וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
מקסוס מיפה 7 מהווה קלף חדש עבור היבואן וגם עבור השוק המצומצם של רכבי 7 מושבים בתצורת מיניוואן, ובמיוחד כאלה חשמליים. המותג הסיני מנסה לנגוס במתחריו החשמליים וגם באלו שלא. יצאנו לבדוק האם העיצוב, הנתונים הטכניים ותג מחיר של רבע מיליון שקלים יכולים להפוך אותו לדבר הבא בסגמנט.
| מקסוס מיפה 7 פרימיום | |
|---|---|
| יתרונות | מחיר, נוחות נסיעה בכבישים בינעירוניים, מרווח |
| חסרונות | גודל תא מטען, טווח נסיעה, הנדסת אנוש |
עיצוב ונוחות מקסוס מיפה 7
מקסוס מיפה 7 הוא אחד מאותם הרכבים עם עיצוב מינימליסטי הדוגל בקונספט "פחות זה יותר". למיפה 7 עיצוב סולידי עם יחידות תאורה ראשיות בתצורת פס המוכרת לנו מרכבים חשמליים אחרים. הצורה הרבועה מעניקה תחושה כי מדובר ברכב גדול מכפי שהוא באמת. במבט נוסף מהצד נגלה מעט מאוד אלמנטים עיצוביים האמורים לייחד את מקסוס מיפה 7 משאר מתחריו. כך למשל, פסי כרום התוחמים את כל חלונות הצד מלמעלה ומלמטה מוסיפים קצת יוקרה אך יבלטו יותר על רקע צבעי מרכב כהים. צמיגים בקוטר 18 אינץ' מרגישים כאן מעט קטנים מדי. בחלק האחורי של מקסוס מיפה 7 ניכרת יותר השקעה עיצובית, וחלק זה הוא היפה יותר ברכב לטעמי, עם יחידת תאורה אחת מתחת לחלון ובתוכה אותיות המותג מקסוס.
גם תא הנוסעים ממשיך את קו העיצוב המינימליסטי, אך הפעם מרגיש ש"פחות זה פחות". במרכז מסך רחב המחולק לשתי תצוגות, האחת מאחורי ההגה עבור לוח המחוונים, והשניה עבור מערכת מולטימדיה, שליטה על מערכות הבטיחות ברכב ועל מערכת המיזוג. לקונסולה הראשית בין המושבים הקדמיים שני תאי אחסון, האחד פתוח מתחתיה והשני סגור עם משענת היד. מעבר לכך ישנו משטח הנחה המתאים לשני מכשירי טלפון, אך יטעין אלחוטית רק את זה של הנהג. בקצה הקונסולה מקום לשתי כוסות גדולות.
ישנם כמה מתגים פיזיים שניתן ללחוץ עליהם ללא טיול מייגע בתפריטי מערכת המולטימדיה, ביניהם מתגים לפתיחת שתי דלתות הצד החשמליות (בגרסת פרימיום) ולנעילת הדלתות, אך את אלו שהיינו באמת רוצים, כמו שליטה בעוצמת השמע ובמערכת המיזוג, לצערי לא מצאנו. בחלקה האחורי של הקונסולה הפונה לשני המושבים בשורה השניה, נמצא מקום לשתי כוסות נוספות, ופקדים לשליטה על מערכת בקרת האקלים האחורית.
תנוחת הישיבה טובה ונוחה, ולנהג הרגשת שליטה טובה ברכב. שדה הראיה טוב, וניתן להסתדר עם הרכב הגדול גם במקומות צפופים. בנוסף קל להיכנס לחניות צפופות הודות למערך מצלמות 360 מעלות נהדר. ההגה כולל שליטה על מערכת המולטימדיה ומערכת בקרת השיוט, ואינו עמוס בכפתורים אלא נעים ונוח לשימוש. איכות החומרים של מקסוס מיפה 7 טובה, אם כי בחלקים התחתונים הפלסטיקה פשוטה יותר. איכות ההרכבה משובחת וגם בכבישים הכי משובשים וקופצניים, לא נשמעו רעשים וקרקושים למיניהם.
בשורת המושבים השנייה, שני מושבי קפטן נוחים מאוד, וכל מבוגר, גם הגדולים שביניהם, ירגישו בנוח בנסיעות ארוכות. מדובר בסידור מושבים נוח מאוד למשפחה עם ילדים קטנים המשתמשים במושבי בטיחות. גם שורת המושבים השלישית מרווחת מאוד ואינה מיועדת לילדים קטנים בלבד, אלא מספקת מספיק מרווח לרגליים ולראש גם עבור נוסעים בוגרים.
