BYD Seal U חשמלי במבחן

  • כתב: אלדר מנורי
  • צילום: אלדר מנורי
  • 25 נובמבר 2024
  • 0 תגובות

BYD Seal U הינו המתחרה החדש בסגמנט החשמלי הגדוש ביותר המונה דגמים כגון סקיוול ET5, MG מארוול R, אקספנג G6 ודומיהם. BYD Seal U ינסה לשחזר את הצלחתו הפנומנלית של אחיו הקטןBYD אטו 3 באמצעות הישענות על מוניטין של מותג פופולרי לצד יתרונות סיניים קלאסיים המתמקדים בתמורה גבוהה למחיר, כאשר הבולט מכולם הינו מחיר הכניסה הזול בסגמנט העומד של 189,990 ₪ לגרסת הבסיס בעלת סוללה בקיבולת 72 קוט"ש וטווח נסיעה של 420 ק"מ. למבחן התייצבה גרסת דיזיין הבכירה מבין השתיים, בעלת סוללה בקיבולת 87 קוט"ש וטווח נסיעה של 500 ק"מ, שמחירה 209,990 ₪.

BYD Seal U דיזיין
יתרונות טווח נסיעה, מחיר, אבזור, אחריות
חסרונות ביצועים, יכולת דינמית, פלטפורמה משולבת

BYD Seal U

ביצועים, יכולת דינמית, פלטפורמה משולבת

BYD Seal U הגיע לארץ לעת עתה בגרסה חשמלית מלאה בלבד. בסין זוכה הדגם לפופולריות גבוהה וניצב בראש טבלת המסירות, בין היתר הודות לגרסת פלאג-אין הייבריד אשר צפויה להגיע גם לישראל בקרוב. על אף השם המטעה, אין מדובר בגרסת קרסואובר למשפחתית הגדולה BYD Seal. העיצוב אינו מסתיר את התבססותו של הדגם על פלטפורמת בעירה פנימית, עם פרופורציות שאינן אופיינות לרכב חשמלי, תא מנוע קדמי (מכאן גם נגזרת ההנעה הקדמית) ובסיס גלגלים סטנדרטי. החזית כוללת פגוש קדמי אטום במרכזו עם גריל שעבר התאמה להנעה חשמלית, הצדודית נאה וסטנדרטית ללא ידיות פתיחה שקועות או קו גג משתפל, ומאחור נמצא תאורת coast to coast כמנהג הימים. סה"כ מציג BYD Seal U הופעה מודרנית ונאה, ומידותיו נדיבות. אורכו 4,785 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,668 מ"מ, ובסיס הגלגלים באורך 2,765 מ"מ.

BYD Seal U

תא הנוסעים מציג מראה שמרני למדי המסגיר את גילו של הדגם. ביחס לעיצוב המקורי של BYD אטו 3, האח הגדול מסתפק בסידור סטנדרטי יותר שבהתאם לעת הנוכחית מתמקד במערכת מולטימדיה עם מסך מסתובב בגודל 15.6 אינץ' בגרסה זו (12.8 אינץ' בגרסת הכניסה), צימוד אלחוטי לסמאטרפון וממשק מעוברת הזהה ליתר דגמי המותג. הקונסולה המרכזית הצפה כוללת את פתחי המיזוג המרכזיים שממוקמים קרוב ונמוך מידי, צמד משטחי טעינה אלחוטיים, בורר הילוכים זעיר, ופקדים לשליטה על עצימות הרגנרציה, עוצמת השמע, הדלקה וכיבוי, בורר מצבי נהיגה ועוד. הנדסת האנוש סבירה, תא הנוסעים ניחן בעיצוב נקי ופרקטי, לוח המחוונים הדיגיטלי קריא ומאפשר בחירה בין רקע בהיר לכהה וכולל תצוגה של יתרת הסוללה באחוזים וטווח נסיעה בק"מ. איכות החומרים וההרכבה טובים בהחלט וכך גם הגימור. רוב הדיפונים רכים ונעימים למגע, ורק גווניו השחורים של רכב המבחן העיבו במעט על האווירה הכללית.

BYD Seal U

הכניסה והיציאה נגישות מאוד בזכות מושבים בגובה אידיאלי, קו גג גבוה ומפתח דלתות גדול. מושבי המונו הקדמיים רחבים ונוחים למדי, וכוללים כיוונון חשמלי, אוורור וחימום. ניתן למצוא בנקל תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת הודות לגלגל ההגה שמתכוונן בטווח מספק - עניין שאינו מובן מאליו בכל הדגמים הסיניים. שדה הראיה וכושר התמרון נפגעים במעט בשל חלון אחורי קטנטן ומראות צד שאינן תלויות, אך מערך מצלמות 360 מעלות מצוין מחפה על כך ברוב המקרים.

