אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
פולקסווגן פולו מתיימרת להיות גרסה מוקטנת של פולקסווגן גולף ומציגה תא נוסעים מרווח ואיכותי ביחס לסגמנט, במטרה להעניק תחושה של מכונית מסגמנט גבוה יותר. הדור החדש של פולקסווגן פולו מבטיח להיות טוב מקודמו ומציע חידושים, ביניהם פלטפורמה חדשה, מערכות בטיחות מתקדמות, ומערכת מולטימדיה עם צג מגע בגודל 8 אינץ'. למבחן הדרכים שלנו התייצבה גרסת קומפורטליין עם מנוע טורבו בנזין TSI שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 95 כ"ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים שמחירה 108,900 ₪.
| פולקסווגן פולו TSI 1.0 | |
|---|---|
| יתרונות | נוחות נסיעה, ביצועים, צריכת דלק |
| חסרונות | רעידות בתחילת נסיעה, מחיר |
עיצוב ונוחות
פולקסווגן פולו החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB A0 המשמשת בין היתר את אאודי A1 החדשה, סיאט איביזה וסיאט ארונה. רוחבה עומד על 1,751 מ"מ, ויחד עם אורך של 4,053 מ"מ, גובה של 1,431 מ"מ, ובסיס גלגלים הנמתח על פני 2,551 מ"מ, מציעה פולקסווגן פולו מימדים נדיבים ביחס לסגמנט. העיצוב החיצוני נאה ומהווה אבולוציה של הדגם הפורש. לא מדובר בעיצוב נועז או חדשני, אך קהל היעד צפוי להתחבר לשמרנות העיצובית. פולקסוגן פולו החדשה מעוצבת כגולף קטנה, עם גריל קדמי רחב, גופי תאורה נאים, וקווי מרכב נקיים וקלאסיים.
גם תא הנוסעים מציג עיצוב שמרני וקלאסי, אלא שבדור הנוכחי מתבלט במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ'. המסך המוכר מדגמים אחרים בקונצרן, מרשים למראה, נוח לשימוש, ומעניק תחושה יוקרתית. ברכב המבחן שולט הגוון השחור ויוצר תחושה קודרת. מאכזב לפגוש פלסטיקה קשיחה למגע גם בחלק העליון של הדלתות הקדמיות, גימור רעוע בתאורת מראת האיפור, וריפוד שכבר מראה סימני שחיקה במשענת היד שבין המושבים, במכונית הטוענת לאיכות עדיפה.
בגרסת 115 כ"ס, מתווספים פנלים בצביעה תואמת לצבע המרכב ולוח מחוונים דיגיטלי, שיתכן ויקנו תחושה נעימה וראויה יותר בתא הנוסעים. פרט לבעיית הגימור שהוזכרה בתאורת האיפור, איכות ההרכבה טובה והדוקה ולאורך כל נסיעת המבחן לא נשמעו כל חריקות או קרקושים בתא הנוסעים. עם זאת, מצלמת הרוורס אשר נשלפת מתוך הסמל האחורי ע"י מנוע חשמלי, יוצרת רעש מוזר בכל נסיעה לאחור.
במרכז לוח המחוונים מוצג מחשב הדרך הנשלט בנוחות בעזרת פקדים על גבי גלגל ההגה. מערכת השמע כוללת שישה רמקולים ומפיקה צלילים איכותיים עם שליטה טובה על פיזור הקול בחלל תא הנוסעים. העיצוב הפשוט והפרקטי משלם דיבידנדים בהנדסת אנוש טובה, פרט לפתחי המיזוג הממוקמים מתחת לצג המולטימדיה. כל המתגים והמנופים איכותיים כמסורת קונצרן פולקסווגן, ומעניקים פידבק מוצלח וחווית שימוש המותירה רושם חיובי. ניתן למצוא תנוחת נהיגה נוחה ושולטת באמצעות כיוונון גובה ידני למושב וגלגל הגה המתכוון ידנית לגובה ולעומק.
פולקסווגן פולו מציעה מרחב פנימי גדול ביחס לקטגוריה. מאחור מאפשרת הפלטפורמה החדשה מרחב כתפיים נדיב. שני בוגרים שאינם גדולים במיוחד יעבירו נסיעה בין עירונית ללא תלונות, אך נוסע שלישי יגרום לצפיפות אינטימית במושב האחורי, בין היתר בשל מדרגת הינע בולטת.