בסיס גלגלים באורך 2,975 מ"מ וסידור המושבים מסדרים מרווח פנימי נדיב לנוסעים אך מותירים תא מטען קטן לרכב מסוג זה. 280 ליטרים אינם מספיקים לציוד של משפחה טיפוסית עם 3 ילדים או יותר. אמנם ניתן לקפל את מושבי השורה השלישית ולהגדיל את נפח האחסון אך מה עושים כשצריכים את כל המושבים?
בתוך העיר מתקבלת חווית נסיעה קופצנית. המתלים מתקשים לרסן ולספוג פסי האטה, בורות ביוב ושיבושים למיניהם ברכב כה כבד במשקל 2.2 טון. עם זאת, נוחות הנסיעה טובה במהירויות בינעירוניות נמוכות. במהירות גבוהות יותר, בידוד רעשי הכביש יתקשה לעשות את עבודתו, במיוחד אם הכביש משובש.
ביצועים מקסוס מיפה 7
למקסוס מיפה 7 מנוע חשמלי קדמי עם הספק מרבי של 245 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. זה אולי לא נשמע הרבה לרכב השוקל מעל 2 טון, אך זה בהחלט מספיק לכל מה שצריך. יחידת הכוח סיפקה את כל הכוח הנדרש, גם בתאוצות מעמידה וגם בתאוצת ביניים. גם כשהרכב עמוס בנוסעים, מרגיש הנהג שבכל שלב נתון ישנו מספיק כוח, וזו תחושה המספקת ביטחון רב לנהג. יחידת ההנעה מאפשרת תאוצה 0-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות.
זוויות גלגול אמנם מורגשות אם מנסים ללחוץ על המרכב בפניות מהירות, אך בנהיגה מנהלתית רגועה לא תרגישו בכך. הבלמים טובים, ועל אף שנעזרים במערכת הבלימה הרגנרטיבית, הם מספקים נשיכה טובה במצבי חירום.
טווח נסיעה מקסוס מיפה 7
מקסוס מיפה 7 משווק עם שתי סוללות לבחירה. גרסת הפרימיום הנבחנת מגיעה עם סוללה בקיבולת 90 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 480 ק"מ. גרסת הלקצ'ורי הזולה יותר מגיעה עם סוללה בקיבולת 77 קוט"ש וטווח נסיעה קטן יותר של 410 ק"מ. במבחן המציאות עם נהיגה רגועה מאוד בכבישים ללא פקקים, נותרו עוד 11% בסוללה לאחר שגמענו 327 ק"מ, כך שניתן לומר שטווח הנסיעה הראלי עומד על כ- 360 ק"מ בגרסה זו. ניתן לשלוט בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית, אך גם במלוא העוצמה, התוספת שלה מרגישה זניחה ולא סיפקה תוספת טווח ניכרת. טעינה מהירה DC מ- 20% עד 80% מקיבולת הסוללה אורכת כ- 40 דקות. טעינה ביתית מלאה AC אורכת כ- 9.5 שעות.
אמינות ועלויות אחזקה מקסוס מיפה 7
בדומה למרבית המותגים הסיניים העושים עליה לארץ, גם מקסוס הוא מותג צעיר שהוקם בשנת 2011 ורק לאחרונה נכנס לשוק האירופאי. לפיכך, המותג מקסוס טרם גיבש מוניטין לכאן או לכאן בשוק הישראלי, אך בדומה לכלל הרכבים החשמליים, ניתן לצפות לאמינות משופרת היות ולרכבים החשמליים אין את המורכבות של רכבי בעירה פנימית ובראשה המנוע והגיר. נראה שהיבואן והיצרן מאמינים באיכות המותג היות והדגם מגיע עם אחריות מלאה ל- 5 שנים או עד 100,000 ק"מ. לסוללה אחריות למשך 8 שנים או עד 200,000 ק"מ. מרווח הטיפולים הוא אחת לשנתיים או בכל 30,000 ק"מ.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על כ- 8,200 ₪, ועלות ביטוח החובה כ- 1,800 ₪.
בטיחות מקסוס מיפה 7
מקסוס מיפה 7 נבחן בשנת 2024 על ידי ארגון הבטיחות Euro NCAP וקיבל ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציוני משנה של 92% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 81% בהגנה על הולכי רגל ו- 75% על תפקוד מערכות הבטיחות.