BYD Seal U

מרווח הפנים טוב והנוסעים מאחור ייהנו ממושב נוח, רצפה שטוחה, מרווחי ראש ברכיים נדיבים, ומרווח כתפיים המאפשר הסעת שלושה בוגרים. עם זאת, מתחרים המבוססים על פלטפורמה חשמלית טהורה עדיפים בתחום זה. הנוסעים מאחור ייהנו גם מחלונות כהים, פתחי מיזוג עם פילטר בתקן PM2.5, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, שקעי טעינה, וגג פנורמי מוצלל ונפתח.

BYD Seal U

פתרונות האחסון מגוונים ופרקטיים, ביניהם תא עמוק מתחת לקונסולה המרכזית הצפה עם שקעי טעינה, תא עמוק מתחת למשענת היד המרכזית, מתקני כוסות מלפנים ומאחור, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ותא כפפות קומפקטי. בניגוד לרכבים סינים רבים, תא המטען מציע נפח נדיב של 552 ליטרים וכולל כיסוי נגלל ותאורה. קיפול המושב האחורי יביא לנפח של 1,440 ליטרים עם מפלס הטענה שטוח. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקרים. תא מטען קדמי אינו בנמצא בשל התבססות על פלטפורמה שאינה חשמלית.

BYD Seal U

התנעה ותחילת תנועה מצריכה לחיצה על מתג הדלקה/כיבוי מיותר. תחילת תנועה עירונית מגלה נוחות נעימה הודות לכיול רך של המתלים ומתלה אחורי רב חיבורי. בדומה לדגמים סינים רבים, גם כאן נמצא כיול רכרוכי באווירה אמריקאית מלפני עשורים, עם ספיגה נעימה במהירויות איטיות אך חוסר ריסון בכביש גלי או כאשר נדרשת פעולת בולם עמוקה. בידוד רעשי הכביש והדרך טוב מהממוצע בסגמנט, חרף זיגוג רגיל ולא כפול.

ביצועים BYD Seal U

יחידת ההנעה כוללת מנוע חשמלי קדמי בהספק מרבי של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 33 קג"מ (31 קג"מ בגרסת הכניסה הקלה יותר). תאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת 9.6 שניות (9.3 בגרסת הכניסה) והמהירות המרבית מוגבלת ל- 175 קמ"ש. למרות שעל הכביש לא ניכר שום מחסור בכוח זמין, לא ניתן להתעלם מכך שהורגלנו למספרים מרשימים יותר בסגמנט, ואף מהאח הקטן אטו 3. יתכן שהביצועים הפושרים מגיעים על רקע כיול המתעדף טווח נסיעה על פני תאוצה חזקה, אך ניתן לסכם את הביצועים כמספקים כל נהג משפחתי בר דעת, גם אם לא מרשימים בהשוואה לקטגוריה.

BYD Seal U

התנהגות הכביש מסתפקת בציון סביר בלבד. הכיול הרך אינו מעודד נהיגה דינמית בשל רכינת מרכב מוחשית ותחושה גמלונית תחת לחץ מתון. לצד זאת, בנהיגה מנהלתית רגועה מתקבלת התנהגות סבירה ובטוחה, המלווה באחיזת כביש צפויה מצמיגי המישלין האיכותיים.

הבלימה הרגנרטיבית זמינה בשתי עוצמות ונשלטת באמצעות פקד פיזי בקונסולה המרכזית, כאשר העוצמה הגבוהה מביניהן מספקת עצימות נאותה גם אם אינה מאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת. עוצמת הבלמים מספקת והולמת את המשקל והביצועים, אלא שבדומה לדגמים חשמליים רבים, תחושתם מלאכותית ואינה לינארית.

טווח נסיעה BYD Seal U

כמו בכל הדגמים החדשים של היצרנית, גם BYD Seal U מצויד בסוללת בלייד ברזל-פוספט ,(LFP) ללא קובלט, מנגן וניקל. גרסת קומפורט מגיעה עם סוללה בקיבולת 71.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 420 ק"מ לפי תקן WLTP, בעוד רמת גימור דיזיין מגיעה עם סוללה מוגדלת בקיבולת 87 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של500 ק"מ. הסוללה תומכת בטעינה ביתית AC בהספק 11 קילוואט’ ובטעינה מהירה DC בהספק 115 או 140 קילוואט בהתאמה, המאפשרת טעינה מ- 30% עד 80% תוך כ- 28 דקות. שקע הטעינה ממוקם במיקום פתח התדלוק הקלאסי, אינו כולל תאורה, ופתיחתו וסגירתו נעשים באופן ידני. בעמדת טעינה מהירה בהספק 60 קילוואט, נרשמה מהירות טעינה של 46 קוט"ש אשר אפשרה קצב טעינה של 10% בכל 15 דקות.

BYD Seal U

בנסיעת המבחן אשר נערכה ברובה במצב אקו עם בלימה רגנרטיבית בעצימות מרבית, ונהיגה מנהלתית עם מזגן שפעל לפרקים, השגנו טווח נסיעה מרשים של 430 ק"מ. דרגת זיהום האוויר בדומה לכל רכב חשמלי מלא הינה 1 מתוך 15.

