LED ושני כונסי אוויר אגרסיביים. מהצד ניתן להבחין בקימורים שריריים ותפיחות בבתי הגלגלים הכוללים חיפויי פלסטיק מושחרים לטובת מראה השטח, וחישוקי 19 אינץ' מהממים (חלק מחבילת ספציאלה) מתוכם מבצבצים קליפרים נדיבי מידות עם חותמת המותג.
מאחור מציג הסטלביו עיצוב יפייפה במראה דמוי קופה. בתחתית הפגוש מגלש אלומיניום ושני פתחי מפלט בציפוי כרום המדמים קני תותח המכוונים ישירות אל הרכב שזה עתה נעקף. הפרופורציות נכונות ואלפא רומיאו סטלביו לא נופל במלכודת העיצובית ממנה סובלים קרוסאוברים רבים אשר נראים כמו משפחתית סטיישן מוגבהת. הצבע הלבן שלבש רכב המבחן פחות מחמיא לקימורים המפוסלים. צבע אדום אלפא או צבע נועז יותר, יבליטו את קווי המרכב ויהפכו את הסטלביו לחתיך איטלקי מסובב ראשים הראוי לענוד בכבוד את סמל המותג.
תא הנוסעים ראוי גם הוא לשבחים בכל הנוגע לעיצוב וסטייל. הכניסה אל התא מקנה תחושת פרימיום השונה ממותגים אירופאים אחרים. התא מעוצב בצורה עוטפת. אל מול הנהג מוצגים מחווני המהירות והסל"ד בתוך מנהרות כמיטב מסורת אלפא רומיאו. גלגל ההגה מעוצב לתפארת וקטום בחלקו התחתון, ובטבורו מתג התנעה בדומה לכמה רכבים איטלקיים אקזוטים. מאחוריו מצויים מנופי העברת הילוכים מאלומיניום, מרהיבים ביופיים, הנראים כמו תכשיט מתכתי. ירידה לפרטים מגלה את חתימת המותג על משענות הראש, דוושת הבלם, ומשענת היד מאחור.
חומרי הדיפון איכותיים מאוד ברובם, רכים ונעימים, ומיישרים קו עם מיטב מתחריו מגרמניה. גם איכות ההרכבה והידוק הדיפון לא מותירים זכר לתדמית הקלוקלת שדבקה בתוצרת איטליה בעשורים קודמים. ריפוד העור החום בגרסת ספציאלה מוסיף הרבה יוקרה לרכב, אך שילובו עם פאנלים מעץ שחור ודשבורד שחור, מעט מפוספס. שילוב צבעים מוצלח יותר, יכול היה להקנות מראה יוקרתי ברמה אחת מעל.
צג מערכת המולטימדיה בגודל 8.8 אינץ' בגרסת ספציאלה (6.5 אינץ' במילאנו) מוטה מעט לכיוון הנהג, קריא, נוח, ומציג גרפיקה נאה ומודרנית. המעבר בין תפריטים נעשה באמצעות פקד גלילה טבעתי. התפעול אינטואיטיבי ומהיר. מי שחשש מהנדסת אנוש איטלקית טיפוסית יכול להפיג חששותיו. כל הפקדים והמנופים נופלים ממש לידיים ונוחים לשימוש. מהר מאוד תתרגלו גם למיקום מתג ההתנעה על גלגל ההגה, ולבורר ההילוכים המתופעל באמצעות דחיפה (בדומה לב.מ.וו ויגואר החולקות תיבת הילוכים דומה). מערכת השמע כוללת 8 רמקולים ומציעה איכות צליל טובה, אך לא מקנה תחושת פרימיום יתרה.
המושבים הקדמיים מעולים, נוחים ותומכים, וגם המושבים מאחור מציעים תמיכה צידית נאותה. משענות הראש מעולות אף הן ומקנות תמיכה אמיתית ורכה. למושבים הקדמיים כיוונון חשמלי, כולל כיוונון לקשיחות מסעד הגב ו- 3 זכרונות לנהג. תנוחת הנהיגה גבוהה ושולטת כמתבקש מקרוסאובר שכזה. הכניסה והיציאה מהרכב נוחות וטבעיות. גובה הרכב ומפתח הדלתות הנדיב מאפשרים גישה נוחה אל המושבים ומהם.
המרחב לנהג ולנוסעים נדיב, במיוחד במרווח הכתפיים. גם מרווח הברכיים טוב בזכות בסיס גלגלים באורך 2,818 מ"מ, ומרווח הראש יספק גם גבוהים. כמו ברכבים רבים אחרים, הסעת נוסע שלישי במושב האחורי תגרום לצפיפות עקב מדרגת מנהרת הינע בולטת הנדרשת להנעה הכפולה. שדה הראיה טוב אך מופרע מעט בשל עיצוב המרכב הפוגם בקלות התמרון במעברים צרים. חיישני החניה ההיקפיים בגרסת ספציאלה מסייעים בחניה, אך עם אורך של 4,687 מ"מ ורוחב של 1,903 מ"מ, מדובר בכלי שמצריך משנה זהירות בחניות צפופות.
