KGM טורס הייבריד במבחן דרכים
KGM טורס הייבריד נוחת במחזותינו בתזמון מדויק ובהתאם להעדפת השוק ליחידות הנעה היברידיות חסכוניות ברוב...
אלדר מנורי 17 דצמבר 2025
כמעט כמו כל הסגמנטים הוותיקים בעולם הרכב, גם סגמנט המיניוואנים הולך ומצטמצם על רקע המעבר לרכבי פנאי. התצורה שנולדה כרעיון מהפכני והפכה ללהיט באמריקה ובאירופה נחשבת היום פחות אופנתית, וכמו הלקוחות גם יצרנים רבים החליטו לנטוש את הסגמנט.
| קיה קרניבל 2.2 טורבו דיזל פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, מרווח, שימושיות, אבזור, יחידת הנעה, צריכת דלק |
| חסרונות | כושר תמרון בעיר |
בקיה לא מוותרים כל כך מהר. קיה קרניבל הוא דגם ותיק למדי עבור המותג, אשר הושק לראשונה בסוף המאה הקודמת, והדור הנוכחי והרביעי הוא המרשים מכולם. העיצוב החיצוני מאמץ מספר מוטיבים מעולם רכבי הפנאי, ואילו תא הנוסעים מעוצב, איכותי ומאובזר היטב. האם תכונות אלה ישכנעו את הלקוחות לבחור באופציה השימושית על פני האופציה האופנתית? זה לא יהיה פשוט, במיוחד לא עם תג מחיר של החל מרבע מיליון שקלים.
קיה קרניבל החדש נראה נהדר ומציג עיצוב מובחן ומרשים. גריל אף הנמר המוכר של קיה גדול מתמיד עם מבנה קעור ושבכה משובצת במעויני כרום רבים. יחידות התאורה הראשיות משתלבות בקצות הגריל הקדמי עם מסגרת כרום עבה. בתחתית הפגוש פנסי ערפל וחיפוי פלסטיק מושחר עם עיטור בצבע כסוף דמוי מיגון גחון בדומה לרכב פנאי. בכדי לשבור את הצללית הכבדה של המרכב הגדול והרבוע, נצבעו קורות A ו- B בצבע שחור מבריק, קורות C מתהדרות בעיטור אלומיניום מרוקע ייחודי, וקורות D צבועות אף הן בשחור מבריק כך שנוצר מראה של גג צף. בתי הגלגלים אמנם בצבע הרכב אך הם בולטים בזכות מסגרת מעוצבת ומכילים חישוקי 19 אינץ' נאים בצביעה דו גונית. מאחור דלת תא מטען ענקית ויחידת תאורה צרה המשתרעת לרוחבה ומציגה גרפיקה פנימית מעוצבת. להשלמת האווירה ספוילר מסיבי ופסי גגון בצבע כסוף.
קיה קרניבל משתלב היטב בין המתחרים בסגמנט המיניוואנים הגדולים המונה את קרייזלר פסיפיקה וגם את טויוטה סיינה והונדה אודסיי המגיעים לישראל ביבוא מקביל. אורכו 5,155 מ"מ, רוחבו 1,995 מ"מ, גובהו 1,775 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,090 מ"מ. לשם השוואה, מדובר במידות קרובות מאוד לאלה של שברולט טראוורס שגבוה ממנו רק במעט.
פתיחת הדלתות הגדולות חושפת תא נוסעים מהודר. שפע העור והדיפונים בגווני קאמל ושחור נראים פשוט נהדר. הוא ממשיך להרשים עם מסך מרכזי ולוח מחוונים דיגיטלי צמודים שנראים כמו מסך אחד גדול. קווי המתאר עוטפים את הנהג והנוסע מלפנים, ופתחי המיזוג מעוצבים כך שהם נראים כמו פתח אחד גדול. דיפון אלומיניום מרוקע חוצה את תא הנוסעים ומזכיר את העיטור שפגשנו בחוץ. פקדי קיצור הדרך של מערכת המולטימדיה ומרבית פקדי בקרת האקלים הם פקדי מגע. בין המושבים הקדמיים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים בצורת חוגה, תאי אחסון ומספר פקדים פיזיים. גלגל ההגה מציג עיצוב נאה, וכך גם דיפוני הדלתות עם פקדים מעוצבים.
