יחידה מסוגה: פרארי SP38

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: יצרן
  • 24 מאי 2018
  • 0 תגובות

פרארי SP38, האקזמפלר האחרון בתוכנית One-Off של יצרנית האקזוטיקה האיטלקית, נחשפה בפיורינו ונמסרה ללקוח מסור בטקס מיוחד במסגרתו הקיפה הפרארי החדשה את מסלול הבית של החברה. פרארי SP38 מבוססת על פרארי GTB 488 ומשקפת את חזונו הספציפי של הלקוח בעל התשוקה למירוצים. התוצאה היא פרארי עם יכולות גבוהות בכביש ובמסלול, המעוצבת בהשראת פרארי F40 האגדית, תוך הקניית אלמנטים מכוונים למסלול.

פרארי SP38

יחידת ההנעה כוללת את אותו מנוע V8 טווין טורבו בעל שני מצנני ביניים המוכר מפרארי GTB 488, המפיק 660 כ"ס ומשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. פרארי GTB 488 מאיצה 0-100 קמ"ש תוך 3 שניות וסביר להניח שגם ה- SP38 תציג ביצועים זהים.

פרארי SP38

עיצוב החרטום מקנה מראה שרירי ומחודד עם קווים רוחביים מודגשים וגופי תאורה צרים מסוג LED. הפגוש הקדמי מינימליסטי וכולל כונס אוויר עצום מידות בהשראת פרארי GTB 308. מהצד ניתן להבחין בכונסים המזרימים אוויר אל מצנן הביניים, אשר בניגוד להופעתם המוחצנת ב- 488, נפערים באלגנטיות מהדופן בסיומת הדלת.

פרארי SP38

עיצובה של פרארי SP38 נבדל מ- פרארי GTB 488 באמצעות ריכוז פריטי העיצוב בחלק האחורי של המכונית. כיסוי המנוע בעיצוב זימי כריש הינו הומאז' לפרארי F40 ועשוי מסיבי פחמן. בנוסף לעיצוב המרהיב, שלושת הזימים נועדו לנתב את האוויר החם מתא המנוע אל כיוון הספויילר האחורי לטובת צינון והגברת כוח ההצמדה בו זמנית. הספויילר האחורי הינו חלק אינטגרלי בעיצוב מסגרת תא המנוע. צביעת המרכב נעשית בשלוש שכבות של צבע אדום מטאלי.

להשלמת ההופעה, נתפר תא הנוסעים בעבודת יד לפי דרישות הלקוח בגימור מוקפד. פרארי SP38 תערוך את הופעת הבכורה בפני הציבור בתערוכת Concorso d’Eleganza Villa d’Este שתתקיים בימים הקרובים.