ג'נסיס GV70 במבחן דרכים

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: חזי גורן
  • 01 ספטמבר 2021
  • 0 תגובות

מותג היוקרה של יונדאי - ג'נסיס, הושק בישראל בתחילת השנה, והשיווק נפתח דווקא עם הדגמים הגדולים והיקרים יותר של המותג. את המחצית השנייה של השנה פתחה היבואנית בהשקת המשפחתית הגדולה והוותיקה ג'נסיס G70 לאחר שעברה מתיחת פנים, ועם רכב הפנאי המבוסס עליה - ג'נסיס GV70, שהושק בסוף שנת 2020.

ג'נסיס 2.5 GV70 טורבו לקצ'ורי אוטומט
יתרונות עיצוב, אבזור, איכות תא הנוסעים, הנדסת אנוש, תחושת פרימיום
חסרונות קופצני בכבישים משובשים, צריכת דלק

ג'נסיס GV70

בניגוד לאחיו, ג'נסיס GV70 לא מציג יתרון משמעותי על המתחרים הישירים בשורת המחיר והוא זול מהם רק במעט. לזכותו ניתן לזקוף מפרט אבזור מרשים כבר מגרסת הכניסה. עבור רמת אבזור דומה אצל המתחרים תצטרכו לשלם יותר. יצאנו לנסיעת מבחן עם ג'נסיס GV70 ברמת אבזור לקצ'ורי המוצעת תמורת 379,000 ₪, סקרנים לגלות האם ירשים אותנו כפי שהרשימו אחיו הגדולים.

עיצוב ונוחות

ג'נסיס GV70 אורז את שפת העיצוב המזוהה עם המותג באריזה קומפקטית. בחזית פנסים מפוצלים לשתי שורות עם תאורת לד נאה ומעוצבת. הגריל הטרפזי קיבל פרשנות עגלגלה ורחבה יותר, עם שבכת בוהקת בדוגמת מעוינים. בתחתית הפגוש כונסי אוויר וסינר כרום מהודר. החיבור בין מכסה המנוע לכנף הקדמית מתווה את קו המותניים שבניגוד למקובל משתפל מטה לקראת הזנב. גם קו הגג זולג בעדינות לאחור ועיצוב קורה C וחלון הצד השלישי יוצרים מראה מקורי. הזנב כוחני עם שמשה המשתפלת בזווית חדה דמוית קופה ומעליה ספוילר גדול. גם מאחור הפנסים מפוצלים והפגוש מציג עיצוב ייחודי עם משטח מושחר בדוגמת רשת מעוינים המאכלס את לוחית הרישוי וגם את צמד יציאות המפלט המלבניות הגדולות.

ג'נסיס GV70

הרכב מציג מראה מקורי הלוקח את שפת העיצוב המאופקת של המותג ומשלב אלמנטים כוחניים היוצרים עיצוב ספורט אלגנט של ממש. הרושם אותו הוא מייצר לא נופל משל המתחרים ובמהלך המבחן ננעצו בו שלל מבטים סקרניים וגם שאלות מהעוברים והשבים.

העיצוב לא מסגיר את גודלו של הרכב, שכן מדובר באחד מהכלים הגדולים ביותר בקבוצה. אורכו 4,715 מ"מ, רוחבו 1,910 מ"מ, גובהו 1,630 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,875 מ"מ.

ג'נסיס GV70

תא הנוסעים נראה נהדר. הוא מציג מראה רך ומזמין בזכות שלל קווים עגלגלים ומוטיב אליפטי המופיע במספר מקומות, וגם בזכות הדיפונים הבהירים ברכב המבחן. הדשבורד מציג מראה נקי וחלק ומחופה עור עם תפרים נאים. פתחי המיזוג מציגים מראה שנמתח לאורך הדשבורד וזולג גם אל עיצוב דיפוני הדלתות. פקדי המגע של בקרת האקלים שוכנים בתוך אליפסה מושחרת, ובין המושבים קונסולה רחבה עם חוגת בורר ההילוכים וחוגה נוספת לשליטה במערכת המולטימדיה. מעל הדשבורד מסך מגע ענקי ורחב במיוחד, ובלוח המחוונים מסך גדול נוסף. גלגל ההגה המעוצב שפגשנו באחים הגדולים נראה נהדר ומשתלב היטב בעיצוב. תאורת האווירה הצבעונית מאירה את קווי המתאר העגלגלים בחשיכה ונראית נפלא.