איכות החומרים גבוהה. אמנם לא ממחוזות הפרימיום אך ברמה ההולמת את תג המחיר. לטעמי היה עדיף למתן את השימוש בפלסטיק שחור מבריק הרגיש לשריטות ולטביעות אצבע. הדיפון מעל פתחי המיזוג שמול הנוסע הקדמי מבריק מדי ומשתקף בשמשה הקדמית תחת שמש. איכות ההרכבה מעולה ולא נשמעו קרקושים גם מכיוון השורות האחוריות. הנדסת האנוש טובה מאוד, וקל להתמצא ולתפעל את הרכב תוך זמן הכרות קצר. השימוש בפקדי מגע התבצע בצורה הגיונית שאינה מקשה על השימוש בפונקציות השונות. המזגן נהדר ומצליח לקרר במהירות את הרכב הגדול גם לאחר עמידה ממושכת בשמש. כבונוס ניתן להתניע את הרכב מרחוק ולהגיע אליו כשהוא כבר קריר וממוזג.
תא הנוסעים שופע פתרונות אחסון, ביניהם מתקני כוסות קדמיים הממוקמים היטב, מתקן לעיגון טלפון סלולרי, תא גדול ופתוח בתחתית הקונסולה, תא כפפות בגודל סטנדרטי ללא דיפון, ותא ענק מתחת למשענת היד ללא שקע טעינה. התאים בדלתות הקדמיות ענקיים ויכילו לא מעט ציוד, וסוככי השמש כוללים הארכה לטובת הצללת חלונות הצד. הנוסעים בשורה השנייה זוכים לצמד מתקני כוסות, תאים לבקבוקים בדלתות, שקע טעינה V12 מרכזי וצמד שקעי טעינה מסוג USB הממוקמים בדופן המושבים הקדמיים. נוסעי השורה השלישית זוכים לתאים פתוחים בדופן הרכב עם מתקן לכוסות שתיה ושני שקעי טעינה מסוג USB.
הדלתות ענקיות ונוח להיכנס דרכן פנימה. תנוחת הישיבה מלפנים גבוהה וממקמת את הנהג מעל הרכבים שמסביב. המושבים הקדמיים גדולים, רכים ומרווחים, אך התמיכה מעט לוקה בחסר ובסיס המושב מעט קצר. דלתות הצד נפתחות חשמלית, הן גם עושות זאת באופן עצמאי אם תעמדו מולן במשך 3 שניות כשהמפתח בכיסכם. המושבים בשורה השנייה הם צמד כורסאות נפרדות ומרווחות, עם משענות יד נוחות, ואפשרות לכוונון קשיחות מסעד הגב. נוסעי השורה השנייה נהנים מבקרת אקלים נפרדת, גג שמש, ווילונות גלילה בחלונות הצד.
בכדי להיכנס לשורת המושבים השלישית רוכנים מושבי השורה השנייה לפנים ונעים קדימה באופן היוצר מפתח רחב דיו. ילדים יוכלו לוותר על הטקס ולעבור בין מושבי השורה השנייה. המושבים בשורה השלישית פחות נוחים משאר המושבים ברכב ויתאימו עבור שלושה 3 ילדים או שני בוגרים. נוסעי השורה השלישית ייהנו מווילונות צד ומשני פתחי מיזוג בתקרה. באופן מוזר ובניגוד לחלונות הצד, השמשה האחורית אינה כהה ולכן החום חודר דרכה, ובתנאים מסויימים השמש תפריע לנוסעים בשורה השלישית.
