אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
לא כל יום יוצא לי לבחון מקרוב מכונית דגל של מותג פרימיום, לכן לפגישה עם אאודי A8 החדשה ציפיתי בכיליון עיניים. בנוסף להיותה גדולה ומרשימה, מדובר באחת המכוניות הטכנולוגיות ביותר בעולם המביאה את רמת הפינוק והבטיחות לרמות שלא הכרנו עד כה.
| אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטית | |
|---|---|
| יתרונות | פאר, נוחות, מרווח, בטיחות, ביצועים |
| חסרונות | צריכת דלק |
עיצוב ונוחות
אאודי A8 החדשה בהחלט מרשימה. מכונית המבחן בגרסה הארוכה בצבע שחור מטלי (אם כי מצויין צבע אפור ברישיון הרכב) עם עיטורי כרום רבים ובולטים מכל זווית שצפינו בה. הגריל גדול ורחב מאוד, וכולל מסגרת כרום עבה וקווי גריל אופקיים המעוטרים אף הם בכרום. פנסי החזית נראים מעולה, הם צרים וארוכים בטכנולוגיית Matrix LED עליה ארחיב בהמשך.
לחלונות הצד מסגרת כרום ובתחתית המרכב חגורת כרום עוטפת. הצמיגים ענקיים ורחבים במידות 265/40 R20 ועיצוב החישוקים נאה ומיוחד. אאודי A8 אכן נראית ארוכה מאוד במבט מהצד בגרסתה הארוכה (Long). גם מאחור העיצוב מיוחד ומדגיש את רוחבה של המכונית. גופי התאורה מאחור רחבים ומחוברים בפס תאורה צר ובפס כרום המשולב גם בגופי התאורה. פנסי האיתות ברכב דינמיים ומציגים אנימציה יפה ואלגנטית. חלקה האחורי של חגורת הכרום בתחתית המרכב כוללת גם פס כרום נוסף היוצר מעין יציאות מפלט מעוצבות.
אורכה של A8 החדשה בגרסת המבחן הארוכה עומד על 5,302 מ"מ (5,172 מ"מ בגרסה הקצרה), רוחבה 1,945 מ"מ, גובהה 1,485 מ"מ (1,473 מ"מ בגרסה הקצרה), בסיס הגלגלים באורך 3,128 מ"מ (2,998 מ"מ בגרסה קצרה). קוטר הסיבוב עומד על 12.9 מטרים (12.5 מטרים בגרסה הקצרה).
פנים המכונית מרשים ומהפנט לא פחות, וכולל שימוש בחומרים הטובים ביותר שיש לתעשיית הרכב להציע. גם שילוב צבעי הפנים לא פחות ממדהים. למעלה עור אפור, מתחת עץ בצבע חום, פס אלומיניום, פנל שחור מבריק, ועור נאפה בצבע בז' בדשבורד ובדלתות. גם ריפוד המושבים בעור נאפה בצבע בז', ויחד עם שני חלונות שמש פנורמיים (הקדמי נפתח חשמלית) נראה תא הנוסעים מאוד אוורירי ומזמין. תקרת הרכב בחיפוי אלקנטרה יוקרתי בצבע בז'.
הדשבורד בעיצוב מודרני עם מעט כפתורים פיזיים. במרכז הקונסולה שני מסכי מגע ענקים ומרשימים. המסך העליון בגודל 10.1 אינץ' מציג את תמונת המצלמות השונות מסביב לרכב ושולט במקורות המדיה השונים הכוללים רדיו, טלוויזיה וטלפון נייד, בהגדרות רכב שונות כגון צבעי תאורת האווירה, ובתוכנת הניווט שאינה תומכת בעברית ולא כוללת מידע אודות עומסי תנועה.
המסך התחתון בגודל 8.6 אינץ' שולט בבקרת האקלים ובפונקציות המגוונות של המושבים הקדמיים. מתחת למסך שורת כפתורי מגע השולטים בין היתר במצבי הנהיגה השונים עליהם ארחיב בהמשך, בהפעלה וביטול של בקרת היציבות, ובהפשרת החלונות. מתחת שורת כפתורים פיזיים הכוללת כפתור התנעה, חוגת עוצמת השמע וכפתורי החניה האוטומטית.
