יונדאי פליסייד 2021 במבחן דרכים

  • כתב: יובל בנר
  • צילום: יובל בנר
  • 10 יוני 2021
  • 0 תגובות

עבור ידידינו מארצות הברית רכבי פנאי גדולים בעלי ניחוח יוקרתי הם רכב משפחתי לגיטימי, כמעט כמו יונדאי איוניק או טויוטה קורולה אצלנו. לא פלא שיצרנית ענק כמו יונדאי תרצה להציג נוכחות גם בסגמנט זה. עבור נהגי ישראל מתקשר המותג יונדאי למושגים כמו "רכב להמונים" או "מלכת המכירות" אך זה לא הפריע ליבואנית להשיק גם אצלנו את יונדאי פליסייד כספינת הדגל של המותג.

יונדאי פליסייד 3.8 לקצ'ורי
יתרונות נוחות, מרווח פנימי, בטיחות, מנוע מרשים
חסרונות צריכת דלק

יונדאי פליסייד

הדגם מגיע לארץ בתקינה אמריקאית ונועד להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי הגדולים מול דגמים כגון שברולט טראוורס, טויוטה היילנדר ופורד אקספלורר. יונדאי פליסייד מיועד למי שצריך רכב עם 7-8 מושבים ומוכן לשלם יותר מ- 300,000 ₪ עבור חווית נסיעה, נוחות ושימושיות גבוהות, גם ללא סמל נחשק בחזית. 

למבחן שלנו התייצב יונדאי פליסייד ברמת אבזור לקצ'ורי עם 8 מושבים, מנוע 6 צילינדרים בשרני בנפח 3,778 סמ"ק, ותג מחיר של 334,900 ₪. יצאנו לבדוק מה תקבל המשפחה שתזכה להתנייד בו.

עיצוב ונוחות

העיצוב החיצוני של יונדאי פליסייד נאה, מוקפד וכוחני. החזית מתכתבת עם קו העיצוב העדכני ברכבי הפנאי של המותג. הגריל ענק עם סמל המותג מודגש במרכזו, תאורת ה- LED הראשית מפוצלת לשני מפלסים ומשלבת תאורת יום בצורת סהר, ובתחתית הפגוש הקדמי מגלש בגימור כרום מוברש. 

פרופיל הצד מדגיש את גודלו של הרכב ואת ייעודו לשוק האמריקאי. כאן העיצוב אלגנטי וסולידי יותר מהחזית. בולטים לעין יחידות תאורה הנמשכות לצידי הרכב מלפנים מאחור, חישוקי 20 אינץ' נאים, ונגיעות כרום במסגרות החלונות ובידיות הדלתות. מאחור חוזר העיצוב המוחצן עם ספוילר בחלקו העליון של החלון האחורי, סמל המותג ושם הדגם במרכז הדלת, ויחידות תאורת LED עם חתימה יחודית. בחלק התחתון מגלש בצבע כרום מוברש ויציאת מפלט כפולה בעיצוב ספורטיבי.

יונדאי פליסייד

כניסה ליונדאי פליסייד חושפת רכב גדול ומרווח כמצופה. תא הנוסעים זוכה למחמאות על עיצוב נקי ונעים לעין, והנדסת אנוש מעולה. איכות החומרים טובה מאד הודות לשימוש בחומרים רכים ונעימים למגע, ואיכות ההרכבה טובה כמקובל בדגמים הבכירים של המותג הקוריאני. תא הנוסעים ברכב המבחן עטה שילוב מחמיא של גווני שחור ואפור בהיר. לאורך הדשבורד נמתח פס דקורטיבי בטקסטורה מחוספסת המשתלב יפה בעיצוב.

