וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
| MG ZS | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב חיצוני, תא נוסעים מעוצב וכייפי, אחריות יצרן ארוכה |
| חסרונות | בטיחות, תמורה למחיר |
אם צירוף האותיות MG מעלה בדמיונכם מכונית רודסטר קטנה ונמוכה בגוון ירוק מירוצים בריטי כדאי שתתעוררו, MG בגלגולה המודרני היא משהו אחר לחלוטין. לאחר פשיטת הרגל של קבוצת רובר ו- MG בשנת 2005 נרכש מותג MG על ידי נאנג'ינג הסינית שהתמזגה בהמשך אל תוך סאיק, קונצרן הרכב הגדול ביותר בסין.
MG הוא המותג איתו מתכוונים הסינים לחדור ברצינות לאירופה. הצהרות כאלה שמענו לא אחת, ובישראל אף שווקו MG550, MG350, ו- MG3, אך הפעם השינוי עמוק ומהותי יותר. ראשי התיבות MG סימלו במקור את השם Morris Garages והן הוחלפו כעת ב- Mobile Generation המסמלים קדמה טכנולוגית ופנייה לדור הצעיר. יצאנו עם נושא הדגל החדש MG ZS כדי לבדוק האם ההבטחות מקבלות כיסוי גם על הכביש.
עיצוב ונוחות
השלב הראשון בשינוי תדמיתי בעולם הרכב מתחיל בדרך כלל במחלקת העיצוב. על הסעיף הזה יכולים ב-MG לסמן וי גדול. MG ZS החדש נראה מצוין. החזית מתהדרת בגריל טרפזי גדול ממדים החובר אצל צמד פנסים מלוכסנים עם תאורת יום מסוג לד בעיצוב נאה. מהצד קו המותניים המודגש מקבל חיזוק מחגורת פלסטיק שחורה עם עיטור כרום בתחתית הדלתות. עיטור כרום במסגרת החלונות ופסי גגון בגוון כסוף מוסיפים עניין אף הם.
הפנסים מאחור זוכים לגרפיקה פנימית נאה, סמל ענקי של MG מעטר את דלת תא המטען, ובתחתית הפגוש מוטמעים פנסי הערפל במסגרת פלסטיק שחורה עם עיטור כסוף דמוי דיפיוזר. אהבנו את עיצוב החישוקים בצביעה דו גוונית אך הם נראים מעט קטנים ביחס למרכב. היו לא מעט מתבוננים שהצביעו על דימיון מובהק לרכבי פנאי מבית מאזדה, אך בימינו מעטות המכוניות שלא חולקות אלמנטים עם דגמים אחרים. בשורה התחתונה התוצאה הסופית מוצלחת ועל כך העידו שלל מבטים סקרנים שכוונו אלינו במהלך המבחן.
מידותיו החיצוניות של MG ZS מציבות אותו בטווח שבין רכבי הפנאי הקטנים המבוססים על רכבי סופר מיני לרכבי הפנאי הקומפקטיים. אורכו 4,314 מ"מ, רוחבו 1,809 מ"מ, גובהו 1,638 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,585 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 448 ליטרים נדיבים. קיפול המושב האחורי יגדיל את נפחו ל- 1,375 ליטרים. מדף בתחתית תא המטען מאפשר לקבוע את גובה הרצפה, ובמיקומו הגבוה יוצר רצפה שטוחה לאחר קיפול המושבים האחוריים. סף ההטענה מעט גבוה אך לא באופן המקשה על העמסת המטען.
תא הנוסעים הוא ללא ספק הפתעת המבחן. ניכר כי הושקעו בו זמן ומחשבה בתכנון ועיצוב. חלקו העליון של הדשבורד מעוצב עם שפה בולטת, והוא עשוי חומר רך ונעים למגע הכולל עיטור המדמה תפרים בריפודי עור. פתחי המיזוג בצדדים בעיצוב מבערי סילון מזכירים עיצובים מבית אאודי, וגם מנגנון הפתיחה והסגירה שלהם הושאל משם. פתחי המיזוג המרכזיים נאים ותחומים בפלסטיקה בגוון כסוף.
המסך המרכזי בעיצוב מינימליסטי עם 5 כפתורים פיזיים בלבד, ומוקף בפנל דמוי סיבי פחמן. קומה אחת למטה נמצאים פקדי בקרת האקלים. בתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח המכיל את חיבורי המדיה והמצת. בורר ההילוכים נאה ונעים למגע, ולפניו ממוקמים בלם היד וצמד מחזיקי כוסות. משענת היד הגדולה מתרוממת וחושפת תא בגודל סמלי בלבד.
גלגל ההגה נאה, מחופה בעור מחורר, ונעים למגע. על גלגל ההגה פקדים לשליטה בדיבורית, במערכת השמע ובמחשב הדרך שבלוח המחוונים, המציג עיצוב נאה ואלגנטי ולא מרעיף אינפורמציה מיותרת על הנהג. ראוי לציין גם את דיפון הדלתות הנאה ולחצני השליטה בנעילה המרכזית המשולבים בידית הפתיחה ונראים נהדר.
