מיצובישי אאוטלנדר 2018 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 22 נובמבר 2018
  • 0 תגובות

זו לא הפעם הראשונה בה אנו פוגשים את מיצובישי אאוטלנדר. הוא ביקר אצלנו לאחר מתיחת הפנים הקודמת וגם בגרסה ההיברידית הנטענת. היצרנית וגם היבואנית המקומית לוקחות בחשבון את התחרות הגדולה בקבוצה בה מתמודד מיצובישי אאוטלנדר ודואגות לחידושים ושיפורים תכופים אשר הופכים אותו למוצר טוב יותר ומשפרים את מעמדו בשוק.

מיצובישי אאוטלנדר פרימיום
יתרונות   נוחות נסיעה, אבזור
חסרונות   מרגיש מיושן ולא עדכני

מיצובישי אאוטלנדר 2018

הפעם נראה כי לא הרבה השתנה. העיצוב החיצוני כמעט זהה וגם המפרט לא חושף שינויים דרמטיים, אך במיצובישי מספרים על שיפורים מתחת לפני השטח התורמים לשיפור נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש. יצאנו לנסיעה בדגם המעודכן כדי לבדוק האם הוא ראוי להמשיך להחזיק בתואר רכב שבעת המושבים הנמכר ביותר בישראל.

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני זכה לעדכון קליל בלבד במתיחת הפנים האחרונה. השינויים מסתכמים בגריל קדמי חדש אשר נראה מודרני יותר, אך סביר להניח כי רק חדי עין יבחינו בו. סימני הגיל ניכרים בעיצובו של מיצובישי אאוטלנדר ושפע הכרום והעיטורים שהולבשו עליו מבליטים זאת יותר.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

החרטום מציג את שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי עם צמד עיטורי כרום בצורת בומרנג. הפנסים הגדולים כוללים תאורת LED מלאה והם מרשימים למראה. צללית הצד רבועה למדי ונטולת שאר רוח, אך החישוקים החדשים, מסילות הגג, והפלסטיקה השחורה בתחתית הדלתות משפרים מעט את מראה הפרופיל. מאחור צמד פנסים גדולים ורחבים, ופגוש אחורי עם עיטור פלסטיק שחור וכסוף.

מיצובישי אאוטלנדר מציע מידות חיצוניות המקובלות בקטגוריה, אורכו 4,695 מ"מ, רוחבו 1,810 מ"מ, גובהו 1,710 מ"מ. בסיס הגלגלים מעט צנוע ואורכו 2,670 מ"מ.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

בדומה לעיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים של מיצובישי אאוטלנדר מתקשה להסתיר את סימני הגיל. קשה לקרוא למתרחש בפנים עיצוב ואנו מרגישים שנכון יותר להשתמש במושג ארגון. רכב המבחן הגיע עם ריפודים בהירים המשדרגים את האווירה ומעניקים תחושת מרחב. איכות ההרכבה טובה ולא נתקלנו בדיפונים רופפים.

מול הנוסע הקדמי ניצבים צמד פתחי מיזוג על גבי פנל דמוי סיבי פחמן המעטר גם את דיפון הדלתות ומרגיש מעט זול. את מרכז תשומת הלב מושך המסך המרכזי המריץ את מערכת קונקטד קאר של היבואנית כלמוביל, אשר הייתה הראשונה בישראל להציג מערכת אנדרואיד דוברת עברית עם אפליקציות המותאמות לרכב. המערכת עודנה הטובה ביותר מסוגה, השמע מוזרם דרך הרמקולים המקוריים של הרכב וניתן לשלוט בה גם בעזרת הפקדים על גלגל ההגה.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

פנל בקרת האקלים נוח לשימוש אך פשוט ומיושן למראה. מתחתיו חיבורי חשמל ומדיה, וחריץ חביב לאחסון המפתח החכם. באופן פחות מקובל ממוקמים נמוך גם כפתור נטרול דלת תא המטען החשמלית וכפתור נטרול מערכת ניטור שטחים מתים. נראה כי למתכננים אזל המקום לכפתורים משמאל לנהג וזה היה החלל היחיד הפנוי. בין המושבים הקדמיים בורר הילוכים, בלם יד חשמלי עם פונקציית החזקת בלמים בעמידה, ופקדי שליטה בחימום המושבים. לטעמנו ניתן היה לנצל את החלל הפנוי לטובת תאי אחסון שימושיים.