ג'נסיס GV70

איכות החומרים נהדרת. מלמעלה ועד למטה תא הנוסעים מדופן היטב בחומרים איכותיים ונעימים למגע. העור עבה ואיכותי, האלומיניום נראה נהדר, הפלסטיק מוצק ואיכותי, ודיפון התקרה עבה ואיכותי. איכות ההרכבה מצוינת ולא נתקלנו בפלסטיקה רופפת או בקרקושים. הנדסת האנוש טובה מאוד. למרות המראה המינימליסטי, מינון הפקדים מאפשר תפעול קל ונוח למרבית הפונקציות. שילוב פקדי המגע לא גורע מנוחות תפעול כלל המערכות. המסך המרכזי ברור ומאפשר התמצאות מהירה, אך הוא ממוקם רחוק יחסית כך שבעת נהיגה נוח יותר לשלוט בו באמצעות החוגה. סוככי השמש כוללים הארכה שימושית המסתירה את השמש החודרת מחלונות הצד.

ג'נסיס GV70

היצע תאי האחסון סטנדרטי למדי, למעט היעדר תא בתחתית הקונסולה המרכזית. בין המושבים הקדמיים תא לטלפון הנייד עם כיסוי, צמד מתקני כוסות, ומשענת יד המסתירה תחתיה תא אחסון שימושי ומדופן היטב. מעל המראה המרכזית תא אחסון למשקפי שמש. תא הכפפות אינו גדול במיוחד אך מדופן היטב ומואר. התאים בדלתות הקדמיות והאחוריות כוללים מגרעות עבור בקבוקי שתיה.

ג'נסיס GV70

הדלתות הקדמיות הגדולות מאפשרות כניסה נוחה אל הרכב. המושבים הקדמיים נוחים ומציעים תמיכה טובה גם במסעד התחתון וגם לפלג הגוף העליון, כולל הצוואר שמקבל תמיכה בזכות משענת ראש עם טווח כוונון נדיב קדימה ואחורה. המושבים הקדמיים מציעים חימום וגם אוורור שהתאים מאוד לימי המבחן החמים אך לא היה עוצמתי מספיק. לעומת זאת, מערכת העיסוי הייתה פינוק חביב בעת עמידה בפקקים. המרחב מלפנים נדיב אך מרווח הראש יהיה גבולי עבור נהגים גבוהים שיאלצו לבחור בתנוחת ישיבה נמוכה. הכניסה לאחור נוחה פחות. מפתח הדלת אינו גדול וכדאי להיזהר על הראש מפני קורה C המצמצמת את המפתח. המושבים מאחור מציעים מרווח טוב עבור שני נוסעים למעט מרווח ראש שאינו מבריק. גם המושבים מאחור נוחים ותומכים, ובהיעדר נוסע במרכז יוכלו הנוסעים ליהנות ממשענת יד עם מתקני עיגון לכוסות. נוסע שלישי יסבול ממושב נוקשה ומוגבה שאינו נוח, וממדרגת מנהרת הינע גבוהה. הנוסעים מאחור ייהנו גם מפתחי מיזוג עם שליטה מלאה, חלונות כהים ושקע טעינה.

ג'נסיס GV70

מתג פתיחת תא המטען מתחבא בבסיס המגב האחורי, אבל הוא יפתח בעצמו אם תעמדו מולו במשך 3 שניות כשהמפתח החכם בכיסכם. דלת תא המטען, שאינה גדולה במיוחד, חושפת חלל הטענה מדופן היטב בנפח 542 ליטרים, הנשמע נדיב ביחס למראהו של תא המטען. הרצפה גבוהה וכך גם סף ההטענה שנמצא באותו המפלס. שימוש בווילון הנגלל הופך את תא המטען למעט רדוד. קיפול המושבים האחוריים מתבצע בקלות במשיכת מנוף בדופן תא המטען, ויוצר רצפה שטוחה וחלל הטענה מרווח ושימושי. מתחת לרצפת תא המטען גלגל חלופי זמני, וחלל לאחסון הווילון הנגלל.

