מיצובישי פאג'רו דקאר פרו במבחן - הטוב הפך לטוב יותר

  • כתב: אלעד לרך
  • צילום: בוריס רוזנר
  • 19 יוני 2018
  • 0 תגובות

מיצובישי פאג'רו הוא לא סתם עוד רכב שטח, הוא אייקון של ממש, אחד מאבות רכבי השטח והמתחרה הוותיק של טויוטה לנד קרוזר. השם פאג'רו מחובר למונח "רכב שטח" כמו שהשם קלינקס מחובר למילה טישו. קרוב לשני עשורים מאז הגיע אלינו "פאג'רו קינג", אך לא הרבה השתנה בעיצוב ובאופי המוכר. כעת, רגע לפני סגירת פס היצור, מציעה כלמוביל את הדגם בגרסת דקאר פרו הכוללת חבילת שיפורים לשטח, המבטיחה להפוך את הטוב לטוב יותר. האם זה עובד? יצאנו לשטח לבדוק.

מיצובישי פאג'רו דקאר

חבילת השיפורים "פרו" מתומחרת ב- 38,000 ₪ וכוללת סט קפיצים מבית PEDDERS ובולמים מבית BILSTEIN המגדילים את מרווח הגחון ב- 5 ס"מ, צמיגי ALL-Terrain מבית BFGoodrich, חישוקי סגסוגת מושחרים, מיגון גחון מלא, מדרכי צד מבית אספיר, מצלמה קדמית המספקת תצוגה של תוואי השטח והמכשולים שבדרך, קורות צד מושחרות, וכמובן תג יחודי על הכנפיים הקדמיות. כל השדרוגים מותקנים כחוק ומצויינים ברישיון הרכב.

מיצובישי פג'ארו
יתרונות   יכולת שטח, מרחב פנימי, תדמית
חסרונות   מיושן, רועש, מגושם

עיצוב ונוחות

במרוצת השנים זכה הדור הנוכחי של הפאג'רו למספר מתיחות פנים אך האופי המסוקס והקווים האופיינים לו נותרו ללא שינוי. גרסת דקאר פרו שהתייצבה למבחן קיבלה מראה קרבי יותר בעזרת מרכב שהוגבה בחמישה ס"מ, קפיצים ובולמים צבעוניים, צמיגי שטח מרשימים, מדרכות צד, חישוקים מושחרים, וקורות צד מושחרות. כל אלו מקנים לפאג׳רו מראה קשוח ומרשים.

מיצובישי פאג'רו דקאר

עיצוב הפנים מיושן, איכות החומרים לא מרשימה, ואחרי שיוצאים מרכב מודרני ועולים על מיצובישי פאג'רו, נראה כאילו חוזרים בזמן. מהר מאוד אפשר להתרגל ליתרונות שמציע הפאג׳רו. ראשית, אם אתם אנשים גבוהים, קל ונוח להיכנס לרכב. מושב הנהג תומך, מפנק, ומאפשר תנוחת נהיגה נוחה מאוד. מערכת המולטימדיה איכותית וכוללת מסך מגע בהיר ונוח לשימוש גם בשעות בהן השמש חזקה, תוכנת ניווט Waze, ותוכנת ניווט לשטח "עמוד ענן". בנוסף מציע הדגם מושבי עור, תאי אחסון רבים, והמון מקום לכל שבעת הנוסעים. הישיבה במושב הנהג, כמו בשאר המושבים, משדרת בטחון בעיקר בגלל הגודל והגובה.

מיצובישי פאג'רו דקאר

למרות גודלו הפיזי של מיצובישי פאג'רו, קל מאוד לנהוג בו ולהסתדר איתו כמעט בכל מקום הודות לשדה הראיה הרחב לכל הכיוונים. במקומות צפופים וחניונים יהיה התמרון מעט קשה יותר בגלל רדיוס הסיבוב הגדול של הפאג׳רו. הרכב מצוייד במצלמה אחורית ואפילו קדמית שיעזרו לכם לזהות כל מכשול בדרך.

נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל אם כי לעיתים מעט קופצנית ורועשת בכבישים לא איכותיים. צורתו מציגה אווירודינמיות נמוכה עם התנגדות אוויר גבוהה המייצרת רעשי רוח חזקים. המרכב הגבוה סובל גם ממרכז כובד גבוה המייצר זוויות גלגול ותנודות במהירויות גבוהות. בנוסף גם המנוע רועש יותר ביחס למקובל במכוניות מודרניות. במהירויות שיוט רעש המנוע מורגש פחות, אך על זה "מפצה" רעש הכביש הנובע מצמיגי השטח. אז הפאג'רו לא עדין ושקט כמו רכבים אחרים שעולים כ- 370 אלף שקל, אבל אף אחד לא קונה נעלי עבודה כדי לנעול אותן עם חליפה לאירוע. מדובר ברכב שטח בנשמה וכך הוא מתנהג - טוב בשטח, פחות טוב על הכביש.

מיצובישי פאג'רו דקאר

ביצועים

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו מצוייד במנוע טורבו דיזל בנפח 3.2 ליטרים המפיק 190 כ"ס ומומנט של 45 קג"מ ב- 2,000 סל"ד. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת 5 הילוכים אוטומטית פלנטרית שפועלת באופן חלק ויעיל, ומערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת קצת יותר מ- 11 שניות, ועבור רכב במשקל 2,385 ק"ג הנתון לא רע. הנהג יהנה מכוח זמין ומספק במרבית תנאי הדרך אך אל תצפו למכונית מהירה מהממוצע. מי שמחפש רכב שטח קשוח עם יכולות דינמיות גבוהות גם בכביש, לא ימצא כאן את מבוקשו.

בשטח הפאג'רו מתעורר לחיים, כשמערכות העזר בשיתוף תיבת ההעברה Super Select II מנוצלות כראוי. תיבת ההילוכים בוררת בין ארבעה מצבי נהיגה: 2H - הנעה אחורית המתאימה לנסיעה מנהלית, 4H - הנעה כפולה המתאימה לנסיעה מהירה כאשר נדרשת אחיזה גבוהה יותר, 4HLc - הנעה כפולה לנסיעה בשטח עם דיפרנציאל מרכזי נעול, 4LLc - הנעה כפולה בהילוך כוח למקומות הקשים והמאתגרים ביותר.

מיצובישי פאג'רו דקאר

בנסיעת השטח הקלה יחסית שילבנו להילוך 4HLc והפאג'רו צלח את שבילי העפר ללא בעיה אך היה קופצני. באופן אירוני, ככל שהגברנו את המהירות, הפאג'רו היה נוח יותר בזכות הבולמים המשודרגים של בילשטיין. מיצובישי פאג'רו דאקר פרו ממש זורח בנהיגה מהירה בשבילים כבושים. זהו בהחלט המגרש הביתי שלו וכאן הוא מספק המון הנאה לנהג. נסיעה מהירה היא אתגר לנהג יותר מאשר לפאג'רו המצפצף על האבנים בדרך. ההגה רך מדי בכביש אך מתגלה כפרטנר מוצלח בשטח, כמו מושכות של סוס. רק תפנו את ההגה לכיוון הרצוי וכל 2.4 הטונות ירוצו אחריכם.

כאשר המסלול הפך לסלעי וטכני יותר, שילבנו להילוך הכוח 4LLc וגם אז מיצובישי פאג'רו עשה עבודה טובה וטיפס על מרבית הגבעות המסולעות בנחישות. גם טיפוס הרים דרך אבנים בגודל בינוני מתבצע ללא קושי. רכב השטח הוותיק נלחם בכל המכשולים שהצבנו לפניו אך את חלקם לא צלח למרות השיפורים, בעיקר בגלל הפגוש האחורי הארוך שנמנענו מפגיעה בו. הפאג'רו רכב ארוך, כמעט 5 מטרים, ונתון זה לא עוזר לו במסלולים טכניים וסלעיים. אין ספק שהגרסה הקצרה תהיה מוצלחת יותר בשטח טכני. המצלמה הקדמית עוזרת ועובדת טוב בשטח.

מיצובישי פאג'רו דקאר

צריכת דלק

מיצובישי פאג'רו מציג צריכת דלק חסכונית ביחס לגודלו. במהלך המבחן שכלל גם נסיעת שטח נרשמה צריכת דלק של 8.7 ק"מ לליטר. אחד הדברים הכיפיים בפאג'רו דקאר פרו הוא מיכל דלק ענק בנפח 88 ליטרים איתו תוכלו לנסוע כ- 700 ק"מ בין תדלוקים אם תהיו עדינים על דוושת הגז, ותוכלו לתכנן טיולי שטח ארוכים במיוחד.

