אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
המיניוואן טויוטה ורסו הוצג לראשונה בשנת 2009 וזכה למתיחת פנים מקיפה לקראת תערוכת פריז בשנת 2012. מאז לא קיבל טויוטה ורסו שדרוגים או שינויים דרמטיים. הדגם מיוצר במפעלי טויוטה בטורקיה ומשווק במספר מדינות אירופאיות מצומצם. בישראל קיבל טויוטה ורסו תדמית של רכב בשירות ציי רכב, חברות ליסינג ומשפחות מרובות ילדים, אך אינו מצליח לקרוץ ללקוח הישראלי הממוצע כפי שמצליחים רכבי הפנאי בעלי שבעת המושבים.
| טויוטה ורסו | |
|---|---|
| יתרונות | מוניטין אמינות, תא נוסעים שקט, מחיר נגיש |
| חסרונות | אבזור, הנדסת אנוש, העדר מערכות בטיחות מתקדמות |
עיצוב ונוחות
טויוטה ורסו שומר על אותה נוסחה עיצובית המוכרת מדגמי טויוטה אחרים, ומציג מראה חיצוני סולידי שאינו מנסה למשוך תשומת לב יתרה. בחזית הרכב גריל בולט ויחידות תאורה מוארכות. מאחור מציג טויוטה ורסו דלת תא מטען שטוחה וסרח עודף קצר. ניתן לומר שעיצובו של טויוטה ורסו מרגיש מיושן ואף משעמם.
ברור כי טויוטה ורסו מעדיף להיות יותר פרקטי מאשר אופנתי. אורכו הכולל 4,460 מ''מ, רוחבו 1,790 מ''מ, גובהו 1,620 מ''מ, ואורך בסיס הגלגלים נמתח על פני 2,780 מ"מ לטובת תא נוסעים מרווח ואוורירי. תא הנוסעים מאופיין באיכות הרכבה טובה, אך איכות החומרים מרגישה לעיתים מעט זולה, בעיקר בחלקה התחתון של הקונסולה הראשית. גלגל ההגה איכותי ומרופד עור, ועל צלעותיו ממוקמים מספר פקדים השולטים על תפעול מערכת השמע והקישוריות לסלולרי. לוח המחוונים האנלוגי ממוקם במרכז הדשבורד ומציע תצוגה ברורה של מד המהירות והסל''ד. מיקומו של הצג המציג את ההילוך הנבחר, נמצא במיקום לא מוצלח בפינת לוח המחוונים ונחבא מעיני הנהג. מחשב הדרך מספק כמות מצומצמת של מידע, אך כנראה מספקת עבור משתמש הרכב הממוצע.
מערכת המולטימדיה המקורית מסוג טויוטה טאץ' 2, פועלת על גבי מסך מגע בגודל 7 אינץ'. המסך בעל ניגודיות טובה ואינו מסנוור בשעות הלילה. במהלך שעות היום, לעיתים נעלמת התצוגה מכיוון שבהירות המסך אינה חזקה מספיק. ברכב המבחן הותקן ממשק אנדרואיד מקומי מסוג טויוטה קונקטד, הפועל על גבי מערכת ההפעלה המקורית והדלקתו נעשית באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי אשר מתחבא מתחת למסעד היד האמצעי. הממשק המקומי כולל ישומונים שימושיים במיוחד כגון Waze, פנגו, סלופארק ומספר אפליקציות רדיו ישראלי. הוראות הניווט וצלילי מערכת הקונקטד מושמעים מרמקול קטן וחלש והאפליקציות המקומיות מנגנות שמע באיכות נמוכה במיוחד. השימוש בשתי תצורות המערכת, המקורית והמקומית, דורש מעבר תכוף בין שני הממשקים ומכתיב חוסר סנכרון בניגון השמע. לדוגמא, בעת האזנה לרדיו בעוצמה גבוהה, לא ניתן יהיה לשמוע את הוראות הניווט של Waze המושמעות מרמקול קטן וחלש.
טויוטה ורסו משווק עם מפתח רגיל ולא מפתח חכם. התנעת הרכב בשעות החשכה תדרוש גישוש עם קצה המפתח למציאת הסוויץ' וזאת מכיוון שבטויוטה ורסו לא מותקנת תאורת סוויץ'. המושבים הקדמיים נוחים ותומכים אך היינו שמחים למצוא מושבים רכים ומפנקים יותר. מרווחי הראש, הכתפיים והברכיים במושבים הקדמיים מספקים בהחלט. רק הברך הימנית של הנהג אינה מקבלת מרווח ראוי ונושקת לקונסולה המרכזית בתנוחה לא נוחה.