ג'נסיס GV70

ההתמקמות במושב הנהג נוחה ומהירה בעזרת שלל כיוונונים חשמליים הכוללים גם זיכרון לשמירת מצב המושב ומראות הצד. שדה הראייה מוצלח לכל הכיוונים, ומראות הצד הגדולות מספקות ראות מצוינת לאחור וכוללות עמעום אוטומטי למניעת סנוור. כל רמות הגימור כוללות חיישני חניה היקפיים וגם מערכת מצלמות היקפיות מצוינת שהופכים תמרונים צפופים לקלים ומהירים. למרות המימדים הנדיבים ביחס למתחרים ג'נסיס GV70 אינו מרגיש מגושם ומאיים גם בשיטוט עירוני.

ג'נסיס GV70

הנסיעה בעיר נוחה ונעימה. מתלים עם מהלך רך וצמיגים בחתך שאינו נמוך במיוחד, מאפשרים ספיגה הולמת של המהמורות וגם מעבר חלק ונטול חבטות על פסי האטה. מחוץ לעיר רכות המתלים עשויה להוביל לנדנודים ותנודות מרכב, אך זה קורה לעיתים רחוקות בעיקר בכבישים גליים או רצופי שיבושים. בורות גדולים יורגשו בתא הנוסעים אך לאחר עידון הולם. בידוד הרעשים מעולה ומותיר את תא הנוסעים שקט ורגוע באופן המטשטש את מהירות הנסיעה.

ביצועים

ג'נסיס GV70 משווק בישראל עם יחידת הנעה אחת שכבר פגשנו באחות הגדולה ג'נסיס G80, וכולל מנוע טורבו בנזין בנפח 2,497 סמ"ק עם הספק מרבי של 304 כ"ס הזמין ב- 5,800 סל"ד, ומומנט של 43.0 קג"מ הזמין ב- 1,650 סל"ד ומסייע ליצירת רצועת כוח רחבה במיוחד. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש.

ג'נסיס GV70

יחידת ההנעה מעודנת והולמת רכב פרימיום. ההנעה שקטה, והשקט נשמר כשהמנוע פועל בסרק, ללא רעידות או ויברציות. היציאה מהמקום זריזה וזמינות הכוח כמעט מיידית, אך הוא אינו מרגיש תזזיתי או מוגזם בהתנהלות עירונית. מחוץ לעיר נשמר האופי הזריז, ולחיצה על הדוושה תניב תאוצה חלקה וזריזה, באופן מעודן וללא פרצי כוח מוגזמים. במצב ספורט מתחדדות תגובות המנוע ותיבת ההילוכים אבל האופי האלגנטי והנעים של יחידת ההנעה נשמר. רמיסה של דוושת התאוצה מספקת תגובה כוחנית עם צליל נהדר וערב לאוזן. תיבת ההילוכים חלקה וזריזה, ובמצב ספורט היא מדפדפת במהירות בין ההילוכים ומייתרת את הצורך בשימוש במנופי העברת ההילוכים מאחורי גלגל ההגה. התפעול באמצעות חוגה הופך אינטואיטיבי במהרה. על רעש המנוע המלאכותי הבוקע מהרמקולים במצב ספורט היינו מוותרים בשמחה ואפשר גם לעשות זאת עצמאית בדפדוף קל בין התפריטים.

ג'נסיס GV70

בכבישים מפותלים משתפים פעולה היטב רכיבי השלדה ויחידת ההנעה המצוינת. בחירה במצב ספורט גורמת למושבים הקדמיים לחבק בעדינות את הנהג והנוסע מלפנים באופן שיעניק תמיכה משופרת לגוף בין העיקולים. אחיזת הכביש מעולה והמתלים הרכים הפתיעו עם תמיכה טובה במרכב וזוויות גלגול לא גדולות. ההיגוי מדויק אך מרגיש מנותק ובעל נטייה מעט מוגזמת למרכוז. הבלמים לא הפגינו נשיכה ראשונית מרשימה ובמקרים מסוימים נדרשה לחיצה כוחנית על מנת לקבל את עוצמת הבלימה הנדרשת.

