וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
דגם הפלאג-אין הייבריד BYD Seal U DM-i נועד לתת מענה הן להתייקרות הרכבים החשמליים בשנת 2025 והן ללקוחות שמגבלות טווח הנסיעה והטעינה של רכב חשמלי מונעים מהם מעבר לדגם חשמלי מלא. גרסת הפלאג-אין מתחרה באופן ישיר בג'אקו 7 PHEV אך גם במתחרים המסורתיים בסגמנט SUV D. בסין, שם התפלגות הדגמים המחושמלים הינה 50:50 בין דגמי EV ל- PHEV, נקרא הדגם סונג פלוס ומהווה רב מכר, שהיה הדגם הנמכר ביותר בסין לשנת 2023.
| BYD Seal U PHEV Boost | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח פנימי, אבזור, שימושיות, אחריות |
| חסרונות | ביצועים, נוחות נסיעה |
BYD Seal U DM-i מוצע עם סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש בגרסת הנעה קדמית בוסט (Boost) עם הספק משולב של 218 כ"ס במחיר 209,990 ₪, ובגרסת הנעה כפולה דיזיין (Design) עם הספק משולב של 324 כ"ס במחיר 234,990 ₪. רמת האבזור זהה בשתי הגרסאות, ולמבחן התייצבה גרסת בוסט.
עיצוב ונוחות BYD Seal U PHEV
העיצוב אינו שונה ביחס לגרסה החשמלית המוכרת, למעט פתחי אוורור שנוספו בפגוש הקדמי. גם כאן ניתן לסכם את העיצוב כנאה, אם כי גילו של הדגם ניכר ביחס לעיצובים מודרניים ונועזים יותר. המידות מציבות את הדגם ברף הגבוה של קטגוריית D-SUV. אורכו הכולל של BYD Seal U PHEV עומד על 4,775 מ"מ, רוחבו 1,890 מ"מ, גובהו 1,670 מ"מ, ובסיס הגלגלים נמתח לאורך 2,765 מ"מ.
גם תא הנוסעים זהה לגרסה החשמלית, עם אותו מראה שמרני המסגיר את גילו של הדגם שמקורו עוד בשנת 2020. במרכז מסך מגע מסתובב בגודל 15.6 אינץ', צימוד אלחוטי לסמאטרפון וממשק בעברית הזהה ליתר דגמי המותג. שינוי יחיד הינו פקד בקונסולה המרכזית לבחירה בין הנעה חשמלית להיברידית, אשר מחליף את פקד הבלימה הרגנרטיבית בגרסה החשמלית. חומרי הדיפון רכים במקומות העליונים וקשיחים באזורים הנמוכים והרחוקים מהיד.
הכניסה והיציאה נגישות מאוד בזכות מושבים בגובה אידיאלי, קו גג גבוה ומפתח דלתות גדול. מושבי המונו הקדמיים רחבים ונוחים למדי, וכוללים כיוונון חשמלי, אוורור וחימום. ניתן למצוא בנקל תנוחת נהיגה גבוהה ושולטת הודות לגלגל ההגה המתכוונן בטווח מספק - עניין שאינו מובן מאליו בדגמים סיניים. שדה הראיה וכושר התמרון נפגעים במעט בשל חלון אחורי קטנטן ומראות צד שאינן תלויות, אך מערך מצלמות 360 מעלות מצוין מחפה על כך ברוב המקרים.
מרווח הפנים טוב, והנוסעים מאחור ייהנו ממושב נוח, רצפה שטוחה, מרווחי ראש וברכיים נדיבים, ומרווח כתפיים המאפשר הסעת שלושה בוגרים. עם זאת, מתחרים המבוססים על פלטפורמה חשמלית טהורה עדיפים בתחום זה. הנוסעים מאחור ייהנו גם מחלונות כהים, פתחי מיזוג עם פילטר בתקן PM2.5, משענת יד עם צמד מחזיקי כוסות, שקעי טעינה, וגג פנורמי מוצלל ונפתח, שתפעולו מתבצע באמצעות פקדי מגע לא נוחים הדורשים לחיצה רציפה לאורך כל הפעולה.
פתרונות האחסון מגוונים ושימושיים, ביניהם תא עמוק מתחת לקונסולה המרכזית הצפה עם שקעי טעינה, תא עמוק מתחת למשענת היד המרכזית, מתקני כוסות מלפנים ומאחור, תאי אחסון עמוקים בדלתות, ותא כפפות קומפקטי. הפלטפורמה שנועדה לאכלס את הסוללה ברצפת הרכב, אינה פוגעת בנפח תא המטען העומד על 425 ליטרים וכולל כיסוי נגלל ותאורה. קיפול המושב האחורי יביא לנפח של 1,440 ליטרים עם מפלס הטענה שטוח. מתחת לרצפת תא המטען נמצאת ערכת תיקון תקר.