הנוסעים מאחור יבחינו בהעדרם של חלונות כהים, ידיות אחיזה, פתחי מיזוג, ושקע USB. המושבים טובים מהממוצע בסגמנט ומספקים נוחות טובה ותמיכה סבירה. שדה הראיה טוב לכל הכיוונים בזכות חלונות גדולים המעניקים תחושה אוורירית ומקלים מאוד בתנועה עירונית המהווה סביבת המחייה הטבעית של פולקסווגן פולו. נוחות הכניסה והיציאה מהרכב טובה, ומפתח דלתות רחב אינו דורש מהנוסעים לבצע תרגילי אקרובטיקה כדי להיכנס או לצאת מהרכב.
בתא הנוסעים מצאנו פתרונות אחסון מגוונים, ביניהם תא עמוק מתחת למשענת היד שבין המושבים הקדמיים, שני מתקני כוסות מלפנים, מגש מרופד בגומי להנחת טלפון סלולרי בתחתית הקונסולה המרכזית, תאי אחסון בדלתות, ותא כפפות נטול תאורה. תא המטען מציע נפח מרשים של 351 ליטרים עם מפתח נוח וסף הטענה נמוך. ניתן להרים את רצפת תא המטען על מנת להקל על הוצאת מטען כבד, אך הדבר בא על חשבון נפח ההטענה הכולל. מתחת לרצפת תא המטען נמצא גלגל חלופי מפלדה בגודל מלא.
נוחות הנסיעה של פולקסווגן פולו זוכה לציון כללי טוב. כיול המתלים רך בבסיסו ומעניק ריסון וכושר ספיגת שיבושים טוב בעיר ומחוצה לה. צמיגים צרים בעלי חתך גבוה במידות 185/65 R15 מסייעים לא מעט בספיגת פגמים בכביש, ובהחלט מתאימים לנסיעה עירונית על כבישי הארץ. בורות אכזריים או כביש משובש מאוד יחשפו כושר ריסון טוב פחות, אך עדיין מדובר ברמת נוחות טובה מהמקובל בקטגוריה. על הכביש המהיר מקנים המתלים יציבות כיוונית טובה ותחושת ביטחון. שיוט במהירויות המקובלות בכבישי ארצנו נעשה בקלילות, ורעשי הכביש והרוח נשארים ברובם מחוץ לתא הנוסעים עד למהירות מאה קמ"ש. במהירות גבוהה יותר רעשי הכביש והרוח הם ברמה מקובלת בסגמנט, אך לא מעבר לכך.
ביצועים
רכב המבחן מצוייד במנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק 95 כ"ס ומומנט של 17.8 קג"מ בטווח של 2,000-3,500 סל"ד, ובתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG. למרות ההספק הצנוע, הביצועים זריזים וטובים כמעט כמו בגרסת ה- 115 כ"ס היקרה יותר. המנוע מצטיין בגמישות טובה עם כוח זמין, והתיבה היעילה יודעת להוריד גם ארבעה הילוכים בבת אחת לצורך עקיפה.
תיבת ההילוכים הרובוטית מגלה אובססיביות להעלאת הילוכים מוקדמת לשם חיסכון בדלק, כך שהיא מעלה הילוכים בקצב מהיר כבר בסל"ד נמוך ומגיעה להילוך השביעי והאחרון כמעט בכל נסיעה קצרה בין רמזורים. בנסיעה מנהלתית ורגועה המנוע רועד ומורגש חוסר מומנט היות והמנוע נמצא בסל"ד נמוך רוב הזמן ותיבת ההילוכים נמצאת בהילוך או שניים גבוהים מהרצוי. נשמע מעיק? לכך מצטרפת מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע בכל עצירה ומתניעה את שלושת הצילינדרים הרוטטים עם תחילת תנועה.
בנסיעה פקוקה או עירונית בתנועה כבדה, שילוב של מנוע 3 צילינדרים, תיבה שממהרת להעלות הילוכים, ומערכת Start&Stop, יוצר שפע של התנעות ורעידות. ניתן כמובן לבחור במצב ספורט בתיבת ההילוכים ולנתק את מערכת ה- Start&Stop בכל תחילת נסיעה כך שהמצב משתפר, אך מגביר את צריכת הדלק. נותר רק להצר על כך שבפולקסווגן היו ממוקדי חיסכון והפחתת מזהמים בכיול מערכת ההנעה, עד כדי כך שחווית השימוש הוקרבה בצורה גסה מדי. הפונטנציאל ביחידת ההנעה החדשנית גבוה אך לא מנוצל כראוי לטעמנו אלא אם נוהגים במצב ספורט.