צריכת דלק

נתוני היצרן מצביעים על צריכת דלק משולבת של 10.3 ק"מ לליטר. במבחן הדרכים שלנו נמדדה צריכה משולבת של 8.65 ק"מ לליטר בתוואי ששילב נהיגה דינמית באיזור הררי, אך גם שיוט בין עירוני ארוך ורגוע. צריכת הדלק אינה חסכונית אך נתוני היצרן הרשמיים רמזו על כך עוד לפני שיצאנו לדרך. בעוד המתחרים מציעים מנועי טורבו בנזין קטנים יותר, מנועי טורבו דיזל חסכוניים, ויחידות הנעה היברידיות, ג'נסיס GV70 מוצע בשלב זה עם יחידת הנעה חזקה ומרשימה הגובה את מחירה בתחנת הדלק. לקוחות רכבי פרימיום אמנם פחות מושפעים מעלויות התדלוק, אך על רקע אימוץ מהיר של רכבים חשמליים בסגמנט הפרימיום, סביר שצריכת הדלק הגבוהה תרתיע חלק מהלקוחות הפוטנציאליים. מיכל דלק גדול בנפח 80 ליטרים מספק טווח נסיעה של כ- 700 ק"מ. ג'נסיס GV70 מתברג בקבוצת זיהום 15 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה

ג'נסיס הוא מותג צעיר אך זכה עד כה לציונים מחמיאים בסקרי שביעות רצון שנערכו בארה"ב, שהייתה שוק היעד העיקרי של המותג. בסקר שביעות רצון שערך ארגון Consumer Reports בארה"ב בשנת 2021 הגיע מותג ג'נסיס למקום החמישי מתוך 26 יצרנים, עליה של מקום אחד ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D. Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב הגיעה ג'נסיס למקום השמיני מתוך 33 יצרניות. אם להסתמך על מוניטין האמינות של דגמי חברת האם - יונדאי, ניתן לשער כי רכבי ג'נסיס יציגו רמת אמינות טובה.

ג'נסיס GV70

דגמי ג'נסיס משווקים בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים. לקוחות המותג נהנים מתוכנית שירות חדשנית הכוללת מנהל שירות אישי, אליו הם יכולים לפנות מסביב לשעון בכל שאלה או בקשה הנוגעת לרכב. מחירי הטיפולים והחלפים אינם מפורסמים ברשת האינטרנט, אך מחירו של הרכב כולל טיפולים תקופתיים למשך 3 שנים (מוגבל ל- 6 טיפולים). השירות כולל גם איסוף והחזרת הרכב אל הלקוח.

ג'נסיס GV70

ג'נסיס GV70 בכל רמות האבזור ניצב בקבוצת רישוי 7 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 4,719 ₪.

בטיחות

ג'נסיס GV70 טרם עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP, וגם לא את מבחני הריסוק של ארגון NHTSA האמריקאי. מפרט הבטיחות כולל בין היתר 8 כריות אוויר עם כרית אוויר מרכזית בין הנהג והנוסע מלפנים, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, מערכת בלימה אוטונומית במהירות עירונית ובין עירונית עם זיהוי תנועה חוצה בצומת, התרעה ותיקון סטייה מנתיב הנסיעה, שמירה אקטיבית על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים עם תצוגת וידאו בלוח המחוונים בעת הפעלת איתות, תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה על תנועה חוצה מלפנים ומאחור עם בלימה אוטונומית למניעת התנגשות, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, ניטור עירנות הנהג, מכסה מנוע אקטיבי להפחתת פגיעה בהולכי רגל, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, התרעה מפני פתיחת דלתות אחוריות במעבר רכב בנתיב המקביל, ובגרסאות לקצ'ורי ואלגנט גם מניעה של פתיחת הדלתות.

ג'נסיס GV70

מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך המבחן והן מהוות מערך הגנה היקפי המגביר את בטחון הנהג והנוסעים. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 8 מתוך 8 על פי משרד התחבורה הישראלי.