הנדסת האנוש מעולה. הכפתורים גדולים ונוחים והגרפיקה בתצוגת המסכים השונים של בקרת השליטה יפים ואינטואיטיביים. לוח המחוונים כולל מסך בקוטר 12.3 אינץ' המציג את נתוני מחשב הדרך, מדי הסל"ד והמהירות הוירטואליים, ומפת הניווט. בנוסף מוקרנת מהירות המכונית על החלון הקדמי, אך התצוגה קטנה מדי ולא ברורה באור יום.
גלגל ההגה מרשים וכולל 4 חישורים, כיוונון חשמלי לעומק ולגובה, חיפוי עור גם בטבורו, פקדים לשליטה על מערכת המולטימדיה, ומנופים להעברת הילוכים ידנית.
שדה הראיה טוב לכל הכיוונים, קורות ה- A צרות, מראות הצד גדולות, ומראת הפנים מודרנית ללא מסגרת וכוללת עמעום אוטומטי. המכונית מצויידת בחיישנים ובמצלמות בכל הכיוונים, ויחד עם ההיגוי הדינמי לכל הגלגלים, נוח מאוד להתנייד עם המכונית גם בעיר למרות אורכה ורוחבה הנדיבים.
המושבים הקדמיים נוחים מאוד וכוללים כוונון חשמלי לגובה, זווית ומרחק המושב, זווית משענת הגב, גובה משענת הראש, ונפח כרית התמיכה לגב התחתון. בנוסף מציעים המושבים קירור, חימום, עיסוי וזכרונות. לכניסה ויציאה נוחה של הנהג, נכנס ההגה פנימה אוטומטית והמושב מוסט לאחור. לנוסעים מלפנים תאורת קריאה הכוללת 5 נורות לד המופעלות באמצעות מגע.
מערכת בקרת האקלים מפוצלת לארבעה אזורי שליטה שונים וכוללת גם סינון אוויר ובישום תא הנוסעים. המערכת נשלטת ממסך המגע מלפנים ומקונסולת השליטה של היושבים מאחור. פתחי המיזוג מלפנים ומאחור נשלטים ע"י פונקציית מגע במעבר עדין של האצבע על סליידר עוצמת המיזוג הסמוך ליציאת המיזוג. בכיבוי יציאת מיזוג מלפנים, נכנסת יציאת המיזוג מעט פנימה אוטומטית, ופנל עץ יורד ומכסה אותה. בכיבוי הרכב מוסתרות כל יציאות המיזוג ופנל העץ בדשבורד רציף לכל אורכו. בהדלקת הרכב עולים אוטומטית פנלי העץ ונחשפות שוב יציאות המיזוג.
אאודי A8 החדשה כוללת לא פחות מארבעה פסי תאורת אווירה. שני פסי התאורה העליונים נמתחים בתקרת המכונית ובחלק העליון של הדשבורד והדלתות, וניתנים לכיוון עוצמה וצבע. הפס השלישי באמצע הדשבורד מעל דלת תא הכפפות, נמתח לאורך הדלתות בגובה הידיות וניתן לכיוון עוצמה וצבע שונים. הפס השלישי בצבע לבן, ומופיע מעל הרמקולים בתחתית הדלתות ובתאורת הסף בדלתות.
ברכב זה יושב הבעלים במושב האחורי, בדרך כלל, ונעזר בנהג האחראי להגעה ליעד, בזמן שהוא מתכונן כבר לפגישה הבאה. 130 המילימטרים המתווספים בגרסה הארוכה מגוייסים כולם לטובת מרווח הרגליים במושב האחורי, וניתן למתוח רגליים לפנים ללא הגבלה ולהניחן על הדומים ניידים הניתנים לכיוון זווית ידני. באופן רשמי כוללת הגרסה המשווקת בארץ שלושה מושבים מאחור אך ברור לכל כי המושב האמצעי הוא טכני בלבד ולא יפנק כמו בכורסאות הצד, במיוחד לנוכח מדרגת ההינע הענקית הנפרשת לרגליו.