התנהגות הכביש נטרלית ובוגרת. כיול המתלים הרך יוצר זוויות גלגול מדודות ואינו מעודד נהיגה דינמית, אך ריסון תנודות המרכב יעיל. הצמיגים ברוחב 185 מ"מ לא משיגים אחיזת כביש גבוהה במיוחד אף כי ניתן לצלוח פניות ופיתולים במהירות ובבטחה. גרסה זו לא מציעה יכולת ספורטיבית או הנאה מנהיגה, אותה תוכלו לקבל בגרסאות החזקות יותר ובראשן גרסת ה- GTI החמה. ההגה קל משקל ונעים לתמרון אך אינו פרטנר מוצלח לנהיגה דינמית. למרות התקנת בלמי תוף זולים מאחור, מספקים הבלמים כושר תאוטה ההולם את הביצועים. לסיכום פרק זה ניתן לומר כי התנהגות הכביש צפויה ובטיחותית כמקובל בסגמנט.
צריכת דלק
לאור היכרות העבר עם יחידת ההנעה המכויילת לחיסכון בדלק, ונסיעת מבחן שבוצעה לרוב בתנאים מנהלתיים עם מערכת Start&Stop פעילה, ציפינו לצריכת דלק נמוכה ואכן בתום המבחן עמדה צריכת הדלק על 14.5 ק"מ לליטר. נתון היצרן עומד על 21.2 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. מיכל דלק בנפח 40 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 6 מתוך 15.
עלויות אחזקה
פולקסווגן פולו משווקת עם אחריות לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ. הטיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלויות הביטוח הן 1,497 ₪ לביטוח חובה ו- 4,972 ₪ לביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 21 ללא תביעות וללא שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות.
בטיחות
במבחני הבטיחות של ארגון ENCAP שנערכו בשנת 2017, זכתה פולקסווגן פולו לציון מרבי של חמישה כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על בוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, ו- 59% עבור מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות כולל בין היתר מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת בלימה לאחר תאונה למניעת תאונות משנה, התרעה על עייפות הנהג, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, 7 כריות אוויר, ומערכת מובילאיי. מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מוצעת כאופציה בתוספת 3,000 ₪. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 6 מתוך 8.
תמורה למחיר
פולקסווגן פולו ברמת אבזור קומפורטליין תעבור לבעלותכם בתמורה ל- 108,900 ₪. גרסה זו כוללת בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ', תמיכה ב- Android Auto וב- Apple CarPlay, קישוריות בלוטות', 6 רמקולים, זוג שקעי USB, מצלמת רוורס, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת stop&start, מושב נהג מתכוונן לגובה, משענת יד קדמית, חיישן תאורה, פנסי ערפל, וחישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינץ'. גרסת ה- 115 כ"ס תעלה לא פחות מ- 119,900 ₪, ומאובזרת בנוסף בחלון גג פנורמי, שמשות אחוריות כהות, פנסי LED אחוריים, קיפול מראות חשמלי, וחישוקים קלים בגודל 16 אינץ'.
מחירי פולקסווגן פולו נמצאים בחלק העליון של הסגמנט ומהווים בעיית תמורה לאור רמת האבזור הצנועה. פולקסווגן פולו היא אמנם סופר מיני מהטובות שבנמצא ומציעה איכות טובה, יחידת הנעה מעולה ותדמית עם נגיעת פרימיום, אך הבעיה מתחילה בהשוואה בינה לבין סיאט איביזה, אחותה לפלטפורמה. הפרשי המחירים לא מוצדקים לטעמנו אלא אם לסמל של פולקסווגן יש משמעות תדמיתית חשובה מבחינתכם.
| פולקסווגן פולו קומפורטליין 1.0 95 כ"ס אוטומטית | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 3 צילינדרים 999 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 95/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 17.8/2,000-3,500(סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,053 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,751 מ"מ |
| גובה כללי | 1,431 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,551 מ"מ |
| מיכל דלק | 40 ליטרים |
| נפח תא מטען |
351 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,237 ק"ג |
| מהירות מרבית | 187 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 10.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 21.2 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 14.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 6 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות ENCAP | 5 כוכבים (2017) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר |
108,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025