אמינות ועלויות אחזקה

מיצובישי פאג'רו משווק בישראל עם אחריות ל- 3 שנים או עד 100,00 ק"מ. הטיפולים השוטפים יקרים ביחס למתחרים ומתבצעים אחת לשנה או בכל 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 1,146 ₪, עלות הטיפול השני 2,895 ₪, ועלות הטיפול השלישי עומדת על 1,903 ₪. כל המחירים כוללים מע"מ.

היות ומדובר ברכב הצפוי לראות הרבה שטח, יש לקחת בחשבון שנהיגה לא זהירה יכולה לגרום נזק לחלקי מרכב (למרות המיגון התחתון המשובח המותקן בגרסת דקאר פרו) ולכן טוב לדעת שעלות החלפים נמוכה מהממוצע אצל המתחרים. עלות פנס קדמי 3,538 ₪, עלות פנס אחורי 995 ₪, מראת צד תעלה 2,387 ₪, זוג רפידות בלם קדמיות יעלו 449 ₪, וסט צלחות בלם קדמיות יעלו 947 ₪. עם זאת, הצמיגים המצויינים מדגם BF Goodrich All Train KO2 במידות 265/65/17 יקרים יחסית וכאשר יגיע הזמן להחליפם בצמיגים זהים, תידרשו לשלם כ- 5,200 ₪ עבור ארבעתם.

מיצובישי פאג'רו דקאר

בטיחות

מיצובישי פאג'רו מצוייד בשש כריות אוויר, בקרת יציבות ואחיזה, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות נעדרות מהרשימה. הדגם לא נבחן במבחן הריסוק של ארגון ENCAP, אך במבחן הריסוק של ארגון ANCAP האוסטרלי שנערך בשנת 2011, קיבל הפאג'רו ציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים גבוהים בהגנה על הנוסעים במקרה של פגיעה צידית או חזיתית. נקודת חולשה בטיחותית אחת נרשמה בהגנה על הולכי רגל.

מיצובישי פאג'רו דקאר

תמורה למחיר

אבזור הנוחות כולל בין היתר מערכת מולטימדיה Connected Car, מושבים בריפוד עור, בקרת אקלים מפוצלת מלפנים, מזגן אחורי נפרד עם פתחי מיזוג בשתי שורות המושבים האחוריות, בקרת שיוט, חיישני תאורה וגשם, ומסך דיגיטלי בלוח המחוונים.

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו מגיע עם חבילת שטח מקומית ואיכותית המשפרת את יכולות השטח של הרכב הותיק ואף תורמת משמעותית להופעתו החיצונית.

הרכב רועש בכביש, רחוק מלהיות מעודן וגילו ניכר, אבל מי שקונה פאג'רו דקאר פרו רוצה רכב יעיל למשימות שטח ולשם בדיוק הוא נועד. מיצובישי פאג'רו בא לעבוד, לטפס ולכבוש את פסגת ההר. עכשיו נשאר לכם רק לשאול את עצמכם, האם אתם רוצים לנסות לכבוש גבעות וסלעים עם נעליים אלגנטיות או מעדיפים נעלי טיפוס הרים אמיתיות?

מיצובישי פאג'רו דקאר פרו
מנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים 3.2 ליטרים
הספק מרבי משולב 190/3,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 45/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 5 הילוכים
יחידת הנעה אחורית + כפולה
אורך כללי 4,900 מ"מ
רוחב כללי 1,875 מ"מ
גובה כללי 1,910 מ"מ
בסיס גלגלים 2,780 מ"מ
מיכל דלק 88 ליטרים
נפח תא מטען

415/1,120 ליטרים

משקל עצמי 2,385 ק"ג
מרווח גחון 260 מ''מ
זווית גישה (פאג'רו דקאר) 34.5 מעלות
זווית נטישה (פאג'רו דקאר) 24.5 מעלות
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.7 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.7 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 5 (מתוך 8)
מחיר

372,900 ₪

מיצובישי פאג'רו דאקאר פרו 2017