דווקא שורת המושבים השנייה היא זו שעניינה אותי במיוחד. בטויוטה ורסו ניתן להזיז לפנים ולאחור כל אחד מהמושבים, כולל את המושב האמצעי. טווח תזוזה מכובד של 20 ס''מ, מאפשר שהייה נוחה ומרווחת במושבים האחוריים. בנוסף, ניתן לשלוט על זווית ההטייה של כל אחת ממשענות הגב בשורה השנייה. מרווחי הראש והכתפיים גדולים מהממוצע בסגמנט ומגשים המזכירים מגשי מושב במטוס מותקנים בגב המושבים הקדמיים ברכב, לנוחיותם של הנוסעים מאחור. הרצפה שטוחה לחלוטין והנוסע האמצעי מאחור יוכל לפרוש את רגליו ללא בעיה. העדרם של פתחי מיזוג בשורת המושבים השניה מורגש מאוד, ולא הולם מוביל נוסעים.
המצב מסתבך כאשר מתעורר צורך בשורת המושבים השלישית. בשורה זו קיימים שני מושבים קטני מידות, הממוקמים בסמיכות מטרידה למושבים שלפניהם. מרווח הברכיים והרגליים בשורה השלישית קטן עד כדי גיחוך ואפילו הזזה קדימה של המושב מלפנים, אינה מספקת. הכניסה והיציאה ממושבים אלו דורשת השתחלות אקרובטית דרך חרך צר הנפער בין הדלת האחורית והמושב האחורי. טויוטה ורסו אינו מיועד להסעת שבעה נוסעים בוגרים, אלא חמישה בוגרים,שני ילדים קטנים וציוד מועט.
נראה כי עיצוב תאי אחסון יעילים לא עמד בראש סדר העדיפויות של מהנדסי טויוטה. תאי האחסון בקדמת תא הנוסעים כוללים שני מתקני כוסות ועוד כמה גומחות אחסון קטנות ולא יעילות. לא מצאתי מקום ייעודי לאחסון הארנק והסלולרי. אומנם קיימים מספר תאי אחסון נוספים, אך אינני בטוח אם יהוו פתרון הולם לכל צרכיה של המשפחה הישראלית הממוצעת.
תא המטען מציע נפח קטן של 198 ליטרים, אך כאשר מקפלים את השורה השלישית מקבלים 699 ליטרים, ולאחר קיפול שתי שורות המושבים גדל נפח תא המטען לכדי 1,696 ליטרים. רצפת תא המטען השטוחה וסף ההעמסה הנמוך מאפשרים העמסת מטען כבד בקלות יתרה. גם קיפול המושבים קל ואינטואיטיבי.
כיול המתלים רך ומציע איכות נסיעה טובה על כבישים סלולים היטב. חציית בורות בכבישים משובשים בהחלט מעבירה זעזוע קל אל גב הנוסעים, אך באופן כללי המתלים עושים עבודה טובה בשיכוך מהמורות קטנות ובנסיעה בדרכים משובשות. התנהלות עירונית עם טויוטה ורסו אינה מאתגרת כפי שציפיתי מרכב גדול יחסית. הודות למכסה מנוע נמוך, שדה הראיה לפנים מעולה. קורות A ו- B אומנם מעט עבות, אך ממוקמות נכון ביחס לנהג וכמעט ואינן מפריעות. רדיוס סיבוב מינימלי של 5.4 מטרים מאפשר תמרונים בשטח אורבני צפוף וחיישני החניה המותקנים מלפנים ומאחור (בתוספת תשלום), מסייעים בהערכת גודלו של הרכב. מצלמת הרוורס מחליטה לעיתים שלא להידלק, כנראה בגלל חוסר סנכרון בין ממשקי המולטימדיה, ובשעות האור קשה להבין מתצוגת המסך מה בדיוק מתרחש מאחורי הרכב.
איכות הנסיעה הבינעירונית טובה מאוד. רעש המנוע מבודד היטב ומורגש בתא הנוסעים רק בעת מאמץ. יש לציין כי צליל נהמת המנוע בהחלט אינו ערב לאוזן, אך בעת נסיעה מנהלתית נשאר תא הנוסעים שקט ומצליח להשאיר גם את רעשי הרוח והכביש מחוץ לרכב. היציבות הכיוונית וריסון המרכב טובים והטויוטה המגודלת מצליחה להעניק תחושת ביטחון על הכביש המהיר.
ביצועים
טויוטה ורסו משווק עם מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.8 ליטרים המפיק 147 כ''ס ב- 6,400 סל''ד ומומנט מרבי של 18.3 קג''מ ב- 3,800 סל''ד. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 11.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 185 קמ''ש. המנוע אינו חזק במיוחד ונדרשת לחיצה אגרסיבית על דוושת הגז כדי לשפר את הביצועים, אך יחידת הכוח מציגה גרף לינארי וצפוי ללא השהיות או נפילות כוח. המנוע האטמוספרי מיועד לגמוע מאות אלפי קילומטרים ללא תקלות או בעיות כלשהן, ועד כה הצליחה טויוטה לשמר מוניטין אמינות יוצא דופן עם דגם הורסו.