גב המושב האמצעי מתקפל ומשמש כמשענת יד רחבה וקונסולת שליטה ליושבים מאחור, הכוללת פקדים לכיוונון חשמלי של המושבים, וכפתורי מגע לשליטה נפרדת של טמפרטורת ועוצמת המיזוג. בקונסולה חסרות כניסות USB שימושיות.
חווית הנסיעה במושב האחורי היא של מחלקה ראשונה עם כל הפינוקים שאפשר להעלות על הדעת. דלתות המכונית כוללות סגירת ואקום אלקטרונית. חלונות הצד מאחור כהים וכוללים גם וילונות חשמליים. גם החלון האחורי כולל וילון חשמלי להצללה ואינטימיות מרביים. ליושבים מאחור תאורת קריאה הכוללת 8 נורות לד המופעלות באמצעות מגע, ומראה נפתחת עם תאורה.
במכונית לא מעט תאי אחסון, חלקם גדולים ושימושיים וחלקם קטנים ושימושיים פחות. תא הכפפות קטן אך כולל תאורה ומיזוג, משענות היד בין המושבים הקדמיים נפתחות כל אחת בנפרד וחושפות תא אחסון לא גדול הכולל תאורה, 2 שקעי USB, שקע כרטיס SD, ושקע SIM סלולרי. בקדמת משענות היד מלפנים תא פתוח עם מטען אלחוטי לסלולרי ושני מתקני כוסות הכוללים פנל לכיסוי. מתחת למשענת היד הרחבה מאחור תא אחסון נוסף, ובראשה חבויים שני מתקני כוסות נוספים הנפתחים בלחיצת כפתור. בדלתות תאים קטנים נפתחים בגובה משענת היד ותאים גדולים נוספים מתחת. בגב המושבים הקדמיים כיסי אחסון קשיחים ומעוצבים.
מערכת המתלים האדפטיבית עושה עבודה נהדרת בשמירה על מרכב מאוזן לנוחות נסיעה מקסימלית גם בכבישים באיכות ירודה וגם במעבר על פסי האטה גסים. המערכת כוללת חיישנים לכל גלגל בנפרד ומסוגלת לשלוט על הרמת והורדת כל גלגל בנפרד בהתאם לתנאי הדרך, כדי לשמור על המרכב מאוזן עם מינימום הפרעה לנוסעים. במקרה והמערכת מזהה תאונה בלתי נמנעת יוגבה הרכב בעד 8 ס"מ בכיוון הפגיעה כדי להגן טוב יותר על הנוסעים ברכב.
אאודי A8 החדשה מציעה אפשרות בחירה של 4 מצבי נהיגה מוגדרים מראש – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic ומצב נוסף Individual לקביעת פרמטרים אישית. כל מצב נהיגה שולט על התנהגות המתלים, מערכת ההנעה, ומערכת ההיגוי. המתלים וההגה יהיו הכי נוחים ורכים במצב Comfort והכי קשיחים במצב Dynamic.
מערכת השמע היוקרתית מבית Bang & Olufsen כוללת מגבר 730W רב עוצמה עם 16 ערוצים ולא פחות מ- 17 רמקולים בטכנולוגיית 3D המעניקים חווית שמע עוטפת יוצאת מן הכלל. בקצות הדשבורד זוג טוויטרים הנגלים אוטומטית בהפעלת המערכת, סנטר במרכז הדשבורד, רמקול וופר לתדרים נמוכים ורמקול לתדרים בטווח בינוני בכל אחת מהדלתות, 4 רמקולי 3D בפינות הגג, זוג טוויטרים בקורות B, ובמדף האחורי סאבוופר וזוג רמקולי סראונד וטוויטר.
במכונית קיימת מערכת אקטיבית לביטול רעשים חיצוניים הכוללת חיישנים לקליטת הרעש ושידור תדרים הפוכים לביטולו. מערכת המולטימדיה כוללת תמיכה ב- Apple CarPlay (ובעתיד גם ב- Android Auto).