מול הנהג ניצב ההגה המוכר משלל דגמי מיצובישי עם פקדי שליטה במערכת השמע, בבקרת השיוט ובהעברת ההילוכים. לוח המחוונים פשוט למראה, במרכזו מסך צבעוני עם תצוגת מחשב הדרך, ומדי חום ודלק דיגיטליים. השליטה במחשב הדרך באמצעות לחצן מאחורי ההגה אינה נוחה לשימוש בזמן הנהיגה. משמאל לנהג פקדי שליטה במערכות הבטיחות, במערכת Start&Stop, בחיישני החניה, ובדלת תא המטען החשמלית.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

המושבים הקדמיים ראויים להתייחסות מיוחדת. העור המחפה אותם נעים למגע, אך חשוב מכך, הם תוכננו מחדש לטובת הענקת תמיכה משופרת לנהג ולנוסע מלפנים, ויתאימו יותר לבעלי גוף רחב. מושב הנהג ממוקם גבוה והכוונון החשמלי אינו מאפשר את הנמכתו או הגבהתו אלא את שינוי זווית המסעד בלבד. יחד עם הגה המציג טווח כוונון מוגבל לעומק, התקשנו להגיע לתנוחת נהיגה אופטימלית.

הנהג והנוסע מלפנים נהנים ממרחב נדיב המקבל חיזוק משטח החלונות הגדול ומהריפוד הבהיר שכבר הזכרנו. המושב האחורי מציע מרחב מצויין עבור שני נוסעים. נוסע שלישי יהפוך את החוויה לצפופה יותר אך לא באופן מעיק, והוא יהנה מרצפה שטוחה כמעט לחלוטין. במסגרת מתיחת הפנים קיבל הדגם תוספת חשובה של פתחי מיזוג אחוריים שלבטח יועילו בקיץ הישראלי הלוהט. שורת המושבים השנייה נעה על גבי מסילה המאפשרת הגדלת מרווח הרגליים על חשבון נוסעי השורה השלישית.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

השורה השלישית מיועדת לנוסעים צעירים בעקבות כניסה מאתגרת, מרווח רגליים מצומצם, ורצפה גבוהה אשר תצריך תנוחת ישיבה שאינה הגיונית עבור נוסעים בוגרים. לטובת הנוסעים בשורה השלישית מחזיקי כוסות והם יוכלו להשתמש בחיבור החשמל הנמצא בתא המטען.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

תא המטען מציע נפח של 502 ליטרים כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת. הנפח גדל ל- 1,608 ליטרים עם רצפה שטוחה כששתי שורות המושבים האחוריות מקופלות. קיפול השורה השלישית קליל אך קיפול השורה השנייה מתבצע בשני שלבים והוא מעט מסורבל. כאשר הרכב בתפוסה מלאה והשורה השלישית בשימוש, מצטמצם תא המטען לנפח צנוע של 128 ליטרים בלבד שלא יאפשרו הובלת ציוד של משפחה.