אלפא רומיאו סטלביו מציע פתרונות אחסון רבים, החל מתא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים הכולל גם שקעי USB ו- AUX, ועד כיסי אחסון עמוקים בדלתות. כמו כן ישנם מתקני כוסות קדמיים עם כיסוי, ומתקני כוסות במשענת היד האחורית. תא הכפפות קטן באופן מאכזב כך שאינו שימושי במיוחד. תא המטען מציג נפח הטענה של 499 ליטרים עם דלת פתיחה חשמלית. סף הטעינה נוח יחסית והמפתח רחב. מתחת לרצפת התא גלגל חלופי זמני מפלדה.
נוחות הנסיעה בתוך העיר נעימה ורכה מכפי שניתן היה לצפות. מתלה אחורי רב חיבורי ומתלים קדמיים מסוג עצמות עצה כפולות המורכבים ברובם מזרועות אלומיניום קלות, מרסנים ביעילות את רוב מפגעי העיר. פסי האטה וגלים נבלעים תחת המתלים ומרוסנים היטב על ידם. בורות וגבשושיות כבר יעברו אל תא הנוסעים, אך לא לפני שעברו סינון ושיכוך.
כבישים משובשים או שבילים רצופי חריצים יעבירו רטט במרכב עקב מהלך ראשוני קשיח, אך ככול שהבולמים יידרשו לעבודה עמוקה יותר, כך כושר הריסון יהיה יעיל יותר. הכיול הבסיסי נוטה לצד הרך, כך ששיוט על הכביש המהיר נעשה בנעימים. כבישים גליים מרוסנים היטב בכל מהירות ולא יוציאו את המרכב משלוותו, אך כניסה מהירה לעיקול רחב תייצר זווית גלגול מסויימת. במהירות שיוט מתגלה תא הנוסעים כשקט ונעים המציע רמות בידוד כמקובל בקטגוריה, ומהווה עדות נוספת לאיכות חומרים והרכבה טובים.
למרות הנעה כפולה ומרווח גחון של 207 מ"מ, הסטלביו לא מסמפט ירידה מהאספלט, ונסיעה בשטח מרגישה לא טבעית ולא בריאה למכלולי השלדה. ההנעה הכפולה נמצאת כאן בעיקר בשביל לשפר את האחיזה בכבישים חלקים ומושלגים.
ביצועים
יחידת ההנעה בגרסת המבחן כללה מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס ומומנט של 33.6 קג"מ ב- 1,750 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מבית ZF הגרמנית המשמשת בין היתר גם את דגמי ב.מ.וו ויגואר. למרות משקל של 1,660 ק"ג, הביצועים מעולים. יחסי ההעברה בתיבה קצרים ויעילים, תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.2 שניות ותאוצות ביניים ועקיפות נעשות בביטחה ובקלות. המנוע מספק דחף חזק כבר מסל"ד נמוך וקל להתקדם בקצב המשאיר את התנועה מאחור. לא מדובר במכונת ביצועים, אך הכוח הנדרש קיים וזמין.
מנופי העברת ההילוכים היפיפיים, מזמינים שימוש בהם כמו שלא פגשתי בשום רכב אחר בו נהגתי. הרצון להשתמש בהם ולהתערב בפעולת התיבה האוטומטית המעולה, לא קיים בנהיגה בכל רכב. לראות את מחט הסל"ד מטפסת שוב ושוב לקראת הקו האדום לפני העברת הילוך ידנית, ולהאט באמצעות הורדת הילוכים תוך שמיעת יבבת המנוע בסל"ד גבוה, גרמו לי הנאה לא קטנה. האכזבה היחידה היא העדר צליל מנוע בשרני. אלפא רומיאו נודעה לאורך שנותייה בייצור מנועים עם נשמה, אופי וצליל מרגש, אך המנוע בסטלביו מייצר צליל שגרתי למדי. צליל גרוני ואקזוטי יותר יכול היה להוסיף המון לחווית הנהיגה הכוללת, אך נראה שאותו שומרת החברה לגרסאות הביצועים עם סמל התלתן הירוק.