נסיעה עירונית חושפת כיול דומה לגרסה החשמלית, המתאפיין ברכות מוגזמת שאפיינה רכבים אמריקאיים מלפני עשורים, עם ספיגה נעימה במהירויות איטיות אך חוסר ריסון כאשר נדרשת פעולת בולם עמוקה יותר או במפגש עם כביש גלי. בידוד רעשי הכביש והדרך טוב, אך צליל מנוע הבנזין המונוטוני אשר פועל בסל"ד קבוע בעת שיוט, גורע מהנינוחות ומרציפות הנסיעה המאפיינות דגמים חשמליים מלאים.
ביצועים BYD Seal U PHEV
גרסת ההנעה הקדמית Boost הנבחנת, מצוידת במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1,498 סמ"ק עם הספק מרבי של 98 כ"ס ומומנט מרבי של 12.4 קג"מ, מנוע חשמלי בהספק מרבי של 197 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, סוללה בקיבולת 18.3 קוט"ש, ומערכת הנעה קדמית עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה E-CVT. בשיטת ההנעה המכונה DM-i (Dual Motor), המנוע העיקרי הינו המנוע החשמלי כפי שניתן ללמוד מפערי ההספק בין השניים, כאשר מנוע הבנזין משמש רוב הזמן כגנרטור הטוען את הסוללה, ויכנס לשימוש במהירויות של מעל 70 קמ"ש.
ההספק המרבי המשולב עומד על 218 כ"ס והמומנט המרבי המשולב עומד על 30.6 קג"מ. תאוצה 0-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 170 קמ"ש. בדומה לאחיו החשמלי, גם כאן מדובר בביצועים מספקים לכל שימוש שפוי, הפחותים מהמקובל בעולמות החשמל וטובים ביחס לרכבי בנזין או הייבריד מקבילים. לצד זאת, הביצועים אינם אחידים ותלויים מאוד ביתרת האנרגיה הסוללה. לאחר ירידה מתחת ל- 25% מקיבולת הסוללה ניכר כי מנוע הבנזין עובד במרץ וגם נשמע ברקע כדי לסייע בטעינת הסוללה.
התנהגות הכביש גמלונית מאוד. הכיול הרך של המתלים אינו מעודד נהיגה דינמית בשל רכינת מרכב מוחשית וזוויות גלגול שנוצרות תחת לחץ מתון. לצד זאת, בנהיגה מנהלתית רגועה מתקבלת התנהגות כביש סבירה ובטוחה, המלווה באחיזת כביש צפויה מצמיגי הקונטיננטל האיכותיים.
הבלימה הרגנרטיבית נשלטת כאן דרך הצג המרכזי וזמינה בשתי עוצמות לבחירה, כאשר גם הגבוהה מבניהן חלושה. עוצמת הבלמים מספקת והולמת את המשקל והביצועים, אלא שבדומה לדגמים מחושמלים רבים, תחושתם מלאכותית ואינה לינארית.
צריכת דלק וחשמל BYD Seal U PHEV
BYD Seal U DM-i כולל סוללה נטענת בקיבולת 18.3 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ. בנהיגת המבחן שכללה סגנון נהיגה מנהלתי ורגוע עם מזגן פועל, נרשם טווח נסיעה חשמלי ריאלי של 55 ק"מ. לאחר התרוקנות 75% מקיבולת הסוללה, עוברת יחידת ההנעה למצב היברידי בו מנוע הבנזין פועל כגנרטור להטענת הסוללה וסיוע בהנעה, ואז נרשמת צריכת דלק משולבת של 13 ק"מ לליטר. עם מיכל דלק בנפח 60 ליטרים, ניתן להפיק בסה"כ טווח נסיעה של כ- 800 ק"מ משולבי חשמל ובנזין.