ברכב המבחן חופו המושבים ודיפוני הדלתות באריג דמוי עור בצבע שחור עם תפרים לבנים המשדרגים את חווית השהייה בתא הנוסעים. גג הזכוכית הפנורמי של MG ZS גדול במיוחד ומתפרס כמעט על כל התקרה. חלקו הקדמי נפתח חשמלית ומכניס המון אור ואוויר אל תא הנוסעים. הכיסוי החשמלי מחורר ואינו אטום לחלוטין, ומאפשר לחום לחדור אל תא הנוסעים. למזלנו המזגן הצליח להתגבר וצינן היטב את תא נוסעים אך השמיע לחישה מוזרה בכל מספר דקות.
תפעול הרכב מתבצע בקלות יחסית בזכות מיעוט כפתורים. מערכת השמע בעלת גרפיקה טובה, ממשק מקורי וקל לשימוש, ומציגה את שמות השירים ואנשי הקשר בעברית. המתגים שעל ההגה נעימים למגע ומסייעים לנהג להשאיר את הידיים על ההגה. היינו שמחים לקבל מראה מרכזית עם עמעום אוטומטי, תאורה במושב האחורי, וגם תאורה בסוככי השמש.
איכות החומרים טובה אך בחלקים התחתונים מורגש שימוש בפלסטיקה פשוטה יותר. איכות ההרכבה טובה אף היא אך בכבישים משובשים במיוחד נשמעו קרקושי פלסטיקה מאיזור לוח המחוונים. מיקום המושבים ודלתות הנפתחות בזווית רחבה הופכים את הכניסה לקלה ונוחה. המושבים מציעים תנוחת ישיבה גבוהה וטווח כוונון רחב אך חסרה תמיכת צד. ההגה אינו מתכוונן לעומק ויקשה על חלק מהנהגים למצוא תנוחת ישיבה נוחה. המרווח מאחור טוב, בעיקר מרווח הרגליים, וניתן להסיע שני נוסעים מבוגרים וילד בנוחות.
עושה רושם שהמתלים של MG ZS רכים וסופגים בנסיעה עירונית, ומצליחים להעלים לא מעט מפגעי הכביש במהירות נמוכה, אך רצף של שיבושים עלול לטלטל את תא הנוסעים. מחוץ לעיר החוויה מעט שונה, MG ZS מציג ספיגת שיבושים טובה אך לא מושלמת, ורצף של שיבושים יגרום לו לצאת מאיזון ולטלטל את הנוסעים.
נסיעה בכבישים באיכות סלילה נמוכה מעניקה את הרושם שהמתלים עסוקים כל הזמן ולא מצליחים להתמודד היטב עם שלל השיבושים. בכבישים מפותלים גילנו זווית גלגול גדולה יחסית אך למרות זאת רמת האחיזה טובה. בידוד רעשי המנוע והרוח מוצלחים ונשמרים עד למהירות תלת ספרתית. בידוד רעשי הכביש והצמיגים מוצלחים פחות והרעש נשמע גם במהירות עירונית.
ביצועים
MG ZS משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת במפרט המיישר קו עם צו האופנה האחרון בתעשיית הרכב. תחת מכסה המנוע מותקן מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 111 כ"ס הזמינים ב- 5,200 סל"ד, ומומנט של 16.3 קג"מ הזמין החל מ- 1,800 סל"ד. על פי נתוני היצרן התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 12.4 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. במבחן שלנו האיץ MG ZS מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 13.2 שניות. המנוע פועל בשקט ומצניע באופן מוצלח את רוב הרעידות והצלילים המאפיינים מנועי 3 צילינדרים. היציאה מהמקום מלווה בתנועה מורגשת של המתלים.
המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. העברות ההילוכים הנמוכים מעט מורגשות ובאופן כללי תפקוד התיבה מעט איטי, בעיקר בסל"ד נמוך במהירות עירונית. בתאוצות ביניים המצב משתפר ועל הכביש המהיר הביצועים טובים ומאפשרים השתלבות מהירה בקצב התנועה. מצב ספורט מציע משיכה של ההילוכים ותחושה נמרצת יותר אך לא מסייע בבלימת מנוע בירידות ארוכות. במצבים אלה מומלץ לשלוט בהילוכים ידנית.
התנהגות הכביש בטוחה אך לא מרגשת. בכבישים מפותלים זווית הגלגול המורגשת תגרום לנהג להוריד את הקצב אך רמת האחיזה טובה כאמור. העברות המשקל מורגשות אך התוצאה ברוב המקרים היא תת היגוי ולא איבוד אחיזה בסרן האחורי. ההגה מציע 3 מצבי קשיחות אך ההבדלים ביניהם קטנים למדי ואין ביכולתם לשפר את התקשורת עם הכביש והדיוק הלוקים בחסר. מהלך דוושת הבלם ארוך והבלימה ספוגית ונחלשת לאחר התחממות הבלמים בירידה ארוכה.