תמורה למחיר

ג'נסיס GV70 מוצע בשלוש רמות גימור. גרסת הכניסה אלגנט מוצעת תמורת 339,000 ₪ וכוללת בין היתר מסך מגע מרכזי רחב בגודל 14.5 אינץ' הנשלט גם באמצעות חוגה ותומך בממשקיApple Car Play ו- Android Auto, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, תאורת אווירה, ריפוד דמוי עור בשילוב עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים ומנגנון הזחה לאחור להקלה על הכניסה והיציאה, זיכרונות למושב הנהג וכוונון מראות הצד, חימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען ללא מגע יד, מפתח חכם, גג זכוכית פנורמי חשמלי, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, תאורת גישה מעוצבת במראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.

רמת האבזור לקצ'ורי מוצעת תמורת 379,000 ₪ וכוללת בנוסף גימור אלומיניום בתא הנוסעים, דיפונים בחיפוי דמוי עור, ריפוד עור מלא למושבים, עיסוי למושב הנהג, אוורור למושבים הקדמיים, שליטה נפרדת בבקרת האקלים למושב האחורי, מערכת שמע מבית לקסיקון עם 15 רמקולים, ותאורת אווירה עשירה יותר.

רמת האבזור ספורט מוצעת תמורת 399,000 ₪ וכוללת בנוסף גלגל הגה בעיצוב ספורטיבי, דוושות אלומיניום, ריפוד עור נאפה בשילוב זמש, מתלים אדפטיביים, שבכה קדמית ועיטורים בצבע שחור מבריק, סט פגושים בעיצוב ספורטיבי, וחישוקים קלים בקוטר 21 אינץ'.

סגמנט רכבי הפנאי בגודל בינוני הוא מהחשובים ביותר עבור יצרניות הפרימיום. הוא אחראי לכמות מסירות משמעותית וקולט באופן עקבי לקוחות חדשים הנוטשים את מכוניות הסלון ומאמצים את תנוחת הישיבה הגבוהה ואפקט הפנאי. ג'נסיס GV70 הוא שגריר נאמן למותג בסגמנט התחרותי. הוא מציג עיצוב אלגנטי ונאה המזוהה מיידית עם המותג, עם אלמנטים ספורטיביים מעודנים שלא ירחיקו לקוחות ותיקים. תא הנוסעים מפואר ומהודר, ומבהיר שהיצרנית לא עשתה לעצמה הנחות ובנתה רכב פרימיום אמיתי מהיסוד ללא פשרות.

על הכביש ממשיך ג'נסיס GV70 להרשים עם נוחות נסיעה טובה לרוב ואיכות נסיעה משובחת. התנהגות הכביש לא תהפוך אותו ליקיר חובבי ההגה אך ייתכן כי רמת האבזור הספורטיבית תעניק מענה עדיף בתחום זה ביחס לגרסה הנבחנת. חסרונותיו מסתכמים בעיקר בצריכת דלק שאינה חסכונית, המתגמדת ביחס לחבילת האחזקה המעניקה שקט נפשי וחווית שירות ייחודית.

המבחן הסתיים ללא הפתעות. המפגשים הקודמים עם דגמי המותג הבהירו כי ג'נסיס הוא מותג פרימיום לגיטימי המהווה אלטרנטיבה אמיתית ותחרותית למותגי הפרימיום הוותיקים, ואף מצליח להתעלות עליהם בתחומים מסוימים כגון הנדסת האנוש המעולה. ג'נסיס GV70 משתלב היטב בין רכבי הפנאי היוקרתיים וצפוי להיות מתחרה רציני מאוד עבורם.

ג'נסיס GV70 2.5 טורבו לקצ'ורי אוטומט
מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים 2,497 סמ"ק
הספק מרבי משולב 304/5,800 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 43.0/1,650 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים
יחידת הנעה כפולה 4x4
אורך כללי 4,715 מ"מ
רוחב כללי 1,910 מ"מ
גובה כללי 1,630 מ"מ
בסיס גלגלים 2,875 מ"מ
מיכל דלק 80 ליטרים
נפח תא מטען

542 ליטרים

משקל עצמי 1,985 ק"ג
מהירות מרבית 240 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 6.1 שניות
צריכת דלק משולבת (יצרן) 10.3 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 8.65 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 15 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP לא נבחן
רמת אבזור בטיחותי 8 (מתןך 8)
מחיר

379,000 ₪

ג'נסיס GV70 2021