אנשי מיצובישי סיפרו כי מתיחת הפנים התמקדה בחלקים שמתחת לעור ובין היתר בכיול המתלים של מיצובישי אאוטלנדר. הדגמים הקודמים סבלו ממתלים רכים שאמנם הצליחו לרכך מהמורות אך גרמו לתנודות מרכב רבות. השינויים במתיחת הפנים כוללים הקשחה של המתלים וכעת מתקבלת נוחות נסיעה מעט נוקשה יותר אך נרשם שיפור עצום בריסון תנודות המרכב וברכינה בעיקולים, וניתן לשמור על מהירות רציפה גם במעבר מעל שיבושים וגם בכבישים מפותלים.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

מיצובישי אאוטלנדר מציע שטח חלונות גדול התורם לראות מצויינת החוצה. לכך מצטרפים חיישני חניה היקפיים ומראות צד ענקיות עם מערכת התרעה על רכבים בשטח המת ועל תנועה חוצה מאחור, המספקות הגנה גם במקומות הנסתרים מעיני הנהג. רדיוס סיבוב של 5,300 מ"מ אינו אופייני לרכב במידותיו של האאוטלנדר ומקל מאוד על תמרונים עירוניים. מצלמת הרוורס לעומת זאת פחות מרשימה ומציגה תמונה שאינה ברורה ומעט מעוותת. בידוד הרעשים בינוני. בעוד רעשי הכביש מבודדים באופן סביר, רעשי הרוח בולטים מאוד ותחת מאמץ מצטרף גם שאון המנוע.

ביצועים

מתחת למכסה המנוע של מיצובישי אאוטלנדר אין שינוי, וכמו בעבר נמצא שם מנוע בנזין אטמוספרי 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים המפיק 150 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 19.9 קג"מ ב- 4,200 סל"ד. נתוני הביצועים הרשמיים מציגים תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 12.1 שניות, ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. במבחן שלנו נמדדה תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 13.3 שניות. מצב אקו מסרס באופן משמעותי את הביצועים והופך את התגובות לפלגמטיות במיוחד.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם מצב L יעיל לבלימת מנוע בירידות, ואפשרות להעברת הילוכים ידנית בעזרת בורר ההילוכים או בעזרת מנופים מאחורי גלגל ההגה. התיבה מדמה החלפת הילוכים אך כבר פגשנו בתיבות רציפות טובות ממנה. הזינוק הראשוני מתבצע בזריזות אך לאחר מכן מתמתן, וללא לחיצה הגונה על הדוושה תתקבל תאוצה פושרת.

המתלים אמנם עברו הקשחה ובהחלט משפרים את ההרגשה והקצב בכבישים מפותלים, אך גם כעת מיצובישי אאוטלנדר משרה על הנהג אווירה רגועה ולא מפתה אותו לנהיגה מהירה או ספורטיבית. זוויות הגלגול עודנו אך עדיין מורגשות וכך גם צלילת החרטום בבלימה ונסיקתו בתאוצה. אחיזת הכביש טובה וגם ביום גשום נשמרה תחושת הביטחון.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

הבלמים אף הם זכו להתייחסות ולשיפור. בעבר נרשמה תחושה נרפית ודעיכה מהירה של הבלמים אך כעת הוגדל קוטר צלחות הבלימה והדעיכה נרשמה רק לאחר פעולה מאומצת במיוחד של הבלמים. דוושת הבלם לעומת זאת נותרה עם תחושה מעורפלת ומהלך ארוך.

צריכת דלק

צריכת הדלק הרשמית של מיצובישי אאוטלנדר עומדת על 14.0 ק"מ לליטר. במהלך המבחן שלנו נמדדה צריכת דלק של 10.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת שכללה גם תוואי הררי. מיכל הדלק בנפח 63 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. מיצובישי אאוטלנדר מתברג בדרגת זיהום 7 מתוך 15.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

אמינות ועלויות אחזקה

מיצובישי אאוטלנדר משווק עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ, ולשנה שלישית או עד 100,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על 20,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 854 ₪, עלות הטיפול השני 1,629 ₪, ועלות הטיפול השלישי 1,825 ₪. עלות הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,308 ₪. עלות הטיפולים מיישרת קו עם ממוצע העלות אצל המתחרים.

עלות פנס קדמי 9,883 ₪, עלות פנס אחורי 2,771 ₪, עלות מראת צד 2,625 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 541 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 948 ₪. מחיר הפנסים גבוה אך יתר החלפים מתומחרים כמקובל אצל המתחרים. כל המחירים כוללים מע"מ.