לוח המחוונים אמנם אנלוגי אך גדול וברור ומשלב במרכזו מחשב דרך עם מסך צבעוני בגודל 7 אינץ'. במרכז הקונסולה מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' המשולב באלמנט עיצובי שחור מבריק המתחבר ללוח המחוונים. הקונסולה המרכזית בין המושבים רחבה ומוגבהת, עם לוח פקדים בסגנון צף השולט על מערכות הנוחות, הבטיחות ומיזוג האוויר. בורר ההילוכים האלקטרוני החדש של יונדאי חוסך מקום רב, קל לתפעול ומוסיף תחכום לעיצוב הפנים. למרות ריבוי הפקדים ביחס למקובל היום, קל להתמצא ברכב מהשניה הראשונה. תפעול מערכת המולטימדיה נוח וברור, והתגובות למגע מהירות ומדויקות. גם מחשב הדרך קל לתפעול בזכות מסך גדול ותפעול אינטואיטיבי מגלגל ההגה. לא חסרות נורות המאירות את תא הנוסעים ביונדאי פליסייד, אך בהחלט חסרה תאורת אווירה.

יונדאי פליסייד

יונדאי פליסייד מציע רמת נוחות גבוהה. המושבים הקדמיים מתכווננים ובעלי פונקציית חימום ואוורור. הם אינם רכים דיים לטעמי האישי אך מעוצבים היטב, נוחים מאד והכניסה אליהם קלה בזכות מפתח דלתות רחב וגובה נכון. התמקמות במושב הנהג חושפת תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת עם שדה ראיה טוב החוצה וכיסוי טוב של מראות הרכב. עם זאת, בעיקר בתנועה צפופה מורגשים גודלו האמיתי של הרכב וחסרונה של מערכת מצלמות היקפיות או לכל הפחות מצלמת מראה אחורית.

גם הכניסה לשורת המושבים השניה קלילה בזכות דלתות אחוריות גדולות. הכניסה לשורה השלישית מצריכה השתחלות, אך בזכות גג גבוה ואפשרות הזחה לפנים של השורה האמצעית, זו בהחלט אינה משימה קשה ואפשרית גם למבוגרים. רצפת הרכב שטוחה והנוחות בכל המושבים האחוריים מצוינת, אך השורה השלישית צרה יותר עקב קשתות הגלגלים ותהיה צפופה לשלושה בוגרים. יושבי השורה האמצעית זוכים לפקדי שליטה במיזוג העילי, חימום למושבים, וילון נגלל, שקע 12V, שני שקעי USB במשענות המושבים הקדמיים, ותאי אחסון בדלתות. יושבי השורה השלישית מקבלים חלונות כהים, מתקני כוסות, וגישה חלקית לשקע 12V מתא המטען.

יונדאי פליסייד

דלת תא המטען נפתחת חשמלית עם אפשרות לכוונון מהירות וגובה הפתיחה. חיישן קרבה פותח את דלת תא המטען בעמידה לידו, טריק נחמד ונוח אך אינו עובד בצורה עקבית. נפח תא המטען עומד על 311 ליטרים כשכל המושבים בשימוש ו- 704 ליטרים כשהשורה השלישית מקופלת. רצפת תא המטען שטוחה, שפת ההטענה נוחה, ומתחת לרצפת התא שוכן גלגל חלופי זמני. תא המטען מואר היטב, כולל שקע 12V ולחצן לקיפול שורת המושבים השלישית (שליטה חשמלית בגרסת לימיטד).

בסעיף הנוחות מקבל יונדאי פליסייד ציון טוב מאד, וזאת למרות משקל עצמי של 1,972 ק"ג וללא בולמי אוויר או בולמים אדפטיביים. על הכביש מצליח יונדאי פליסייד לנסוך ביטחון בנהג עם התנהגות כביש רהוטה ותמרון זריז באופן מפתיע ביחס לגודל הרכב. מעבר על פסי האטה או בורות משמעותיים מתקבלים על ידי הפליסייד באדישות מוחלטת גם במהירות גבוהה.