צריכת דלק
צריכת הדלק המשולבת של MG ZS עומדת על 15.9 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן שלנו עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 10.5 ק"מ לליטר. נציין כי במהלך המבחן התמודדנו עם נסיעה מאומצת יחסית ובתנאי חום כבדים בהם עבד המיזוג ללא הפסקה. מיכל הדלק מציע נפח של 48 ליטרים וניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 500 ק"מ עם מיכל מלא. דרגת הזיהום הינה 12 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
MG ZS משווק בישראל עם אחריות ל- 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, המעניקה ביטחון ושקט נפשי לרוכשים. על פי הוראות היצרן יש לבצע טיפול תקופתי אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון במוסך היבואן עומדת על 537 ₪, עלות הטיפול השני 1,107 ₪, עלות הטיפול השלישי 999 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,107 ₪. עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 3,213 ₪ כולל מע"מ, סכום מקובל ביחס למתחרות.
עלותו של פנס קדמי עומדת על 1,726 ₪, עלות פנס אחורי 454 ₪, עלות מראת צד קומפלט 861 ₪, עלות סט רפידות בלם 403 ₪, ועלות סט צלחות בלם עומדת על 448 ₪. עלות החלפים נמוכה אך עלות הטיפולים מנפצת את הציפיה למחירי לואו קוסט בעלויות האחזקה השוטפות. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 21 עם וותק של 3 שנים ועבר נקי מתביעות ושלילות רישיון עומדת על 6,070 ₪. MG ZS בגרסה הנבחנת מדורג בקבוצת רישוי 2 ואגרת הרישוי השנתית עבורו עומדת על 1,525 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.
בטיחות
MG ZS עבר את מבחן הריסוק של ארגון ENCAP בשנת 2017 וזכה בציון של 3 כוכבי בטיחות בלבד מתוך 5. בסעיף הגנה על מבוגרים 71%, בסעיף הגנה על ילדים 51%, בסעיף הגנה על הולכי רגל 59%, ובסעיף אבזור הבטיחות 29%.
גם אם היה משיג MG ZS ציונים גבוהים יותר במבחני הריסוק, הציון הכולל לא היה מעבר ל- 4 כוכבים בשל העדר אבזור בטיחות מתקדם. מפרט הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, עוגני ISOFIX במושב האחורי, מערכת בקרת יציבות, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. רמת אבזור הבטיחות היא 5 על פי דירוג משרד התחבורה. רוב רכבי הפנאי הקטנים מציעים מפרט בטיחות עשיר יותר, הכולל לכל הפחות בלימת חירום אוטונומית וציונים מרשימים יותר במבחני הריסוק. אין ספק שהחיסרון הגדול של MG ZS הוא בסעיף הבטיחות.
תמורה למחיר
MG ZS מוצע בישראל במחיר החל מ- 99,999 ₪, שאמנם נשמע נמוך אך לא שובר שוק. רמת האבזור הבסיסית NET מציעה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' הכוללת תמיכה בממשק Apple Car Play, ארבעה רמקולים, שני שקעי USB, דיבורית Bluetooth, חיישן אור, גלגל הגה מחופה עור, חיישני חניה מאחור, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'. רמת האבזור הבכירה NET-UP מוצעת תמורת 105,555 ₪ ומציעה בנוסף בקרת שיוט, שני רמקולים נוספים למערכת השמע, מצלמת נסיעה לאחור, ריפודים דמויי עור, גג שמש פנורמי חשמלי, וצביעה דו גונית לחישוקים הקלים.
MG ZS הוא רכב ראוי בהחלט ויותר מכל מציג את ההתקדמות המהירה של תעשיית הרכב הסינית. בסעיפי האחריות, העיצוב ותא הנוסעים הוא זוכה לניקוד גבוה והם מהווים את המשיכה העיקרית בעינינו. מהעבר השני הביצוע על הכביש עדיין לא מושלם והוא מאבד ניקוד בסעיף הבטיחות המציג נתונים שקשה לקבל ברכב חדש בשנת 2018. לטעמנו המחיר קרוב מדי למתחרות אשר חלקן מציעות חבילה שלמה ומאוזנת יותר.
| MG ZS NET-UP | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 1.0 ליטר |
| הספק מרבי משולב | 111/5,200 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 16.3/1,800 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,314 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,809 מ"מ |
| גובה כללי | 1,638 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,585 מ"מ |
| מיכל דלק | 48 ליטרים |
| נפח תא מטען | 448-1,375 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,271 ק"ג |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 12.4 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 12 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 3 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 5 (מתוך 8) |
| מחיר |
105,555 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025