מרצדס C300 קופה במבחן דרכים - מתיחת פנים

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 08 נובמבר 2018
  • 0 תגובות

גרסאות קופה של דגמי סדאן היוו מאז ומתמיד תצורת מרכב נחשקת אך חסרת היגיון כלכלי. מדוע לוותר על זוג דלתות וגישה נוחה למושב האחורי, להסתפק במרחב פנים מצומצם, ולשלם על כך יותר? מבט חטוף בגרסאות הקופה של מרצדס יענה על השאלה בהחלטיות - הן פשוט נראות טוב יותר!

מרצדס C300 קופה AMG Line
יתרונות עיצוב, יכולת דינמית, תא נוסעים
חסרונות נוחות נסיעה, מחיר

מרצדס C300 קופה

מרצדס C קלאס קופה היא הקטנה מבין דגמי הקופה של היצרן, ומוצעת גם בגרסת קבריולט פתוחה אם תרצו. גרסת הקופה הנבחנת מגיעה ברמת גימור AMG Line ספורטיבית ולאחר מתיחת פנים, במסגרתה קיבלה פגושים ושבכה קדמית בעיצוב חדש, גופי תאורה מעודכנים מסוג LED, יחידות תאורה חדשות מאחור, צג מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', גוונים חדשים לעיצוב הפנים, גלגל הגה כמו של מרצדס S קלאס, ותאורת אווירה משופרת.

עיצוב ונוחות

מרצדס C קלאס קופה מציגה צללית ספורטיבית - נמוכה ורחבה, המשדרת יציבה שרירית, אלגנטיות, ומזוהה מיד עם שפת העיצוב המוכרת של המותג. מתיחת הפנים לא שינתה באופן מהותי את העיצוב המוצלח מלכתחילה. מכל זווית ממנה נביט, נגלית הקופה האלגנטית כייפיפיה אמיתית ומושכת מבטים. צבעו השחור של רכב המבחן תרם לא מעט לאפקט הדרמה, אך כיאה למכונית מעוצבת, מרצדס ארוכת הדלתות תראה טוב בכל צבע אחר.

מרצדס C300 קופה

תא הנוסעים תואם את האווירה ומכבד את בעליו. כמו בכל דגמי מרצדס האחרונים, מדובר בתא מפואר ומעוצב. צג מערכת המולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' צף בחלקו העליון של הדשבורד ומציג רזולוציה וגרפיקת ממשק מרשימות. פתחי האוורור המעוצבים נמצאים גם כאן, ויחד עם דיפוני עץ ומושבים בריפוד דמוי עור איכותי בצבע חום-כתום, מתקבל תא נוסעים המשדר כל-כולו פרימיום.

מרצדס C300 קופה

איכות החומרים וההרכה מעולות בהתאם לציפיות. התחושה מוצקה, וכל הפקדים והמנופים באיכות תואמת. תאורת האווירה המאפשרת בחירה בין מגוון צבעים, מוסיפה יוקרה וחיות כשיורד הלילה. במרכז הקונסולה ממוקמים פקד הגלילה ועכבר השליטה על מערכת המולטימדיה. המעבר בין התפריטים הרבים נוח ואינטואיטיבי לאחר תקופת הסתגלות קצרה. לוח המחוונים אנלוגי עם צג מחשב דרך חדש בגודל 5.5 אינץ', נאה לעין ונוח לשימוש.

מרצדס C300 קופה

המושבים ברמת האבזור AMG Line ספורטיביים למחצה ומציעים תמיכה צידית נדיבה לצד נוחות מרשימה. הן מושב הנהג והן מושב הנוסע הקדמי ניתנים לכוונון חשמלי עם 3 זכרונות, לרבות כרית ניפוח לגב התחתון. תנוחת הישיבה נמוכה מאוד ומרווח הראש מוגבל, אך ממד הרוחב נדיב דיו. נהגים גבוהים יאלצו להוריד את גובה המושב למצב הנמוך ביותר. תנוחת ישיבה נמוכה יחד עם קורות A עבות ושדה ראיה לקוי לאחור, מקשים מעט בתמרוני חניה צפופים.

מרצדס C300 קופה

מאחור נמצא צמד מושבים. אין אופציה להסעת נוסע שלישי וטוב שכך, מרווח הרגליים מאחור מוגבל מאוד והגג המשתפל בחדות לטובת עיצוב מרהיב, מגביל את מרווח הראש ומתאים לנוסעים לא גבוהים במיוחד. הנוסעים מאחור יהנו מצמד פתחי אוורור מעוצבים ותאי אחסון משני צידי המושב.