תיבת ההילוכים הרציפה מדמה 7 יחסי העברה על מנת להעניק תחושה של נהיגה ברכב עם תיבה אוטומטית פלנטרית, ולאפשר העברת הילוכים בצורה ידנית בעזרת מנופי העברת ההילוכים הממוקמים מאחורי גלגל ההגה. תיבת ההילוכים מתפקדת טוב, כל עוד לא מנסים לאתגר אותה בנסיעה מאומצת. בעת האצה אגרסיבית תשמור התיבה על סל'ד גבוה לאורך זמן, עד לשחרור דוושת הגז. באופן כללי, לתיבת הילוכים רציפה יתרון בצמצום צריכת הדלק. בעבור אלו שאינם מחפשים חווית נהיגה דינמית ומהנה במיוחד, טויוטה ורסו תציג ביצועים מספקים בהחלט.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת עומדת על 15.2 ק''מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך נסיעת המבחן שכללה עמידה בפקקים, נהיגה עירונית ונהיגה בינעירונית, רשם טויוטה ורסו צריכת דלק משולבת של 9.1 ק''מ לליטר, אך מטויוטה ציפינו לנתון טוב יותר. עם מיכל דלק בנפח 60 ליטרים, ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 12 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
טויוטה ורסו משווק עם שנתיים אחריות ללא הגבלת קילומטרים, ושנה שלישית עד 100 אלף ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 491 ₪, עלות הטיפול השני 790 ₪, עלות הטיפול השלישי 491 ₪ ועלות הטיפול הרביעי 953 ₪. סך ארבעת הטיפולים הראשונים זול ביחס למקובל ועומד על 2,725 ₪ כולל מע"מ.
עלויות חלקי החילוף והביטוח גם הן זולות ביחס למתחרות. מחיר פנס קדמי עומד על 1,966 ₪, מחיר פנס אחורי 1,179 ₪, מחיר מראת צד עומד על 2,466 ₪, זוג רפידות בלם קדמיות יעלו 445 ₪, וסט צלחות בלם קדמיות יעלו 632 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לנהג יחיד בן 21 בעל ותק של 3 שנים, ללא תביעות וללא שלילות, עומדת על 6,367 ₪.
בטיחות
טויוטה ורסו נבחן במבחן הריסוק האירופאי של ארגון Euro NCAP בשנת 2010 וזכה לציון מרבי של חמישה כוכבי בטיחות. מפרט אבזור הבטיחות בדגם המשווק בישראל כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת מובילאיי, גלגל הגה עם מנגנון קריסה בעת תאונה, נקודות עיגון ISOFIX, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת חלוקת כוח בלימה. אבזור בטיחות אקטיבי מתקדם כגון בלימה אוטונומית, נעדר מהרשימה. ציון אבזור הבטיחות הינו 6 מתוך 8 בזכות מערכת מובילאיי.
תמורה למחיר
טויוטה ורסו משווק בישראל ברמת אבזור GLI במחיר 154,900 ₪, אך תוכלו לרכוש אותו בפחות מ- 150,000 ₪ במסגרת מבצעים תכופים. אבזור הנוחות והבטיחות בסיסי ביחס למקובל היום. טויוטה ורסו משווק עם מערכת מולטימדיה מסוג טויוטה טאץ' 2, חיישן תאורה, בקרת אקלים דו-אזורית, מראות צד חשמליות, שמשות אחוריות כהות, מסילות גגון, ומצלמת רוורס.
טויוטה ורסו אמנם אינו המיניוואן המאובזר או היפה ביותר, אך לזכותו עומדים יתרונות משמעותיים כגון מוניטין אמינות גבוה, שמירת ערך בשוק המשומשות לאורך שנים, ועלויות תחזוקה נמוכות. כמו כן, מציע טויוטה ורסו תא נוסעים מרווח, שקט, ונוח לחמישה נוסעים בוגרים ושני ילדים קטנים. שילוב יתרונות אלו הופכים את טויוטה ורסו למיניוואן לקהל הסולידי. כל השאר יבחרו כנראה ברכב פנאי שטח בעל 7 מושבים.
| טויוטה ורסו 1.8 בנזין GLI אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | בנזין 4 צילינדרים 1,798 סמ''ק |
| הספק מרבי משולב | 147/6,400 (סל''ד/כ''ס) |
| מומנט מרבי משולב | 18.35/3,800 (סל''ד/קג''מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,460 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,790 מ"מ |
| גובה כללי | 1,620 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,780 מ"מ |
| מיכל דלק | 60 ליטרים |
| נפח תא מטען | 198/699/1,696 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,450 ק"ג |
| מהירות מרבית | 185 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.1 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 9.1 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2010) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
154,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025