גם תא המטען יפתח בעצמו עם תעמדו מולו במשך 3 שניות כשהמפתח בכיס, ולאחר זמן מוגדר מראש גם יסגר אוטומטית. דלת תא המטען הגדולה פוערת פתח הטענה עצום וכאן נחשף יתרונו של קיה קרניבל המציג תא מטען גדול בנפח 627 ליטרים גם כשכל המושבים בשימוש. כשהשורה השלישית לא בשימוש מתקבל חלל הטענה ענק, בזכות החלל שמפנים מושבי השורה השלישית אשר מתקפלים לתוך הרצפה. מושבי השורה השנייה אינם מתקפלים, הם נעים ורוכנים לפנים, אך למקרה שתרצו לנסוע לסייל של איקאה מדי פעם, ניתן לפרקם מהרכב לקבלת חלל הטענה גדול עוד יותר. בדופן ימין של תא המטען נמצא שקע טעינה, ומתחת לרצפה גלגל חלופי זמני.
התמקמות במושב הנהג מבהירה שיש לנו עסק עם רכב במידות XXL. הראות לפנים ולצדדים טובה, אך קצת קשה לנחש היכן מסתיים מכסה המנוע וכמה רחוקים ממכשול בקצוות הרכב. העובדה שהשמשה האחורית אינה כהה משפרת את הראות אך בכל אופן נמליץ להיעזר בחיישני החניה ההיקפיים ובמערך המצלמות ההיקפי המצוין. למרות מימדי הענק, לאחר כמה נסיעות הפכו התמרונים לפשוטים וקלים יותר.
לקיה קרניבל כיול מתלים רך שלרוב מספק נוחות נסיעה טובה. בנסיעה עירונית הוא מצליח לשכך חלק ניכר מהשיבושים והבורות, אם כי לא להעלים אותם לגמרי, והאשמים העיקריים הם הצמיגים בחתך נמוך. קיה קרניבל יתקשה להתמודד עם רצף שיבושים וגם עם היתקלות במהמורות במהירות גבוהה, בעיקר מחוץ לעיר. כבישים עם ריכוז גבוה של גלי אספלט הצליחו להוציא את הקרניבל משלוותו וליצור תנודות מרכב מורגשות ולא נעימות. בידוד הרעשים אינו מושלם. בידוד רעשי הרוח מוצלח, ואילו המנוע נשמע אך קולו כוחני ואפילו חביב. בידוד רעשי הכביש מעט מאכזב וגם כאן ניתן לייחס חלק מהאשמה לצמיגים הרחבים בחתך נמוך.
קיה קרניבל מוצע בישראל עם מנוע בנזין V6 בנפח 3,470 סמ"ק עם הספק מרבי של 272 כ"ס, אולם למבחן שלנו התייצבה גרסת הדיזל שעושה קאמבק בישראל בדור החדש. מדובר במנוע טורבו דיזל 4 צילינדרים בנפח 2,151 סמ"ק עם הספק מרבי של 201 כ"ס ומומנט מרבי של 45.0 קג"מ, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה קדמית. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות עם יחידת הנעה זו והמהירות המרבית עומדת על 202 קמ"ש.
המנוע מתעורר בצליל דיזלי שלא ניתן לטעות בו. מנוע הטורבו דיזל מספק שפע מומנט בסל"ד נמוך, והרכב בהחלט מרגיש זריז ואפילו קליל ביחס למשקל של 2,094 ק"ג. רמיסה של הדוושה מספקת תחושה כוחנית אך גם שאון רב. הביצועים היו טובים בכל שלבי המבחן, גם בכבישים מפותלים עם עליות חדות, אך אציין כי הרכב הסיע נהג ונוסע בלבד, ותחת עומס הוא לבטח ירגיש יותר יציב ופחות זריז. תיבת ההילוכים האוטומטית מציעה אופי פעולה חלק אך אינה מהירה במיוחד. לעיתים בתמרוני חניה השילוב היה מעט כבד, ובכבישים מפותלים היא לא הורידה מספיק הילוכים בתאוצה לאחר הסיבוב.