לרכב צמד דלתות ארוכות מאוד ולכן פתיחתן בחניה במקביל דורשת משנה זהירות ומגבילה את זווית המפתח - בעיה ידועה ומוכרת בתצורת קופה. המושב הנמוך ופרופיל הגג, יצריכו "צלילה" אל תוך המושב, כך שנהגים אשר יעברו אל הקופה הנמוכה מקרוסאובר, עלולים להתקשות בכניסה ויציאה. הגישה אל המושב האחורי נוחה בהתחשב במרכב נטול דלתות אחוריות. קיפול והחזרת המושבים הקדמיים מתבצעים באופן חשמלי ע"י כיפוף ידית אלומיניום הממוקמת בצד המושב, כך שהזחתה מסיטה את גב המושב לפנים ומחליקה את בסיס המושב קדימה ליצירת גישה נוחה עד כמה שניתן למושב האחורי.

מרצדס C300 קופה

בתא הנוסעים פזורים תאי אחסון רבים, ביניהם תא עמוק תחת משענת היד שבין המושבים הכולל שקעי USB ותאורה, ותא נוסף בתחתית הקונסולה המרכזית עם מתקני כוסות וכיסוי. תאי האחסון בדלתות עמוקים ותא הכפפות גדול דיו, מואר ומדופן היטב. תא המטען בנפח 480 ליטרים וכולל פתיחה חשמלית וסגירה ידנית בלבד. לטובת עיצוב נקי ואלגנטי, ויתרו במרצדס על ידית פתיחה המותקנת על מכסה תא המטען, כך שניתן לפתוח אותו רק באמצעות פקד בדלת הנהג או באמצעות שלט הרכב. פתיחתו חושפת מפתח הטענה ארוך וצר שאינו נוח להעמסה ופריקה של ציוד. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת ניפוח ללא גלגל חלופי.

מרצדס C300 קופה

גרסת המבחן מונמכת ב- 15 מ"מ ביחס לגרסאות הרגילות ומציעה בולמים קשיחים עם מהלך קצר. בכביש עירוני זרוע בורות ושברים, נחבטת המרצדס האלגנטית, נעה על מתליה בנוקשות ומעבירה את מפגעי הכביש אל תא הנוסעים. ככל שעולות המהירות ואיכות הסלילה, כך משתפרת איכות הנסיעה. בכביש המהיר מרצדס C300 קופה ומרסנת בצורה מעולה גלים ארוכים ומציעה יציבות כיוונית מופתית. צמיגים במידות א-סימטריות בחתך 45 מלפנים ו- 40 מאחור, מסבירים בין היתר את פשר הקופצנות בעיר, אך מעבר לכך מייצרים רעש צמיגים גבוה מהמצופה כבר במהירויות חוקיות.

ביצועים

יחידת ההנעה בגרסת C300 כוללת מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים המפיק 258 כ"ס ומומנט של 37.7 קג"מ ב- 1,800-4,000 סל"ד, ומשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולהנעה אחורית. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 250 קמ"ש.

מרצדס C300 קופה

ההתנעה מתבצעת באמצעות מתג מעוצב בגימור דמוי קריסטל הממוקם מימין להגה. בורר ההילוכים, כבמרבית דגמי מרצדס, ממוקם כמנוף מימין להגה בסטייל אמריקאי נושן אך נוח לתפעול. המנוע מתגלה כביצועיסט אמיתי ומייצר כושר דחיפה חזק ומיידי גם במהירויות גבוהות. התיבה חלקה וזריזה. תחילת תנועה במצב שאינו ספורט או ספורט פלוס, מתחילה בהילוך שני המרמז על עודף הילוכים שנוצר עקב מרדף היצרניות לתיבות עשירות יחסי העברה. מעבר למצב ספורט בבורר מצבי הנהיגה תורם לשינוי תגובות המנוע ותיבת ההילוכים, ומפיק מהמנוע צליל גברי כאילו עבר תחת ידיהם של אמני AMG. השליטה ממנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה מדוייקת ומסייעת לנהיגה דינמית.