דלת תא המטען גדולה וחושפת נפח של 505 ליטרים. רוחב מפתח הדלת נדיב וגובה שפת ההטענה נוח. בשל מורכבות המושבים האחוריים, לא ניתן לקפלם להגדלת נפח תא המטען. תא המטען מדופן כולו וכולל תאורה מלאה ונקודות עיגון למטען. דלת תא המטען ניתנת לפתיחה וסגירה חשמלית בעזרת כפתור בשלט, כפתור מעמדת הנהג, כפתורים בדלת, וגם על ידי מחוות רגל. הגלגל החלופי מתחת לרצפת תא המטען קטן וזמני.
ביצועים
אאודי A8 משווקת בישראל עם מנוע בנזין V6 מסדרת TFSI בנפח 2,995 סמ"ק המשלב מגדש טורבו בנזין עם מערכת MHEV. הספק המנוע עומד על 340 כוחות סוס ב- 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 51.0 קג"מ ב- 1,370-4,500 סל"ד. מערכת ה- MHEV נעזרת בסוללת 48 וולט לשיפור צריכת הדלק, ומאפשרת את פעולת הרכב על חשמל בלבד בשיוט ובמצב עמידה.
הפעלת המנוע מתבצעת בלחיצת כפתור. בלם היד החשמלי משתחרר אוטומטית בשילוב הילוך נסיעה ונדרך אוטומטית בשילוב מצב חניה. צליל המנוע מעולה אך כמעט ואינו נשמע בתא הנוסעים בשל הבידוד המצויין. במכונית מותקנות שמשות אקוסטיות וגם בידוד רעשי הרוח והכביש מצויינים.
כוח המנוע עובר דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית מהירה, חלקה ומדוייקת, אל מערכת ההנעה הכפולה (קוואטרו - Quattro) ומשם אל ארבעת הגלגלים. ידית ההילוכים יפה וקצרה, וכיף לאחוז בה. ניתן להעביר הילוכים ידנית גם מידית ההילוכים וגם מהמנופים מאחורי גלגל ההגה. למרות משקל של 2,020 ק"ג, מרגישה אאודי A8 הארוכה קלה וספורטיבית ומאיצה מאפס למאה קמ"ש תוך 5.7 שניות בלבד. הבלמים חזקים ונושכים, ומצליחים לבלום את המרכב הכבד ללא קושי, רעש או נדנוד מיותר של המרכב.
באאודי A8 מערכת היגוי דינמי לכל הגלגלים, העוזרת בתמרונים צפופים ומשפרת את התנהגות הכביש. במהירויות נמוכות פונים הגלגלים האחוריים נגד כיוון הפניה ומקטינים את רדיוס הסיבוב. במהירות גבוהה פונים הגלגלים האחוריים עם כיוון הפניה ומעניקים יציבות ואחיזה טובות יותר.
גם ההגה תורם את חלקו במערכת ההיגוי הדינמי ומשנה את יחס ההעברה לדיוק ההיגוי ולהיזון חוזר טוב יותר לנהג. ההגה נוח לאחיזה וכולל 3 רמות קשיחות הניתנות לכיוונון במצבי הנהיגה השונים. ההיגוי מדוייק מאוד וכולל אפילו תחושת פידבק מסויים מהגלגלים.
הנעה לכל הגלגלים, היגוי דינמי, בקרות יציבות מעולות, נעילת דיפרנציאל מרכזי, צמיגים רחבים, ומרכז כובד נמוך תורמים לאחיזת כביש פנומנלית גם בנהיגה דינמית ובהעברות משקל מהירות ולא נראה שהצלחנו אפילו להתקרב למגבלות אחיזת המכונית על כביש יבש.
צריכת דלק
עם משקל 2 טון, מנוע 340 כ"ס והנעה כפולה, לא ציפיתי לצריכת דלק נמוכה. צריכת הדלק המוצהרת של היצרן בנסיעה משולבת עומדת על 12.5 ק"מ לליטר ואתם יכולים לנחש שלא הצלחנו להתקרב לנתון דומה. במהלך המבחן גמענו כ- 500 ק"מ וצריכת הדלק הממוצעת עמדה על 5.7 ק"מ לליטר. אין ספק שבמהלך המבחן לא חמלנו על דוושת הגז ובנהיגה מנהלתית ניתן להשיג צריכת דלק טובה יותר.
