וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מותג סקייוול (Skywell) החל את דרכו בעולם הרכב בשנת 2017 תחת כנפי קונצרן האלקטרוניקה Skyworth המתמחה בייצור מסכים ומעבדים לטלוויזיות חכמות, ומיובא לישראל באמצעות קבוצת כדורי הוותיקה בענף הרכב. סקייוול ET5 הינו הדגם הראשון של המותג אליו עתידים להצטרף בעתיד שלושה דגמים חשמליים נוספים.
סקייוואל ET5 נהנה מפלטפורמה חשמלית טהורה בעלת רצפה שטוחה המאכלסת את הסוללות בין הסרנים ותורמת למרכז כובד נמוך. מידות המרכב נדיבות, אורכו 4,698 מ"מ, רוחבו 1,908 מ"מ, גובהו 1,696 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לכדי 2,800 מ"מ. העיצוב החיצוני נאה בהחלט עם חזית הכוללת צמד גופי תאורה מסוג לד-לייזר ושבכה קדמית מושחרת ואטומה הנבדלת משאר רכיבי החזית. בפרופיל קו מותניים מודגש ועיטורי כרום במסגרת חלונות הצד, ומאחור בולט פס תאורה מואר עם שם המותג המוטמע בו ומואר גם הוא. כל אלו יוצרים מופע אורות דינמי נחמד המגביר את אפקט ההגעה בלילה. במבחן הרמזורים, העולה החדש ייצר תשומת לב בעיקר הודות לאנונימיות המותג ולוגו המזכיר לכמה נהגים את הקלשון של יצרנית האקזוטיקה האיטלקית מזראטי.
תא הנוסעים מרשים וכולל ארכיטקטורה דו מפלסית היוצרת תחושת מרחב, לצד סידור פרקטי של צג מערכת מולטימדיה גבוה ונגיש, פתחי מיזוג גבוהים, וקונסולה גבוהה בין המושבים. המסורת הסינית הדוגלת באימוץ אלמנטים עיצוביים מיצרניות פרימיום גרמניות מוצאת את מקומה בתא הנוסעים עם סוללת פקדים בקונסולה המרכזית המוכרת ממרצדס. כך גם כיסויי הרמקולים בדלתות ותא האחסון מתחת למשענת היד אשר נפתח ממרכזו אל הצדדים כמו בדגמי היצרנית הגרמנית. מדגמי פולקסווגן ואאודי הועתקו התריס הרוחבי במפלס העליון ופנל דמוי העץ התחום בחלקו התחתון בפס דמוי אלומיניום. התוצאה הסופית מרשימה בהחלט ומגובה בריפודי עור סינטטי החולש גם על חלקו העליון של הדשבורד והדלתות. החומרים רכים ואיכות ההרכבה הדוקה. מופע האורות החיצוני ממשיך אל תא הנוסעים ומוסיף לעת לילה תאורת אווירה מרשימה עם שלל אופציות התאמה לפי מזג האוויר או קצב המוסיקה.
המרחב לחמישה נוסעים נדיב מאוד ופרקטי. תנוחת הנהיגה גבוהה ותקלע לטעמם של חובבי הז'אנר. כיוונון מושב הנהג החשמלי מאפשר מצב שכיבה עם פתיחת הדום לרגליים למנוחה בזמן טעינת הסוללה. לנוסעים מאחור מוצעים מרווח כתפיים נדיב, רצפה שטוחה המאפשרת הסעת שלושה נוסעים בנוחות יחסית, שקעי טעינה, פתחי מיזוג, חלונות כהים, וגג פנורמי נפתח ומוצל.
לצד אווירת העושר והאבזור הנדיב, מאכזב לגלות מקבץ חסכים וליקויי הנדסת אנוש. מערכת המולטימדיה אמנם דוברת עברית וחפה מתרגומים מביכים שמוכרים ממערכות מגוירות, אך אינה תומכת בצימוד לסמארטפון ומנסה לפצות על כך בחיבור אינטרנטי עם אפלקציית WAZE. תפעול המערכת אינו אינטואיטיבי, מסורבל, וטומן בנבכי תפריטיו את כיוונון עוצמת השמע שפרט לכך ניתנת לכיוונון רק באמצעות פקד על גלגל ההגה. גם עוצמת הבלימה הרגרנטיבית מוגדרת במסך המרכזי, וחבל שגם בעצימות מקסימלית אינה מורגשת מספיק מאחר ומדובר בעניין מהותי ברכב חשמלי שיש בו ערך מוסף לשימושיות בנהיגה לצד טעינה יעילה של הסוללה. טרוניות נוספות מופנות לטווח כיוונון ההגה שאינו מתכוונן כלל לעומק, ומתכוונן לגובה בטווח מוגבל מאוד. אם נהיה קטנוניים, אז התרגלנו כבר שברכב חשמלי פתיחת הדלת מעבירה אוטומטית למצב חניה (P), אך לא כאן. עם זאת שמחנו לגלות שקיימת פונקציית Auto Hold בבלם החניה שאינה קיימת בחלק מהמתחרים האירופאים.