מרצדס C300 קופה

היכולת הדינמית יוצאת נשכרת מהבחירה בבולמים קשיחים. זוויות הגלגול מדודות ושטוחות יחסית, ו- 1,600 הק"ג של המרצדס מרגישים קלים ואתלטיים בכביש המתפתל. אחיזת הכביש מצויינת ומאפשרת לנהג המהיר הנאה צרופה. לא מדובר במכונית ספורט קלילה וקומקפטית, אך הכיול הספורטיבי, המנוע החזק וההגה המדוייק, מייצרים יכולת דינמית מכובדת בהחלט. נהג אשר ייקח את הרכב אל המגבלות יגלה כי כיאה למכונית הנעה אחורית חזקה, הסרן האחורי יהיה ראשון לנתק אחיזה, חרף רוחב הצמיגים מאחור. מערכת בקרת האחיזה ניתנת לניתוק חלקי בלבד וכל עוד היא פעילה, היא תתפוס את הזנב הסורר מעט לפני שיתחיל לאבד אחיזה. גם הבלמים מרשימים מאוד, והציגו סיבולת ויכולות תאוטה גבוהות.

צריכת דלק

בימי המבחן אשר כללו נסיעה מנהלתית לצד נסיעה במצב ספורט פלוס בחלקים הדינמיים, עמדה צריכת הדלק על 8.8 ק"מ לליטר בנזין אוקטן 95. כמעט מחצית מנתון היצרן העומד על 15.3 ק"מ לליטר, אך נתון משביע רצון בהתחשב במשקל ובביצועי הרכב. עם מיכל דלק בנפח 66 ליטרים, ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר הינה 14 מתוך 15.

מרצדס C300 קופה

אמינות ועלויות אחזקה

אמינות רכבי מרצדס נחשבת בינונית. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports האמריקאי לשנת 2018 דורגה מרצדס במקום ה- 14 מתוך 27 יצרנים. אמנם מדובר בשיפור לעומת דירוג שנת 2016 אך המתחרות הישירות- אאודי וב.מ.וו נמצאות במקומות הרביעי והחמישי בהתאמה. מרצדס C300 קופה משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים של מרצדס C300 קופה לא זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל.

מרצדס C300 קופה

בטיחות

במבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP אשר נערך לגרסת הסדאן בשנת 2014 - טרם מתיחת הפנים, זכתה מרצדס C קלאס לציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הבטיחות עם ציונים של 92% בסעיף הגנה על בוגרים, 84% בסעיף הגנה על ילדים ברכב, 77% בסעיף הגנה על הולכי רגל, ו- 70% בסעיף מערכות הבטיחות האקטיביות. ציון אבזור הבטיחות הישראלי עומד על 7 מתוך 8.

מרצדס C300 קופה

אבזור הבטיחות עשיר וכולל בין היתר בלימה אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, סייען חניה, מגביל מהירות, ניטור שטחים מתים, מצלמת רוורס, וחיישני חניה מלפנים ומאחור. העדרה של מערכת בקרת שיוט אדפטיבית מורגשת מאוד.

תמורה למחיר

מרצדס C300 קופה AMG Line תעבור לבעלותכם תמורת 429,900 ₪. אבזור הנוחות כולל בין היתר גג פנורמי חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם 3 זכרונות וחימום, מערכת שמע עם 5 רמקולים, צג מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', צג מחשב דרך בגודל 5.5 אינץ', תאורת אווירה פנימית, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי אוורור אחוריים, פקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מושבים בריפוד דמוי עור, דיפוני עץ, ספי דלתות קדמיות מוארים בכיתוב המותג, דוושות ספורט בגימור אלומיניום, התנעה ללא מפתח, כיוונון הגה חשמלי לעומק ולגובה, חבילת מראות מתכהות נגד סינוור, מראות חיצוניות עם קיפול חשמלי, ופנסי LED מלאים.

הסיכום במקרה זה דומה להתחלה. מרצדס C300 קופה AMG Line דורשת תמורה לא מעטה, מקריבה את השימושיות לטובת המראה ומציעה נוחות נסיעה קופצנית. מנגד היא מקנה עיצוב מסובב ראשים, סמל סטטוס, סביבת נהג איכותית, ויכולת דינמית הפורעת את ציפיות המראה. מחירה היקר רק עוזר לה להיות נדירה על הכביש ונחשקת יותר.

מרצדס C300 קופה AMG Line
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,991 סמ"ק
הספק מרבי משולב 6,100 -258/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 37.7/1,800-4,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים
יחידת הנעה אחורית
אורך כללי 4,969 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,405 מ"מ
בסיס גלגלים 2,820 מ"מ
מיכל דלק 66 ליטרים
נפח תא מטען

480 ליטרים

משקל עצמי 1,600 ק"ג
מהירות מרבית 250 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 14 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2018)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתןך 8)
מחיר

429,900 ₪

מרצדס C300 קופה 2018