קיה קרניבל הוא בהחלט לא הרכב שנמליץ לכם לקחת לטיול נהיגה בכביש מפותל. עם זאת הוא מפגין התנהגות בטוחה ונשלטת. רמת האחיזה גבוהה, וכשהקרניבל מאבד אותה הוא מפגין תת היגוי עדין שיקטע באמצעות התערבות אגרסיבית של בקרת היציבות. זוויות הגלגול מורגשות וההגה מציג משקל מוצלח אך מנותק למדי ואינו מתקשר. הבלמים טובים ומציגים נשיכה ראשונית טובה ועוצמה נוסכת בטחון, אך תחת עומס מתמשך הפגינו דעיכה וירידה ביכולת הבלימה כך שנדרשה לחיצה החלטית וארוכה יותר על הדוושה.
צריכת הדלק המשולבת של קיה קרניבל דיזל עומדת על 13.3 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכת דלק קרובה מאוד שעמדה על 12.5 ק"מ לליטר, בנסיעה שרובה בין עירונית רגועה עם מעט נסיעה הררית ופרק קצר של נסיעה בפקקים. אציין כי מחשב הדרך הציג נתון צריכה זהה לצריכת הדלק בפועך. מיכל דלק בנפח 72 ליטרים יספק טווח נסיעה של כ- 900 ק"מ. קיה קרניבל ניצב בקבוצת זיהום 15 מתוך 15.
קיה נהנית ממוניטין חיובי בישראל ומתדמית של מותג המייצר מכוניות אמינות שאינן יקרות לאחזקה. בסקר שערך ארגון Consumer Reports בשנת 2021 הגיעה קיה למקום ה- 15 מתוך 26 יצרניות, ירידה של 6 מקומות ביחס לסקר הקודם בשנת 2020. בסקר של ארגון J.D. Power שנערך בארה"ב בשנת 2021 ומודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, הגיעה קיה למקום ה- 3 מתוך 32 יצרניות. בסקר דומה שנערך בגרמניה הגיעה קיה למקום ה- 5 מתוך 22 יצרניות.
קיה קרניבל משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 984 ₪, עלות הטיפול השני 1,590 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,128 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 1,925 ₪.
עלותו של פנס קדמי עומדת על 7,155 ₪, עלות פנס אחורי 1,896 ₪, עלות מראת צד 5,306 ₪, עלות רפידות בלם 702 ₪, ועלות סט צלחות בלימה עומדת על 1,803 ₪. עלויות הטיפולים והחלפים אינן נמוכות אך בטווח המקובל בקרב דגמים מתחרים ואף בקרב רכבי 7 מושבים קטנים וזולים יותר.
קיה קרניבל ניצב בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,355 ₪.
קיה קרניבל טרם נבחן על ידי ארגון הבטיחות Euro NCAP. ארגון IIHS האמריקאי העניק לו את התואר Top Safety Pick בשנת 2021, אך הציון תקף רק לרכבים המצויידים בתאורת לד עם פורג'קטור.
אבזור הבטיחות בכל הדגמים כולל בין היתר 7 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, בלימה אוטונומית למניעת התנגשות כולל זיהוי תנועה חוצה מלפנים בצומת, מערכת אקטיבית לתיקון סטייה מנתיב הנסיעה, שמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, ניטור תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית למניעת התנגשות, התרעה מפני פתיחת דלתות אחוריות בעת תנועת רכב בנתיב המקביל, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, פנסים אחוריים המתריעים בהבהוב על בלימת חירום, וחיישני חניה היקפיים. רמת האבזור פרימיום כוללת בנוסף הקרנת תמונת מצלמה של השטח המת על לוח המחוונים בעת הפעלת איתות, ומערכת מצלמות היקפיות.