יחידת ההנעה החשמלית כוללת מנוע קדמי בודד עם הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ המספק תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.9 שניות, ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. סוללה בקיבולת 72 קוט"ש מספקת טווח נסיעה משולב של 460 ק"מ על פי תקן WLTP וצריכת החשמל 17.2 קוט"ש ל- 100 ק"מ. טעינה ביתית מלאה בהספק 6.6 קילוואט תמשך 11 שעות, וטעינה מ- 30% ל- 80% בעמדת טעינה מהירה בהספק 145 קילוואט תמשך 30 דקות.
הביצועים טובים בהחלט ומיישרים קו עם המתחרים הישירים, אך ההנעה הקדמית מעיבה עם לוחמת מומנט ביציאה מהירה מפניות. חרף בלימה רגרנטיבית מינימלסטית, בנסיעת המבחן שכללה גם נסיעה בכביש 6 במהירות גבוהה ועליות תלולות עם מזגן פועל, השגנו טווח נסיעה ריאלי של לא פחות מ- 400 ק"מ, נתון מרשים בהחלט.
כיול מתלים קשיח וקופצני הינו נחלתם של קרוסאוברים חשמליים רבים המתהדרים במשקל ממוצע של שני טונות. סקייוול ET5 אינו שונה במובן זה ומציג קושי מוכר בהתמודדות עם אספלט מצולק ורצוף שברים בעיר. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת ואליה נלווית יציבות כיוונית טובה, אך כאן מתגלה בידוד רעשים לוקה בחסר כשרעשי רוח בולטים מכיוון קורות A ומראות הצד חודרים לתא הנוסעים כבר במהירות 90 קמ"ש. ירידה קצרצרה לשטח גילתה כושר ריסון טוב עם מתלה אחורי רב חיבורי שהצליח לרסן תנודות בציר הרוחב באופן משביע רצון. מרווח גחון של 159 מ"מ בלבד בשילוב הנעה קדמית וגחון פגיע, לא יביאו אתכם בשטח רחוק יותר מרכב פרטי ממוצע.
בכבישי הגליל המפותלים, המהווים כר פורה לבחינת היכולת הדינמית, גילה הסיני החדש קשיי קליטה והגיב בזעקות צמיגים על כל ניסיון לדחוק את שני טונותיו לנהיגה תובענית. הבלמים דרשו לחיצה הגונה ליצירת עצירה מלאה במורדות תלולים, ובלימה רגרנטיבית עוצמתית הייתה יכולה לתרום לא מעט באספקט זה.
סקייוול ET5 מוצע בשלוש רמות אבזור. גרסת הכניסה קומפורט מוצעת במחיר 174,900 ₪ וכוללת בין היתר מפתח חכם, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.8 אינץ' ותמיכה בשפה העברית, 8 רמקולים, בלם חניה חשמלי עם פונקציית Auto Hold, תאורת אווירה עם 128 צבעים לבחירה, בקרת אקלים עם טיהור אוויר בתקן N95, פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, פנסים ראשיים עם תאורת לד-לייזר עוקבת פניה, שמשות אחוריות כהות, וחישוקים קלים בקוטר 19 אינץ'.
רמת האבזור לקצ'ורי מוצעת במחיר 184,900 ₪ ומוסיפה גג זכוכית פנורמי חשמלי ומשטח טעינה אלחוטי המאפשר גם הטענת טאבלטים. רמת האבזור פרימיום מוצעת במחיר 189,900 ₪ ומוסיפה מערכת מצלמות חניה היקפיות עם תצוגה ממבט על, ואפשרות לבחירת ריפודי עור בגווני חום ולבן.
סקייוול ET5 מציג מחיר כניסה מוזל ביחס למתחריו הישירים - סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5, ומנסה לפצות על אנונימיות המותג באבזור נדיב ומידות מכובדות. הרכב משווק עם אחריות יצרן מלאה למשך 5 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות לסוללה למשך 8 שנים או עד 150,000 ק"מ.
סקייוול ET5 עובר בהצטיינות את מבחן חרדת הטווח הודות לטווח נסיעה שימושי העומד על 400 ק"מ אמיתיים. פרט לכך, סקייוול ET5 מציע תא נוסעים עשיר, מרווח ונעים, אך אינו חף מליקויים כגון מערכת מולטימדיה מסורבלת, בלימה רגרנטיבית חלושה, וליקויי הנדסת אנוש מציקים. בשורה התחתונה מתגלה סקייוול ET5 כרכב משפחתי חשמלי רלוונטי בהיצע הקיים, אך המתחרים המוצלחים העונדים סמלים מוכרים ומוצעים במחיר מעט יקר יותר יהוו אתגר משמעותי עבורו.
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025