אלפא רומיאו סטלביו מצוייד במערכת הנעה כפולה אקטיבית המספקת אחיזת כביש מעולה, ומסוגל להתמודד גם עם רצף הפיתולים החדים והרבים הנודעים לשמצה במעבר ההרים סטלביו, על שמו קרוי הדגם. קשה מאוד לאבד את אחיזת הצמיגים בסיבוב, גם אם הנהג יחפוץ בכך. ניתן לייצר קצב תנועה מהיר מאוד בפיתולים עם יתרון מהותי ביציאה מהירה מפניות. ההגה מהיר מאוד ומספק אפילו מידה מסויימת של פידבק לידי הנהג. הבלמים מבצעים גם הם את מלאכתם נאמנה, בעלי כושר בלימה מעולה, ותגובת דוושה חדה.
מה שמונע מהסטלביו להפוך למכונת נהיגה, הוא שילוב של משקל כבד, מרכז כובד גבוה וכיול רך של המתלים. התוצאה בנהיגה דינמית מפיקה זוויות גלגול מוחשיות, שיגרמו לנהג להוריד את הקצב הרבה לפני שאחיזת הכביש נכנעת. מתלים אדפטיביים עם אפשרות הקשחה בנהיגה ספורטיבית היו משפרים פלאים את התנהגות הכביש.
צריכת דלק
בימי המבחן שכללו תנאי נהיגה תובעניים, הציג אלפא רומיאו סטלביו צריכת דלק משולבת של 9.9 ק"מ לליטר עם מערכת STOP&START פעילה. הנתון שהתקבל נמוך ב- 30% מהנתון הרשמי של היצרן העומד על 14.3 ק"מ לליטר. צריכת הדלק טובה בהתייחס למשקל וביצועי הרכב, ונהיגה מתונה יותר תשפר את צריכת הדלק בשיעור של 10%-20%. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אלפא רומיאו סטלביו משווק עם אחריות יצרן לשנתיים בלבד ללא הגבלת ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית סמל"ת. עלויות ביטוח לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות עומדת על 1,421 ₪ לביטוח חובה ו- 9,939 ₪ לביטוח מקיף.
בטיחות
אלפא רומיאו סטלביו זכה לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הבטיחות שערך ארגון Euro NCAP בשנת 2017, ורמת האבזור הבטיחותי של משרד התחבורה הישראלי עומדת על 5 מתוך 8. אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת התרעה מפני התנגשות חזיתית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, חיישני אורות וגשם, חיישני חניה אחוריים, ומערכת איתות מצוקה בבלימת חירום. חבילת ספציאלה מוסיפה מצלמת רוורס וחיישני חניה קדמיים.
תמורה למחיר
מחירו של אלפא רומיאו סטלביו ברמת אבזור מילאנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 200 כ"ס עומד על 319,900 ₪. רשימת האבזור כוללת בין היתר גג פנורמי נפתח חשמלית, מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 6.5 אינץ', מערכת שמע עם 8 רמקולים, פיקוד קולי על מערכת השמע, כניסה והתנעה ללא מפתח, תאורת אווירה, בלם יד אלקטרוני, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, חישוקי 18 אינץ', פנסי קסנון, תאורת יום מסוג LED, פנסי LED אחוריים, מראות צד מתקפלות חשמלית, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען. חבילת ספציאלה שעלותה 30,000 ₪, מוסיפה לרשימה מושבי עור, צג מחשב דרך בגודל 7 אינץ', צג מולטימדיה בגודל 8.8 אינץ', מצלמת רוורס, חיישני חניה קדמיים, וחישוקים בקוטר 19 אינץ'.
גרסת פירסט אדישן, הבכירה בהיצע המקומי, משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בהספק 280 כ"ס במחיר 384,900 ₪. גרסה זו כוללת בנוסף מערכת שמע משודרגת עם 11 רמקולים, דיפוני עץ, הגה ומושבים קדמיים מחוממים, וחישוקי 20 אינץ'.
אלפא רומיאו סטלביו מציע אופי ומראה ייחודי הפונה אל רוכשי קרוסאוברים פרימיום אניני טעם וחובבי סטייל. בנוסף לעיצוב מתבלט, מביא עימו הסטלביו ערך מוסף של שימושיות גבוהה, הנאה מנהיגה, ותא נוסעים יוקרתי (לפחות בגרסאות ספציאלה ופירסט אדישן). הקרוסאובר האיטלקי בגרסת ה- 200 כ"ס מספק חווית נסיעה שקטה ונוחה אך לא משעממת לרגע. לטעמנו מדובר בחבילה אטרקטיבית וייחודית הראויה לעמוד בקו אחד עם המתחרים מגרמניה.
| אלפא רומיאו סטלביו 2.0 מילאנו ספציאלה אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,995 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 200/4,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 33.6/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,687 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,903 מ"מ |
| גובה כללי | 1,671 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,818 מ"מ |
| מיכל דלק | 64 ליטרים |
| נפח תא מטען |
499 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,660 ק"ג |
| מהירות מרבית | 215 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 7.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 14.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 14 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזרו בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר |
349,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025