אופל פרונטרה שבעה מושבים במבחן...
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.
| קיה סיד האצ'בק 1.4 טורבו אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | מחיר, תא מטען |
| חסרונות | אבזור נוחות דל |
בישראל קיה סיד בולטת פחות במבחר דגמי היצרן. השוק הפרטי מעדיף ג'יפונים או משפחתיות קומפקטיות נוצצות יותר. השוק המוסדי לעומת זאת אימץ בחום את גרסת הסטיישן. קיה סיד החדשה מבטיחה להיות טובה יותר בכל התחומים ולקלוע לטעמו של הנהג האירופאי, אבל אנחנו יצאנו לבדוק איך היא תתמודד עם הנהג הישראלי.
עיצוב ונוחות
קיה סיד החדשה זכתה לעיצוב נאה ודינמי. החזית המוכרת של קיה, עם גריל אף הנמר, מקבלת חיזוק בדמות צמד פנסים מלוכסנים עם תאורת לד נאה וגריל תחתון רחב. בצידי הפגוש עיטורי פלסטיק שחורים המדמים כונסי אוויר. מהצד מתקבל הרושם של מכונית מוצקה מבעבר. הדלתות חסרות קימורים מיוחדים וקו המותניים אינו בולט, אך המשטח המודגש בתחתית הדלתות מעניק מראה חסון. קו החלונות נמוך ואינו מטפס מעלה כבעבר. החלק האחורי בעל עיצוב סטיישני עם דלת אחורית גדולה ניצבת ופגוש נמוך. קיה סיד מגיעה לישראל עם חיפוי גלגלים פלסטי ופשוט, ללא חישוקים קלים או פנסי ערפל, ובצבע לבן התקשתה מכונית המבחן להרשים ונטמעה במהירות בין יתר המכוניות.
קיה סיד נמנית בין הקומפקטיות שבחבורה. אורכה 4,310 מ"מ, רוחבה 1,800 מ"מ, גובהה 1,447 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,650 מ"מ.
עיצוב תא הנוסעים נאה ומודרני. הדשבורד מסיבי וגבוה וכולל דוגמה נאה המדמה תיפורי עור. הקונסולה המרכזית פונה אל הנהג והמסך המרכזי בולט ממנה. פקדי המזגן נאים למרות שמדובר במזגן מכני פשוט ולא בבקרת אקלים. בורר ההילוכים נאה וכך גם גלגל ההגה הספורטיבי הכולל בליטות לשיפור האחיזה. לוח המחוונים מורכב מצמד גלילים, אחד למד המהירות והדלק והשני למד הסל"ד וחום המנוע. ביניהם מסך מחשב הדרך עם תצוגה איכותית וברורה.
למרות העיצוב הנאה, תא הנוסעים מתקשה להרשים עקב בחירה בגוונים כהים, חומרים בסיסיים ונוקשים, אבזור בסיסי בלבד, ושטיחי גומי פשוטים. פקדי המזגן, הפקדים על גלגל ההגה, והפלסטיק סביב מתגי החלונות רגישים מאוד לטביעות אצבע ונזקקים לניקוי באופן תכוף. חיפוי גלגל ההגה בעור נעים למגע מציל מעט את האווירה. איכות ההרכבה טובה.
הכניסה אל המושבים הקדמיים נוחה בזכות דלתות גדולות עם פתיחה רחבה. תנוחת הישיבה נמוכה, אפשרויות כוונון המושב בסיסיות אך ניתן להשיג תנוחת נהיגה נוחה. המושבים מעט נוקשים אך מספקים תמיכה טובה לגוף ומסייעים לנהג להגיע רענן ליעד גם בנסיעות ארוכות. הדלתות האחוריות מעט קטנות והמשקוף משתפל לאחור ופוגע בנוחות הכניסה. המרווח במושב האחורי סביר עבור שני נוסעים, בסיסו שטוח וכך גם הרצפה, אך הוא אינו מתאים לשלושה נוסעים בוגרים. ישנה משענת יד מרכזית אך נעדרים אביזרי נוחות כגון פתחי מיזוג, חלונות כהים ושקעי טעינה.
איכות התצוגה של המסך בגודל 8 אינץ׳ אינה מצטיינת וכך גם הרגישות למגע. שמש ישירה מקשה מאוד על הצפייה במסך. המערכת דוברת עברית, ותומכת בממשקי Apple Car Play ו-Android Auto . למרות שקיימים שני שקעי USB, אחד משמש לטעינה בלבד ולכן לא תוכלו לחבר במקביל את הנייד והתקן זכרון עם המוזיקה שלכם. הנדסת האנוש טובה ומאפשרת תפעול קל של הרכב.
תא האחסון הכפול בתחתית הקונסולה שימושי אך יתר התאים בסיסיים ואינם כוללים דיפון למניעת תזוזות ורעשים. תא המטען בנפח 395 ליטרים. מפתח התא רחב וסף ההטענה נמוך ולכן נוח מאוד להעמיס או לפרוק מתא המטען. רצפת תא המטען מתכווננת לשני גבהים כשהגבוה מבניהם יוצר רצפה שטוחה לאחר קיפול המושב האחורי. בתא המטען תאורה, צמד ווי תליה ורצועה בדופן השמאלית לעיגון חפצים. מתחת לרצפה גלגל חלופי קטן וזמני.
סף החלונות לא גבוה מדי ושדה הראיה טוב. השמשה האחורית מעט קטנה אך מצלמת רוורס עם פסי הכוונה וחיישני רוורס עם תצוגה גרפית מסייעים בנסיעה לאחור. מראות הצד גדולות וארוכות, ובכוונון נכון מצמצמות את השטחים המתים באופן משמעותי.