הסוללה תומכת בטעינה ביתית תלת פאזית בהספק של 11 קילוואט ומאפשרת טעינה בין 15% ל- 100% מקיבולת הסוללה תוך 120 דקות. טעינה מהירה DC בהספק צנוע של 18 קילוואט מאפשרת טעינה בין 30% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 35 דקות. בדומה לכל דגמי ה- PHEV, יש לקחת בחשבון את אופי השימוש, כך שנהג שרוב נסיעותיו הן בין הבית לעבודה בטווח של פחות מ- 50 ק"מ, ייהנה מחיסכון משמעותי ביחס לנהג שרוב נסיעותיו ארוכות ואינן כוללות אופציית טעינה. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בחירה בין נסיעה חשמלית לנסיעה היברידית המאפשרת את שמירת האנרגיה החשמלית לנסיעה עירונית אשר יעילה יותר בניצול האנרגיה החשמלית. דרגת זיהום האוויר הינה 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה BYD Seal U PHEV
בדומה לשלל מותגים סיניים חדשים להם זכינו בשלוש השנים האחרונות, גם מותג BYD הצעיר טרם בנה לעצמו מוניטין מוצק כזה או אחר. לצד זאת, עשרות אלפי היחידות אותן העלה היבואן על כבישי ארצנו, לא רשמו "מחלות כרוניות". הואיל ומדובר בדגם ראשון של המותג המשווק בישראל עם מנוע בנזין, נאמר כי מדובר בדגם הנמכר ביותר בסין לשנת 2023 וכי 60% מסך מכירות המותג בסין הינן של דגמי PHEV. מנתון זה ניתן להסיק כי מדובר בשביעות רצון גבוהה מצד הלקוחות הסיניים.
BYD Seal U DM-i משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 6 שנים או עד 150,000 ק"מ, אחריות של 8 שנים או עד 150,000 ק"מ למכלולי ההנעה המכניים, ואחריות של 8 שנים או עד 200,000 ק"מ לסוללה. עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,000 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪. טיפולים מתבצעים אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ.
בטיחות BYD Seal U PHEV
BYD SEAL U בגרסה החשמלית נבחן במבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2023 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים, עם ציוני משנה של 90% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 83% בהגנה על הולכי רגל, ו- 77% על תפקוד מערכות הבטיחות. אבזור הבטיחות זהה בכל רמות האבזור, וכולל בין היתר מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בקרת עייפות נהג, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מאחור, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, אזהרת פתיחת דלת, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, 7 כריות אוויר, ומצלמות היקפיות 360 מעלות. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר BYD Seal U PHEV
BYD Seal U DM-i מוצע בשתי גרסאות לבחירה. גרסת הכניסה בוסט הנבחנת מוצעת במחיר 209,990 ₪ וכוללת הנעה קדמית עם הספק מרבי משולב של 218 כ"ס. גרסת דיזיין מוצעת במחיר 324,990 ₪ וכוללת הנעה כפולה עם הספק מרבי משולב של 324 כ"ס. רמת האבזור זהה כאמור בשתי הגרסאות וכוללת בין היתר אפליקציה לשליטה מרחוק, חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, תאורת לד היקפית, חישוקים בקוטר 19 אינץ', מצלמות 360 מעלות, חיישני חניה היקפיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפודי עור טבעוני, מושבים קדמיים חשמליים, מחוממים ומאווררים, חימום הגה, צמד משטחי טעינה אלחוטית, תאורת אווירה עשירה, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 15.6 אינץ' מסתובב לתצוגה אופקית או אנכית, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, עוזרת וירטואלית לתפעול קולי, מערכת שמע Infinity עם 10 רמקולים, ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אחוריים.
הגעתו של BYD Seal U פלאג-אין הייבריד הינה תוצר של העלאת המיסים על רכבים חשמליים, אשר מביאה לרנסנס דגמי פלאג-אין הייבריד, רובם מסין. בהינתן התמחור הגבוה במעט מהגרסה החשמלית, כשהיתרון היחיד הינו העדר חרדת טווח, גרסת הפלאג-אין הייבריד מתחרה בדגמי ה- SUV-D המסורתיים בעלי הנעה היברידית או בנזין. מולם, רשימת היתרונות כוללת אבזור עשיר, אחריות ארוכה, ומרווח פנימי נדיב, לצד צריכת דלק עדיפה וחווית נהיגה המזכירה רכב חשמלי הודות להישענות על מנוע חשמלי כמנוע עיקרי. כדי לנצל את יתרונותיו של כל רכב פלאג-אין הייברידי, כדאי שתהיה לכם עמדת טעינה זמינה בבית או במקום העבודה.
| BYD Seal U PHEV Boost | |
|---|---|
| מנוע | פלאג-אין הייבריד בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק |
| הספק מרבי משולב | 218 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 30.6 קג"מ |
| יחידת הנעה | קדמית |
| הספק מנוע בנזין | 98 כ"ס |
| הספק מנוע חשמלי | 197 כ"ס |
| מומנט מנוע חשמלי | 30.6 קג"מ |
| קיבולת סוללה | 18.3 קוט"ש |
| אורך כללי | 4,775 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,890 מ"מ |
| גובה כללי | 1,670 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,765 מ"מ |
| נפח תא מטען | 425 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,940 ק"ג |
| מהירות מרבית | 170 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.9 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 15.6 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.0 ק"מ לליטר (במצב נהיגה היברידי) |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2023) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 209,990 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025