מיכל דלק בנפח 82 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 500 ק"מ בין תדלוקים בנסיעה לא תובענית. דרגת זיהום האוויר הינה 15 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי אאודי נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה אאודי במקום הרביעי מתוך 27 יצרנים, ושמרה על מיקומה מדירוג שנת 2016. אאודי A8 החדשה נהנית מאחריות מלאה לשלוש שנים ללא הגבלת קילומטרים, כך שתוכלו להיות רגועים שכל תקלה, אם חלילה תקרה בעקבות שפע הטכנולוגיות במכונית, תתוקן במסגרת האחריות ולפי הוראות היצרן.
מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלות ביטוח לכל נהג מעל גיל 21 עם עבר נטול תביעות עומדת על כ- 2,000 ₪ לביטוח חובה, וכ- 25,000 ₪ לביטוח מקיף. אאודי A8 החדשה נמצאת בקבוצת רישוי 7 ועלות האגרה השנתית עומדת על 4,683 ₪.
בטיחות
אאודי A8 הוא הרכב הראשון המשלב את כל מערכות הבטיחות בחבילת 360° Pre Sense של היצרן. המערכת נעזרת במצלמות, חיישנים, ראדאר וסורק לייזר, ומסוגלת לזהות סכנות מכל הכיוונים ולנקוט בפעולות יזומות לצמצום הפגיעה בנוסעי הרכב. בין היתר מסוגלת המערכת לשנות את גובה המתלים, לסגור חלונות, להפעיל את הבלמים, וליישר את מושבי הנוסעים כהכנה לפגיעה ולצמצום הנזק בתאונה.
אאודי A8 מצויידת במערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות רבות הכוללות בין היתר בקרת סטיה מנתיב הנסיעה עם תיקון היגוי, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית בכל מהירות, זיהוי כלי רכב בשטח מת, זיהוי הולכי רגל, ומערכת סיוע לפניה בצמתים המסוגלת להזהיר ואף לבלום את הרכב במקרה של כניסת הרכב לנתיב תנועה של רכב אחר. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית עובדת בכל מהירות, מזהה את הרכבים בסביבה ומתאימה את מהירות הרכב למהירות הרכב לפנים.
פנסי החזית בטכנולוגיית Matrix LED כאמור. מצלמה המותקנת בקדמת הרכב מזהה את פני הדרך ואת הרכבים הנוספים בכביש ושולטת באלומת האור באמצעות 64 נורות LED ומספר רפלקטורים כדי לספק תאורה מקסימלית מבלי לסנוור נהגים אחרים על הכביש.
אאודי A8 החדשה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אך אין ספק שתזכה בחמישה כוכבי בטיחות כפי שזכתה לא מזמן אחותה הקטנה אאודי A6. ציון אבזור הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי עומד על 7 מתוך 8.
תמורה למחיר
אאודי A8 החדשה בגרסה הקצרה והארוכה משווקת בישראל ברמת אבזור אחת עשירה מאוד הכוללת רשימת אבזור נוחות ופינוק ארוכה ורשימת אבזור בטיחות מרשימה ומתקדמת.
אאודי A8 הארוכה משווקת בישראל במחיר 779,000 ₪ אשר נחשב הוגן ואטרקטיבי בהתחשב ברמת אבזור הפינוק והבטיחות הגבוהה מאוד. היות והמתחרה מרצדס S קלאס משווקת במחיר דומה בגרסה היברידית נטענת המקבלת הטבת מס רצינית, חשבתי לעצמי לו אאודי A8 הייתה מוצעת עם יחידת הנעה היברידית נטענת, צריכת הדלק (החסרון היחיד שמצאנו באאודי A8) הייתה משתפרת ומחיר המכונית יכול היה להיות אטרקטיבי ביותר בישראל.
| אאודי A8 ארוכה 3.0 TFSI אוטומטי | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין V6 בנפח 2,995 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 340/5,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 51.0/1,370 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה קבועה |
| אורך כללי | 5,302 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,945 מ"מ |
| גובה כללי | 1,485 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,128 מ"מ |
| מיכל דלק | 82 ליטרים |
| נפח תא מטען |
505 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,020 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 5.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 12.5 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 5.7 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר |
779,000 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025