כיול המתלים נוקשה ורוב השיבושים מוצאים את דרכם אל תא הנוסעים. דווקא מהמורות גדולות יותר זוכות לטיפול עדיף בזכות יכולת ריסון גבוהה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת אך שיבושים וגלים גדולים מלווים בתגובה קופצנית ולא נעימה. בידוד רעשי הרוח והמנוע מוצלח אך רעשי כביש חודרים אל תא הנוסעים גם במהירות עירונית והרעש מתגבר עם עליית המהירות ובנסיעה בכבישים משובשים.
ביצועים
יחידת ההנעה של קיה סיד לוקחת צעד קדימה ונוטשת את המנוע האטמוספרי של הדור הקודם לטובת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים בהספק 140 כ"ס הזמינים ב- 6,000 סל"ד ומומנט של 24.7 קג"מ הזמין החל מ- 1,500 סל"ד. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות לפי היצרן, ובמדידה שערכנו נמשכה 10.0 שניות. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
המנוע מספק ביצועים טובים, הוא גמיש והכוח זמין כמעט בכל שלב. מי שמעט מעיבה על האווירה היא תיבת ההילוכים. הזינוק מהמקום כבד בגלל שילוב איטי של ההילוך ושחרור הקלאץ' באופן הדרגתי. גם החלפת ההילוך הראשונה איטית. מכאן המצב משתפר ובתאוצות ביניים התפקוד עדיף. במצב ספורט התיבה מושכת הילוכים והעברות ההילוכים מהירות יותר.
התנהגות הכביש של קיה סיד מוצלחת בזכות המתלים הנוקשים. זוויות הגלגול מזעריות והמרכב נותר מאוזן בעיקולים, אולם התקלות במהמורה במהלך העיקול תגרור תגובה קופצנית ולא נעימה. אחיזת הכביש טובה ומעניקה ביטחון לנהג. ההגה מהיר והתגובה להפנייתו מיידית אך משקלו קל מדי והתקשורת לוקה בחסר. הבלמים טובים מאוד, הנשיכה הראשונית מצויינת והם התמודדו היטב עם משימתם ללא דעיכה משמעותית גם כשהפעלנו עליהם עומס.
צריכת דלק
במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק משולבת של 12.6 ק"מ לליטר, לעומת 16.9 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן. קיבולת מיכל הדלק עומדת על 50 ליטרים וטווח הנסיעה עומד על כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. דרגת זיהום האוויר של קיה סיד הינה 5 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה
אמינות רכבי קיה נחשבת טובה. בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה קיה במקום השמיני מתוך 28 יצרנים עם ירידה של חמש מקומות ביחס לדירוג בשנת 2018. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2018 התברגה קיה במקום החמישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום ה- 11 מתוך 23 יצרנים בגרמניה.
קיה סיד משווקת בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים, ואחריות ל- 4 שנים נוספות או עד 150,000 ק"מ על המנוע ותיבת ההילוכים. מרווח הטיפולים עומד על שנה או 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 717 ₪, עלות הטיפול השני 1,168 ₪, עלות הטיפול השלישי 717 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,404 ₪. עלות כל הטיפולים עד 60,000 ק"מ עומדת על 4,007 ₪ והיא זולה מעט מהמקובל בסגמנט.
עלות פנס קדמי 7,595 ₪, עלות פנס אחורי 1,807 ₪, עלות מראת צד 2,637 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 491 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 946 ₪. עלות החלפים ממוצעת אך עלות הפנס הקדמי גבוהה. קיה סיד מדורגת בקבוצת רישוי 3 ועל כן עומדת אגרת הרישוי השנתית על 1,803 ₪.
בטיחות
קיה סיד טרם נבחנה על ידי ארגון הבטיחות אך יונדאי i30 החולקת איתה פלטפורמה ומכלולים רבים זכתה בציון מרבי של 5 כוכבים. אבזור הבטיחות של קיה סיד כולל 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימה אוטונומית, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה על עייפות נהג, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ובאופן תמוה גם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית המספקת התרעות על קרבה מסוכנת להולכי רגל בלבד. רמת אבזור הבטיחות מקבלת ציון 6 מתוך 8 על פי משרד התחבורה.
תמורה למחיר
קיה סיד האצ'בק ברמת אבזור LX עם מנוע טורבו בנזין משווקת בישראל במחיר 128,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, בקרת שיוט, מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, הגה וידית הילוכים מחופים עור, חיישן אורות, חיישני רוורס מקוריים, מצלמת רוורס, ושמשות אחוריות כהות.
קיה סיד החדשה שומרת על קשר עיצובי ברור עם הדגם המוחלף אך מתחת לעור זכתה לכיול בניחוח אירופאי וביחידת הנעה המיישרת קו עם המקובל בקבוצה.
לטובתה של קיה סיד עומד תג מחיר אטרקטיבי מהנמוכים בקבוצה, אך זאת בשל אבזור נוחות דל המזכיר דגמים ייעודיים לציי רכב ולא מכונית שמכוונת אל פלח שוק המבוסס על רוכשים פרטיים.
| קיה סיד האצ'בק 1.4 טורבו אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,353 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 140/6,000 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי משולב | 24.7/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,310 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,800 מ"מ |
| גובה כללי | 1,447 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,650 מ"מ |
| מיכל דלק | 50 ליטרים |
| נפח תא מטען |
395 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,345 ק"ג |
| מהירות מרבית | 205 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.2 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 16.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.6 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 5 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחנה |
| רמת אבזור בטיחותי |
6 (מתוך 8) |
| מחיר |
128,900 ₪ |
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025