אמינות ועלויות אחזקה BYD Seal U

בדומה לשלל מותגים סיניים חדשים להם זכינו בשלוש השנים האחרונות, גם מותג BYD הצעיר טרם בנה לעצמו מוניטין מוצק כזה או אחר. לצד זאת, עשרות אלפי היחידות אותן העלה היבואן על כבישי ארצנו, לא רשמו ליקויים סדרתיים משמעותיים. בנוסף, מאחר ומדובר ברכב חשמלי, ניתן להסתמך על יתרונות האמינות המובנים הנובעים מפשטות מכנית שאינה כוללת מנוע בעירה, תיבת הילוכים, משאבת דלק, רצועות ומכלולים נוספים, כך שגם עלויות האחזקה נמוכות. אגרת הרישוי השנתית עומדת על סך 558 ₪ והינה הזולה ביותר.

BYD Seal U

BYD Seal U משווק עם אחריות יצרן מלאה ל- 6 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות מורחבת של 8 שנים או עד 200,000 ק"מ לסוללה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪. טיפולים מתבצעים אחת לשנתיים או בכל 30,000 ק"מ.

בטיחות BYD Seal U

BYD Seal U נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2023 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציוני משנה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות זהה בכל רמות האבזור, וכולל בין היתר מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בקרת עייפות נהג, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, אזהרת פתיחת דלת, שמירה על מרכז נתיב, 7 כריות אוויר, ומצלמות היקפיות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי על פי דירוג משרד התחבורה הינה 7 מתוך 8.

תמורה למחיר BYD Seal U

BYD Seal U מוצע בצמד גרסאות. גרסת הכניסה קומפורט מוצעת במחיר 189,990 ₪ וכוללת בין היתר סוללה בקיבולת 71.8 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 420 ק"מ, מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי בגודל 12.8 אינץ' הניתן לסיבוב חשמלי, תמיכה בעדכונים מרחוק OTA, חיבור לאפל קאפליי ולאנדראויד אוטו, לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ', 9 רמקולים, תפעול קולי, ריפוד דמוי עור עבור הדיפונים והמושבים, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, תאורת אווירה, מתאם V2L לחיבור מכשירי חשמל חיצוניים, גג פנורמי נפתח הכולל וילון גלילה חשמלי, תאורת לד מלאה, דלת תא מטען חשמלית, וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת דיזיין הנבחנת מוצעת במחיר 209,990 ₪ וכוללת סוללה בקיבולת 87 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של עד 500 ק"מ, ומוסיפה מסך מרכזי בגודל 15.6 אינץ', מערכת שמע עם 10 רמקולים מבית Infinity, תצוגה עילית לשיקוף נתוני נסיעה, שני משטחי טעינה אלחוטיים לטלפון הנייד, תאורת קבלת פנים דינמית, חיישני גשם, תאורת אווירה צבעונית דינמית, ומערכת טיהור אוויר PM2.5 .

BYD Seal U מתחרה בסגמנט החשמלי הרווי ביותר, ובפרט במתחרים מתוצרת סין. גרסת הכניסה מביאה עימה את המחיר הנמוך בסגמנט לצד טווח נסיעה ראוי, אבזור נאות, ושלל תכונות פרקטיות המיישרות קו עם שלל מתחרים, בעודה עונדת את סמל המותג החשמלי הנמכר ביותר בישראל. גרסת דיזיין הנבחנת, משפרת את הטווח והאבזור בתוספת פרמיה של עשרה אחוזים וגם היא מיישרת קו בכל הנוגע לתמורה ביחס למחיר עם יתר המתחרות. כך שבסופו של יום, המתחרה החדש מהווה אלטרנטיבה נוספת, מבורכת וראויה להיצע עשיר, ופתרון טבעי ונוח ללקוחות המבקשים להשתדרג ולעבור מ- BYD אטו 3 לרכב מסגמנט גבוה יותר.

BYD Seal U דיזיין
מנוע חשמלי קדמי
הספק מרבי משולב 218 כ"ס
מומנט מרבי 33 קג"מ
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,785 מ"מ
רוחב כללי 1,890 מ"מ
גובה כללי 1,668 מ"מ
בסיס גלגלים 2,765 מ"מ
נפח תא מטען 425 ליטרים
קיבולת סוללה 87 קוט"ש
משקל עצמי 2,147 ק"ג
מהירות מרבית מוגבל 175 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.6 שניות
טווח נסיעה מרבי (יצרן) 500 ק"מ
טווח נסיעה מרבי (מבחן) 430 ק"מ
קבוצת זיהום 1 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP 5 כוכבים (2023)
רמת אבזור בטיחותי 7 (מתוך 8)
מחיר 209,990 ₪

BYD Seal U 2024 מבחן דרכים