מעבר ל- 6 כריות אויר כסטנדרט, מצויד מקסוס מיפה 7 בשלל מערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימת חירום עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, זיהוי כלי רכב בשטח מת, התראה במצב של היסח דעת הנהג, התראה ותיקון סטיה מנתיב, התראת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מצלמות 360 מעלות, וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים. מערכות הבטיחות לעיתים מתערבות מהר מדי ויותר מדי. מערכת בקרת השיוט מבצעת את תפקידה אך לרוב התגובות חדות מדי, במיוחד בזחילה בפקקים. ניתן לבטל את מערכות הבטיחות הללו אך יש לעשות זאת בתחילת כל נסיעה. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 6 מתוך 8 לפי משרד התחבורה הישראלי.
תמורה למחיר מקסוס מיפה 7
מקסוס מיפה 7 משווק בשתי רמות אבזור - לקצ'ורי ופרימיום. לשתיהן מנוע זהה אך כאמור קיבולת הסוללה בגרסת פרימיום גבוהה יותר ובשל כך טווח הנסיעה הרשמי גדול יותר ועומד על 480 ק"מ למול 410 ק"מ בגרסת לקצ'ורי. גרסת לקצ'ורי מגיעה עם מפתח חכם ודלת הזזה חשמלית אחורית ימנית, בעוד שבגרסת פרימיום שתי הדלתות האחוריות ודלת תא המטען חשמליות. נוסף על כך, בגרסת הפרימיום מסילות גג, חלונות כהים במיוחד, ואפשרות להפעלת אביזרי חשמל חיצוניים בחיבור לשקע הטעינה. פנים הרכב נבדל גם הוא בין הגרסאות. בגרסת לקצ'ורי צבע הריפודים והדיפונים הוא קקאו, בעוד שבגרסת פרימיום שילוב של צבעי קקאו וחיטה. בגרסת הפרימיום ריפודי עור נאפה ושני המושבים הקדמיים חשמליים, ואילו בלקצ'ורי ריפוד דמוי עור ורק מושב הנהג מופעל חשמלית.
שתי הגרסאות מגיעות עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע ראשי בגודל 12.3 אינץ', חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, בקרת אקלים אלקטרונית 3 אזורים, מושבים מתקפלים בשורה השלישית (40/60) להגדלת תא המטען, ושקעי USB טייפ A וטייפ C. לכל אלו מצטרף בגרסת פרימיום גם חימום הגה שעבד מצוין בימי המבחן הקרים והסוערים, זוג רמקולים נוסף (8 במקום 6) ומשטח טעינה אלחוטית לנייד.
מקסוס מיפה 7 לקצ'ורי מוצע במחיר 215,000 ₪ ואילו גרסת פרימיום הנבחנת מוצעת במחיר 250,000 ₪. אלו הופכים בראש ובראשונה את מקסוס מיפה 7 למיניוואן הזול ביותר בישראל בעשרות אלפי שקלים ביחס למתחרים, וזהו נתון מאוד משמעותי. מקסוס מיפה 7 הוא רכב יעיל ומרווח לשבעה נוסעים. כל המושבים נוחים בדגש על מושבי הקפטן בשורה האמצעית הניתנים לכיוונון ומקלים מאוד את הגישה לשורה השלישית. הדגם מגיע עם שלל מערכות עזר ובטיחות ואלו לעיתים יכולים להציק עם יותר מדי התרעות מיותרות.
לסיכום נאמר שכל משפחה מרובת ילדים תוכל ליהנות ממקסוס מיפה 7. הוא גדול ודי "מיפה-נק" (כפי שאומרת הפרסומת), אך יש לקחת בחשבון שתי נקודות תורפה והן גודל תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש וטווח נסיעה של כ- 360 ק"מ בתנאי אמת. קלף המחיר והתמורה הגבוהה של מיפה 7 מעניקים ליבואן ג'וקר רציני מאוד להובלת שוק המיניוואנים בישראל.
| מקסוס מיפה 7 פרימיום | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי קדמי |
| הספק מרבי | 245 כ"ס |
| מומנט מרבי | 35.7 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,907 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,885 מ"מ |
| גובה כללי | 1,768 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,975 מ"מ |
| נפח תא מטען | 280/480 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,239 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.7 שניות |
| מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 480 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 360 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (יצרן) | 19.9 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 24.5 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2024) |
| רמת אבזור בטיחותי | 6 (מתוך 8) |
| מחיר | 250,000 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025