יונדאי פליסייד

רמת השקט בתא הנוסעים טובה בכל מהירות, אך לא מדובר בשקט מוחלט. במהירויות שיוט גבוהות נשמעת אוושה קלה מצמיגי הרכב. מערכת השמע איכותית ומספקת צליל טוב, אם כי נתקלנו במערכות טובות יותר בקטגוריית מחיר זו.

ביצועים

ליונדאי פליסייד מנוע בנזין V6 בנפח 3,778 סמ"ק עם הספק מרבי של 291 כ"ס ב- 6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 36.2 קג"מ ב- 5,200 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית פלנטרית ולמערכת הנעה כפולה חכמה המשלבת בין הסרנים בהתאם לתנאי הדרך והנהיגה. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 7.8 שניות לפי נתוני היצרן, והצלחנו להשיג נתון דומה גם במבחן.

יחידת כוח מסוג זה נדירה במחוזותינו מפאת שיקולי זיהום אוויר וצריכת דלק, אך קל מאד להתרגל אליה. המנוע מניע את הרכב בזריזות, זמינות הכוח מעולה בכל קשת הסל"ד, הצליל נעים, ופעולת תיבת ההילוכים חלקה לחלוטין. בורר מצבי הנהיגה משנה את אופי פעולת תיבת ההילוכים ותגובת הדוושה אך לא מצאתי בו שימוש אמיתי למעט מדידת תאוצות ונהיגת שטח.

יונדאי פליסייד

התנהגות הכביש טובה גם תחת עומס. ההיגוי מדויק ורמת האחיזה גבוהה מהמצופה לרכב כזה. לא מדובר ברכב לתקיפת כבישים מפותלים אך במקרה הצורך הוא בהחלט עושה זאת בצורה משכנעת יחסית. יכולת הבלימה טובה, ודעיכה בעוצמת הבלימה מגיעה רק תחת עומס קיצוני וארוך. בסופו של דבר מדובר ברכב שבהחלט נעים לנהוג ולשהות בו, אך מתאים בעיקר עבור שיוט נינוח ושקט.

ליונדאי פליסייד מרווח גחון של 203 מ"מ והוא מצויד במערכת הנעה כפולה עם מצבי נהיגת שטח יעודיים לחול, שלג ובוץ. בנוסף קיימת מערכת בקרת זחילה במדרון ללא צורך בשימוש בבלמים. למרות אלו, יונדאי פליסייד מתאים בעיקר לנהיגת שבילים רגועה ויכול להתמודד עם קרקע מחליקה, אך לא מעבר לכך. עבור רוב רוכשי הפליסייד הפוטנציאליים יכולת שטח מסוג זה מספקת בהחלט.

צריכת דלק

יונדאי פליסייד אינו קורץ לשוחרי איכות הסביבה. צריכת הדלק המשולבת בימי המבחן עמדה על 8.7 ק"מ לליטר בממוצע. רוב הנסיעות התנהלו בתנאים מעורבים, ללא נטייה לסגנון נהיגה חסכוני וכללו עמידה בפקקי מטיילים בצפון, נסיעה בינעירונית ומעט נהיגת שטח רגועה. עם מיכל דלק בנפח 71 ליטרים ניתן לצפות לטווח נסיעה של כ- 600 ק"מ בין תדלוקים. יונדאי פליסייד מתברג בקבוצת זיהום אוויר 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

יונדאי הינה היצרנית הפופולרית ביותר בישראל ולזכותה מוניטין אמינות מצוין. בדירוג האמינות של ארגון Consumer Reports לשנת 2020 דורגה יונדאי במקום השישי מתוך 30 יצרנים עם ירידה של מקום אחד ביחס לדירוג בשנת 2019. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה יונדאי במקום התשיעי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום השלישי מתוך 23 יצרנים בגרמניה.

יונדאי פליסייד

יונדאי פליסייד משווק עם אחריות מלאה לשלוש שנים או עד 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. מחירי החלפים והטיפולים אינם זמינים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית כלמוביל. עלות הרישוי השנתית עומדת על 4,731 ₪. 