במהלך המבחן סייעו חיישני החניה ומערכת המצלמות ההיקפיות. מערכת הקרנת תמונת השטח המת מבורכת אך בקיה קרניבל פעלה פחות טוב מאשר בדגמים אחרים של הקונצרן. בקיה קרניבל המחוונים שוכנים בפינות לוח המחוונים הדיגיטלי והם מוסתרים על ידי ההגה כך שהנהג נאלץ להזיז את הראש ולנתק מבט עם הכביש בכדי להביט ולנתח את התמונה המוקרנת.
קיה קרניבל מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה ובשתי רמות אבזור. גרסת הכניסה EX מוצעת במחיר 249,900 ₪ עם מנוע בנזין או 259,900 ₪ עם מנוע דיזל, וכוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים עם פתחי מיזוג אוויר עבור הנוסעים בשורה השנייה והשלישית, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ', תמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', כוונון חשמלי למושב הנהג, חיישן אור, מפתח חכם, מראות צד עם חימום וקיפול חשמלי, תאורת לד מלפנים ומאחור, שמשות אחוריות כהות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלתות הצד ודלת תא המטען ללא מגע יד, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
רמת הגימור פרימיום מוצעת במחיר 269,900 ₪ עם מנוע בנזין או 279,900 ₪ עם מנוע דיזל, וכוללת בנוסף תאורה פנימית מסוג לד, ריפודי עור, בורר הילוכים בצורת חוגה, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, חלון גג כפול, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
קיה קרניבל הוא מוביל נוסעים מחונן המציע תא נוסעים מרווח ומתוכנן היטב, שפע פתרונות אחסון, 7 מושבים נוחים, מיזוג מצוין, ונוחות נסיעה טובה. אין לו הרבה מתחרים אך ניכר כי אל מול המעטים הקיימים הוא מתבלט בזכות תכונות אלה. מוניטין אמינות טוב ותג המחיר הנמוך ביחס אליהם מוסיף לו עוד נקודות זכות חשובות. ניכר כי בקיה השקיעו בעיצוב ובאווירה על מנת לייצר רכב מושך ואטרקטיבי, ולטעמנו הצליחו בכך מבלי לפגוע בנוחות ובשימושיות. קיה קרניבל אולי לא מסוקס וקשוח כמו רכב פנאי שטח, אך לטעמנו עובדה זו מתגמדת נוכח היתרונות אותם הוא מציע.
| קיה קרניבל 2.2 טורבו דיזל פרימיום אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו דיזל 4 צילינדרים 2,515 סמ"ק |
| הספק מרבי | 201/3,800 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי | 45.0/1,750 (סל"ד/קג"מ) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 5,155 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,995 מ"מ |
| גובה כללי | 1,775 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,090 מ"מ |
| מיכל דלק | 72 ליטרים |
| נפח תא מטען | 627 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,094 ק"ג |
| מהירות מרבית | 202 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש | 10.7 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 12.5 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות IIHS | Top Safety Pick (2021) |
| מחיר |
279,900 ₪ |
KGM טורס הייבריד נוחת במחזותינו בתזמון מדויק ובהתאם להעדפת השוק ליחידות הנעה היברידיות חסכוניות ברוב...
אלדר מנורי 17 דצמבר 2025
מאזדה CX-90 אשר הושק בשנת 2023 והגיע אלינו בחודש יולי של אותה שנה, נשא תג מחיר יקר ומתיימר אשר הקשה ...
אלדר מנורי 14 דצמבר 2025
ג'אקו 5 ממשיך את קו העיצוב המוכר של המותג, ובמבט ראשון נראה כי מדובר בגרסה מוקטנת של אחיו ג'אקו 7, א...
אלעד לרך 09 דצמבר 2025
אופל פרונטרה אשר הושק בתחילת שנת 2025 כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מידות נדיבות, מציע אופציה ייחודית ל- 7 ...
אלדר מנורי 03 דצמבר 2025
סיטרואן C3 איירקרוס בדורו השני הגיע לישראל כמתחרה בסגמנט B-SUV עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטרים ב...
אלדר מנורי 27 נובמבר 2025
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025