עלות ביטוח מקיף וחובה, לכל נהג מגיל 21 עם 3 שנות וותק, ועבר נקי מתביעות, עומדת על 8,440 ₪. מחירו של מיצובישי אאוטלנדר פרימיום מציב אותו בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,401 ₪.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

בטיחות

ארגון Euro NCAP בחן את מיצובישי אאוטלנדר בשנת 2012 והעניק לו ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 94% בהגנה על בוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל, ו- 100% בסעיף מערכות הבטיחות. מאז 2012 השתנו נוסחאות חישוב הציונים ויתכן כי במבחן עדכני היה מתקבל ציון שונה.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

אחד הסעיפים החשובים במתיחת הפנים הוא שדרוג אבזור הבטיחות וכעת כל רמות האבזור כוללות 7 כריות אוויר, ניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, והבהוב בפנסים האחוריים בעת בלימת חירום. ציון אבזור הבטיחות עומד על 6 מתוך 8. רמות האבזור פרימיום ועלית כוללות בנוסף ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, ומערכת למניעת האצה פתאומית ולא רצויה. בגרסאות אלו עומד ציון אבזור הבטיחות על 7 מתוך 8.

תמורה למחיר

מיצובישי אאוטלנדר משווק בישראל במחיר של החל מ- 157,900 ₪ עבור גרסת 5 מושבים או 169,900 עבור גרסת 7 מושבים. רמת האבזור הבסיסית אינטנס כוללת בין היתר את מערכת קונקטד קאר של כלמוביל, הגה וידית הילוכים מחופים עור, בלם יד חשמלי עם פונקציית החזקת בלמים בעצירה, חיישני אור וגשם, בקרת אקלים מפוצלת, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

רמת האבזור אינסטייל מוצעת תמורת 174,900 ₪ וכוללת בנוסף מפתח חכם, גג שמש חשמלי, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. רמת האבזור פרימיום שהתייצבה למבחן מוצעת תמורת 187,900 ₪ וכוללת בנוסף ריפודי עור, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען, חיישני חניה היקפיים עם תצוגה גרפית, תאורת LED בפנסים הראשיים ובפנסי הערפל, וספויילר אחורי. רמת האבזור עילית זהה לפרימיום אך מוסיפה הנעה כפולה ועלותה 199,900 ₪.

מיצובישי אאוטלנדר 2018

מיצובישי אאוטלנדר הצליח להפתיע אותנו. ציפינו למפגש עם רכב מיושן שיתקשה להרשים אך בפועל הוא תפקד היטב בכל מטלה שהצבנו בפניו. למרות נקודות חולשה בסעיפי העיצוב והביצועים, ואווירה כללית מיושנת, מציע מיצובישי אאוטלנדר חווית נסיעה נוחה ובטוחה, מרווח מספק לנוסעים, רמת אבזור טובה, ואבזור בטיחות מתקדם. אל מול המתחרים מנופף מיצובישי אאוטלנדר במוניטין אמינות מרשים ובביקוש גבוה בשוק המשומשות. השינויים במסגרת מתיחת הפנים פחות נראים לעין אך בעלי השפעה מהותית לרלוונטיות מיצובישי אאוטלנדר בקטגוריה התחרותית.

מיצובישי אאוטלנדר פרימיום
מנוע בנזין 4 צילינדרים 2.0 ליטרים
הספק מרבי משולב 150/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 19.9/4,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,695 מ"מ
רוחב כללי 1,810 מ"מ
גובה כללי 1,710 מ"מ
בסיס גלגלים 2,670 מ"מ
מיכל דלק 63 ליטרים
נפח תא מטען

128-1608 ליטרים

משקל עצמי 1,475 ק"ג
מהירות מרבית 192 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 12.1 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 14.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.4 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 7 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2012)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתןך 8)
מחיר

187,900 ₪

מיצובישי אאוטלנדר 2018