עלות ביטוח מקיף לכל נהג מעל גיל 30 עם עבר נטול תביעות ושלילות רישיון עומדת על כ- 6,600 ₪, ועלות ביטוח חובה כ- 1,200 ₪.

בטיחות

יונדאי פליסייד אינו מיועד לשוק האירופאי ולכן לא נבחן על ידי ארגון Euro NCAP. במבחני הארגון האמריקאי IIHS זכה יונדאי פליסייד בציון מירבי +Top Safety Pick. אבזור הבטיחות בכל גרסאות הדגם כולל בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לתיקון סטיה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת אקטיבית להתרעה על שכחת ילד במושב האחורי, ומערכת למניעת פתיחת דלתות אחוריות במקרה של רכב חוצה.

יונדאי פליסייד

סוג ההתרעות ניתן להתאמה לפי העדפות הנהג וכל מערכות הבטיחות המתקדמות פועלות היטב ואינן טורדות את הנהג בהתרעות מיותרות. פעולת בקרת השיוט האדפטיבית נעימה ונוחה בשילוב מערכת לשמירה על מרכז הנתיב, אך לעיתים אינה צולחת כיכרות או צמתים. יונדאי פליסייד זוכה לציון רמת אבזור בטיחותי של 8 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר

יונדאי פליסייד מוצע בשלוש רמות אבזור. רמת פרימיום מוצעת במחיר 319,900 ₪ וכוללת בין היתר הנעה קדמית בלבד, 8 מושבים, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ', מחשב דרך צבעוני עם מסך בגודל 7 אינץ', מפתח חכם עם פונקציית התנעה מרחוק, ריפוד עור מלא, מושב נהג ונוסע מתכווננים חשמלית עם חימום, חימום בגלגל ההגה, מערכת בקרת איכות אוויר (יוניזציה), מערכת מיזוג לשורה השניה והשלישית, גג פנורמי נפתח בחלקו הקדמי, תאורת LED מלאה, שמשות כהות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, וחישוקי 20 אינץ'.

רמת אבזור לקצ'ורי הנבחנת מוצעת במחיר 334,900 ₪ ומוסיפה למפרט הנעה כפולה, בורר מצבי נהיגת שטח, גג פנורמי נפתח במלואו, זיכרונות למושב הנהג ולמראות, ופונקציית אוורור במושבים הקדמיים.

רמת אבזור לימיטד הבכירה מוצעת במחיר 349,900 ₪ ולה 7 מושבים עם זוג מושבי קפטן בשורת המושבים האמצעית, וכוללת בנוסף קיפול, הרמה וכוונון חשמליים לשורת המושבים השלישית.

יונדאי פליסייד הוא רכב פנאי גדול, חזק, מרווח ונוח לכל נוסעיו, המעניק תחושה יוקרתית ומקדם הופעה בולט ומשמעותי. אמנם המנוע לא חסכוני בדלק ויכולת השטח מוגבלת, אך החבילה הכוללת מוצלחת. יונדאי פליסייד יתאים למי שמחפש רכב מפנק למשפחה המורחבת ותמורה גבוהה לכסף, ללא סמל פרימיום מנקר עיניים.

יונדאי פליסייד 3.8 לקצ'ורי אוטומט
מנוע V6 בנזין 3,778 סמ"ק
הספק מרבי 291/6,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי 36.2/5,200 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה
אורך כללי 4,980 מ"מ
רוחב כללי 1,975 מ"מ
גובה כללי 1,750 מ"מ
בסיס גלגלים 2,900 מ"מ
מיכל דלק 71 ליטרים
נפח תא מטען/בקיפול שורה שלישית 704/311 ליטרים
משקל עצמי 1,972 ק"ג
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 7.8 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 9 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.7 ק"מ לליטר
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות IIHS Top Safety Pick+ (2021)
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתוך 8)
מחיר 334,900 ₪

יונדאי פליסייד 2021